Arizona zei:
Je kan wat valeriaan nemen, heeft mij destijds prima geholpen bij het afrijden. Of een ademhalingsoefening:
adem uit = spanning gaat naar buiten
adem in = onstspanning komt naar binnen
zo behoud je de de natuurlijke zenuwen die oh zo belangrijk zijn voor het geven van een presentatie. Succes iig!!
Dat is pas een goed advies
![:)]()
Klachten verhelpen met de fytotherapie. Echter, als de zenuwen echt te erg zijn ga je niet veel merken van valeriaan. Maar het is en blijft een goede oplossing, je zou eens moeten langsgaan bij een kruidenwinkel die dat soort dingen vekopen. Die kunnen ook nog sprays samen stellen speciaal voor jou, voor jou klachten.
Maar de ademhalingsoefening is ook zeer efficiënt. Tenmiste als je het goed doet.
Bij beide dingen is geloven in jezelf en dat wat je doet om rustig te worden natuurlijk ook belangrijk. Als je het zonder medicatie kan doen heb je nog een betere prestatie geleverd.
Je hebt je eigen grenzen verlegd en een probleem overwonnen puur op eigen kracht.
En dan moet je inderdaad nog wat zenuwen overhouden bij een prestatie. Zonder zenuwen, compleet op het gemak, gaat er meer dingen fout dan bij een beetje zenuwen.
Even een stomme vraag mischien, waar staat dat iig nu voor ? Ben dat al vaker tegengekomen hier maar snap het niet :P
Hetzelfde geldt voor het + 1 systeem :P Zou fijn zijn als iemand mij dit kon uitleggen, dat soort dingen zijn niet mijn sterkste kant
![:tearsofjoy:]()