Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums7 dagen na XTC nog steeds niet helemaal normaal

7 dagen na XTC nog steeds niet helemaal normaal

30 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
e
elven rangerLid
01-01-2024, 00:00
#1
is goed! nou als jullie over een maandje niks meer van me horen zijn jullie van me af haha:)

Ik wil graag iedereen bedanken voor jullie hulp, en laten we maar afwachten haha.
e
elven rangerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goeiedag!

Met mij gaat het weer helemaal, kben weer de oude :) alleen nog een dag een nachtritme kweken want die is nog wel helemaal naar de klote maar dat maakt niet uit. verder heb ik soms nog wel is lichtelijk last van hoe ik uit mijn ogen kijk maar let er dan niet op.

Verder heb ik een zeer belangrijke vraag ( vind ik )

Ik heb het overwogen om te stoppen met blowen, ik weet het alleen nog niet 100% zeker als ik wil stoppen. Ik heb 5 april 3 hijsjes genomen van een joint en voelde mij niet lekker worden na die hijsjes, ipc helemaal niet erg want zo kan ik er wel makelijk mee stoppen 0 moeite eigelijk verder ook mee, maar ik heb wel vaak in me hoofd dat ik het wel jammer vind dat ik dat heb ( ik wil graag weer gewoon stoned kunnen worden omdat ik weet dat het gewoon zo leuk is! lekker die lachbuien, vreetkicken etc! ) ipc is dit een goeie instelling als ik weer zou gaan blowen neem ik aan. Verder had ik die angstgevoelens ook bij een sigarettje maar ik rook weer als de ouwe mn sigarette op! nergens last van als ik rook is dr een mogelijkheid dat ik dit ook weer terug krijg bij blowen ( dat ik weer netzoals vroeger zou kunnen blowen ) of is het verstandiger voor mij om gewoon helemaal niet meer te gebruiken want ik ben wel bang dat ik een psychose zou kunnen krijgen en daar zit ik echt niet op te wachten.

Verder hoe zit dat met alchol? heeft dit ook invloed op als ik bijvoorbeeld een avond zou gaan drinken ipv blowen zeg maar? zou ik het ook kunnen krijgen? want ik wil niet dat ik een angstaanval van drinken krijg want voordat dat uit je lichaam is duurd dat nog wel ff ( als je flink drinkt ) en blowen is na uhm ongeveer half uurtje uurtje uitgewerkt, tenzij je een dikke rolt dan uiteraard langer.

nou bedankt voor jullie hulp, ik hoop snel wat te horen te krijgen
e
elven rangerLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik ben weer best wel hersteld na 4-5 weken ik ben gestopt met alle drugs alleen vraag ik me nog wel af of ik wel alcohol kan benutigen zoals hierboven omschreven staat. zou iemand hier nog antwoord op kunnen geven asjeblieft? want als jullie zeggen van je kunt beter even ook nog van de alcohol afblijven dan doe ik dat gewoon. 0 problemen mee maar als nog zou ik het wel fijn vinden om te weten:)

mvg
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goed dat je dat het volgehouden! Ik zou denken dat dat wel kan, maar voor de zekerheid kun je het rustig opbouwen?
Y
YbezLid
01-01-2024, 00:00
#5
Yo maat,


Ik heb geruststellend nieuws voor je.. ik ben nu ongeveer 19 jaartjes oud en ben door precies dezelfde stadia als jou heen gegaan... 1 keer niet zo lekker gegaan op de xtc, toen dacht ik van nou laat ik er misschien maar een joint bij gaan roken(tijdens de trip) ...

Werd angstig, en heb letterlijk 2-3 maanden last gehad van een paniek/angststoornis, en daarna begon het gelukkig af te bouwen. Ik ben er nu eigenlijk compleet vanaf behalve dat ik nogsteeds soms als ik dus emotioneel onstabiel ben door stress of brakheid, dat ik dan nog soms snel de neiging krijg om in paniek te raken... (het zit allemaal in je hoofd.. dus een echt aanval krijg ik nu niet meer.)
Heel kut... je druk maken in je hoofd, trillen, hyperventileren om niks. echt vreselijk was het.
Ik ben zelf in die periode heel lang gestopt met blowen.

