Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvalium/diazepam

valium/diazepam

32 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#1
hij zegt toch dat hij al eens 10 mg geprobeerd heeft :wink:
r
ronnaiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Valium is altijd goed!
Daarom heb ik er ook altijd genoeg van in huis :grin: :sunglasses:
E
EhovenLid
01-01-2024, 00:00
#3
De huisarts had inderdaad eerst oxazepam 10 mg voorgeschreven. Ik werd daar wel wat rustiger van maar niet zo lang. Het effect was op mij maar heel kort en niet effectief genoeg.

Je lichaam reageert ook anders op medicijnen naar mate je wat ouder wordt.
15 jaar geleden lag ik helemaal voor nok bij de kaakchirurg op 3 oxazepam 10 mg per dag. En nu merk ik daar geen fluit meer van.

De ingreep is inmiddels achter de rug en het is prima gegaan op 10 mg valium. :grin:
Ik heb wel de halve dag voor pampus op de bank gelegen maar dat is ook de combinatie van de stress van te voren en de valium geweest.

Maar goed, ik ben er nu vanaf en weet nu dat valium voor mij prima werkt.
r
rich28Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja diazepam is inderdaad een beetje een onnodig lang werkend middel voor een tandartsbezoekje.
Vraag gewoon xanax aan je huisarts, dat is een standaardmiddel bij paniekaanvallen en is na een uurtje of 6 uitgewerkt. Met 0.5mg moet het lukken als je verder nooit benzo's gebruikt.Valium, is een beetje een vage keuze voor een tandartsbezoekje dat een halfuurtje duurt. Maargoed huisartsen hebben dan ook de ballen verstand van benzo's, dus het verbaasd me weer weinig.
x
xtc4funLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik vind alle benzo's maar zwak hoor,
ik merk er maar niets van , d8 dat het aan mij lag maar mijn vrienden merken er ook niets van
(misschien omdat we straat drugs zijn gewend wat zwaarder is denk ik en gewenning voor benzos maakt ofzo)
maar heb gisteren 7 x 0.5 mg alprazolam genomen en helemaal niets van gemerkt.
ik was beetje moe en het maakte me eerder wat actiever zelfs als suf.

50 MG valium een paar dagen eerder deed ook helemaal niets.

snap ik egt niet dat veel mensen benzos fijn vinden .....
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#6
streetstyle is de bom :wink:

Nee, even serieus, gebruik je GHB of andere downers? Anders kan ik me niets indenken waarom VIJFTIG mg. Diazepam bij jou niet werkt, terwijl ik met twee mg. de volgende dag zo gaar als wat ben. En ik ben ook wel wat zware downers van de straat gewend, maar voel het effect van die Hollandsche Benzo's prima.

x
xtc4funLid
01-01-2024, 00:00
#7
ja ik gebruik ghb
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tja...

Het is niet altijd nodig om een olifanten-middel tot je te nemen om iets te voelen. Misschien is het beter om zo nu en dan wat lichters te nemen en die GHB te laten staan?!

Het is volgens mij gewoon zonde van je Benzo's / nutteloos vervuilend, om die te nemen terwijl je een tolerantie hebt opgebouwd met GHB.
d
devachiahLid
01-01-2024, 00:00
#9
bang voor de tandarts?

ik zal dormicum ( midazolam ) doen als ik jou was.

..en als je echt bang voor de tandarts bent bestaat er nog zoiets als een angst-tandarts die gebruiken lachgas...
c
chemoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik word zelf altijd superrelaxt van 10 mg. Meer dan dit heb ik nooit gehad.

Weet je zeker dat je niks merkt van 10 mg? Het kan zijn dat je niks merkte omdat je niet in een situatie was waarin je paniekerig/angstig was (oftewel je was sowieso al relaxt) en daarom merkte je geen verschil?
E
EhovenLid
01-01-2024, 00:00
#11
De ingreep is prima gegaan op 10 mg valium.
Wel de halve suf en duf geweest maar goed tis achter de rug.
Voor de nacht had ik 10 mg genomen en 1 uur voor de ingreep 10 mg.

Een angsttandarts zit voor mij te ver weg. Nu ik dit een keer heb meegemaakt, wordt de angst hiervoor ook minder.

Bedankt voor jullie antwoorden en ow ja nog de beste wensen voor 2009! :wave:
A
ArenshiLid
01-01-2024, 00:00
#12
neem misschien beter xanax?
E
EhovenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hallo allemaal

Zou het kwaad kunnen om ineens 15 mg valium te slikken i.v.m extreme paniek tijdens tandheelkundige ingreep. 10 mg werkt niet effectief genoeg na 1 keer proberen.
Dit is een eenmalige ingreep en verder slik ik nooit geen valium.
Tis maar voor 1 keer dus.
Bij welke verantwoordelijke dosis lig ik ff plat?
Ik rijd zelf niet en ben ook niet alleen die dag.

