#1
Chronisch ketaminegebruik is ook niet echt relaxt, naast de nogal logische problemen met je geheugen en cognitieve vaardigheden gaan ook je blaas en nieren er aan.
Wacky zei:waar heb je die lijst vandaan ?
De meesten uit dat lijstje lijken mij erg hoog.
Heb ik echt 40gram keta nodig om dood te gaan ?
+1.Wacky zei:De enige die ik dacht te weten was MDMA, maar daarbij zou de LD50 volgens mij ongeveer 1/5e moeten zijn van wat je daar hebt staan.
http://thedea.org/technicalFAQ.htmlTheDEA zei:The LD50 of MDMA ranges from about 100-300 mg/kg in assorted rodents.[42] The single-dose LD50 in humans can only be guessed at, but may be on the order of 10-20 mg/kg (oral.) One recent press report claims a ten year-old girl died after taking at least five 'ecstasy' tablets. Assuming the girl weighed about 40 kg (88 pounds) and the pills contained about 70 mg of MDMA each (and no other drugs), she died from a dose of roughly 9 mg/kg.
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=79027Bluelight zei:The LD50 of MDMA is 80mg/kg of bodyweight. (The LD50 is the dose at which half the experimental subjects died). So if you weigh 70kg, you would need to take 5600mg to be in serious danger. This is at least 50 or 60 good pills.
http://www.erowid.org/chemicals/ketamin ... _faq.shtmlErowid zei:LD50 (IPR-MUS): 400 mg/kg, LD50 (IVN-MUS): 77 mg/kg.
single-dose LD50 in humans can only be guessed at, but may be on the order of 10-20 mg/kg (oral.) One recent press report claims a ten year-old girl died after taking at least five 'ecstasy' tablets. Assuming the girl weighed about 40 kg (88 pounds) and the pills contained about 70 mg of MDMA each (and no other drugs), she died from a dose of roughly 9 mg/kg.

Debris zei:Hoe schadelijk dat een drugs is ligt zowel aan de gebruiker als de drugs en niet of 't een upper of downer is. Oké, 3 dagen wakkerblijven op speed is erg schadelijk, je lichaam doet 3 dagen lang aan topsport (als je naar het hart kijkt bijvoorbeeld). Maar probeer het maar eens op ketamine, denk niet dat het je zal lukken. Na een nacht ketamine ben ik al moe.
![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drug
W.F.L. zei:Debris zei:Hoe schadelijk dat een drugs is ligt zowel aan de gebruiker als de drugs en niet of 't een upper of downer is. Oké, 3 dagen wakkerblijven op speed is erg schadelijk, je lichaam doet 3 dagen lang aan topsport (als je naar het hart kijkt bijvoorbeeld). Maar probeer het maar eens op ketamine, denk niet dat het je zal lukken. Na een nacht ketamine ben ik al moe.
![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drug
Maar het is niet omdat je moe wordt van ketamine dat het daarom schadelijker is. 3 dagen achter elkaar ketamine is minder destructief dan speed. Snuiven is zowiezo niet goed voor je neus, weet niet of keta of speed schadelijker is in dat geval. Speed put je lichamelijke reserves uit, vernauwt je bloedvaten/spieren/dus ook je hart, verhoogt je bloeddruk, versnelt je stofwisseling en doet je lichaam spieren afbreken als je niet eet. Dat je wakkerblijft van speed is trouwens ook extreem schadelijk. Het is logisch dat je na een nacht ketamine al moe bent, daarom is het ook een verdovingsmiddel en speed een stimulant. Maar goed, het gaat er niet om welke nu beter zijn of niet, ze zijn allebei slecht bij langdurig en geregeld gebruik. Maar uppers putten je lichaam meer uit dan downers, dat is een feit.
Na verdovingsmiddel (of beter, slaap op verdovingsmiddelen) voel ik mij altijd helemaal uitgerust en fit. GHB bijvoorbeeld zou je zelfs bij eenmalig gebruik goed kunnen doen, om eens goed uit te rusten, maar daar staat dan weer tegenover dat het behoorlijk verslavend is.
Dat mapje vind ik eigenlijk nogal een slecht beeld geven. Ik heb het ook al gezien maar ik vind dat er een aantal dingen niet aan kloppen, te zeer gebaseerd op de maatschappelijke schade die bepaalde drugs aanrichten. Physical harm van heroine op 1.. Zoals ik al zei, ligt allemaal aan verkeerde injectiemethodes, onverzorgdheid, etc.
Dat LSD staat aangeven als zowel lichamelijk schadelijker en verslavender dan MDMA gaat er bij mij ook niet in. Ik geloof ook stug dat GHB stukken verslavender is dan alcohol.. Snap echt niet waar dat mapje op gebaseerd is. Eenmalige dosissen? Levenslang gebruik? Is een joint roken nu schadelijker dan 1 pilletje?![]()
Ik denk dat het wel kan kloppen als het gaat om hoe het middel doorgaans wordt gebruikt en wat de gevolgen er van zijn, en dat wordt gedeeld door het aantal gebruikers. Daarom staat tabak zo hoog.acidboy zei:Die tabel is bullshit, WFL geeft al een beetje aan waarom.
Ben wel benieuwd though, hoe ze aan die gegevens komen en waar alles op gebaseerd is.
Berbatov zei:Ik denk dat het wel kan kloppen als het gaat om hoe het middel doorgaans wordt gebruikt en wat de gevolgen er van zijn, en dat wordt gedeeld door het aantal gebruikers. Daarom staat tabak zo hoog.acidboy zei:Die tabel is bullshit, WFL geeft al een beetje aan waarom.
Ben wel benieuwd though, hoe ze aan die gegevens komen en waar alles op gebaseerd is.
Berbatov zei:Ik denk dat het wel kan kloppen als het gaat om hoe het middel doorgaans wordt gebruikt en wat de gevolgen er van zijn, en dat wordt gedeeld door het aantal gebruikers. Daarom staat tabak zo hoog.acidboy zei:Die tabel is bullshit, WFL geeft al een beetje aan waarom.
Ben wel benieuwd though, hoe ze aan die gegevens komen en waar alles op gebaseerd is.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."