Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs hallucineren gevaarlijk/dodelijk?

Is hallucineren gevaarlijk/dodelijk?

30 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
t
tonderslagLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zie dat hier een hele hoop reactie's zijn van leuke ervaringen met hallucineren.

Ik heb momenteel zelf redelijk wat verschillende soorten pillen gebruikt tijdens feesten/disco's.
In mijn vriendengroep word door iedereen drugs gebruikt, als we slikken doen we ook allemaal dezelfde pillen en vertellen elkaar wanneer we pakken hoe we ons voelen en of er problemen zijn.
Ikzelf ben 31 december 2009 begonnen met xtc ik had ervoor wel eens geblowd maar niet vaak.
in de tussentijd hebben we al redelijk wat verschillende soorten getest en ook wat andere soorten drugs uitgebrobeerd ( b.v. speed snuiven/capsules). Maar we gebruiken dus op een feest b.v. allemaal dezelfde pillen, mijn vriendin en 2 andere meiden voelen de pillen meestal wat eerder maar het is bekent dat dit bij vrouwen normaal is.Ik en 2 andere jongens voelen het verschillend. Maar ik ben de enigste die hallucineert ik zoek dit punt vaak ook wel op omdat ik het leuk en relaxed vind maar me vrienden denken dat hallucineren door een overdosis komt en heel slecht is voor je. Normaal zag ik wel eens midden in een zaal een glazen tafel staan waar ik omheen liep, mensen met maskers op, en nog veel meer. Maar vorige week wou ik mijn grenzen aftasten door wat sneller en grotere hoeveelheden te pakken. Ik had 2 blauwe driehoeken met een kruisje en 1 blauw bruin/wit gespikkelde pil. ik begon om 12 uur met de eerste driehoek, na een half uur pakte ik de volgende driehoek, ik begon het al te voelen maar na korte tijd kwam hij goed aan en had ikd e bekende gevoelens. Ik pakte na een half uur de laatste pil die naar zeggen van de dealer 175mg bevatte.
Ik dacht wel dat het snel was maar had niet verwacht dat ik zo hard zou gaan, ik begon zwaar te hallucineren en zag bijvoorbeeld een vriendin haar hoofd aan als een spinnenweb mensen die op de grond lagen en nog vager ik zag ongeveer 5 minuten lang iedereen in slow motion bewegen niet haperend maar gewoon echt slow motion ik stond als het waren als enige normale in de zaal maar de rest was slow motion behalve geluiden. later die nacht het laatste uur dat we in de disco waren kon ik mijn ogen niet meer openhouden ik stond met mijn hoofd naar boven,ogen dicht,kaak strak op elkaar en met mijn armen en handen te bewegen op de muziek.
Mijn vrienden zeggen dat hallucineren eigenlijk een tekort aan zuurstof is in je hersenen en dus zeer gevaarlijk voor je leven is, ik wil graag reactie's want ik ben dol op hallucineren (zo erg als dit verhaal hierboven wil ik absoluut niet meer) en wil graag hun geruststellen zodat ze zich niet ongerust maken over mij.
verder zal ik zeggen dat iedereen gewoon lekker los moet gaan met of zonder drugs maar doe je met,koop dan een eigen testpakketje hieraan kun je meteen zien of er mdma of speed inzit.
een kennis van mij is zijn broer verloren aan op feesten gekochte pillen waar nog geen gram mdma/speed inzat hij proefde wel anders iets meer gemisch maar niet overdreven dus test je stuff eerst ff:P
Bedankt voor het lezen en ik wacht op reactie
grz tonderslag
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#2
KoxBox zei:
Nee, het "teveel" aan MDMA wordt in MDA omgezet door je lichaam. En van die stof krijg je hallucinaties, vermoeidheid speelt ook een grote rol als je bv. 2 dagen wakker bent zijn de hallucinaties een stuk intenser.
Klik om te vergroten...

Bull, het is niet zo dat er boven een bepaalde dosis pas MDA als afbraakproduct verschijnt. Er wordt gewoon een percentage van de MDMA die je binnen krijgt omgezet in MDA. Ik kan me voorstellen dat de threshold dose van MDA om visuals te krijgen lager ligt als er ook al MDMA in je lichaam aanwezig is. Ikzelf krijg in ieder geval bij lage dosissen MDMA ook al wat vreemde visuele vervormingen :)
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zuurstoftekort in je hersenen is zweverig, zwaar, plots niets meer. Dat gaat te snel om te hallucineren. Hallucineren is niet dodelijk dodelijk (op mdma, tenzij je dodelijke overdosis neemt I guess. geen idee wat die bedraagt/kg, het is veel, dus geen zorgen.

