Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRitalin-tips gevraagd voor eerst keer gebruik

Ritalin-tips gevraagd voor eerst keer gebruik

19 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
S
SnackbekLid
01-01-2024, 00:00
Om even terug te komen wat Rela zei,
de voordelen die jij noemt krijg je ook (en waarschijnlijk nog beter) als je ze gewoon slikt dus waarom snuiven?
p
pixie_eyeLid
Hoi, ik heb via een kennis Ritalin 10mg gekregen. Wie heeft ervaring met Ritalin die mij wat tips wilt geven over dosering en effecten van dit drug?
Alvast bedankt!
Gr
Pixie :wave:
G
GeminiLid
Waarvoor wil je het gebruiken? Recreatief gebruik?

Als ik uitga van mijn eigen ervaringen met Ritalin, dat was voor het oppeppende effect, dan zou ik er meer dan één nemen. Ik nam toendertijds 4/5 stuks, maar hoe slim en gezond dat is weet ik ook niet. Ik was jong en de conditie van mijn lichaam maakte me toen weinig uit. Anderen kunnen je beter helpen met doseren.

Als je geen adhd hebt, is het effect oppeppend, je bent prateriger en socialer. Sommige mensen gebruiken het met studeren, je werkt snel en kan langer doorgaan.
Ik vond het geen leuke drug, ik vond er weinig aan. Als je een lekker oppeppend gevoel wilt, neem dan een lijntje speed of een xtc-pilletje.
p
pixieLid
Bedankt voor je reactie Gemini, ik ga meer over lezen om te denken als het bij mij past of niet. Maar thanks!
grxx
F
FlameonLid
Hoe meer je neemt, hoe minder leuk de uitwerking is vind ik. Ritalin moet je niet gebruiken om te gaan stappen, daar is het niet voor gemaakt naar mijn inziens.
Om eens even voor een paar uur opgepept te worden kan het wel geschikt zijn. Begin het begin maar eens met 10 of 20 mg en kijk hoe dat valt. Hou er rekening mee dat je er goed van kan studeren, maar dat je er lang niet alles beter door op slaat :wink:
S
SporLid
Flameon zei:
Hoe meer je neemt, hoe minder leuk de uitwerking is vind ik. Ritalin moet je niet gebruiken om te gaan stappen, daar is het niet voor gemaakt naar mijn inziens.
Klik om te vergroten...

Ja, vind je ? :tongueout:

Ik vind het best leuk voor uit te gaan zo nu en dan, als je er 3, 4 neemt... Niet perse voor een party, maar meer als je in een cafe hangt met vrienden ofzo. Lekker spraakzaam en helder.
F
FlameonLid
Ja daar heb je gelijk in, als je gewoon in een kroeg bent met vrienden is het wel ok.
Ik dacht meer aan de grotere party's / discotheken etc, daar vind ik het dan weer minder geschikt voor.
O
Oom KlaasLid
Ik heb laatst 5 genomen, ook 10 mg, en ik was toch wel ERG spraakzaam :grin:
Heb de oren van m'n vrienden hun hoofden afgepraat, en voelde me ondertussen ook nog eens kip lekker...voor een keertje was het wel leuk.
f
funkyLid
Ik heb ADHD en krijg dus rilatine retard tijdens de examens, als ik wil ook tijdens het jaar maar die noodzaak is er momenteel nog niet. En idd, ik heb het eens getest met een vriend van mij, alletwee dezefde dosis nemen (=30mg rilatine relatard) en hij was best wel opgefokt en HEEL 'allert" terwij lik juist veel rustiger was dan normaal gezien. Heel raar maar zo werkt een joint juist opwekkend bij mij, terwijl dezelfde vriend evenveel trekken van evenveel joints heeft genomen en juist kei chil is.... Iets in the brains hebben ze mij verteld...
H
HislordshipLid
Ik maak er altijd lijntjes van en snif het vind ik leuker dan een pil slikken :grin:
C
ColeLid
funky zei:
Ik heb ADHD en krijg dus rilatine retard tijdens de examens, als ik wil ook tijdens het jaar maar die noodzaak is er momenteel nog niet. En idd, ik heb het eens getest met een vriend van mij, alletwee dezefde dosis nemen (=30mg rilatine relatard) en hij was best wel opgefokt en HEEL 'allert" terwij lik juist veel rustiger was dan normaal gezien. Heel raar maar zo werkt een joint juist opwekkend bij mij, terwijl dezelfde vriend evenveel trekken van evenveel joints heeft genomen en juist kei chil is.... Iets in the brains hebben ze mij verteld...
Klik om te vergroten...

