Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOvergeven van XTC..

Overgeven van XTC..

21 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Herkenbaar van vroeger in sommige ' sociale' kringen, we waren gewoon zenuwachtig waardoor de eetlust al wat verdween voordat we überhaupt iets namen. Licht eten hielp bij ons vaak goed mee, gezonde salade als voorbeeld. Vermoed dat het met je eet patroon en gewoontes te maken heeft. Zou beter op je eten letten en extra wat gezonder eten de dagen voor gebruik en erna. Wie weet helpt dit.

Geniet wel met mate! (eens per 2 maanden word aangeraden)
W
WiseSmokeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb zelf ook wel eens over moeten geven van Xtc maar dit gebeurt met name wanneer anderen overgeven of als er steeds word gepraat over iets waar ik misselijk van word.

Je moet oppassen dat je niet in het zelfde cirkeltje komt. Hiermee bedoel ik dat je van te voren al er over na denkt dat je kan gaan overgeven.
Denk je er over na dan is de kans groot dat het ook gebeurt. Zorg dat je wel wat heb gegeten, ook al is het maar een klein beetje!
s
spacebillyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Klinkt herkenbaar. Maat van mij heeft bijna elke meer gekotst toen we xtc deden. Ik had aan de andere kant nergens last van. Zelf verwijt ik dit aan zn levens stijl.. die is vrij ongezond. Ik daarintege sport elke dag en eet gezond en slaap altijd de nodige uren. Misschien vind zn lichaam het daarom minder leuk? Ik zeg niet dat je ongezond leeft maar misschien vind je maag de xtc gewoon niet zo prettig? En wie weet helpt een gezonde maaltijd van te voren wel. Zelf ben ik ook ziek zenuwachtig van te voren maar dwing mezelf wel.ff om een goede maaltijd te nemen. Gr!
g
goeffLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor jullie reactie! Tip van het licht eten ga ik proberen. Vaak krijg ik alleen geen hap weg, maar ik ga mezelf dwingen. Zal de dagen van te voren ook extra fruit en dergelijke eten.

Ik leef gezond, bijna nooit fastfood, elke dag verse groenten en fruit. Ik heb wel een gevoelige maag, dus denk dat deze het niet zo eens is met een pilletje. De rest van mijn lichaam daarentegen wel. :)

Ik geniet zeker met mate, ééns per 3 maanden vind ik vaak genoeg. Ben nu al benieuwd naar de volgende keer, of het dan beter gaat ja of nee.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ken ook genoeg mensen die last hebben van misselijkheid/overgeven door xtc, maar da's tenslotte natuurlijk ook gewoon één v/d bijwerkingen. Goed eten van te voren is zeker aan te raden, eigenlijk sowieso, want je staat tenslotte wel een hele nacht door te stampen en da's niet echt goed voor je zonder brandstof.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het kan ook nog met de dosering te maken hebben. Van te veel in 1x moeten mensen doorgaans kotsen. Misschien als je de inname wat meer spreidt, dus bijv. ieder kwartier een kwartje ofzo. Of misschien neem je überhaupt te veel?
L
Lion1973Lid
01-01-2024, 00:00
#7
nooit last gehad van overgeven, enkel een bepaalde periode toen er pillen waren waar iedereen eerst van moest overgeven, om dan daarna als een gek te spacen.

was het omdat er iets inzat waar we niet tegen konden?
g
goeffLid
01-01-2024, 00:00
#8
Joopiejo zei:
Het kan ook nog met de dosering te maken hebben. Van te veel in 1x moeten mensen doorgaans kotsen. Misschien als je de inname wat meer spreidt, dus bijv. ieder kwartier een kwartje ofzo. Of misschien neem je überhaupt te veel?
Klik om te vergroten...

Ik begin altijd met een kwartje, na een uur/anderhalf uur pak ik pas een kwart bij. Als ik me goed voel en ik ga nog niet zo heel hard, dan pak ik weer een kwart maar dat gebeurt eigenlijk nooit. Meestal max een halve per avond omdat ik vrij sterke pillen heb. Wil ook graag alles nog een beetje onder controle hebben, dus echt teveel nemen doe ik niet. 1x gedaan, doe ik niet meer. Ik had het gevoel alsof ik buiten mn lichaam trad en ik niet meer mezelf was.. Dus doe liever safe dan risico.
W
WiseSmokeyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Probeer eens danoontjes te eten! Bij mij in de vriendengroep zijn er op feestjes altijd danoontjes omdat de meeste mensen die juist wel wegkrijgen!
z
zzinoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Aan lion kan je mij eens een bericht sturen

Gr
z
zzinoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kan dus blijkbaar geen prive bericht sturen naar u lion

Dit is mijn mail we moeten een ene gaan drinken


Modknipje; wegens privacy@live.