Naar eigen ervaring met xtc en mdma-pillen Is het een soort gokken. Hadje gelukt, dan zat er MDMA in, hadje pech was het mcpp (een voor het overgrote deel van de mensen een onaangename stof), Placebo pillen rolden er ook wel 's rond. Er werd meer tussengedraaid dan ik wíl weten. (Kutplek voor xtc ofzo.) Speedpillen waren er ook, maar die zijn naar verluidt eerder zeldzaam. Anyhow, punt is: met pillen is het makkelijk om te knoeien.

Ik lees veel posts lately over pep met coke in omdat ie ietwat harder brandt, of iets bruin in een pil dat't heroïne maakt... Waarom denken mensen dat dealers hun spul ''upgraden'' met duurder spul voor dezelfde prijs? Wishful thinking?
Mdmapillen zijn als xtc in België: testen was onmogelijk, kleur en tekentje was over het algemeen genomen dikke bullshit. XTC is makkelijk om te versnijden, mdmapillen ook. Ik wou dat het coke was ofzo, als je pech had hadje een wel erg foute pil aan je been en liep het fout. Xtcperiode was gewoon puur gokken en bedrogen worden in mijn omgeving. Daarom denkt geen haar op m'n hoofd eraan mdmapillen te kopen. Kristallen zijn fijner, moeilijker om andere spullen door te draaien, en de imo beste dealer van drugland verkoopt enkel kristallen:d Komt goed uit dus.
Kristallen zijn een openbaring imo :grin:

Hallucineren doe je van meer drugs dan je denkt. Mdma aanschouw ik eigenlijk een beetje als'n tripmiddel. Lsd is heftiger op 'n manier, en samen zijn ze... Maar te gebruiken als je kan omgaan met lsd, me dunkt.

Maar de zwaarste hallucinaties die ik ooit al had waren van te lang wakkerblijven. Harder dan ik ooit ben durven gaan met lsd. Slaaptekort is wel dodelijk, en de makkelijkste drugs om hiertoe te raken is pep. Hoe langer je tript, hoe sterker ze worden. In het begin zijn ze meestal ook wel leuk en mooi, maar dan komen de beestjes... Het is al eerder op drugsforum bewezen dat 11 dagen en nachten geen uitzondering is, zolang je extréém goed voor jezelf zorgt. Moetje je inbeelden, na 3 nachten hallucineer je behoorlijk zwaar, beweegt alles, kanje schaduwen zien die net mensen zijn... Maar na nog meer dagen worden de hallucinaties echt reëel. Een boom in je woonkamer is niet uitzonderlijk, en door het slaaptekort hebje het moeilijker om ze als trip te beschouwen. Urenlang praten met mensen die er plots niet blijken te zijn is niet uitzonderlijk voor ''moedige'' peppers.

Ach, hallucineren en drugs gaan vrijwel hand in hand vind ik. Van wiet nor ghb bijv. hallucineer ik, voor de rest kan ik niet echt iets opnoemen waarvan je niet kan gaan hallucineren.
Hallucinaties zijn meestal ongevaarlijk, zolang je écht het besef hebt en vasthoudt dat het maar drugs is. Dat het niet blijvend is. Het kan wel dingen drastisch veranderen, karaktertrekken en meningen, aanpak van dingen. Dat's niet per sé slecht.

Ik weet te weinig over bepaalde giftige planten (granaatappel pitten? duivel...nog iets..? nachtschade enzo), maar als je iets fouts hebt gedaan zijn de hallucinaties meestal ook wel een heel pak minder aangenaam. Drugs gebruiken is jezelf min of mer vergiftigen, die bepaalde (hier voorkomende) gevaarlijkerds staan bij het ''Natuurlijk Hallucinogen (ofzoiets) forum.'' Ik ga ervanuit dat je niet het doel hebt jezelf écht zwaar te vergiftigen, dus check around voor tripmiddelen die je min of meer veilig kan gebruiken en laat andere plantjes met rust :wink:

Trippen is wel ok;tenzij je aanleg hebt tot psychische ziektes (Buiten autisme gerekent. lsd-therapieën behaalden ontzagwekkend fantastische resultaten op autistische jongeren).
In dat geval geen kwestie van beter niet nemen. Dan kies je voor russische roulette met je mental state als inzet.

