Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdexamfetamine ervaringen

dexamfetamine ervaringen

30 antwoorden
35 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
is dat nu meer vulstof dan werkzame stof?
m
mferLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo, ik heb ff een vraagje..
Ik ben onlangs officieel gediagnostiseerd met adhd na een lange weg van drugs gebruik/misbruik/verslavingen. Het werd een probleem toen ik aan de cocaine begon en daar dus niet mee kon stoppen. Onderhand 5 maanden ervanaf met 2 keer een terugval.
Maar goed ik gebruikte cocaine voornamelijk alleen thuis omdat ik er zon goeie concentratie van kreeg en vooral ook doorzettingsvermogen. vandaar dat ook adhd niet ongebruikelijk is bij mij.
Nu heb ik dus dexamfetamines gekregen voor mijn adhd klachten. Ben nu een paar dagen bezig maar ervaar zeer veel bijwerkingen. Voor mijn gevoel werkt het niet bij mij zoals het bij de doorsnee adhd'r zou moeten werken.
Dus wat ik wil vragen is hoe mensen die dex hebben gebruikt zonder adhd erop reageren?

Wat ik ondervind zijn naar mijn idee gewoon de standaard werkingen van amfetamines voor iedereen. Hoewel het in mijn hoofd wel wat rustiger is maar goed.
Wat ik voel is een behoorlijk sterk speedy gevoel door mn hele lichaam, hartkloppingen, euforie, lichtelijk last van tandenknarsen, droge mond, geen honger en kan er dus niet op slapen. Het zou maar zon 6 uur moeten werken volgens de bijsluiter maar ik voelde hem 12 uur later nog steeds zitten. En dit met een dosis van 4x 5 mg (wat schijnbaar laag is).
Ik voel me er iig niet gemakkelijk bij om gewoon overdag me te voelen alsof ik behoorlijk uit mn pan ben. Leuk als je op een feest bent (en dan nog drink ik meestal de scherpe kantjes ervanaf) maar niet als je je gewone dagelijkse dingen moet doen.
Het maakt me wel geconcentreerder maar dat is volgens mij bij iedereen die het gebruikt.
Ben benieuwd hoe niet-adhd'rs erop reageren, en beste natuurlijk iemand die niet gelijk 50mg naar binnen knalt maar wat rustig aan begint :P
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#3
Actief, droge mond en ook vrolijker en iets geconcentreerder. Vooral die droge mond vond ik irritant. Het was wel weer vrij snel uitgewerkt bij mij. Heb het 2 keer gebruikt en heb eigenlijk geen problemen gehad met slapen op dex, maar als het uitgewerkt was ging ik wel altijd aan de alcohol.

Misschien moet je lichaam zich nog even op dex instellen?
Of misschien is het niets voor jou. Niet alle adhd-ers hebben baat bij dezelfde medicatie. Ritalin / Concerta zou bij jou beter kunnen werken.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Elfquest zei:
Misschien moet je lichaam zich nog even op dex instellen?
Of misschien is het niets voor jou. Niet alle adhd-ers hebben baat bij dezelfde medicatie. Ritalin / Concerta zou bij jou beter kunnen werken.
Klik om te vergroten...

Misschien moet je lichaam idd nog even wennen, maar vind het sowieso wel vrij apart dat ze je meteen al op de dexedrine hebben gezet. In de regel wordt er toch eerst begonnen met Ritalin of Concerta en kijkt men pas naar dex als die andere middelen niet genoeg aanslaan, omdat dex over het algemeen wat zwaarder/sterker is...
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind het inderdaad ook raar dat ze je niet eerst ritalin of iets dergelijks hebben voorgeschreven. Misschien is het een idee om daar om te vragen, als je je niet prettig voelt bij dexamfetamine? Kan me heel goed voorstellen dat het niet goed voelt om zoiets dagelijks/overdag te gebruiken, zelfs al helpt het iets bij concentreren. Slapeloosheid en tandeknarsen zijn gewoon dingen die niet gezond aanvoelen, zeker niet met zo'n hoge frequentie. Als je het niet zitten, gewoon niet doen! Jij bent de enige die aan kan voelen wat goed voor je is, dat weten dokters niet - ook al hebben ze ervoor gestudeerd. Succes!
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#6
mijn dex ervaring is dat het vooral superlang duurt...

