Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGevaren oxazepam

Gevaren oxazepam

28 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heeft iemand bronnen?
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Spor zei:
Heel fijn advies allemaal, maarre... Moeilijk te zeggen als we niet weten wat je ermee van plan bent ?

Ga je ze op recept van de dokter gebruiken, recreatief zonder recept, noodzakelijk, maar toch zonder recept ? waar heb je ze vandaan (zijn het nederlandse of buitenlandse) ? etc, etc.

Over het algemeen zitten er wenig tot geen gevaren aan oxazepam, maar zonder te weten wat de intenties zijn kan ik er geen specefieker antwoord op geven...
Klik om te vergroten...


Het is niet omdat ik het zelf gebruik, maar omdat mijn moeder dat doet. Vanwege bepaalde redenen moet ze 15 mg per dag hebben op dokters recept. Ik wou gewoon weten of het niet ongezond is of zo iets dergelijks.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dokters konden nog wel eens te snel en gemakkelijk "benzo-receptjes" uitschrijven, maar tegenwoordig wordt dat - ivm de risico's op verslaving - een stuk strenger in de gaten gehouden, Je kan er dus wel van uit gaan dat de dokter, in dit geval van je moeder, weet wat ie doet. Ook is 15 mg niet zo'n heel grote dosis verder. Alleen, hier in NL ken ik persoonlijk eigenlijk alleen de varianten van 10mg en 50 mg. Die van 10 mg zijn dan weer zo dusdanig klein, dat ze nauwelijks doormidden te breken zijn. Ik vraag me dus af of je moeder wel een doosje uit NL heeft....

Correct me if I'm wrong trouwens! Misschien dat er in NL ook gewoon varianten van 15 mg op de markt zijn, maar dat ik die gewoon niet kende.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tabletten van 10 en 50 mg zijn in nederland alleen verkrijgbaar.
15 mg kan wel voorgeschreven zijn, als ze die van 10 moet breken.
Maar normaal gesproken krijg je 10 of 20 (hele tabletjes dus)
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#5
speeseend zei:
Ja, je dokter óf de dokter van mams! Indien deze niet over de desbetreffende kennis beschikt; De Eend. Deze is namelijk een zogeheten ''ervaringsdeskundige''.
Klik om te vergroten...

Precies ! Maar 15mg per dag op doktersrecept kan over het algemeen maar weinig kwaad hoor.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Buiten lichamelijke verslaving heb ik geen negatieve effecten van oxazepam ervaren, bijv. gezondheidsproblemen. Wel heb ik na ermee te stoppen ong. 2 weken gehad van:

Slapeloosheid, kramp, misselijkheid, koortsachtig gevoel, wanhoop, depressie, diarree, en nog meer nare dingen, maar dat was waarschijnlijk te voorkomen door verder af te bouwen i.p.v direct van 50 naar 0 te gaan, maar ik was koppig en eigenwijs. Zelf heb ik tot zelfs 150 mg oxazepam genomen in sommige periodes. Als je ermee begint kan je je raar, verdoofd of "onder water" voelen, maar als je tollerantie opbouwt, en veel neemt wordt het een gewoonte om ze te slikken, je denkt er niets een bij na. Ik voelde me toen min of meer nuchter met bijna het idee dat ze placebo waren - totdat ik ze eens niet nam :wink:.

Maar goed, voor zover ik weet is het enige echte risico de verslaving (die in mijn geval gelukkig bijna alleen lichamelijk was), en mogelijk dat je in de eerste periode van de behandeling suf en traag bent.
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#7
mijn geheugen is ook nog goed maar elk mens is weer anders.
F
Frog83Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik raad niks aan Maar met Oxazepam en aanverwanten kan je bijna geen suicide plegen,
neem je te veel, drink je er wat bij (redelijk veel) dan :kots: je het zo uit.

