Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer XTC

Eerste keer XTC

31 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou smoken ik heb goed nieuws voor je, je eerste keer hoeft niet altijd je beste keer te zijn :P.
Gisternacht heeft echt elke trip overstegen :hearteyes:
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dag DF''ers,

Ik zal binnenkort, in het weekend voor de eerste keer XTC gebruiken.
Ik zal dit doen in een groep mensen die zelf nooit XTC heeft gebruikt.

De XTC heb ik gekregen van een meisje in de club die mij wel zag zitten en ik (de gierige klootzak) wou daarom wel een kwartje fixen van haar :P
Ik heb een kwartje van haar gekregen en ben ook van plan alleen dat kwartje te nemen en niet op zoek te gaan naar meer, maar het voor de eerste keer gewoon bij een kwartje te houden.

Ik zal gebruiken in een discotheek.
Ik heb wel een aantal vragen.

Hoe schadelijk is XTC nou werkelijk?
Hoeveel water moet ik drinken? Want ik weet dat je veel moet drinken maar ook niet teveel, maar ik wil gewoon concreet weten hoeveel dat is. Glazen per uur?
Maakt het uit als ik i.p.v. water cola drink?
Hoe lang duurt het effect ongeveer als ik het kwartje 9/10 uur inneem na dat ik normaal heb avond gegeten en ik ben 65 kilo.

Het kwartje zijn een aantal blauwe brokjes.....
En dat meisje ging hard op twee kwartjes.
Niet hard kwa klappertanden maar kwa beleving ervan (ook haar eerste keer).

Jullie zouden mij echt blij maken als jullie hier antwoord op kunnen geven.
Heb er zin in :grin:

Peace
t
tieskeeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zorg dat je in een vertrouwde omgeving bent, mensen om je heen die je vertrouwt. De eerste keer is namelijk het hardste het gevoel is helemaal nieuw. 1a 2 glazen water per uur zijn goed. Je zal tussen de 4 en 6 uur trippen. Je zal ook het gevoel gaan krijgen dat je meer wilt pakken op het begeven moment. Maar kijk daar mee uit omdat het je eerste keer is. En laat het gewoon over je heen komen. Zoek soms de frisse lucht.

Hoop je zo een beetje te helpen:wink:
W
WawaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoe schadelijk is XTC nou werkelijk?

Het is vooral mentaal schadelijk. Lichamelijk heb ik weinig klachten na xtc gebruik. Je serotine en dopamine receptoren(volgens mij?) worden uitgeput, dit duurt een paar dagen voordat die weer goed functioneren. In deze periode heb je vooral nergens echt zin in en een beetje down. Serotine kan goed worden opgebouwd door magnesium pilletjes (van kruidvat ofzo) werkt voor mij altijd heel goed. Je word lichamelijk natuurlijk goed uitgeput als je gaat dansen, zorg dat je gezond eet van te voren en veel vitamine C. Al met al is xtc helemaal niet zo schadelijk als je het af en toe gebruikt, een avondje flink van de kaart zal meer impact hebben.

Vooral heeft het impact op je ''liefdes stofje'' wat je in het dagelijks leven niet zoveel gebruikt. Deze heeft wel ongeveer 2 maanden nodig om terug op voorraad te komen. Als je in de tussen tijd weer gebruikt heb je nog wel het super energieke gevoel maar wat minder dat iedereen ''in love'' met je is.

Hoeveel water moet ik drinken? Want ik weet dat je veel moet drinken maar ook niet teveel, maar ik wil gewoon concreet weten hoeveel dat is. Glazen per uur?

2 glazen per uur? Of gewoon een flesje van 33cl per uur dat is wat ik meestal doe.

Maakt het uit als ik i.p.v. water cola drink?

Nee :wink: maarrrr, cola is super zoet natuurlijk en je smaak is ook veel intenser. Cola vind ik veelste zoet als ik heb gebruikt, en ik heb het gevoel dat ik de volgende dag dan altijd een rauwe tong heb als ik andere dingen dan water heb lopen drinken.

Hoe lang duurt het effect ongeveer als ik het kwartje 9/10 uur inneem na dat ik normaal heb avond gegeten en ik ben 65 kilo.

Ligt er heel erg aan wat er precies in je pil zit. Het is natuurlijk verantwoord om hem te laten testen. Meestal ben je dan 5 uurtjes zoet, met opwarmen, pieken en rustig weer down to earth komen.


Eerste keer is altijd geweldig, geniet er van met xtc gebruik kan er in mijn opinie vrij weinig fout gaan als je jezelf eerst goed over informeerd zoals je nu doet!
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey tieske en Wawa,

Thanx voor jullie reactie.
Dit is wel voldoende informatie om het veilig te doen.
Ik zal alle tips toepassen, alleen ik begin nu wel te twijfelen of het verstandig is om te gebruiken in deze situatie, want waar ik naar toe ga is een kleine discotheek, zonder buitengedeelte en het kan vrij druk worden, dus ik zal voornamelijk in de drukte staan.....
Denken jullie dat dit handig is?

Wel drinken we altijd in op een echt chille plek buiten.
Dan zal ik ook het kwartje nemen, dus het inslaan is nog in de rustige sfeer.
W
WawaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Smoken zei:
Hey tieske en Wawa,

Thanx voor jullie reactie.
Dit is wel voldoende informatie om het veilig te doen.
Ik zal alle tips toepassen, alleen ik begin nu wel te twijfelen of het verstandig is om te gebruiken in deze situatie, want waar ik naar toe ga is een kleine discotheek, zonder buitengedeelte en het kan vrij druk worden, dus ik zal voornamelijk in de drukte staan.....
Denken jullie dat dit handig is?

