Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Speed is al ongeveer 15 jaar een grote zwakte van mij. Vroeger gebruikte ik het vooral om mijn zelfvertrouwen op te krikken, maar dat is inmiddels niet meer nodig. In die 15 jaar ook geregeld speedvrije periodes, die me altijd goed bevielen. Twee jaar geleden begon ik er weer eens aan, omdat ik na 3 jaar medicijnen ( antipsychoticum en antidepressivum ) was veranderd in een zinloze, suffe, dikke, geestelijk zwakbegaafde zombie. 1 jaar geleden stopte ik met die medicijnen ( hoera, gaat hartstikke goed zonder), maar de speed is helaas gebleven. Ik besefte me dat ik het nu alleen nog maar gebruikte om de vermoeidheid tegen te gaan, die juist werd veroorzaakt door de pep. Een vicieuze cirkel dus. Ik gebruikte het afgelopen half jaar dagelijks 1,5 gram per dag en ben 8 dagen geleden cold turkey gestopt. Het gaat eigenlijk hartstikke goed, maar ik blijf maar MOE!!!! Ik ga elke avond om 22.30 naar bed en sta om 6.30 weer op. Moet wel, want dan gaat de wekker. Overdag beweeg ik best veel, ook in de buitenlucht en ik eet goed en gezond. Ik drink koffie, energydrankjes en eet druivensuiker om nog enigszins te kunnen functioneren, maar ik ben nog steeds onwijs MOE!!!!!!!!!! Echt heel erg brak. Logisch, weet ik ook wel en NEE, het is absoluut geen reden om weer naar speed terug te grijpen, want ik ben nu een vrouw van 35 en het is wel mooi geweest met die pep onzin. Ik weet ook wel dat er betere tijden komen en ik me weer lekker fit zal voelen. Maar voor nu vraag ik me af, hoe lang duurt het ongeveer in godsnaam voordat ik me weer een beetje fit ga voelen en die extreme vermoeidheid verdwijnt, en heeft iemand tips qua bijvoorbeeld bepaalde voedingssupplementen of vitamines, die mijn energiehuishouding kunnen reguleren, want ik, als die hard pepgebruikster, HAAT vermoeidheid. Ik heb genoeg dingen te doen, geen zin om de hele dag op de bank te suffen.. !"
"Hartstikke lief, tja, geduld is nooit mijn sterkste kant geweest. Maar je reactie is erg wijs, precies, ik moet gewoon kijken naar wat ik allemaal al WEL kan op een dag en dat is best veel! En binnenkort ga ik weer 2x per week naar de sportschool, dus lekker aan mijn conditie werken. Komt goed!! Kopje koffie is wel lekker 's morgens hoor, of als ik even een dipje heb.. maar die energydrankjes laat ik voortaan staan, liefs en thanx voor je reactie"
"Ben nu 3 maanden geleden gestopt, niks meer genomen sindsdien. Ik ervaar zeker de voordelen, maar wat baal ik van die vermoeidheid!! Nog steeds erg moe de hele dag...."
"Vroeger gebruikte ik regelmatig XTC en na vele jaren niks, heb ik de afgelopen 2 weekenden weer eens XTC genomen. Ben er meteen weer op afgeknapt, want ik heb nu, 5 dagen na het 2e weekend nog steeds een heel vervelende bijwerking. Die bijwerking had ik vroeger ook altijd na XTC gebruik. Vrienden van mij herkenden dat fenomeen toen ook wel, maar dan ik lichtere mate. Het zit namelijk zo: als ik na XTC gebruik, de nacht daarna ( en nu zelfs dus nog 4 nachten daarna ) bijna in slaap val, kom ik in een heel raar bewustzijnstoestand, die erg eng is en waarbij ik telkens denk dat ik doodga, zo voelt het dan. Ik val dan min of meer in slaap, maar ben me nog steeds bewust van mijn lichaam. Ik probeer die te bewegen, hetgeen absoluut niet lukt. Het voelt alsof ik gevangen zit in mijn lichaam. Ik probeer uit alle macht een arm of een been te bewegen, maar dat lukt absoluut niet. Ondertussen zweef ik door de ruimte, bijvoorbeeld door de slaapkamer. Ik heb dan echt de angst dat ik dood ga en probeer steeds uit alle macht mijn lichaam weer te kunnen bewegen, omdat ik voel dat ik dat moet blijevn proberen. Ik moet dat niet opgeven, heb ik de overtuiging. Na enkele seconden of minuten ( mijn tijdsbesef is weg ) kom ik als het ware met een schok terug in mijn lichaam. Pas dan kan ik mijn lichaam weer bewegen. Ik moet dan echt even opstaan en een stukje lopen, want anders gebeurt precies hetzelfde als ik weer in slaap val. De afgelopen nachten heb ik deze enge ervaring gehad en nu is het zelfs zo dat ik vandaag al de hele dag een raar gevoel heb in mijn voorhoofd en zeker weet dat ik het vannacht weer krijg als ik ga slapen. Ik zie nu zelfs op tegen naar bed gaan. Wie herkent dit fenomeen? Het lijkt alsof ik op het moment van in slaap vallen even uit mijn lichaam treed en het voelt heel eng. Het lijkt me duidelijk dat ik voorgoed afblijf van de XTC, die paar uurtjes plezier is dit echt niet waard. Bovendien zit ik nu dus nog steeds met het probleem, ik weet niet precies wat er gebeurt en al helemaal niet, hoe ik er geen last meer van heb. Ik gebruik verder geen drugs, dus daar kan het niet aan liggen."
"Inderdaad, ik was er via google al achter gekomen dat het hier om slaapverlamming gaat. Het is wel fijn om te weten wat het precies is. Helaas had ik het vannacht de 3e keer op rij en ik verwacht het deze nacht weer, omdat mijn voorhoofd nog steeds raar aanvoelt de hele dag. Fucking weird! Ik heb mijn xtc lesje wel weer geleerd in ieder geval. Paar keer per jaar is misschien nog wel te doen, maar zeker niet te veel achter elkaar nee... Ben blij als ik weer normaal en lekker kan slapen. Thanx voor het meedenken you Fool"
"Ps: toen ik slaapverlamming googlede kwam ik op Drugsforum en in 2009 ging een forumonderwerp hier ook over. Wel grappig was dat ik onder mijn vorige pseudoniem Ja Precies mijn eigen reactie op dit onderwerp tegenkwam. Tja, was alweer 5 jaar geleden he...!"