#1
Vroeger gebruikte ik regelmatig XTC en na vele jaren niks, heb ik de afgelopen 2 weekenden weer eens XTC genomen. Ben er meteen weer op afgeknapt, want ik heb nu, 5 dagen na het 2e weekend nog steeds een heel vervelende bijwerking. Die bijwerking had ik vroeger ook altijd na XTC gebruik. Vrienden van mij herkenden dat fenomeen toen ook wel, maar dan ik lichtere mate. Het zit namelijk zo: als ik na XTC gebruik, de nacht daarna ( en nu zelfs dus nog 4 nachten daarna ) bijna in slaap val, kom ik in een heel raar bewustzijnstoestand, die erg eng is en waarbij ik telkens denk dat ik doodga, zo voelt het dan. Ik val dan min of meer in slaap, maar ben me nog steeds bewust van mijn lichaam. Ik probeer die te bewegen, hetgeen absoluut niet lukt. Het voelt alsof ik gevangen zit in mijn lichaam. Ik probeer uit alle macht een arm of een been te bewegen, maar dat lukt absoluut niet. Ondertussen zweef ik door de ruimte, bijvoorbeeld door de slaapkamer. Ik heb dan echt de angst dat ik dood ga en probeer steeds uit alle macht mijn lichaam weer te kunnen bewegen, omdat ik voel dat ik dat moet blijevn proberen. Ik moet dat niet opgeven, heb ik de overtuiging. Na enkele seconden of minuten ( mijn tijdsbesef is weg ) kom ik als het ware met een schok terug in mijn lichaam. Pas dan kan ik mijn lichaam weer bewegen. Ik moet dan echt even opstaan en een stukje lopen, want anders gebeurt precies hetzelfde als ik weer in slaap val. De afgelopen nachten heb ik deze enge ervaring gehad en nu is het zelfs zo dat ik vandaag al de hele dag een raar gevoel heb in mijn voorhoofd en zeker weet dat ik het vannacht weer krijg als ik ga slapen. Ik zie nu zelfs op tegen naar bed gaan. Wie herkent dit fenomeen? Het lijkt alsof ik op het moment van in slaap vallen even uit mijn lichaam treed en het voelt heel eng. Het lijkt me duidelijk dat ik voorgoed afblijf van de XTC, die paar uurtjes plezier is dit echt niet waard. Bovendien zit ik nu dus nog steeds met het probleem, ik weet niet precies wat er gebeurt en al helemaal niet, hoe ik er geen last meer van heb. Ik gebruik verder geen drugs, dus daar kan het niet aan liggen.