Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums7 dagen na XTC nog steeds niet helemaal normaal

7 dagen na XTC nog steeds niet helemaal normaal

30 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
e
elven rangerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb vorige week vrijdag nacht om 24:00 XTC genomen met een stel vrienden.

Ik heb die nacht van vrijdag op zaterdag helemaal door geleefd en heb rond 8 tot 10 uur sochtens ff geslapen. Ik ben toen wakker geworden heb toen heerlijk ''uitgenuchterd''.

Een vriend van mij zij dat ik wel heel erg hard ging maar ik vind het een leuke ervaring om ooit meegemaakt te hebben. Dit was mijn 4e x XTC, en deze x heb ik echt gemerkt waarom mensen met hun pupillen open gaan staan of net zoals mij lekker lopen te hallucineren.

Maar nu mijn probleem, ik heb Zondag avond een jointje gerookt en werd toen lichtelijk angstig en ben toen naar huis gegaan en gaan slapen en werd weer normaal wakker. Dit is het zelfde voor de Maandag. Dinsdag heb ik geen jointje gerookt en ben gewoon rustig gaan chillen. Woensdag avond dacht ik, ik ga weer een jointje roken. Ik heb toen met een vriend van mij een joint gerookt en werd weer angstig en kreeg weer grote pupillen dit kreeg ik trouwens ook Maandag en Dinsdag. Donderdag ochtend werd ik wakker met een zeer depressief gevoel. Ik heb die dag maar beetje doorgebracht in bed overigens doe ik dat tot nu toe vanaf donderdag.

Ik heb verder last van diarree en de symptomen van een depressie.
Verder eet ik ook vrij weinig ( geen honger en dorst )


Ik weet niet wat ik nu moet doen, hebben jullie nog ideeën?

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie nog tips hebben.
e
elven rangerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oke dan moet ik binnenkort misschien ff mn bloeddruk laten bekijken. Ik moet wel zeggen dat ik daar nu ook wel een beetje vanaf ben van die piep, laatste 2 weken eigelijk niet meer gehad. Alleen ben ik een trekje tegen gekomen zoals iedere ervarem gebruiker ook wel zal hebben denk ik. Je weet dat je tijdens het wausen trillende ogen krijgt zeg maar dat je bijvoorbeeld niet meer een berichtje kan lezen zeg maar. ( ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel ) ik heb dus af en toe die trillende ogen, kletde er niet heel
Erg op nog steeds niet maar vraag me ook af is dit iets wat blijvend is? Ik wind me er niet heel erg over op ofso maak me er geen zorgen over maar vraag me wel af waarom je lichaam zulke trekjes kan krijgen.

Mvg elfje
e
elven rangerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nostologie heet het geloof ik.

Om het nog ff aan te vullen de tekst hier boven, ik heb t alleen wanneer ik gedronken heb of bij mensen ben die een jointje gaan roken. ( tevens ben ik nog niet in de buurt geweest van iemand die xtc gebruikt heeft en hoe ik me daarbij voel )

Kmaak er verder echt geen zorgen om maar ben wel benieuwd wa het is
r
r0mmelp0tLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kan je iets meer vertellen over de ingenomen dosis?
Ik denk dat je het gewoon even moet uitzitten en vooral niet blowen!
Als het over 2/3 dagen nog niet is verbeterd zou ik je aanraden naar de huisarts te gaan.
Nog even over dat hallucineren. Hallucineren op MDMA/XTC is heel gaaf maar het betekent wel dat je teveel hebt genomen.

R0mmelP0t
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#5
r0mmelp0t zei:
Hallucineren op MDMA/XTC is heel gaaf maar het betekent wel dat je teveel hebt genomen.
Klik om te vergroten...

