Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is de beste manier voor een goede xtc avond?

Wat is de beste manier voor een goede xtc avond?

12 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
h
hansjuhLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nog even een vraag over die vitamine pillen.
Hoelang moet je die werkelijk slikken?
Is een week voor het feest tot een week na het feest voldoende?
Het maximum aantal per dag ligt trouwens op 4 stuks.

B.v.d.
h
hansjuhLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi,

Volgende week hardbass en ik wil graag dat die avond perfect wordt.
Hoe zit het allemaal precies met eten en xtc? ( lege maag / volle maag )

Het is de bedoeling om die avond tegen 6 uur pasta te eten en daarna in principe niets meer.
Verder is het de bedoeling om de eerste pil tegen 12 uur a 1 uur te nemen. max 3 stuks.
Bij Qbase at ik 2 broodjes doner ofzo een half uur voordat ik een pil nam. Ik had die avond 3 pillen gehad. Ik stond wel strak en het was wat wazig, maar niet wat ik gewend was. Qbase was overigens ook mijn laatste keer. Hebben jullie tips voor een goede trip?

Verder heb ik wel is gelezen dat het verstandig is om vitamine pillen te slikken om hersenschade te beperken. Nu is mijn vraag. Is dat waar? Hoeveel vitamine pillen moet je slikken en wanneer moet je beginnen en eindigen? vanaf een week voor het feest en een week erna stoppen ofzo?

Verder is het de bedoeling om deze week iedere dag 8 uur te slapen in plaats van de gebruikelijk 6 uur. Alhoewel dit vandaag niet gaat lukken en om deze week ff wat extra cardio te doen om lkkr fit te blijven.

Alle tips zijn welkom.



B.v.d.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#3
hansjuh zei:
Verder heb ik wel is gelezen dat het verstandig is om vitamine pillen te slikken om hersenschade te beperken. Nu is mijn vraag. Is dat waar? Hoeveel vitamine pillen moet je slikken en wanneer moet je beginnen en eindigen? vanaf een week voor het feest en een week erna stoppen ofzo?
Klik om te vergroten...

Dat is bullshit.
I
IntoxicationLid
01-01-2024, 00:00
#4
Achterlijke Gemini, Vitamine C is net wel heel belangrijk...
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#5
In principe is je aanpak prima. Uitgerust zijn en goed eten is goed. Vitaminepillen kan, maar gezond eten doet daar ook een hoop voor. Kijk wat dat betreft even in het topic over het beperken van hersenbeschadiging.
Als je een te volle buik hebt voor het slikken dan zal de werkzame stof vermengen in je maaginhoud en aangezien je dat geleidelijk verteerd zal het effect daardoor negatief beinvloed worden. Om 18 uur eten en om 24 uur slikken is prima (2a3 uur is vaak al voldoende).

Het belangrijkste punt van aandacht in jouw vraag is het nemen van 'drie pillen'. Dat zegt helemaal niks. je moet weten hoeveel MG er in zit. 1 a 2 mg per kg lichaamgewicht is wat je op een avond zou moeten gebruiken voor een goed effect zonder al te grote risico's. Om te weten wat er in je pillen zit zul je ze moeten laten testen.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vitamine C heeft een antioxiderende werking, wat helpt als bescherming tegen de vrije radicalen die door het gebruik van MDMA worden losgelaten.
In normaal Nederlands: veel vitamine C binnenkrijgen is toch echt een goed idee als je XTC gaat nemen, hetzij in de vorm van vitaminepillen, hetzij in de vorm van 2 sinaasappels en een stuk of 9 paprika's.

Verder: pillen worden sneller en beter opgenomen als je van tevoren niet al te veel eet (ga niet zenuwachtig hongerlijden ofzo, dan raak je in coma tijdens Hard Bass en dat willen we niet). Dan nog wat langeman zei over dosering.
h
hansjuhLid
01-01-2024, 00:00
#7
Thanks voor de info.
Die 3 pillen die ik gehad heb bij qbase waren gestest op 140 mg is 420 mg. (Bedenk me nu dat dit eigenlijk best veel is.) Ik ga er in ieder geval heen met het motto "Het hoeft niet op". Ik heb ze niet zelf getest, maar heb ze van een dealer waar ik ze altijd van heb op feesten. Ik geloof hem als hij zegt dat het 140 mg is. Een vriendin van me kent hem ook al een aantal jaar. Wat betreft Qbase bedenk ik me nu dat het denk ik lag aan het eten wat ik er een half uur voor heb gegeten. Defqon had ik er 2 gehad ( volgens mij ook 140 mg ) en die klapte wel goed in. Had toen namelijk veel eerder gegeten.