Mischien een lichte coma of iets dergelijks, of in combi met andere middel, of extreem hoge dosis dat het wel kan.
Met 30 pilletjes van 50 mg berijk je niet veel.
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#9
neen ok, maar in combinatie van welbepaalde middelen wel en das iets typisch dat enkel bij oxazepam zo is. een overdosis oxazepam is idd niet dodelijk, zelfs nie in combinatie met alcohol.

maar speedeend wie had het over hoeveelheden van boven de 2000mg?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#10
Excuses aanvaard!
B
BelgoLid
01-01-2024, 00:00
#11
yeti zei:
In combinatie met cocaine (en alcohol) kan oxazepam tot buitensporig losbandig gedrag leiden waar je jezelf vaak niets meer van herinnert.
Zo zag ik eens op mijn rekeningoverzicht dat ik op een nacht 1x 800 euro opgenomen had en een paar uur later nog eens 300. Kon me er niks meer van herinneren. 2 dagen daarna werd ik door een onbekende vrouw opgebeld die vroeg of ik weer langs wilde komen. We hadden immers zo'n lekkere geile tijd met elkaar doorgebracht. Toen ik vroeg in welke straat ze ook al weer woonde begon ze te lachen en zei proestend dat ze er enkel werkte. Op dat moment begon er vaag iets te dagen en begreep ik waar mijn poen gebleven was.
Klik om te vergroten...


GAST what the fuck!! Haha dan baal je toch vreselijk ofniet? Hoe ben je de maand doorgekomen ? :confused:
g
greenpowerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Beste benzo gebruikers,

Ik heb een vraag over oxazepam.

Ik zou graag willen weten wat de nadelen ervan zijn, wat zijn de gevolgen voor bijvoorbeeld je gezondheid of hoe je je gedraagt?

Is het gevaarlijk, zoals methylfenidaat wat in onderzoeken vergeleken word met cocaine qua schadelijkheid.


bvd
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als je het verstandig en niet te lang gebruikt dan kan het weinig kwaad.
Tuurlijk kun je er bijwerkingen op krijgen, maar dat is met alle medicatie.
Daarvoor kun je de bijsluiter raadplegen (google: bijsluiter oxa).

Verder nooit combineren met alcohol of teveel in een keer innemen.
Dan word je TE vaag
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heel fijn advies allemaal, maarre... Moeilijk te zeggen als we niet weten wat je ermee van plan bent ?

Ga je ze op recept van de dokter gebruiken, recreatief zonder recept, noodzakelijk, maar toch zonder recept ? waar heb je ze vandaan (zijn het nederlandse of buitenlandse) ? etc, etc.

Over het algemeen zitten er wenig tot geen gevaren aan oxazepam, maar zonder te weten wat de intenties zijn kan ik er geen specefieker antwoord op geven...
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#15
E.T. zei:
..maar als je tolerantie opbouwt, en veel neemt wordt het een gewoonte om ze te slikken, je denkt er niet eens bij na. Ik voelde me toen min of meer nuchter met bijna het idee dat ze placebo waren - totdat ik ze eens niet nam..
Klik om te vergroten...

totaal waar. Beter kan je niet gewaarschuwd worden.

Gebruik het dus incidenteel, dan ''werkt'' het middel tenminste.
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#16
het schijnt bij langdurig gebruik je geheugen aan te tasten.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#17
In combinatie met cocaine (en alcohol) kan oxazepam tot buitensporig losbandig gedrag leiden waar je jezelf vaak niets meer van herinnert.
Zo zag ik eens op mijn rekeningoverzicht dat ik op een nacht 1x 800 euro opgenomen had en een paar uur later nog eens 300. Kon me er niks meer van herinneren. 2 dagen daarna werd ik door een onbekende vrouw opgebeld die vroeg of ik weer langs wilde komen. We hadden immers zo'n lekkere geile tijd met elkaar doorgebracht. Toen ik vroeg in welke straat ze ook al weer woonde begon ze te lachen en zei proestend dat ze er enkel werkte. Op dat moment begon er vaag iets te dagen en begreep ik waar mijn poen gebleven was.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#18
zazzoo zei:
...Ok ik ga hier niet de exacte dosering plaatsten moesten de labiele onder ons op ideeën komen. pm me dan maar :)
Klik om te vergroten...

2400 mg. zal mij toch wel naar wacko-land kunnen brengen?
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#19
speeseend zei:
zazzoo zei:
...Ok ik ga hier niet de exacte dosering plaatsten moesten de labiele onder ons op ideeën komen. pm me dan maar :)
Klik om te vergroten...

2400 mg. zal mij toch wel naar wacko-land kunnen brengen?
Klik om te vergroten...

nee :)
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#20
Idd nee!!! Ik moet trouwens mijn vorige post herzien, blijkbaar gaat de giftigheid van een bepaalde combo niet speciefiek over oxazepam. excuus!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."