Buiten lichamelijke verslaving heb ik geen negatieve effecten van oxazepam ervaren, bijv. gezondheidsproblemen. Wel heb ik na ermee te stoppen ong. 2 weken gehad van:
Slapeloosheid, kramp, misselijkheid, koortsachtig gevoel, wanhoop, depressie, diarree, en nog meer nare dingen, maar dat was waarschijnlijk te voorkomen door verder af te bouwen i.p.v direct van 50 naar 0 te gaan, maar ik was koppig en eigenwijs. Zelf heb ik tot zelfs 150 mg oxazepam genomen in sommige periodes. Als je ermee begint kan je je raar, verdoofd of "onder water" voelen, maar als je tollerantie opbouwt, en veel neemt wordt het een gewoonte om ze te slikken, je denkt er niets een bij na. Ik voelde me toen min of meer nuchter met bijna het idee dat ze placebo waren - totdat ik ze eens niet nam
![:wink:]()
.
Maar goed, voor zover ik weet is het enige echte risico de verslaving (die in mijn geval gelukkig bijna alleen lichamelijk was), en mogelijk dat je in de eerste periode van de behandeling suf en traag bent.