In ieder geval bedankt voor de tips. Als jullie nog meer tips hebben typ lkkr door want ik vind het verder interessant om te lezen.
h
hansjuhLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dat was eigenlijk wel de bedoeling. Ik was al begonnen. Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat zoveel vitamine niet nodig zijn?

B.v.d.
L
Luc18Lid
01-01-2024, 00:00
#9
hansjuh zei:
Nog even een vraag over die vitamine pillen.
Hoelang moet je die werkelijk slikken?
Is een week voor het feest tot een week na het feest voldoende?
Het maximum aantal per dag ligt trouwens op 4 stuks.

B.v.d.
Klik om te vergroten...

Wil je nou 1 hele week ervoor en erna vitamine pillen slikken? Lijkt me niet echt nodig zo veel. Ik doe altijd 1 op de avond van het feest na het eten. En dan na het feest als ik probeer te slapen :tongueout:. En als het een echt heftig feestje was de dag daarna nog 1. Denk dat dit ongeveer wel voldoende is of niet? Een hele week ervoor en erna lijkt mij niet nodig :grin: .
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#10
hansjuh zei:
Dat was eigenlijk wel de bedoeling. Ik was al begonnen. Zijn er mensen die kunnen bevestigen dat zoveel vitamine niet nodig zijn?

B.v.d.
Klik om te vergroten...
Ik bevestig dat ik niet nader kan verklaren noch uitleggen en daarom ook niet met grote zekerheid kan bevestigen of ontkennen dat zoveel vitamines niet nodig zijn.
R
RoybanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Een dag van te voren en de dag erna is prima.
Overmatig vitamine C gaat toch via je urine weer naar buiten dus een week van te voren heeft niet zo heel veel zin naar mijn idee
Gewoon lekker veel fruit eten en 2 x een 1000 mg vitamince C tablet!
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#12
hansjuh zei:
Thanks voor de info.
Die 3 pillen die ik gehad heb bij qbase waren gestest op 140 mg is 420 mg. (Bedenk me nu dat dit eigenlijk best veel is.) Ik ga er in ieder geval heen met het motto "Het hoeft niet op". Ik heb ze niet zelf getest, maar heb ze van een dealer waar ik ze altijd van heb op feesten. Ik geloof hem als hij zegt dat het 140 mg is. Een vriendin van me kent hem ook al een aantal jaar. Wat betreft Qbase bedenk ik me nu dat het denk ik lag aan het eten wat ik er een half uur voor heb gegeten. Defqon had ik er 2 gehad ( volgens mij ook 140 mg ) en die klapte wel goed in. Had toen namelijk veel eerder gegeten.

In ieder geval bedankt voor de tips. Als jullie nog meer tips hebben typ lkkr door want ik vind het verder interessant om te lezen.
Klik om te vergroten...

420 mg is best veel ja, maar ik weet nog zo net niet of die hoeveelheid klopt. Niet omdat ik niet geloof dat het zou kunnen, maar simpelweg om het feit dat het niet is getest. Lees een goed wat je zelf schrijft.... je vertrouwt je dealer omdat een vriendin van je die gast al een aantal jaar kent :confused:
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Opzich goed dat je er zo mee bezig bent allemaal, maar draaf je niet een beetje door? :)

Begrijp wel dat je het allemaal goed wilt doen enzo, maar wat boeien die vitaminepillen als je de échte pillen niet eens laat testen, ja sorry hoor :sunglasses: :tearsofjoy:

1. Doe relaxed
2. Laat die shit testen(!!)
3. Neem niet meer dan 100mg in één keer, liever zelfs rond de 80mg (?) Houd < 1,5mg p.kg aan.
4. Eet gewoon voldoende, niet minder als je normaal zou doen en zeker niet teveel.
5. Drink ook normale hoeveelheden frisdrank en wissel dit af met een glas water (max. 2 glazen per 90min. maar let op de omgeving (temperatuur etc.)
6. Slaap en rust voldoende uit voordat je wat gaat gebruiken! Lijkt onnozel, maar helpt écht!

Natuurlijk kun je er vitaminepillen bij slikken. Zowel ervoor als erna (dat laatste is ook erg belangrijk!!) Teveel heeft totaal geen nut, overdrijf het niet, dat is slecht voor je nieren, ook al plas je teveel aan vitamine C uit, het is wel een belasting voor je systeem.
Eet in iedergeval voldoende fruit :wink:

Zelf neem ik eigenlijk doorgaans dit: http://www.azarius.nl/healthshop/after_party/prepare_and_repair/
Verbetert de gemoedstoestand en vermindert uitputting na het gebruik van XTC, cocaïne of alcohol. Beval verschillende vitaminen, 5-HTP en L-tryptofaan.
Of het 100% werkt is een 2e, maar toch heb ik er goede ervaringen mee :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."