Wat zijn jullie ervaringen met valium?

Groetjes,
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#14
valium=diazepam

je zal met die dosis zeker plat kunnen liggen.

Voor mij was Oxazepam of Diazepam niet perfect tegen angsten, stress en dergelijke. Je kan jezelf beter de vraag stellen of angst en paniek een meerwaarde hebben.

Het hielp mij vooral volledig weg te zijn d.m.v. een diepe slaap.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#15
platliggen van 15 mg?(welke zijn dit? de blauwkleurige?),nou ik toch niet hoor...hangt ervan af hoe stressig iemand is,denk ik :rolleyes: ...maar denk niet dat valium,helpt tegen paniekaanvallen...daarvoor zijn er andere middelen.waarom vraag je niet aan je huisdokter om een valiumspuitje?(werkt vlugger dan een valiumpil) voor je eventuele vrees of paniek bij de tandarts,of geven tandisten geen plaatselijke verdoving(i really don't know)?ik heb laatst een gastrocopie gedaan en ze hebben mij een verdovingsspuit gegeven,het hielp toch bij mij...maar wat erin de verdovingsspuit zat weet ik niet. :wave:
M
Martijn.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Nee hoor, kan geen kwaad. Maar heb je er al ervaring mee? Want als je voor jezelf niet weet hoe je op benzo's reageert en je neemt opeens 15 mg valium, dan weet je misschien niet eens meer bij de tandarts te komen. :P
Gewoon vooraf proberen wat 15 mg bij je doet, en als 't werkt, dan neem je weer 15 als je naar de tandarts moet. Als je helemaal van pampes ligt, neem je 10, en als je meer wil neem je 20, easy toch? :P
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#17
cronos zei:
platliggen van 15 mg?(welke zijn dit? de blauwkleurige?),nou ik toch niet hoor...hangt ervan af hoe stressig iemand is,denk ik :rolleyes: ...maar denk niet dat valium,helpt tegen paniekaanvallen...daarvoor zijn er andere middelen.waarom vraag je niet aan je huisdokter om een valiumspuitje?(werkt vlugger dan een valiumpil) voor je eventuele vrees of paniek bij de tandarts,of geven tandisten geen plaatselijke verdoving(i really don't know)?ik heb laatst een gastrocopie gedaan en ze hebben mij een verdovingsspuit gegeven,het hielp toch bij mij...maar wat erin de verdovingsspuit zat weet ik niet. :wave:
Klik om te vergroten...

Vijftien mg. is nog steeds vijftien mg, vriend. Of je dit nu in drie gele (vijf mg.), één blauwe (tien mg.) en één gele, of zeven witte (2mg.) en één halve witte tot je neemt :wink:

Diazepam wordt in principe niet voor paniek voorgeschreven, eerder Oxazepam. Je advies om even langs de dokter te gaan vind ik erg goed. Maar dan even aan hem overlaten wat het beste is :wink:

Ik kan er niet over uit hoe hier op het forum over Benzo's geschreven wordt. Ben ik zo bijzonder, dat zelfs twee mg. al voldoende werkt om te slapen. Of hebben de veelgebruikers geen echte c.q. goede Benzo's.

Garoeten,

Eendje
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#18
ok, het is omdat ik zelf nog paniekaanvallen gehad heb :( ,en in het begin hebben ze bij mij ook valium toegediend...ik was er gewoon "normaal" :tearsofjoy: van.(meer specifiek,kalm ervan en het waren grotere dossisen dan 15 mg),tuurlijk moet hij dat overleggen met zijn dokter...ik raad het hem niet aan om het op zijn eigen houtje(houtje: ik weet niet of dit ABN is,indien niet...gelieve mij te excuseren :grin: ) dat uit testen,that's not smart,if you know what i mean :wink: :wave:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#19
Diazepam 15 mg kan opzich geen kwaad, zeker niet als je niet zelf hoeft te rijden.
Ik weet dat tandartsen ook soms kalmeringsmedicatie voorschrijven. Bel hem maar eens op en vraag hier maar eens naar
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Flameon zei:
Diazepam 15 mg kan opzich geen kwaad, zeker niet als je niet zelf hoeft te rijden.
Ik weet dat tandartsen ook soms kalmeringsmedicatie voorschrijven. Bel hem maar eens op en vraag hier maar eens naar
Klik om te vergroten...

voila zo moet het :smoke: ,je bespaart mij heel wat ABN denkwerk...bedankt :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."