idem hier
maar ik pak concerta, gewoon beter geconcentreerd, wel niet kalmer omdatk de laagsgte dosis pak

maar van een joint kan ik bv wel wild worden
S
SperSIZEboonLid
ik word wat drukker enzo maar voor de rest is ritalin echt niet boeiend ofzo, snuif dan gewoon speed
p
psychopsychedelicLid
1 tip

koop speed
c
climbfreakLid
De eerste keer dat ik ritalin gebruikte had ik er 14 fijngestampt en opgesnoven.
Was toen met vrienden en was echt lache. Ik was druk maar kon ook over hele serieuze dingen praten. Het enige wat irritant was: was dat ik pas om zes uur smorgens kon slapen.
En wat ook niet zo fijn is: is dat je de volgende morgen allemaal witte brokken in je neus hebt.
r
relaLid
ik snuif al een hele periode relatine (retalin)
het geeft een op peppend effect maar hoe langer ik het gebruik hoe meer ik nodig heb voor het zelfde effect
ik heb ooit eens 26 10mg pillen in 1 keer gesnoven, kon 3 dagen niet slapen
het efect zelf vind ik wel leuk, je kunt er babbelkicks van krijgen en echt zot flippen :grin:
maar ik raad wel aan van max. 3maal per dag relatine te snuiven, van meerdere malen ga je tandknarsen of op je kaken tong of lippen bijten zonder het te bessefen en tegen dat je het door hebt ligt het al open.
je kunt er ook zot goed van studeren, en hebt een hele tijd geen honger
ik raad ook af van het savonds te gebruiken of voor sex, want je kunt er niet van slapen, en uw sex goesting gaat er van over
C
ColeLid
Das wel raar, 'k zou zeggen dat je sexdrang juist groter is...
t
tipsyflipsyLid
hislordship zei:
Ik maak er altijd lijntjes van en snif het vind ik leuker dan een pil slikken :grin:
Klik om te vergroten...

me too :smoke: :smoke: :smoke:
t
tipsyflipsyLid
maar dat kom ook omdat ik altijd in de schijt raak als ik mijn 40mg s morgens moet hebben
dus kies ik voor een alternatieve route.

:smoke: :smoke: :smoke:
W
Weedman94Lid
IK zou neit meteen aan speed beginnen maar gewoon als je begint met snuiven met ritalin beginnen. Het heeft een beetje de zelfde werking als speed maar dan minder sterk. Het is niet heel heftig ofzo dus je hoeft neit bang te zijn. Concentratie wordt veel beter en je bent idd veel spraakzamer. Ik heb er net nog met een vriend beide twee genomen. Dit is voor ons ook de eerste keer en het is heel goed te doen :grin:
A
Areyouexperienced?Lid
rela zei:
ik snuif al een hele periode relatine (retalin)
het geeft een op peppend effect maar hoe langer ik het gebruik hoe meer ik nodig heb voor het zelfde effect
ik heb ooit eens 26 10mg pillen in 1 keer gesnoven, kon 3 dagen niet slapen
het efect zelf vind ik wel leuk, je kunt er babbelkicks van krijgen en echt zot flippen :grin:
maar ik raad wel aan van max. 3maal per dag relatine te snuiven, van meerdere malen ga je tandknarsen of op je kaken tong of lippen bijten zonder het te bessefen en tegen dat je het door hebt ligt het al open.
je kunt er ook zot goed van studeren, en hebt een hele tijd geen honger
ik raad ook af van het savonds te gebruiken of voor sex, want je kunt er niet van slapen, en uw sex goesting gaat er van over
Klik om te vergroten...

Sure man! :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."