Dat is niet per se waar. De een is er gewoon vatbaarder voor als de andere. Dat het meteen een te hoge dosage is is een beetje te snel beoordeelt. Al kan dat in dit geval natuurlijk wel.

nielsjuh67 zei:
Ik heb verder last van diarree en de symptomen van een depressie.
Verder eet ik ook vrij weinig ( geen honger en dorst )
Klik om te vergroten...

Ik zou als ik jou was naar de huisarts hiermee gaan. Vooral als het aanblijft. Misschien kan hij je helpen om de symptomen een beetje te bestrijden. Maar het zal hoogstwaarschijnlijk gewoon uitzitten zijn. Ook zou ik als ik jou was eventjes geen jointjes meer roken, gezien het feit dat dit je symptomen versterken. Het kan namelijk zijn dat je dip gewoon wat is opgeschoven, je hebt nou eenmaal je serotonine verbruikt. Maar ik zou zeker van de pillen afblijven, of iets anders wat serotonine verbruikt. Een paar van je symptomen komen overeen met het serotonine syndroom. Hier heb je een topic met info: viewtopic.php?f=3&t=51321
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het serotonine-syndroom lijkt me héél erg onwaarschijnlijk, aangezien hij die avond juist al zijn serotonine heeft opgebruikt?

Dwing jezelf te eten (en al helemaal te drinken, als je last hebt van diarree) en ga overweeg serieus een bezoek naar de huisarts. Deze heeft toch beroepsgeheim en zal echt niets verklappen aan je ouders, hier kun je dus eerlijk zijn, wees dat ook!

Sterkte!
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fool zei:
Het serotonine-syndroom lijkt me héél erg onwaarschijnlijk, aangezien hij die avond juist al zijn serotonine heeft opgebruikt?
Klik om te vergroten...

Het kan ook voortkomen uit een overdosis. Het centrale zenuwstelsel is dan zodanig geprikkeld dat hij een serotonine storm heeft ontwikkeld, waardoor de symptomen kunnen komen. Het is ook onwaarschijnlijk, maar nog steeds een mogelijkheid. Het hoeft niet zo te zijn dat hij constant serotonine verbruikers moet blijven gebruiken om de symptomen van de nasleep te behouden. De storm is voorbij, maar de schade is al gedaan.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Aah ja op die manier. Het zouden inderdaad heel goed gevolgen kunnen zijn geweest van een serotonine-syndroom. Daar heb je gelijk in!
e
elven rangerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Goeiedag,

Sorry voor het laten berichtje, ik dacht dat ik een berichtje zou krijgen via de mail als dit bericht gepost zou worden.

Maar voor de rest,

Ik ben langs de huisarts geweest en zij dat ik het eventjes moest aan kijken,

Voor de rest voel ik me wel weer vrij normaal maar soms krijg ik lichtelijk een vlaag nog ff terug dat ik me niet super tof voel, ik kan dit wel in de hand houden en mee omgaan maar niet een zeer prettig gevoel.

Verder denk ik dat de diarree op het moment niet door de pil komt maar misschien omdat ik ''ziek'' ben.

Wel raar want ik had vanochtend ff korts maar verder heb ik er geen last van gehad. ik was even verder gaan slapen en had er toen geen last meer van ineens.

Verder info over de pil, ( halve witte bugatti, ik heb op internet gevonden dat deze pil tussen de 210-230 mg zit. )

Verder wou ik nog vragen of die vlagen kunnen komen omdat ik ( volgens een ervaren gebruiker een vriend van mij ) zeer hard ben gegaan op een halve pil. Ik heb trouwens eerst een kwartje genomen en na 20-25 minuten weer een kwartje omdat ik nog niks voelde. ik wist dat het langer kon duren maar ik heb nu 4 of 5 x een pilletje gedaan en heb nog nooit gehad wat ik deze x had. deze x dat ik het pilletje genomen had snapte ik zeg maar waarom mensen met grote doppe gaan kijken en waarom ze kauwen etc etc, voorheen snapte ik het wel maar vond het apart en nu heb ik het zelf ook mee gemaakt en snap ik het. Dus moet mijn lichaam niet gewoon nog herstellen, de serotonine weer bij pijlen en dopamine?