ik heb het 1 keer gehad, heel sterk en behoorlijk veel, en toevallig was het om en nabij de 24:00, om 11 uur s`ochtends was het klapperen pas gestopt.

voor mij was het gewoon hele sterke speed die facking lang duurde
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#7
mfer zei:
Wat ik voel is een behoorlijk sterk speedy gevoel door mn hele lichaam, hartkloppingen, euforie, lichtelijk last van tandenknarsen, droge mond, geen honger en kan er dus niet op slapen. Het zou maar zon 6 uur moeten werken volgens de bijsluiter maar ik voelde hem 12 uur later nog steeds zitten. En dit met een dosis van 4x 5 mg (wat schijnbaar laag is).
Klik om te vergroten...


De eerste paar keer dat ik Dex gebruikt had ik excact hetzelfde, maar heb geen ADHD. Binnenkort weer eens goede Dex proberen, kijken of er nog bijwerkingen zijn :grin:
E
EikelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat ik wel weet is dat ik (ook ADHD-er) eerst aan de Ritalin moest. Ff kijken of dat werkte, maar ik werd daar psycho als een malle van. Juist erg veel in mezelf gekeerd en de ADHD klachten werden er erger van. Nou zegt mijn specialist dat ik aan de Dexamfetamine moet, dat de kans dat dat werkt (juist omdat Ritalin niet aansloeg) groot is. Het is trouwens ook echt niet waar dat Ritalin minder heftig is. Dat heb ik als veel heftiger ervaren. Uiteindelijk is het persoonlijk, maar denk dat je wel even moet kijken of je misschien niet gewoon gunstiger effect hebt met Ritalin of Concerta...

Niet geschoten is altijd mis!
g
ganja-farmerLid
01-01-2024, 00:00
#9
IK heb een keer dex amfetamine van iemand gekregen om te testen. ik had toen al zo'n 3 maanden niet meer gesnoven. we hadden maar zo'n 3/4 gram en we waren met zn tweeen. we gingen daarna naar een HC party dus het moest snel op. toen ik het weg snoof sprong in een gat in de lucht van energie..zeker een vette ervaring want ik heb de hele avond niks meer bij hoeven pakken, behalve een beetje keta die eigenlijk best wel slecht was..
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eikel zei:
Wat ik wel weet is dat ik (ook ADHD-er) eerst aan de Ritalin moest. Ff kijken of dat werkte, maar ik werd daar psycho als een malle van. Juist erg veel in mezelf gekeerd en de ADHD klachten werden er erger van. Nou zegt mijn specialist dat ik aan de Dexamfetamine moet, dat de kans dat dat werkt (juist omdat Ritalin niet aansloeg) groot is. Het is trouwens ook echt niet waar dat Ritalin minder heftig is. Dat heb ik als veel heftiger ervaren. Uiteindelijk is het persoonlijk, maar denk dat je wel even moet kijken of je misschien niet gewoon gunstiger effect hebt met Ritalin of Concerta...

Niet geschoten is altijd mis!
Klik om te vergroten...

Drugs werkt bij iedereen anders natuurlijk, en het zou kunnen dat Ritalin voor jou niet werkt of juist verkeerd - en daardoor heftiger - aanslaat. Maar over het algemeen wordt Ritalin wel als milder gezien, vandaar ook de bijnaam "kinderspeed" :grin: Op de meeste mensen heeft dexamfetamine een veel sterkere uitwerking.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#11
cropp zei:
mijn dex ervaring is dat het vooral superlang duurt...

ik heb het 1 keer gehad, heel sterk en behoorlijk veel, en toevallig was het om en nabij de 24:00, om 11 uur s`ochtends was het klapperen pas gestopt.

voor mij was het gewoon hele sterke speed die facking lang duurde
Klik om te vergroten...

