Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLegale codeinedrank

Legale codeinedrank

32 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#1
Codeine is een zwakke pijnstiller en sterke hoestprikkelonderdrukker ofzo..
Vraag me af of het wel zo heel erg leuk is.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jammer dat codeine geen lekkere klik met alcohol heeft. Schijnt bij meerdere glazen zelfs erg link te zijn.
Zou nml goede oplossing zijn om de hoestsiroop in een cocktail te gieten zodat het beter te pruimen is. Alcohol-vrije pina colada dan maar. Iemand enig idee of het gevaarlijk is om er nog wat eigen oogst opium in te verwerken zodat er een wat brutere roes tot stand kan komen?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vigilante zei:
Codeine is een zwakke pijnstiller en sterke hoestprikkelonderdrukker ofzo..
Vraag me af of het wel zo heel erg leuk is.
Klik om te vergroten...

Dan moet je er meer over opzoeken,
want in een hogere dosering geeft het wel degelijk een heftige roes.

@yeti:
Geen idee over die opium...
Met alcohol zou ik 't gewoon niet combineren,
geeft heel veel mensen misselijkheid en is inderdaad snel gevaarlijk.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb wel eens 1 blik bier gemixed met half flesje kratom en daar 100mg aan codeinepillen bij geslikt. Dat was wel vet lekker en ik ging er niet bad van. Maar meer alcohol erbij vond ik te link.

Googlen over codeine/opium mix levert niks op maar het zal wel loslopen. Zit beiden in hetzelfde papaversap. Ga het gewoon proberen. Jullie merken het wel vanzelf als het misgegaan is. Dan volgt eeuwige zenderstilte van deze kant. :rolleyes:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik zou gewoon "co-codamol" tabletten doen...

30mg codeine per tablet
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Die zijn niet vrij verkrijgbaar lijkt me.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#7
niet vrij, maar wel verkrijgbaar :grin: :grin:


(niet bij mij :P )
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mwah, paar cijfers van jou vandaan wel,
Daarom moet je hem hebben:

z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hier in België hebben we Bronchodine dat zonder voorschrift te krijgen is.
Het is een flesje van 180ml en er zit 10mg codeine in per 5ml, dus een snel rekensommetje gaaft 360mg codeine de fles :) Als ik zo'n flesje binnen heb krijg ik een heerlijk werklustig gevoel met wat lichte euforie. Iedereen reageert er anders op natuurlijk zo kan ik er bv niet van slapen. kortom super actief en relaxt tegelijkertijd.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb me inmiddels bedacht.
Eigenlijk vindt ik het maar een zielige bedoeling, dat gedoe met die hoestdrank. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt zoiets op te gaan zuipen voor zo'n stumperige roes.
Dan kan je beter een goede pot poppythee zetten, maar dat is weer te lekker. Dat smaakt naar meer en meer.

Daarbij is codeine ook geen ongevaarlijk goedje, velen raken er verslaafd aan.
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Een keertje uitproberen kan geen kwaad. Werkt dat poppy tea goed dan? Heb er weleens over gelezen maar ik heb nog nooit ervaringen gehoord uit mijn directe omgeving. De eigenaar van de smartshop hier had er ook nog nooit van gehoord, terwijl hij wel de zaden verkoopt natuurlijk. Lijkt me wel leuk om een keer te proberen. Opiaten zijn toch niet echt mijn ding. Beetje een saaie. lege stonedheid vind ik.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roseta Stoned zei:
Werkt dat poppy tea goed dan?
Klik om te vergroten...
Als je thee trekt van papaverzaad (p. insoferum), dan kan je daar goed stoned van worden.
Maar echt bijzonder bewustzijnsveranderd is het ook weer niet. Je wordt er gewoon superrelaxed en aangenaam loom van. :wink:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#13
Yeti vergeet erbij te vertellen dat je wel even het bolletje van het maanzaad moet scheiden, anders gaat het helemaal verkeerd.
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ben je Belg of Nederlander. Ik kan enkel zeggen dat het in België niet verkocht wordt en betwijfel of het in Nederland wel het geval is. Volgens mij ging het hier ff niet meer over codeine maar over zo'n papaver thee of wat het ook moge zijn.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat klopt, mijn beste Speeseend. Denk echter dat Rosetta wel onderlegd genoeg is om even naar de juiste bereidingswijze te googlen of hier op DF te zoeken. Per slot van rekening zit hij op de universiteit en daar leer je toch om niet over 1 nacht ijs te gaan of het povere advies van de 1e de beste harige Harry uit tibet af te gaan.
Eerst de zaden in de vijzel stampen en een citroentje erbij is ook wel bevordelijk voor een lekker effect. :P
C
CHIASMELid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoe makkelijk krijg je dit mee dan? Kan ik gewoon binnenlope en jo ik wil 3 van die dinge? Apotheker zal wat raarder opkijke dan wanneer je 4 pakkies daro haalt bij de appie heijn...
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#17
CHIASME zei:
Hoe makkelijk krijg je dit mee dan? Kan ik gewoon binnenlope en jo ik wil 3 van die dinge? Apotheker zal wat raarder opkijke dan wanneer je 4 pakkies daro haalt bij de appie heijn...
Klik om te vergroten...
Je kan het gewoon bij de kruidvat halen. Daar zullen ze er waarschijnlijk niet eens weten dat het als genotsmiddel te gebruiken is. En als ze dat wel weten, wat maakt het uit? Ze zullen het echt niet weigeren te verkopen.
C
CHIASMELid
01-01-2024, 00:00
#18
Petrovic zei:
CHIASME zei:
Hoe makkelijk krijg je dit mee dan? Kan ik gewoon binnenlope en jo ik wil 3 van die dinge? Apotheker zal wat raarder opkijke dan wanneer je 4 pakkies daro haalt bij de appie heijn...
Klik om te vergroten...
Je kan het gewoon bij de kruidvat halen. Daar zullen ze er waarschijnlijk niet eens weten dat het als genotsmiddel te gebruiken is. En als ze dat wel weten, wat maakt het uit? Ze zullen het echt niet weigeren te verkopen.
Klik om te vergroten...

Bij de kruidvat waar ik ben geweest is er geen hoestdrank met codeine :(
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#19
yeti zei:
Dat klopt, mijn beste Speeseend. Denk echter dat Rosetta wel onderlegd genoeg is om even naar de juiste bereidingswijze te googlen of hier op DF te zoeken. Per slot van rekening zit hij op de universiteit en daar leer je toch om niet over 1 nacht ijs te gaan of het povere advies van de 1e de beste harige Harry uit tibet af te gaan.Eerst de zaden in de vijzel stampen en een citroentje erbij is ook wel bevordelijk voor een lekker effect. :P
Klik om te vergroten...

Het betrof in mijn geval een maanzaadbolletje. Je weet wel, lekker met dikke klodders pindakaas..



speeseend zei:
Yeti vergeet erbij te vertellen dat je wel even het bolletje van het maanzaad moet scheiden, anders gaat het helemaal verkeerd.
Klik om te vergroten...
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#20
jawel die is er wel bij kruidvat te weten: bronchicum extra sterk van natterman maar dat word een dure grap als je op die manier aan een goede dosering wil komen.
in belgie is dat beter geregeld daar heb je bronchosedal met codeine en ook drankjes met ethylmorphine maaarja in bekgie is het geneesmiddlenbeleid veel liberaler hier zijn het zeikerds :angry:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."