Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal Zou het kwaad kunnen om ineens 15 mg valium te slikken i.v.m extreme paniek tijdens tandheelkundige ingreep. 10 mg werkt niet effectief genoeg na 1 keer proberen. Dit is een eenmalige ingreep en verder slik ik nooit geen valium. Tis maar voor 1 keer dus. Bij welke verantwoordelijke dosis lig ik ff plat? Ik rijd zelf niet en ben ook niet alleen die dag. Wat zijn jullie ervaringen met valium? Groetjes,"
"Een spuitje is geen optie omdat de tandarts niet spuit in de arm maar in het bekkie. Ik heb vandaag 10 mg geslikt en dat had wel wat effect maar niet genoeg. Thuis een pilletje slikken is anders dan dat je bij de tandarts bent. Narcose vind ik hiervoor niet nodig. De tandarts verdoofd gewoon. Ik ben alleen als de dood voor de tandarts en aangezien 10 mg niet het goede effect heeft op mij vroeg ik me af of 15 mg kwaad kan. Op de bijsluiter staat dat de maximale dosis in 1 keer 10 mg is. Maar wat is 5 mg extra in eenmalige noodgevallen. Daarna zal ik ze niet meer slikken. Ik wil gewoon een uurtje niet overal van bewust zijn en het gevoel hebben van....leef je maar uit...mij boeit het niet. Wel dat het verantwoord blijft natuurlijk. Ik ben geen veelgebruiker en de huisarts heeft juist deze voorgeschreven. Hij zij dat 10 mg voldoende moest zijn maar dat is het dus niet. De tandarts weet ook dat ik dit ga slikken. Dus ik slik dit op advies van beiden. Er zit wel verschil in de kleuren van valium en dat heeft te maken met de hulpstoffen die erin zitten. 5 mg heeft dus niet dezelfde werking als 10 mg. 2x5 mg deed helemaal niets bij mij en 1 x 10 mg werkte beter maar niet optimaal. Valium wordt zeker voorgeschreven tegen angst en paniek. Valium is angstremmend en slaapbevorderend. Het wordt ook voorgeschreven als voorbereiding van chirurgische ingrepen zodat de patient rustiger wordt. Ik zeg ook niet dat ik nu ineens 15 mg ga slikken. Ik vraag juist naar jullie ervaringen en effecten van valium. Valium vind ik geen middel wat je zomaar ff inneemt. Vandaar dat ik jullie ervaringen wilde weten. Groetjes"
"De huisarts had inderdaad eerst oxazepam 10 mg voorgeschreven. Ik werd daar wel wat rustiger van maar niet zo lang. Het effect was op mij maar heel kort en niet effectief genoeg. Je lichaam reageert ook anders op medicijnen naar mate je wat ouder wordt. 15 jaar geleden lag ik helemaal voor nok bij de kaakchirurg op 3 oxazepam 10 mg per dag. En nu merk ik daar geen fluit meer van. De ingreep is inmiddels achter de rug en het is prima gegaan op 10 mg valium. Ik heb wel de halve dag voor pampus op de bank gelegen maar dat is ook de combinatie van de stress van te voren en de valium geweest. Maar goed, ik ben er nu vanaf en weet nu dat valium voor mij prima werkt."
"De ingreep is prima gegaan op 10 mg valium. Wel de halve suf en duf geweest maar goed tis achter de rug. Voor de nacht had ik 10 mg genomen en 1 uur voor de ingreep 10 mg. Een angsttandarts zit voor mij te ver weg. Nu ik dit een keer heb meegemaakt, wordt de angst hiervoor ook minder. Bedankt voor jullie antwoorden en ow ja nog de beste wensen voor 2009!"