Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom geen XTC (meer) gebruiken?

Waarom geen XTC (meer) gebruiken?

14 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit is een vraag voor onze niet xtc gebruikers.

Zelf gebruik ik wel, maar ben benieuwd wat jouw redenen zijn om geen xtc (meer)te gebruiken?
Of die redenen nu wel of niet op waarheid berusten doet er even niet toe, het gaat erom waarom jij er zo over denkt.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb 2 maandenlang gebinged & het was heerlijk maar nu heb ik er gewoonweg genoeg van.
z
zaagmansLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb in mijn 20er jaren heel veel drugs gebruikt in de weekenden. Maar na een paar jaar werkte het allemaal niet meer. Dus ben ik lekker gestopt. Nu doe ik het nog maar 4x per jaar ofzo.
D
DeepPurpleLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mag ik als gebruiker ook redenen geven die ik van niet-gebruikers heb gehoord (en waar ik bewondering voor heb)?

Een vriendin van me, die ik op Lowlands heb leren kennen waar ze met een groepje mensen van rond de twintig man was die allemaal nonstop aan de harddrugs zaten, was zij de enige die geen drugs gebruikte.

Zij heeft ooit één keer mdma uitgeprobeerd en dat vond ze zo lekker dat ze niet in de verleiding gebracht wilde worden het vaker te doen, het leuker te gaan vinden dan feestjes zonder drugs etc. Daarom heeft ze besloten helemaal geen drugs te gebruiken en het te houden bij alcohol en een 'takkie' (schijnbaar wordt een joint zo genoemd in haar geboorteplaats en omstreken - Noordwijk). Hier was ik verbaasd over, aangezien al haar vrienden de extreemste drugsgebruikers zijn die ik ooit heb leren kennen, maar bovenal had ik er respect voor want ze kon even goed genieten van het hangen en de feestjes als zij, maar op een gezondere manier.

Verder heeft een goede vriend van mij in totaal drie keer xtc gebruik, twee keer een half dolfijntje (wat op max 40mg neerkomt) en één keer een hele (75mg). De reden dat hij het hierna praktisch nooit meer gaat doen, is omdat hij, toen hij nóg harder op die xtc ging, besefte dat zijn lichaam blijkbaar nog harder kan dan hij wist. Hij is van mening dat die drugs slechts iets 'uit hem haalden' wat er wel al in zat. Voortaan 'haalt' hij er dat gewoon zelf uit, zonder drugs.

Mensen die mee uitgaan en hem niet kennen, vragen altijd aan ons wat hij gebruikt heeft, omdat hij altijd het hardste danst, geniet en losgaat van iedereen. En vol trots kan ik altijd melden dat hij hooguit een paar biertjes op heeft. Wederom respect!

Ook ken ik een paar mensen, waaronder mijn ex-vriendin, die het in psychisch opzicht eng vinden. Zij hebben nare ervaringen met blowen gehad, in het verleden een traumatische gebeurtenis meegemaakt, gevallen van schizofrenie (of iets soortgelijks) in de familie of een combinatie hiervan. Uit angst voor het opwekken van mogelijke negatieve effecten, zullen zij geen xtc (of andere) drugs gebruiken.

Tenslotte zijn er nog de 'gezonde' mensen die drugs als extreem ongezond bestempelen en het derhalve nooit zullen gebruiken.

edit: En in het geval van niet meer gebruiken, ken ik mensen die volledig klaar waren met de dip en de fysieke aanslag (de dag van gebruik en de dag erna amper tot niets eten) of gewoon, naar hun mening, leukere drugs hebben ontdekt.
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#5
zaagmans zei:
Ik heb in mijn 20er jaren heel veel drugs gebruikt in de weekenden. Maar na een paar jaar werkte het allemaal niet meer. Dus ben ik lekker gestopt. Nu doe ik het nog maar 4x per jaar ofzo.
Klik om te vergroten...

Maar werkt het nu wel weer?
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#6
Altijd weer heerlijk om een gelegenheid te hebben om het volgende topic weer even onder de aandacht te brengen: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=5629&hilit=zware+fouten+xtc
k
k00kLid
01-01-2024, 00:00
#7
5 maanden bijna elke maand MDMA/XTC gepakt op de grotere feestjes. Nu niet meer ivm vrienden die het liever niet hebben. Vind ik overigens geen probleem, ben benieuwd of ik het zonder drugs ook leuk ga vinden (heb het voorheen namelijk altijd gedaan).
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is zo fake als het maar zijn kan.
D
DeepPurpleLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sommige feesten zijn (deels) gericht op gebruikers dus logischerwijs geniet je er dan het meest van als je gebruikt!
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#10
:grin: sjeezes
d
dj87Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Aalpoepert zei:
Altijd weer heerlijk om een gelegenheid te hebben om het volgende topic weer even onder de aandacht te brengen: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=5629&hilit=zware+fouten+xtc
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:
O
OlijfboompjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Whahahaha :tearsofjoy:
Dat verhaaltje :tearsofjoy:

Ik moet zeggen dat het voor mij een toevoeging is.
Ik wordt er chillerig van en loop een beetje rond wat ik eigenlijk wel fijn vind.

De voornaamste reden waarom ik geen XTC meer zou gebruiken is omdat ik dan zoveel harder los ga, zoveel meer energie heb en zoveel meer meemaak van het feest. :hearteyes:

Maarja, het blijft leuk met grote doppen rond te lopen. :tearsofjoy:
d
duimpjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Chris Pontius zei:
Het is zo fake als het maar zijn kan.
Klik om te vergroten...

Is het daardoor per sé minder leuk/mooi?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Voor mij wel.
2
2C-EmLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vanwege de nadelen (op volgende dagen).

Nog 2-4x per jaar.

Liever 2C'tjes :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."