Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPresenteren

Presenteren

37 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sublimo zei:
Ik geloof het wel, maar blijf een beetje sceptisch. Stel nu dat je begint met je presentatie en het lekker gaat en je vanzelf rustig wordt. Dan gaat ineens je propanolol werken en voel je je minder goed :)

Maar zoals hierboven staat, het zal dan wel veilig zijn he :P
Klik om te vergroten...
Zoals jij in je vorige posts zei, het is beter om het 'naturel' voor mekaar te krijgen. Maar als je het echt niet zitten kan je overschakelen naar bétablokkers.
Ik denk, als je je dosis laag genoeg houdt, dat je normaal niet neervalt :)
z
zazzooLid
01-01-2024, 00:00
#2
Idd van een bete blokker ga je echt niet slapjes op je benen staan.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hier nog maar eens dezelfde post:

Even een correctie wat betreft de bèta-blokkers. Jullie hadden gelijk :flushed: Het kan inderdaad zonder gevaar tegen de zenuwen gebruikt worden.

Er zijn echter drie groepen die het niet mogen nemen: mensen met al een lage bloeddruk, astma-patiënten en diabetes-patiënten. De eerste twee groepen mogen het echt niet gebruiken, de laatste wel maar hierbij is het gevaar dat een bèta-blokker een hypoglycemie maskeert.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sublimo zei:
Hier nog maar eens dezelfde post:

Even een correctie wat betreft de bèta-blokkers. Jullie hadden gelijk :flushed: Het kan inderdaad zonder gevaar tegen de zenuwen gebruikt worden.

Er zijn echter drie groepen die het niet mogen nemen: mensen met al een lage bloeddruk, astma-patiënten en diabetes-patiënten. De eerste twee groepen mogen het echt niet gebruiken, de laatste wel maar hierbij is het gevaar dat een bèta-blokker een hypoglycemie maskeert.
Klik om te vergroten...
Klopt. Zorg ook dat je de betablokkers van de dokter krijgt en niet zomaar een willekeurige betablokker neemt. Het moet namelijk van de '1. Niet-selectieve (beta1 + beta2) blokkers' klasse zijn. Er bestaan ook nog 'Selectieve beta1-blokkers' en 'Alpha1 bètablokkers'. Deze zijn af te raden om te gebruiken voor zenuwen of iets dergelijks.

De lijst van de betablokkers die je WEL mag nemen:
Carteolol
Nadolol
Penbutolol
Pindolol
Propranolol
Sotalol
Timolol
Dit is de werkzame stof. Kijk deze na op de bijsluiter, want het kan zijn dat je een merknaam hebt ipv wit product.

De andere betablokkers worden meestal voor hartpatiënten gebruikt of voor mensen met een veel te hoge bloeddruk. Het zijn dan ook meestal veel sterkere betablokkers, met een langere en verschillende werking. Van deze kun je dus degelijk flauwvallen door een te lage bloeddruk.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je moet sowieso een voorschrift hebben, dus dan kun je het meteen aan de dokter vragen.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pammer zei:
Sublimo zei:
Je moet sowieso een voorschrift hebben, dus dan kun je het meteen aan de dokter vragen.
Klik om te vergroten...
Ik zeg het voor het geval dat mensen betablokkers in hun medicijnkastje vinden, of...
Klik om te vergroten...

Daar had ik nog niet aan gedacht, goed van jou. Nu denk ik dat het voor dit soort dingen sowieso beter is om ff langs te gaan bij je dokter. Die kent je beter dan wij.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je kan wat valeriaan nemen, heeft mij destijds prima geholpen bij het afrijden. Of een ademhalingsoefening:
adem uit = spanning gaat naar buiten
adem in = onstspanning komt naar binnen
zo behoud je de de natuurlijke zenuwen die oh zo belangrijk zijn voor het geven van een presentatie. Succes iig!!
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Arizona zei:
Je kan wat valeriaan nemen, heeft mij destijds prima geholpen bij het afrijden. Of een ademhalingsoefening:
adem uit = spanning gaat naar buiten
adem in = onstspanning komt naar binnen
zo behoud je de de natuurlijke zenuwen die oh zo belangrijk zijn voor het geven van een presentatie. Succes iig!!
Klik om te vergroten...

Dat is pas een goed advies :) Klachten verhelpen met de fytotherapie. Echter, als de zenuwen echt te erg zijn ga je niet veel merken van valeriaan. Maar het is en blijft een goede oplossing, je zou eens moeten langsgaan bij een kruidenwinkel die dat soort dingen vekopen. Die kunnen ook nog sprays samen stellen speciaal voor jou, voor jou klachten.

Maar de ademhalingsoefening is ook zeer efficiënt. Tenmiste als je het goed doet.

Bij beide dingen is geloven in jezelf en dat wat je doet om rustig te worden natuurlijk ook belangrijk. Als je het zonder medicatie kan doen heb je nog een betere prestatie geleverd.
Je hebt je eigen grenzen verlegd en een probleem overwonnen puur op eigen kracht.

En dan moet je inderdaad nog wat zenuwen overhouden bij een prestatie. Zonder zenuwen, compleet op het gemak, gaat er meer dingen fout dan bij een beetje zenuwen.