bedankt voor jullie hulp trouwens!
Mvg Niels.
e
elven rangerLid
01-01-2024, 00:00
#10
nog 1 ding,

verder heb ik gelezen dat herstel hiervan 2 a 3 weken kan duren. ( maximaal 4 a 5 weken )

en als ik sirieus hersens schaden zou moeten hebben voor altijd, dan neem ik wel aan dat het veel erger had moeten zijn als dat ik me nu voel neem ik aan.

Bedankt!
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gezien het feit dat het een halve pil was zal het waarschijnlijk geen serotonine syndroom zijn geweest. Daar heb je niet genoeg XTC voor gebruikt. Het kan natuurlijk wel, maar omdat het eerder met deze hoeveelheden wel goed is gegaan ga ik uit van niet.

Heb je de pillen laten testen? Het kan namelijk zijn dat ze niet goed waren, dat je je daarom zo slecht voelt.
nielsjuh67 zei:
Dus moet mijn lichaam niet gewoon nog herstellen, de serotonine weer bij pijlen en dopamine?
Klik om te vergroten...
Ja ik denk dat dit het is. Het lichaam heeft gewoon eventjes rust nodig om alles weer op peil te krijgen, ik zou in ieder geval geen drugs meer gaan gebruiken de komende tijd. Ook zou ik een pauze inlassen van 3 maanden wat betreft XTC, dan weet je tenminste zeker dat je compleet hersteld bent.
nielsjuh67 zei:
en als ik sirieus hersens schaden zou moeten hebben voor altijd, dan neem ik wel aan dat het veel erger had moeten zijn als dat ik me nu voel neem ik aan.
Klik om te vergroten...
Dat is niet per se waar. Hersenschade uit zich niet meteen in lichamelijke problemen, het kan zijn dat je er over een tijdje last van krijgt. Maar gezien het feit dat je verantwoord met je gebruik bent omgegaan, en maar een halve pil gehad hebt, zal de hersenschade wel meevallen. Eet goed, gezond, veel fruit en zorg op een natuurlijke manier dat je serotonine weer wordt aangevuld. Maak je er niet teveel zorgen over, en laat in het vervolg je pillen testen.
e
elven rangerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bedankt voor jullie hulp! ik waardeer dit zeer!

ik voel me wel beter! alleen ik heb soms nog last van vlagen zeg maar. dat is eigelijk de afgelopen 2 dagen alleen sochtens tot vroeg van de middag. voor de rest heb ik nergens last meer van eigelijk. tenminste mind setted.

verder denk ik dat die diarree gewoon van iets anders komt en de koorts. Ik had trouwens nog naar de symptomen van dat serotonine syndroom maar dat is het niet.
e
elven rangerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben vandaag langs de doctor geweest,

Hij zij dat mijn diarree, moe zijn en geen honger hebben komt omdat ik een buikgriep heb.

Ik heb verder nog heeeeeelll lichtelijk last van een raar gevoel thuis. ik voel dan een lichtelijk onrustig gevoel in mijn hoofd. ik had hier de laatste paar dagen veel meer last van. maar gaat dit gevoel wel uit eindelijk helemaal weg? ( als ik aan het chillen ben met mijn maten dan heb ik nergens last van )

Verder heb ik nog 1 vraag,

Van de zomer ben ik een weekje alleen thuis en wou ik met nog 6 of 7 vrienden xtc doen opnieuw. maar na deze nare ervaring ben ik wel bang dat ik dit opnieuw zou kunnen krijgen en dat liever niet wil hebben. Is het verstandig als ik het wou doen maximaal 70 of 80 mg mdma te doen? ( dit laat ik dan ook testen )

oja nog 1 vraag haha

Ik kreeg dit gevoel doordat ik ging blowen, als ik een sigaretje rook krijg ik het ook lichte lijk terug. ik heb alleen al sinds eergister niet meer gerookt en sinds woensdag avond wanneer het begon niet meer geblowd. wanneer denken jullie dat ik een peukie weer zou kunnen roken zonder die rare nare dingen terug te krijgen of een joint te roken. ik zat te denken om na het weekend weer een peukie te roken en pas maandag of later weer een joint te roken.

