Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAngst/misserlijkheid xtc

Angst/misserlijkheid xtc

17 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
r
roll-upLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik had een vraag over xtc.

Ik heb nu 1x mdma gedaan 6 maanden terug.
Dat was veelste veel (9 'likjes)' ik had me van te voren niet goed geinformeerd en die kerel die het mij gaf boeide het geen flikker dat ik veelste veel nam.

Nu heb ik afgelopen week xtc gebruikt (plus minus 220) en daarvan de helft op dus 110.
Nu had ik zowel als deze evaring als de vorige dat ik eerst heel misserlijk word en een beetje bang.
Na een paar keer goed ademen kan ik genieten van de trip maar de angst komt altijd wel terug (meestal als ik maar 2 sec aan iets slechts denk in mijn leven).
Ook de misserlijkheid komt dan vaak mee.

Tot nu toe heb ik het ook beide keren in mijn slaap kamer gedaan.
Gwn lekker op bed liggen muziekje op en een aftermovie van tomorrowland/defqon kijken.
Omdat ik dan weet als het fout gaat dan ik in een vertrouwde omgeving ben en niet op een of ander feest.

Ik weet zelf niet of het aan mij ligt of aan de xtc en of dit eigelijk 'normale simptonen zijn'

Hoe kan ik dit verhelpen?
r
roll-upLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dankje voor je antwoord.

Ik heb vaak nooit grote angst hoor.
Maar soms heb ik even van die momenten en dan is het 2 sec even goed ademen en tegen mezelf zeggen het komt wel goed en dan kan ik weer genieten.

De volgende x ga ik het doen met een vriend en niet alleen dus dan hoop ik dat het 'angstige gevoel' weg gaat
r
roll-upLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat ik er wel vergeet bij te zeggen was dat het bij de eerste keer denk ik kwam door de grote hoeveelheid (omdat het begin van de trip wel lekker was).

Maar de 2de x kwam de misserlijkheid als eerste opzetten.
Misschien dat het kwam omdat het al vrij laat was en ik na het slikken spijt had omdat ik zo moe was en slapen eigelijk ook geen overbodige luxe was.

Zou dat er mee te maken kunnen hebben?
b
blaatschaap404Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat je misselijk wordt van xtc komt wel vaker voor. wordt op vrijwel elke infosite ook wel genoemd als side-effect :) niks om je zorgen over te maken. Niet iedereen heeft er last van, ik heb tijdens mijn eerste x aantal trips altijd last gehad van buikpijn en moest altijd een keertje kotsen, na het kotsen voelde ik me dan ook weer toppie :P

angst tijdens de trip heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Maar zoals je zelf aangeeft zijn het je eerste twee keren, misschien ben je een beetje nerveus? Laat het gewoon over je heen komen :) schep wat frisse lucht als je je misselijk voelt, dat helpt vaak. Mocht je misselijkheid echt niet weg gaan en het zit je echt dwars, kots het er gerust uit :P Je voelt je meteen beter gegarandeerd ;p

Dat je de tweede keer moe was kan ermee te maken hebben, in het vervolg zorgen dat je goed uitgerust bent voordat je begint, kan je optimaal genieten van je trip :)
s
spacebillyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Soms als je te hard gaat kan je wel angstig en paniekerig worden, heb dat ook wel eens gehad. Gelukkig kan je het met xtc goed sturen. Denk aan iets fijns, haal diep adem en gaaan! En inderdaad, als je moet kotsen, lekker kotsen, bleeeeh :kots: gewoon doen, lucht op. Overigens wel een teken dat je eigenlijk te veel hooi op je vork genomen hebt.
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#6
roll-up zei:
Na een paar keer goed ademen kan ik genieten van de trip maar de angst komt altijd wel terug (meestal als ik maar 2 sec aan iets slechts denk in mijn leven).
Ook de misserlijkheid komt dan vaak mee.
Klik om te vergroten...

Bedoel je dat je aan slechte momenten/ervaringen in je leven denkt tijdens een trip? Dit is echt ernstig af te raden. Aangezien je dan best wel eens bad kan gaan. Drugs versterken je gevoelens op dat moment. En je kan daar echt heel diep in gaan en meegezogen worden.

Wanneer je problemen hebt in je leven is drugs gebruik af te raden. Alleen drugs gebruiken wanneer je geen problemen hebt. En je moet je juist op de goede dingen uit het leven focussen. Dan ga je echt het lekkerst.
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat is waar. Maar drugs lost niets op, wat velen wel denken.

Er is een risico dat je bad gaat en in een negatieve spiraal terecht komt. Erg lastig om daar uit te komen.
Ongeacht welke drugs je gebruikt, je wilt vooral lekker gaan. En van het effect genieten. Door over problemen te gaan nadenken kom je in een depressieve en negatieve mood. Dit kan vrij ernstig aflopen.
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#8
En je angst. Wordt je bang van het xtc "gevoel"? Dit kan komen doordat je eerste ervaring nu niet bepaald de juiste is geweest. En bij het opnieuw ervaren van het xtc "gevoel" dit angst en herinneringen oproept van de eerste keer.
Gewoon rustig blijven, blijven ademen en realiseer je wat je genomen hebt. En dat dit effect maar enkele uren aanhoud. Gewoon jezelf kalmeren dus.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wanneer je problemen hebt in je leven is drugs gebruik af te raden. Alleen drugs gebruiken wanneer je geen problemen hebt.
Klik om te vergroten...

Moet jij eens zien hoe veel mensen dat doen. Vrij hoog percentage gebruikt gewoon als afleiding hoor.
r
roll-upLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik bevind me trouwens niet in een slechte periode van mijn leven.
Heb geen zorgen alles gaat lekker geen drama.

Ik denk dat ik gewoon iets te veel heb genomen (de pil was een halve van 110 en ik ben 65 kilo).
Volgende keer een kwart van een pil en dan samen met een vriend.

Dan denk ik dat het helemaal goed gaat komen,
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat denk ik ook ja, als er verder geen geestelijke problemen zijn is er verder niets aan de hand. Waarschijnlijk mindfuck je jezelf gewoon teveel.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een opioid/opiaatje kan je anders prima van een griepje/verkoudheid afhelpen.
Klik om te vergroten...

FOOL GA JE HIER NOU MENSEN AAN DRUGS HELPEN?!?!?!?!?!?!?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
dubbel0seven zei:
Dat is waar. Maar drugs lost niets op, wat velen wel denken.
Klik om te vergroten...
Een opioid/opiaatje kan je anders prima van een griepje/verkoudheid afhelpen. :P

Niet dat dat zo'n goed advies is, echter :rolleyes:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nee, ik ontkracht alleen een stelling xD
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hij heeft eerder iets tegen verkoudheid denk ik :grin:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#16
leipebaviaan zei:
Een opioid/opiaatje kan je anders prima van een griepje/verkoudheid afhelpen.
Klik om te vergroten...

FOOL GA JE HIER NOU MENSEN AAN DRUGS HELPEN?!?!?!?!?!?!?
Klik om te vergroten...

Heb je iets tegen drugs dan? :tongueout:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ja precies :tongueout:

Helaas is het op xD
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
MusicIsLife zei:
leipebaviaan zei:
Een opioid/opiaatje kan je anders prima van een griepje/verkoudheid afhelpen.
Klik om te vergroten...

FOOL GA JE HIER NOU MENSEN AAN DRUGS HELPEN?!?!?!?!?!?!?
Klik om te vergroten...

Heb je iets tegen drugs dan? :tongueout:
Klik om te vergroten...

Ik ben een fervent tegenstander van drugs. Moet inmiddels toch wel duidelijk zijn?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."