Wel drinken we altijd in op een echt chille plek buiten.
Dan zal ik ook het kwartje nemen, dus het inslaan is nog in de rustige sfeer.
Klik om te vergroten...

Xtc is geen drug die je ''mood'' zo zeer versterkt zoals bijvoorbeeld een hallucinogeen (voel je je kut krijg je bad-trip, voel je je goed kom je in geweldige plekken) XTC maakt gewoon alles chill omdat het een upper is. Toch kan het best overweldigend zijn omdat het een heel nieuw gevoel is natuurlijk en dan is het wel chill om ff ergens je rust te pakken en te praten (praten zal zeker niet ontbreken haha).

Ik denk dat de plek waarop je het doet een keuze is die moet ontwikkelen. Zelf heb ik in allerlei situaties mdma gedaan en toch vind ik op een goed feestje het leukst omdat het natuurlijk een echte party drug is. Het is maar net wat het gewenste effect moet zijn, wil je feesten ga dan lekker naar een goeie party toe. Wil je praten doe het dan thuis en je komt vanzelf in situaties en gesprekken met vrienden die je nog niet voor mogelijk had gehouden.

God ik begin gewoon te brabbelen terwijl ik dit typ, kan zelf niet wachten tot is goed ge-reset ben en nog is hard kan knallen. Geniet er van nu ga je het beleven jongen :xtc:
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Okay mooi, dan ga ik het volgend weekend gewoon lekker doen :grin:
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ga het vanaaf doen
Later dan gepland, maar had veel dingen voor school die belangrijk zijn.
Wel ga ik het doen met niemand die het ooit heeft gebruikt en sommige haten er een beetje op maarja.....
Fack hun ik doe gewoon me ding
Over een paar dagen wel ff laten weten hoe het was
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Geloof me het wordt super vet!
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Toch jammer dat de eerste keer tegenviel want voor de meesten is dit echt een overweldigende ervaring. Voor mij nog steeds 1 van de mooiste dagen van m'n leven :P
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallotjes :P

Ik heb het gedaan jongens, maarrrrrrrr ik heb maar een kwartje gehad en dat viel me tegen xD
Het komt gewoon door de hoeveelheid, op de piek was wel echt leuk, maar was het nogsteeds een nauwelijks te merken effect.... Dus ben ik in mijn piek maar overgegaan op alcohol en dat gaf wel een lekkere space. Wel voelde ik me ietsje energieker en toen ik eenmaal in de club was voelde ik me echt gelukkig en genietend van de muziek. Ook vond ik mijn vrienden te gek.
Dus wel echt de ecstasy effecten maar gewoon heel licht aanwezig.

Volgende keer neem ik gewoon een goede hoeveelheid, maar eigenlijk was dit perfect voor de eerste keer, dit omdat ik nu mijn vriendengroep het heb kunnen laten accepteren. En dan voel ik me niet zo opgelaten de volgende keer als ik als enige gebruik. Al met al ben ik zelfs na dit kleine beetje verkocht jongens :P
Ik hoop dat ik het kan regelen voor volgende week :grin:

Nog bedankt iedereen voor de tips en interesse!

Greetz
W
WawaLid
01-01-2024, 00:00
#12
harry123 zei:
Toch jammer dat de eerste keer tegenviel want voor de meesten is dit echt een overweldigende ervaring. Voor mij nog steeds 1 van de mooiste dagen van m'n leven :P
Klik om te vergroten...

same here, prima tijd gehad met etiketjes van bierflesjes afpeuteren in een warm zwembad :P Mja je moet XTC ook niet verwachten als een of andere realiteit verscheurende drugs, je word gewoon de beste verzie van jezelf in my opinon.
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja ik verwachte er een beetje pep achtig iets van, dacht dat ik dat ging voelen (had toen ook nog nooit pep gebruikt) maar het pakte heel anders uit:grin: In positieve zin
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jeeeeeeeeeeyyyy ik heb nieuwe besteld :P
Tien Gele Swirls heb ik nu besteld. Lijkt me mooi om te beginnen.
Vrienden van willen nu ook meedoen, super chil vind ik dat.
Over twee weken komt dus me echte eerste keer ecstasy.

Uiteraard zal ik dan wel ff een reportje maken van hoe het was.

:wave:
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb nu 10 gele Swirls :grin:

Wat denken jullie dat verstandig is om te nemen mijn eerste echte keer?
In het begin een halfje en in de discotheek weer een halfje?
Of eerst een hele en later een halfje ofzo?
Wat denken jullie?

Greetz
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#16
veel plezier hopen dat het nu wel helemaal goed gaat!
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Thanx gaat wel lukken
Facking veel zin
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Altijd met een kleine dosis beginnen met nieuwe spullen. Bij nemen kan dan nog als je niet hard genoeg gaat. Te veel en het zou wel eens onprettig kunnen worden. Denk wel aan de aanbevolen rustperiode van 2-3 maanden voordat je weer neemt.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Haha nice Harry! :grin:
En dupont, uiteraard doe ik dat, maar wat denk je dan dat een goede hoeveelheid is?
Ik wil inderdaad niet te hard gaan natuurlijk, dus gewoon twee keer een halfje of is dat nog te veel? Of gewoon eerst een halfje nemen en later nog een kwartje?
Ik heb wel gehoord dat die gele Swirls niet heel sterk zijn.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Neem eerst gewoon een halfje en dan kan je later kijken wat je fijn vindt toch? Nog een kwartje of een halfje erbij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."