Mvg niels! ( ik waardeer jullie hulp zeer zeker!! ) :stoned: :stoned: :stoned:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
nielsjuh67 zei:
Hij zij dat mijn diarree, moe zijn en geen honger hebben komt omdat ik een buikgriep heb.
Klik om te vergroten...
Je had op dat moment wel aangegeven dat je XTC/MDMA gebruikt had?

Ik heb verder nog heeeeeelll lichtelijk last van een raar gevoel thuis. ik voel dan een lichtelijk onrustig gevoel in mijn hoofd. ik had hier de laatste paar dagen veel meer last van. maar gaat dit gevoel wel uit eindelijk helemaal weg? ( als ik aan het chillen ben met mijn maten dan heb ik nergens last van )
Klik om te vergroten...
De tijd zal het leren, maar ik denk wel dat je daar vanuit kunt gaan. Het menselijk lichaam kan wel tegen een stootje :wink:

Van de zomer ben ik een weekje alleen thuis en wou ik met nog 6 of 7 vrienden xtc doen opnieuw. maar na deze nare ervaring ben ik wel bang dat ik dit opnieuw zou kunnen krijgen en dat liever niet wil hebben. Is het verstandig als ik het wou doen maximaal 70 of 80 mg mdma te doen? ( dit laat ik dan ook testen )
Klik om te vergroten...
Zorg dat je met getestte pillen werkt, en houd je aan een maximale dosis van 1.5-2mg/kilo lichaamsgewicht (mits uit eerdere ervaringen blijkt dat je daar normaal goed op gaat). Dan zou dat hoogstwaarschijnlijk geen problemen opleveren, míts je je goed voelt en hier níet meer mee in je hoofd zit.

Ik kreeg dit gevoel doordat ik ging blowen, als ik een sigaretje rook krijg ik het ook lichte lijk terug. ik heb alleen al sinds eergister niet meer gerookt en sinds woensdag avond wanneer het begon niet meer geblowd. wanneer denken jullie dat ik een peukie weer zou kunnen roken zonder die rare nare dingen terug te krijgen of een joint te roken. ik zat te denken om na het weekend weer een peukie te roken en pas maandag of later weer een joint te roken.
Klik om te vergroten...
Wacht gewoon lekker tot je je weer goed voelt met je peukie en met je jointje nog iets langer. Je kunt ook rustig doseren en kijken wat (nadat je dus hebt gewacht totdat je je weer eventje goed voelt) een béétje wiet met je doet en dit langzaam op te bouwen. Dus niet over één avond toch weer op 'oud' niveau blowen, maar kijk het een avond eventjes aan met steeds iets meer.


Ik hoop dat je hier wat aan hebt, sterkte! :)
e
elven rangerLid
01-01-2024, 00:00
#15
hallo,

over de dokter : Ik heb hem inderdaad verteld over mijn xtc. hij zij dat ik daar gewoon even rust mee moest houden zeg maar. ( met mijn gevoel zeg maar ).

Ik was net aan het chillen, in de polder bij ons met een vuurtje. ik kreeg weer zeer lichtelijk een ''naar'' gevoel soort angst gevoel. dat heb ik zeg maar al de hele tijd gehad alleen wel veel minder nu, alleen gebeurt t wel gaat dit vanzelf over? ik vind t wel raar want ik ben eigelijk helemaal niet meer mee bezig in me hoofd met dat soort dingen t is er gewoon in eens zo plots.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fool zei:
nielsjuh67 zei:
Hij zij dat mijn diarree, moe zijn en geen honger hebben komt omdat ik een buikgriep heb.
Klik om te vergroten...
Je had op dat moment wel aangegeven dat je XTC/MDMA gebruikt had?
Klik om te vergroten...
Ongeacht wat Nielsjuh de dokter vertelde, buikgriep lijkt mij een logischer dan nagevolgen van X.