Gr
z
zzinoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Graag wat meer info over die test die je hebt laten doen en ervaring over SOS

Gr
Q
QTarantinoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ikzelf heb altijd dat ik heel erg moet boeren een kwartier nadat ik het pilletje neem. Dit duurt tot 'de verlossende boer'. Een gigantische boer waardoor alle misselijkheid in 1 klap verdwijnt. Vaak is het pilletje dan al begonnen met werken, maar kan ik er niet echt van genieten omdat die ene verlossende boer zo erg dwars zit. Zodra ik die heb gelaten kan ik genieten! Een maat van mij heeft precies hetzelfde. Ik gun het hem niet, maar wel heel chill voor mij omdat we hierdoor een soort steunpilaar voor elkaar zijn.

Heb 1x gekotst van xtc. Ik had de hele dag/avond niks gegeten en kreeg na het feest een banaan van iemand. Nam 1 hap en binnen 2 minuten was ik aan het kotsen. Wat bij mij altijd helpt is voor het feest voldoende licht verteerbaar voedsel te eten.
L
Lion1973Lid
01-01-2024, 00:00
#14
zzino zei:
Kan dus blijkbaar geen prive bericht sturen naar u lion

Dit is mijn mail we moeten een ene gaan drinken


Modknipje; wegens privacy@live.

Gr
Klik om te vergroten...


minimum 5 posts en dan kan je berichten sturen. :wink:
die heb je op dit forum snel geplaatst.

langs de andere kant, ik mag van mijn moeder niet met vreemde afspreken. :grin:
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mijn vrouw had elke keer last van overgeven . Tot we overgingen op een maagbeschermer volgens mij heet het domperidom en is verkrijgbaar bij de apotheek.
Sinds die tijd helemaal geen last meer.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Domperidon werkt tegen misselijkheid inderdaad, en is (nog) vrij te krijgen bij de apotheek. Pas er wel mee op, na onderzoeken is het middel regelmatig in het nieuws geweest (erg recent) dus zal over een niet te lange tijd ook via recept gaan net als metaclopramide (Primperan) wat beter werkt als domperidon (Motilium) beide word dan 10mg aangeraden als je dat doet. Neem de tablet een paar uur in van tevoren. En lees de bijsluiter ook even door.

Wees voorzichtig met je lichaam!

Enjoy :wink:
g
goeffLid
01-01-2024, 00:00
#17
25tolife zei:
Domperidon werkt tegen misselijkheid inderdaad, en is (nog) vrij te krijgen bij de apotheek. Pas er wel mee op, na onderzoeken is het middel regelmatig in het nieuws geweest (erg recent) dus zal over een niet te lange tijd ook via recept gaan net als metaclopramide (Primperan) wat beter werkt als domperidon (Motilium) beide word dan 10mg aangeraden als je dat doet. Neem de tablet een paar uur in van tevoren. En lees de bijsluiter ook even door.

Wees voorzichtig met je lichaam!

Enjoy :wink:
Klik om te vergroten...

Dit is dus geen aanrader.. Laatst in de krant gelezen dat XTC en Domperidon een dodelijke combinatie kunnen zijn. Zijn recentelijk al een paar sterfgevallen geweest.
g
goeffLid
01-01-2024, 00:00
#18
Even een update: afgelopen zaterdag naar een feest in Amsterdam geweest. Wat later gegeten als normaal, rond een uur of 9. Licht verteerbaar voedsel (op advies van jullie :wink: ), namelijk kip kerrie met noodles. Hierna naar het feest gegaan en rond half 1 het eerste kwartje genomen. Ging top! Had ook een ander soort pillen als normaal. Hele avond niet gedacht aan overgeven of iets dergelijks, geen gekke spanning niks. Later nog een kwartje genomen, precies hetzelfde verhaal. Genoten van de geweldige muziek en sfeer. Top avond! Heerlijk zo'n avond zonder over je nek gaan. :)
Q
QTarantinoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Goed om te horen!
D
Die UberfrauLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb dit altijd ondanks dat ik goed eet van te voren. Ik voel de misselijkheid komen maar ervaar dit ook niet als iets slechts. Ik heb persoonlijk ondervonden dat ik NIKS kan eten tijdens mn mdma trip en ook geen zoetigheid kan drinken. Ik trek alleen water, veel water en heb standaard een kotsbakje staan als ik ga trippen (ik gebruik alleen in huiselijke kringen).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."