Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC in je eentje

XTC in je eentje

38 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
yellow2020 zei:
Volgens de bron is het onversneden, pure MDMA. Zal dus rond de 84% liggen.
Klik om te vergroten...

Elke dealer verkoopt onversneden shit, toch zijn sommige dingen versneden :P Ooit een dealer gehoord die iets verkoopt en erbij zegt, het is niet zo goed maar neem het toch maar? :P

yellow2020 zei:
Gewoon maar +- 1mg per kilo lichaamsgewicht aanhouden?
Klik om te vergroten...

Jupp dat is prima
y
yellow2020Lid
01-01-2024, 00:00
#2
SmartieAndMe zei:
yellow2020 zei:
Volgens de bron is het onversneden, pure MDMA. Zal dus rond de 84% liggen.
Klik om te vergroten...

Elke dealer verkoopt onversneden shit, toch zijn sommige dingen versneden :P Ooit een dealer gehoord die iets verkoopt en erbij zegt, het is niet zo goed maar neem het toch maar? :P
Klik om te vergroten...

Dat is waar.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#3
yellow2020 zei:
Hoe bedoel je? Bedoel je dat als de MDMA een puurheid heeft van 84%, ik 16% minder van 1mg per kilo lichaamsgewicht moet nemen? Het is nog vroeg dus misschien dat ik een gruwelijke rekenfout maak hoor.. :grin:

"Houdt" is trouwens in dit geval zonder t :wink:. Ik vervang het woord altijd door "lopen" om te checken of er een t bij moet of niet. "Loop rekening met het percentage". Werkt perfect!
Klik om te vergroten...
btw, Bedankt voor de taalles, dat wist ik eigenlijk wel. Toch doe ik het soms onbewust fout, sew me.

Ik snap niet wat je precies bedoelt met 16% minder van 1mg per kilo lichaamsgewicht. In het geval van 84 gewichtsprocenten is de som wanneer als je bijv. 80mg mdma wil innemen: 80/84*100=95 (een verschil van ~19% en geen 16% :wink:)

Kortom je moet met (zuivere) mdma ongeveer 20% meer afwegen om op het gewenste aantal mg. te komen. Dat is wat ik bedoelde.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
De regel 1mg per kilo lichaamsgewicht is natuurlijk afgestemd op de 84% MDMA, gewoon zuivere MDMA dus. Het is niet zo dat je 19% meer moet nemen omdat het slechts 84% zuiver kan zijn. Niemand heeft 100% zuivere MDMA en het zou dus niet slim zijn om daar het advies op af te stemmen.

Wel een slimme rekensom inderdaad, maar die gaat niet op in dit geval :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb je al eens XTC gebruikt? Zo niet zou ik het zeker de eerste x niet in je eentje doen...
y
yellow2020Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Binnenkort ouders op vakantie dus lekker een tijdje alleen thuis. Ik zit er aan te denken om xtc te gaan nemen in me eentje. Als experiment. In je eentje thuis kan je hele andere dingen doen dan op een plek met mensen en ik ben benieuwd of dat ook een kant van xtc is die tof is. Ik twijfel alleen of dit nou wel echt zo leuk is om te doen en ik ben daarom benieuwd naar jullie meningen/ervaringen. Ik zal een paar voor- en nadelen opnoemen waar ik zelf mee kwam:

Voordelen:
- Eigen muziek op kunnen zetten
- Met niemand rekening hoeven houden: gek doen, dansen (dit doe ik nooit bij andere mensen, ook niet met xtc op)
- Kunnen masturberen
- Ideeën op kunnen schrijven
- Mijn huis is mijn meest vertrouwde omgeving, ik wil dat met xtc ervaren

Nadelen:
- Ik probeer minimaal 2-3 maanden tussen elke keer xtc te houden en als het toch niet leuk blijkt te zijn heb ik dus een trip "verspilt"
- Ik wil niet dat vrienden weten dat ik dit in me eentje doe dus stel ik ga me echt dood vervelen en wil echt sociaal contact, kan ik niets. Dan zit ik dus maar thuis.. hard te gaan maar me te vervelen.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
yellow2020 zei:
- Kunnen masturberen
Klik om te vergroten...
Dat gaat je toch niet lukken xD


Daarbij, het lijkt me echt een gigantische waste. XTC is dé druk bij uitstek om met je vrienden te doen. Je gaat sowieso een behoefte aan sociaal contact krijgen!
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Testcentra hebben het over het 100 procentsgehalte als ze aangeven hoeveel mg. er in een pil zitten. Dus als je het vergelijkt met milligrammen in een xtc pil bepaald door een testcentrum gaat het wel op.

Is ook logisch dat zo door testcentra gemeten wordt, want niet iedere batch mdma heeft een gelijk zuiverheidsgehalte. En het bepalen van het zuiverheidsgehalte van de gebruikte mdma in een pil is ook moeilijk te doen.
y
yellow2020Lid
01-01-2024, 00:00
#9
SmartieAndMe zei:
De regel 1mg per kilo lichaamsgewicht is natuurlijk afgestemd op de 84% MDMA, gewoon zuivere MDMA dus. Het is niet zo dat je 19% meer moet nemen omdat het slechts 84% zuiver kan zijn. Niemand heeft 100% zuivere MDMA en het zou dus niet slim zijn om daar het advies op af te stemmen.

Wel een slimme rekensom inderdaad, maar die gaat niet op in dit geval :)
Klik om te vergroten...

