Er is tegenwoordig ook nederlands onderzoek gedaan waarbij potentiele gebruikers in zicht waren welke niet hadden gebruikt en later wel hadden gebruikt.Hierdoor is overduidelijk zichtbaar geworden dat enig gebruik al veranderingen in de hersens aanbrengt.
De reden waarom ik de onderzoeken wil lezen, is omdat ik wil weten hoeveel tijd er tussen het laatste gebruik en de geheugen test zat. Zoals ik al aangaf is mijn geheugen suboptimaal voor twee weken na gebruik. Daarna komt het voor mij weer terug.
Een ander gegeven om rekening mee te houden is de neurale plasticiteit van de hersenen. Een maandje non-stop surfen op het web, of het aanleren van een vaardigheid hebben veel invloed op de formatie van de hersenen. Aangezien men het effect van xtc op de formatie en/of deformatie niet begrijpt en (vooralsnog) niet aan kan tonen in welke mate dit effect heeft op het normaal kunnen functioneren in de maatschappij, zie ik het veranderingen aanbrengen in de hersenen niet als iets negatiefs.
Xtc heeft voor mij veel therapeutische waarde. De eerste keer dat ik gebruikte kon ik psychische problemen identificeren, waarvan ik niet eens wist dat ik ze had, en deze linken aan een aantal symptomen in mijn gedrag en voorkeuren. Dit heeft mij dusdanig verandert dat er wel een gigantische verandering in mijn hersenen heeft
moeten plaatsvinden. Ik denk niet dat er daarom gelijk een negatieve stempel geplakt moet worden op veranderingen in de hersenen.
Als we het over beschadigingen hebben dan wil ik nogmaals refereren naar de duitse studie, gepubliceerd in Science Journal.
Maar neem van mij maar alvast aan dat dit onderzoek gedegen is geweest en dat mijn post hierover kloppen.
Het is niet dat ik je ongeloofwaardig vind, of je wantrouw
![:wink:]()
Maar het is ook niet zo dat ik het klakkeloos ga aannemen op deze manier.Is het een studie naar de korte termijn of lange termijn gevolgen? (Bijvoorbeeld)