Even een stomme vraag mischien, waar staat dat iig nu voor ? Ben dat al vaker tegengekomen hier maar snap het niet :P

Hetzelfde geldt voor het + 1 systeem :P Zou fijn zijn als iemand mij dit kon uitleggen, dat soort dingen zijn niet mijn sterkste kant :tearsofjoy:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Iig = in ieder geval. Dopehead. :beer:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
KoxBox zei:
Iig = in ieder geval. Dopehead. :beer:
Klik om te vergroten...

Haha dankje, en het + 1 systeem dan ? :P

Ja sorry, van drugs weet ik een hoop. Maar van chattaal... Rampzalig :wave:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sublimo zei:
KoxBox zei:
Iig = in ieder geval. Dopehead. :beer:
Klik om te vergroten...

Haha dankje, en het + 1 systeem dan ? :P

Ja sorry, van drugs weet ik een hoop. Maar van chattaal... Rampzalig :wave:
Klik om te vergroten...

+1 is gewoon dat je die persoon zijn mening deelt. :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
KoxBox zei:
Sublimo zei:
KoxBox zei:
Iig = in ieder geval. Dopehead. :beer:
Klik om te vergroten...

Haha dankje, en het + 1 systeem dan ? :P

Ja sorry, van drugs weet ik een hoop. Maar van chattaal... Rampzalig :wave:
Klik om te vergroten...

+1 is gewoon dat je die persoon zijn mening deelt. :grin:
Klik om te vergroten...

Ik dacht het al, heb het ook al eens geschreven. Maar het is eigenlijk zo onnozel om iets te schrijven wat je niet begrijpt :wave:

Maar bedankt voor de nauwkeurige uitleg :wink: Nu is mijn dag weer goed :P

En als mensen vinden dat we teveel off-topic gaan, vergeef mij. Na 30 mg meth-amfetamine komt alles er een stukje makkelijker uit :hearteyes:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gebeurt vaker dan je denkt... Denk ik. :grin:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
KoxBox zei:
Gebeurt vaker dan je denkt... Denk ik. :grin:
Klik om te vergroten...

Ja, maar dat zijn onnozele vragen. Zoals hoe moet ik mijn capsule dichtdoen en weten jullie of ik goede ketamine heb ?

Die worden door ons wel rechtgezet. Maar niemand weet of ik het + 1 systeem snap, was al slim genoeg om het op het juiste moment te gebruiken.

En als ik een vermoeden heb wil ik meestal een bevestiging. Feiten, harde feiten.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sublimo zei:
Als je het zonder medicatie kan doen heb je nog een betere prestatie geleverd.
Je hebt je eigen grenzen verlegd en een probleem overwonnen puur op eigen kracht.
Klik om te vergroten...
en grote kans dat je dan direct na afloop van de presentatie wat endorfine door je lijf voelt stromen :rock:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Arizona zei:
Sublimo zei:
Als je het zonder medicatie kan doen heb je nog een betere prestatie geleverd.
Je hebt je eigen grenzen verlegd en een probleem overwonnen puur op eigen kracht.
Klik om te vergroten...
en grote kans dat je dan direct na afloop van de presentatie wat endorfine door je lijf voelt stromen :rock:
Klik om te vergroten...

Ja, en dat zal je pas een goed gevoel geven :hearteyes:

Voldoening bereikt zonder drugs.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oefenen, valeriaan of rialin inderdaad .... maarja aan dat laatste kom je niet zo makkelijk als je geen doktor hebt die het je voor schrijft
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sublimo zei:
KoxBox zei:
Gebeurt vaker dan je denkt... Denk ik. :grin:
Klik om te vergroten...

Ja, maar dat zijn onnozele vragen. Zoals hoe moet ik mijn capsule dichtdoen en weten jullie of ik goede ketamine heb ?

Die worden door ons wel rechtgezet. Maar niemand weet of ik het + 1 systeem snap, was al slim genoeg om het op het juiste moment te gebruiken.

En als ik een vermoeden heb wil ik meestal een bevestiging. Feiten, harde feiten.
Klik om te vergroten...

Sorry dat ik ook even off-topic ga :P.
Ik persoonlijk vind jou vraag alles behalve 'onnozel'. Je kan ze amper vergelijken met vragen hoe je een capsule dicht doet, dat is namelijk iets totaal anders. Wat jij vraagt is iets dat je weet of niet weet. Dat van die capsule is gewoon absolute domheid want het is PURE logica. 'iig' kan je niet zomaar met logica begrijpen. Enkel door het gokken waarvoor die i en die g staan, maar dan kan je er makkelijk naast zitten.
Het is hetzelfde als je een vijs krijgt en een moer en dat je niet zou weten wat je moet doen met deze 2 tezamen... Daarmee kan je de capsule-vraag vergelijken! :grin:

Sorry, wout dit even zeggen :beer:
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#19
Betablokkers of Xanax
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Xanax is echt niet verstandig voor een presentatie, als je dit niet gewend bent. Is ook te heftig middel als je dit verder niet gebruikt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."