Verschillende meningen krijg ik hier te horen maar bovenstaande klinkt mij het meest logisch in de oren dus daar ga ik maar van uit.
y
yellow2020Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Nou eergisteren was het zo ver. Begonnen met ongeveer 70-80mg MDMA. Het weegschaaltje deed het maar matig. Soms woog een hoeveelheid 90mg en soms woog de zelfde hoeveelheid 60mg. Niet echt kwaliteit weegschaal maarja, dat kon ook eigenlijk niet voor dat geld. Ik ben vervolgens elke keer maar uitgegaan van het grootste gewicht dat dat ding aangaf om zo te voorkomen dat ik te veel binnen kreeg. Na iets meer dan een uur nog steeds niets gemerkt van de eerste dosering. Toen op het oog nog ongeveer 50mg bij genomen. Na een half uur nog niets. Toen maar een joint gerookt en tv gekeken. Toen ik stoned was had ik, zoals gebruikelijk, veel afwisselende gedachten. Dan weer positieve, dan weer negatieve. Ik zat tv te kijken en had daar ook veel wisselende gevoelens over. Het ene moment vond ik iets echt relax, dan totaal weer niet. Toen kwam er een reclame over een stille "ventiltor" langs die begon met een vrouw die zachtjes zei: "Luister eens...". Al mijn aandacht werd in eens op die reclame gericht en ik begon te luisteren. Vanaf dat moment merkte ik dat de MDMA wat ging doen. Ik voelde me wat warmpjes worden, klamme handen en voelde me heel relax. Ik lag echt onderuit op de bank en tv kijken was heerlijk. Dit gevoel hield een tijdje aan en werd niet sterker. Nog maar eens wat nemen dus. Ik heb de weegschaal niet meer gebruikt. Alles wat ik nog bij heb genomen heb ik op het oog gedaan. De rest van de tijd heb ik afgewisseld met tv kijken, gamen, voor me uit staren en blowen. Eerst ging ik Call Of Duty spelen maar dat vereiste te veel inspanning. Toen ging ik een racespel doen en dat was perfect. Je hoeft daarbij alleen maar te zorgen dan je auto op de baan blijft en dat was goed te doen. Sterker nog, ik was ineens echt een pro. Het racen ging zo ongelooflijk soepel, ik bleef super goed op de baan en knalde dus nergens tegenaan. Het leek net of het de computer was die op de automatische piloot stond en dus perfect reed. Heel wat persoonlijke records verbroken en die zal ik niet snel inhalen.

Over de hele avond verspreid (van ongeveer 22:00 tot 05:30) heb ik zo'n 500mg opgemaakt. Ik kwam hier achter na gisteren de overgebleven kristallen te hebben gewogen. Hier schrok ik een beetje van. Als ik namelijk pillen gebruik heb ik aan een hele van 200mg meer dan genoeg voor een avond. Ik gebruik daar maar ongeveer 3/4 van. Herkennen jullie dat?

Conclusie over het alleen gebruiken: Het was leuk maar de xtc komt niet helemaal tot zijn recht, ik had de hele tijd het gevoel alsof ik een hele kleine dosis ophad. De setting maakt dus heel veel uit voor de uitwerking van de xtc. Ik denk dat als ik de zelfde hoeveelheid op zou hebben maar dan op een feestje of op zijn minst ergens met andere mensen, dat ik dan veel harder had gegaan.

Wat me ook opvalt is dat ik gisteren totaal geen last had van een dipje en vandaag ook niet. Ik voel wel dat me lichaam wat energie mist maar psychisch heb ik zo goed als nergens last van. Hopen dat dat morgen nog steeds zo is!
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is natuurlijk ook zo bij mdma dat een afwijking van 20% in dosering geen wereld van verschil maakt, maar goed. :P

Have fun!
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat je meer pakt als je MDMA gebruikt ipv XTC herken ik wel ja. Ik heb het idee dathet effect dan iets minder lang aanhoudt dan wanneer je pillen gebruikt. Geen idee hoe dat komt eigenlijk. Maargoed, ik hoop dat je wel een chille nacht hebt gehad :wink:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb je je MDMA laten testen (ook op puurheid)?
y
yellow2020Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Fool zei:
Heb je je MDMA laten testen (ook op puurheid)?
Klik om te vergroten...

Nee maar de reviews waren lovend.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ongetwijfeld, maar als jij niet weet hoe puur het is, dan kun je 500 milligram onbekende sterkte MDMA toch niet vergelijken met 200milligram MDMA-base?
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#16
jawel!
y
yellow2020Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Marcko zei:
jawel!
Klik om te vergroten...

Jawel wat?
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Fool zei:
Ongetwijfeld, maar als jij niet weet hoe puur het is, dan kun je 500 milligram onbekende sterkte MDMA toch niet vergelijken met 200milligram MDMA-base?
Klik om te vergroten...
Idd :wink:
b
blaatschaap404Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Toen ik zelf begon met XTC heb ik het de eerste 4/5 keer in een thuissetting gedaan met vrienden, het is echt geweldig :) Maar of je je in je eentje de hele avond kan vermaken op X weet ik niet zo zeker. Ik ben een keer op een feestje overgehaald om mee te doen, veel te laat natuurlijk want toen hij inkickte was het feestje afgelopen :P eenmaal thuisgekomen ging ik als een speer, maar er was niemand om mee te praten/chillen. Ik ben toen achter mijn laptop gekropen en ben allerlei behulpzame posts gaan plaatsen op een motorforum :P om alsnog sociaal te kunnen doen.

Nodig anders je beste vriend(in) uit en doe het met z'n tweetjes? lekker praten over vanalles en nog wat, zaken die normaal niet snel bespreekbaar zijn floepen er dan zo uit. Hartstikke leuk :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."