Echt, hallucinaties zijn over het algemeen vrij harmless, en totale hallucinaties zijn moeiljk te bereiken vind ik. De werkelijkheid ook nog vasthouden en genieten is de boodschap, en dit lukt gewoon het beste door het over je te laten komen zonder tegenstribbelen. Trippen is iedere keer anders, maar je leert ermee omgaan als je het vaker doet.

Als je te hard gaat, is pep een soort emergency reset die je meteen weer helder maakt. Gewoon ter info. Of dit verantwoord is of niet: da's je eigen zaak :).

En slapen, slaaptekort is een gemeen wicht qua hallucinaties. en het is net wat ik nu echt moet doen voor het vervelend wordt!
Succes met hallucineren! Als je het goed aanpakt kan het je echt vooruithelpen, mentaal.

Mijn gigantische bericht staat 100% vol met m'n eigen ervaringen, als er info niet blijkt te kloppen is dit geheel mijn schuld. Ik waag me ook niet aan al teveel chemische uitleg hierin, want hoewel mijn interesse groot is ben ik een complete n00b in vergelijking tot vele andere members hierzo op chemisch vlak, in drugs en hersenen. Als ik ergens naast zit, dan word ik (héél) graag verbeterd :)

:wave:
t
tonderslagLid
01-01-2024, 00:00
#4
nice antwoord man
P
PimLid
01-01-2024, 00:00
#5
die laatste pil kan goed 2cb bevatten. slow motion effect is voor mij heel herkenbaar als 2cb. weekje geleden heeft een maatje van mij een blanco bruin pilletje genomen wat ook 2cb bleek te zijn..
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#6
tonderslag zei:
nice antwoord man
Klik om te vergroten...

uhuh :confused: :confused: ... gevalletje klepel horen luiden, maar niet weten waar de bel hangt ?
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#7
langeman zei:
tonderslag zei:
nice antwoord man
Klik om te vergroten...

uhuh :confused: :confused: ... gevalletje klepel horen luiden, maar niet weten waar de bel hangt ?
Klik om te vergroten...

Je bedoeld...?
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#8
langeman zei:
Ik bedoel dat ik je post ietsjepietsje verwarrend vind en dat je dingen zegt die de plank net mis slaan. Je komt wel in de buurt hoor..., was je uit je bol toen je het schreef?
Klik om te vergroten...

Yeowch. Ja, 'n beetje! Ik heb er nochtans about 2 uur aan getypt, en het 200 keer veranderd om het zo duidelijk mogelijk te maken :grin: Sorry! Nuja, topicstarter vond het wel useful blijkbaar.
En waar sla ik de plank net mis dan?
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Xtc is mdma en vice versa.
Mdmakristal kan ook onzuiver zijn en wordt ontterecht de bom gevonden (naast jou door vele anderen)
Wiet is juist wel een hallucigeen.

Denk je dat TS serieus was. Ik ging er een beetje vanuit van niet, maar na zijn openingspost nog even gelezen te hebben is jouw bericht mss nog wel beter dan die van hem :wink: Dus wie weet heb je wel gelijk.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#10
Xtc is mdma en vice versa.
Klik om te vergroten...

Heb ik beweerd van niet? XTC is gewoon niet alleen MDMA. En, naïef als ik ben: (zie volgende antwoord)

Mdmakristal kan ook onzuiver zijn en wordt ontterecht de bom gevonden (naast jou door vele anderen
Klik om te vergroten...

In xtc werd ik sowieso vaak bestolen, bij mdma ken ik m'n dealer goed. Hij zou me nooit bestelen, en daar durf ik vanuit gaan :) Misschien vandaar!


Code:
Wiet is juist wel een hallucigeen.

Het waren vooral m'n eigen ervaringen, en wiet kan je niet echt vergelijken met middelen waarvan je echt tript imo. Op wiet kan je heus nog wel normaal ergens heen, maar trippen op een drukgevulde dag is vragen om problemen :grin:

Denk je dat TS serieus was. Ik ging er een beetje vanuit van niet, maar na zijn openingspost nog even gelezen te hebben is jouw bericht mss nog wel beter dan die van hem :wink: Dus wie weet heb je wel gelijk.
Klik om te vergroten...

Eerlijk? Ik heb TS's post amper gelezen, aangezien ik teksten haat zonder structuur. ^^;; Dus dacht ik 'm even proberen te behelpen met informatie!
:)
B
BeeebLid
01-01-2024, 00:00
#11
KoxBox zei:
Nee, het "teveel" aan MDMA wordt in MDA omgezet door je lichaam. En van die stof krijg je hallucinaties,
Klik om te vergroten...