Fool zei:
Zorg dat je met getestte pillen werkt, en houd je aan een maximale dosis van 1.5-2mg/kilo lichaamsgewicht (mits uit eerdere ervaringen blijkt dat je daar normaal goed op gaat). Dan zou dat hoogstwaarschijnlijk geen problemen opleveren, míts je je goed voelt en hier níet meer mee in je hoofd zit.
Klik om te vergroten...
+1
Je kunt je het beste geen zorgen gaan maken over een volgende keer, want dan gaat het sowieso fout. Ik zou wachten met een beslissing tot het moment bijna is aangebroken, als je je dan goed voelt zul je prima X kunnen nemen, als je dan nog steeds niet zeker bent of je niet zo goed voelt, kun je het beter niet doen.
S
SuperPoesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb wel eens gehoord dat het gebruik van een pilletje je afweersysteem vatbaarder maakt voor dingen. Mijn vriend heeft ook wel eens een paar dagen last van een algehele malaise als hij mdma gebruikt heeft. Inclusief buikpijn, geen honger en diarree. Misschien dat er al iets niet goed heeft gezeten in je afweersysteem en dat een avondje losgaan voor de doorbraak ervan heeft gezorgd?
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#18
nielsjuh67 zei:
hallo,

over de dokter : Ik heb hem inderdaad verteld over mijn xtc. hij zij dat ik daar gewoon even rust mee moest houden zeg maar. ( met mijn gevoel zeg maar ).

Ik was net aan het chillen, in de polder bij ons met een vuurtje. ik kreeg weer zeer lichtelijk een ''naar'' gevoel soort angst gevoel. dat heb ik zeg maar al de hele tijd gehad alleen wel veel minder nu, alleen gebeurt t wel gaat dit vanzelf over? ik vind t wel raar want ik ben eigelijk helemaal niet meer mee bezig in me hoofd met dat soort dingen t is er gewoon in eens zo plots.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je het beste even helemaal kunt stoppen met drugs, ook alcohol en tabak en er ook even niet meer aan denken, dus ook even niet meer op dit forum komen. Dan kan die onrust even helemaal wegzakken. Ik denk dat je onbewust toch nog teveel bezig bent met die vervelende ervaring. Sterkte.
e
elven rangerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Goeiedag,

Het gaat weer helemaal goed en normaal met mij alleen heb ik nog een vraagje hihi.

Ik ben weer gaan roken en gaat allemaal helemaal perfect, alleen afgelopen vrijdag dacht ik ajoh ik neem ff 3 trekjes van een joint om te kijken hoe dat gaat. na 5 a 10 minuten voelde ik me weer niet lekker voelen ( angst stoornis gevoel ) dit ging na een half uur weg en voelde me wel weer normaal worden alleen vraag ik me af of dit voor altijd blijft als ik een joint ga roken want voorheen rookte ik z'n 5 joints per dag door de weeks en in t weekend rond de 10 per dag. Is het verstandig om anders een maand gewoon helemaal niks meer te gebruiken en dan weer te kijken wat er gebeurt of is dit echt iets waar ik niks aan kan veranderen. als dat zo is vind ik het niet zn super groot probleem alleen zou ik het wel jammer vinden. maar kan er mee leven.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#20
nielsjuh67 zei:
Is het verstandig om anders een maand gewoon helemaal niks meer te gebruiken en dan weer te kijken wat er gebeurt of is dit echt iets waar ik niks aan kan veranderen.
Klik om te vergroten...

Dat is het beste in jouw situatie. Veel succes!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."