Yo maat,
Ik heb geruststellend nieuws voor je.. ik ben nu ongeveer 19 jaartjes oud en ben door precies dezelfde stadia als jou heen gegaan... 1 keer niet zo lekker gegaan op de xtc, toen dacht ik van nou laat ik er misschien maar een joint bij gaan roken(tijdens de trip) ...
Werd angstig, en heb letterlijk 2-3 maanden last gehad van een paniek/angststoornis, en daarna begon het gelukkig af te bouwen. Ik ben er nu eigenlijk compleet vanaf behalve dat ik nogsteeds soms als ik dus emotioneel onstabiel ben door stress of brakheid, dat ik dan nog soms snel de neiging krijg om in paniek te raken... (het zit allemaal in je hoofd.. dus een echt aanval krijg ik nu niet meer.)
Heel kut... je druk maken in je hoofd, trillen, hyperventileren om niks. echt vreselijk was het.
Ik ben zelf in die periode heel lang gestopt met blowen.
Het is nu ongeveer een jaar geleden dat het gebeurt is en ben er eigenlijk helemaal vanaf, kan weer rustig blowen... ik ben wel compleet gestopt met wiet en met dagelijks abnormale hoeveelheden te roken... nu lekker af en toe een hasj jointje.
Wat ik jou gewoon aanraad is om in ieder geval geen wiet meer te roken, aangezien je er dus ook gevoelig voor bent om angst/paniek aanvallen te krijgen. Stop anders even een tijdje...
Alcohol was voor mij in de bovengenoemde tijd heel fijn want alcohol verlaagt je angstgrens en je denkt er gewoon niet meer aan... en dan elke ochtend als ik dan wakker werd dacht ik ''huh? waarom ben ik constant zo paniekerig? als ik wat drink dan is het opeens weg?'' daarmee realiseer je je dat het zich allemaal in je hoofd afspeelt en jij de enige bent die het kan beinvloeden.
Als je nog vragen hebt, moet je je me maar even pm'en
Succes, komt wel goed!