ganja-farmer zei:
IK heb een keer dex amfetamine van iemand gekregen om te testen. ik had toen al zo'n 3 maanden niet meer gesnoven. we hadden maar zo'n 3/4 gram en we waren met zn tweeen. we gingen daarna naar een HC party dus het moest snel op. toen ik het weg snoof sprong in een gat in de lucht van energie..zeker een vette ervaring want ik heb de hele avond niks meer bij hoeven pakken, behalve een beetje keta die eigenlijk best wel slecht was..
Klik om te vergroten...
same story :grin:
w
wcpapierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Krijg het nu op recept (3 maanden geleden voor het eerst)

Eerste paar dagen euforisch, beetje hoofdpijn en behoorlijk wat energie.

na een week of anderhalf is dit afgenomen, en kwam de normale werking.
gewoon wat scherper op alles en meer geconcentreerd, dingen beter plannen
minder impulsief enz.

enige nadeel is dat ik na 3 uur smiddags niks meer in kan nemen, om dat ik dan de hele nacht niet meer kan slapen.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#13
ik zou maar is rustig aan doen, voor je het weet ben je resistent ....

:grin:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ik neem nu iedere dag 3x5 mg en voel er niets van ....
dus verhoog ik het vandaag naar 3x10 mg hopelijk voel ik er nu nog niets van ....

je mag de speedrush ook niet voelen, das niet de bedoeling.
omdat ik via me eigen medicatie overdoseerde lijkt het nu gewoon niet te werken maar dat doet het wel. Mijn omgeving merkt dat ik rustig ben, en persoonlijk doe ik het ook rustig aan.
Bergen worden niet meer verzet, maar wat ik nu verzet gaat ook lekker. stap voor stap, gister vergat ik wel weer me sleutels van me fiets. Dr Dex zei al: Dan werken ze nog niet ....

Me bloeddruk was goed, eerst 85 op de 100 mg en nu 88 op de 3x5 mg. lol

En ik kreeg ook meteen dextro mee op recept, maar ik heb de dokter wel uitgelegd dat ik op de ritashit en concertschijt niet dat meemaak wat ik meemaak op de dextro.

Droge mond hoofdpijn en dat soort bijwerkingen heb ik niet, ik neem ze precies op de klokslag in. Slapen gaat ook goed !

bonnie
w
wcpapierLid
01-01-2024, 00:00
#15
heb er nu mee gehad, laatste keer bij de psychiater een te hoge bloeddruk, en van 72kg naar 63 gegaan in anderhalve maand.
Ook al diazepam (2mg) gehad om te slapen maar niks schijnt te helpen.

Ben vanaf maandag nu aan het afbouwen, inplaats van 2x 20mg per dag, zit ik nu op de 2x 15mg per dag.

hoop er over een maand vanaf te zijn, ik blijf maar afvallen
en erg fris zie ik er ook niet meer uit.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#16
ik neem 3x per dag op het uur af ...

10 mg dan, misschien moet je geen 2x maar 3x per dag 5 of 10 mg nemen.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Als je het niet leuk vindt, kan je het nog altijd aan mij geven :P
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb het een tijdje gebruikt (dagelijks 2x 10mg). Ik heb geen ADHD maar wel ADD, maarja. Als je het wat langer neemt krijg je wat tollerantie en worden die klachten die je hebt minder.

Eerst duurde de werking ook echt lang, maar uiteindelijk steeds minder ongeveer 6 uur. Eerst ging slapen ook slecht, ik sliep maar een aantal uurtjes en soms zelfs niet maar uiteindelijk ging slapen gewoon, als je maar op tijd in neemt.

Hoe gaat het nu met je? :)
g
ganja-farmerLid
01-01-2024, 00:00
#19
dex is gewoon leip. wat is eigenlijk het grote verschil tussen speed en dex?
w
wcpapierLid
01-01-2024, 00:00
#20
zit nu op 3x 15mg per dag, eten en slapen gaat al wat beter.
stoppen in 1x resulteerde in een depressie en knetterende hoofdpijn, ik ben geloof ik slachtoffer geworden van de pillenmaffia :(

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."