Pfff :tearsofjoy: das echt lang geleden dat MDMA in MDA werd omgezet in mijn eigen lijfje.

Heerlijk :hearteyes:
t
tonderslagLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik en structuur schrijven,

no way kan ik echt niet haha
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#13
langeman zei:
Xtc is mdma en vice versa.
Mdmakristal kan ook onzuiver zijn en wordt ontterecht de bom gevonden (naast jou door vele anderen)
Wiet is juist wel een hallucigeen.

Denk je dat TS serieus was. Ik ging er een beetje vanuit van niet, maar na zijn openingspost nog even gelezen te hebben is jouw bericht mss nog wel beter dan die van hem :wink: Dus wie weet heb je wel gelijk.
Klik om te vergroten...

Ouwehoeren over mensen die het niet helemaal snappen, en dan zelf zulke posts maken :') Goed bezig.
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Irezz zei:
XTC is gewoon niet alleen MDMA.
Klik om te vergroten...
In de praktijk is dat idd wel vaak zo, maar als er over xtc gesproken wordt dan bedoeld men in principe mdma (of iets aanverwant). Dat pillen vaker onzuiver zijn daar heb je zeker gelijk in.

Irezz zei:
In xtc werd ik sowieso vaak bestolen, bij mdma ken ik m'n dealer goed. Hij zou me nooit bestelen, en daar durf ik vanuit gaan :) Misschien vandaar!
Klik om te vergroten...
Heef ie dan ook geen goede pillen?

Irezz zei:
Het waren vooral m'n eigen ervaringen, en wiet kan je niet echt vergelijken met middelen waarvan je echt tript imo. Op wiet kan je heus nog wel normaal ergens heen, maar trippen op een drukgevulde dag is vragen om problemen :grin:
Klik om te vergroten...
Het is idd bijna geen vergelijking, maar xtc is met 'echte' tripmiddelen doorgaans ook geen vergelijking.

Irezz zei:
Eerlijk? Ik heb TS's post amper gelezen, aangezien ik teksten haat zonder structuur. ^^;; Dus dacht ik 'm even proberen te behelpen met informatie!
:)
Klik om te vergroten...
En dat siert je, ondanks mijn 'oordeel' is het altijd goed als iemand zijn best doet om een antwoord te geven.
Was jij nu serieus onder invloed? andere berichten zijn iig doorgaans van betere kwaliteit. Ik was iig beetje chaga en heb zelf in een ander topic ook iets doms gezegd kom ik net achter...
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#15
leppeh zei:
Ouwehoeren over mensen die het niet helemaal snappen, en dan zelf zulke posts maken :') Goed bezig.
Klik om te vergroten...

Ik ben het ermee eens dat ik misschien te oordelend was, maar wat is er precies mis met die laatste post dan?
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik zie niet in waarom hallicineren gevaarlijk/dodelijk zou zijn.
Je moet gewoon op de situatie letten. In het verkeer bijv. lijkt het me erg gevaarlijk!

Afgelopen weekend heb ik 3 pillen gebruikt (162-179mg p.st.) echt hele avond/nacht op gedaan.
Soms begon ik ook te hallucineren, echt de vaagste dingen. Zo zag ik de barman van een afstande ineens aan voor een bewegende en hangende koffiemachine :) Ik weet nog goed dat ik dacht van "nahja, een koffie machine dat zweeft, dat kan toch niet"?? :confused: :grin:
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik bedoel dat ik je post ietsjepietsje verwarrend vind en dat je dingen zegt die de plank net mis slaan. Je komt wel in de buurt hoor..., was je uit je bol toen je het schreef?
R
RezaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bruin/wit gespikkelde pil.. Zat er geen heroine in..? :tearsofjoy:

Ik hbe altijd geleerd dat als er groene of bruine spikkels in de pil zitten ze nooit te nemen... :)
t
tonderslagLid
01-01-2024, 00:00
#19
bruin wit weet ik niet meer zeker kan ook zijn dat het blauw wit was maar de dealer zei dat er 175 mg inzat
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hallucineren is een bekend verschijnsel op hoge doseringen mdma, heeft niets met een zuurstof tekort in je hersenen :tearsofjoy:
Je neemt wel in een rap tempo je pillen, dat lijkt mij wel erg heftig vooral als er ook echt zo'n heftige dosering in zou zitten. Heb je ze zelf nog laten testen of heb je alleen naar je dealer geluisterd?

Driehoekken, bruin gespikkelde dat zegt allemaal niets.
Milligrammen en stoffen willen we horen, uiterlijk zegt geen kut.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."