Het is nu ongeveer een jaar geleden dat het gebeurt is en ben er eigenlijk helemaal vanaf, kan weer rustig blowen... ik ben wel compleet gestopt met wiet en met dagelijks abnormale hoeveelheden te roken... nu lekker af en toe een hasj jointje.

Wat ik jou gewoon aanraad is om in ieder geval geen wiet meer te roken, aangezien je er dus ook gevoelig voor bent om angst/paniek aanvallen te krijgen. Stop anders even een tijdje...
Alcohol was voor mij in de bovengenoemde tijd heel fijn want alcohol verlaagt je angstgrens en je denkt er gewoon niet meer aan... en dan elke ochtend als ik dan wakker werd dacht ik ''huh? waarom ben ik constant zo paniekerig? als ik wat drink dan is het opeens weg?'' daarmee realiseer je je dat het zich allemaal in je hoofd afspeelt en jij de enige bent die het kan beinvloeden.

Als je nog vragen hebt, moet je je me maar even pm'en

Succes, komt wel goed! :mrgreen:
e
elven rangerLid
01-01-2024, 00:00
#6
mag ik vragen hoe ik dit forum verweider? want ik vind het niet zo super relaxed omdat mijn email ook met nielsjuh67 is ( niet bij nag gedacht ) kan ik dit terug vinden op google met alleen die naam in te vullen :(

alvast bedankt!
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#7
We kunnen je username veranderen, dan hoef je niet meteen compleet je account te verwijderen. Pm me eventjes welk username je wilt, dan geef ik het weer door aan de beheerder
e
elven rangerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goeiedag!

Ik wou even mededelen dat ik er eigelijk helemaal vanaf ben op 1 ding na wat me heel even iriteerd maar waar ik verder geen waarden aan hecht.

savonds als ik thuis kom na het chillen heb ik soms uit 't niets een heftige piep in mijn oor, waar ik redelijk ge desoriënteerd door word, stel ik ben op dat moment in een gesprek bezig via facebook of whatsapp. dan ben ik ff helemaal de draad kwijt en weet ik ff niet wat ik moet reageren zeg maar. na circa 2-5 minuten heb ik gewoon weer de draad te pakken maar vind t wel beetje iritant hecht er niet veel waarden aan maar kan dit eigelijk hierdoor ook nog komen en is dit iets wat blijvend is? want ben nu al circa 3 maanden verder:P verder ben ik zeker vooruit gegaan op alles, ben ik van plan ook om gewoon helemaal te stoppen wat drugs betreft, niet vanwege dit maar omdat het toch wel een deel van je leven beïnvloed.

Voor de mensen die dit lezen en denken shit ik heb dit ook!

WEES GERUST! je lichaam hersteld! geef je lichaam de tijd om zich te herstellen! blijf vooral veel praten met vrienden dat heeft mij veel geholpen!

Buiten dit om heeft op internet beetje rond surfen ook wel geholpen! wees sterk je lichaam zal zich herstellen maar heeft tijd nodig!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dank voor de terugkoppeling, fijn dat het beter gaat met je! Hopelijk herstelt de rest snel.

Goede informatieve post voor onder andere lotgenoten.
e
elven rangerLid
01-01-2024, 00:00
#10
graag zou ik nog wel willen weten hoe het zit met die piep in mn oor die ik zo af en toe heb ( eigelijk alleen maar savonds als ik alleen op mn kamer achter mn laptop zit of in me bed lig en wil gaan slapen bijvoorbeeld. het is gewoon random opeens een zeer hoge toon ( die hoge piep die je bijvoorbeeld na een avond stappen kan hebben in een discotheek als je daar uit komt alleen dan iets grover zeg maar )

als iemand hier nog iets over zou kunnen zeggen zou ik dit fijn vinden.


Met vriendelijke groet,

Elfje :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zou door een te hoge bloeddruk kunnen ontstaan. Dan zou een bezoek/vraag aan een arts een oplossing kunnen bieden. Specifiek met deze klacht naar de arts gaan bedoel ik natuurlijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."