Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer XTC gebruiken.

Eerste keer XTC gebruiken.

10 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
x
xmanonxbLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier op het forum. Heb al wel een beetje rondgelezen, maar nu wil ik dus zelf voor het eerst XTC gebruiken. Ik blow wel een aantal keer in de week, met wiet ben ik dus wel bekend. Nu zijn we overgestapt op een andere dealer (soort van beste vriendin van me en ik) en hij gaf ons een XTC pil erbij, die mochten we gratis om XTC uit te testen. Want ja hij denkt natuurlijk van als ze goed trippen dan verkoop ik meer, in dat opzicht, niet in het opzicht van ''uittesten'' van de veiligheid.

Die vriendin van me is 18 jaar en ikzelf ben 17. Met haar blow ik dus ook altijd.
Nu wil ik het wel echt graag een keer proberen, zeker als je al die leuke tripreports leest. Lijkt me leuk om een keer te doen. Ik ben alleen zo'n persoon die denkt aan de risico's en in dit geval dat het kan lijden tot de dood :P Maar hoe groot is die kans nou? Als je genoeg drinkt etc? En niet te veel natuurlijk. Superklein toch hahaha.. Ik heb het gevoel dat ik dan weer die persoon ben die allergisch is voor XTC ofzo. De pil die wij hebben is een roze hello kitty met 220 mg erin. Hoeveel zou ik het beste kunnen pakken om te beginnen? Die vriendin van me is 1.60 en weegt 45 kg, ik ben 1.75 en weeg 60 kg...
p
pepLid
01-01-2024, 00:00
#2
Reken er maar op dat dat een hele leuke ervaring gaat worden! :mrgreen:
Ik zou beginnen met een halve pil, dit deed ik mijn eerste keren ook en ben tripsitter geweest van aardig wat mensen tijdens hun eerste keren en eigenlijk was bij iedereen een halfje perfect. (pillen van 180-250 mg)
Er is weinig kans dat er iets mis gaat met een goede pil. Als je zeker weet dat ze niet vervuild zijn hoef je je nergens zorgen over te maken. 1 of 2 glazen water of fris drinken per uur is goed.
Verder kan ik je alleen nog aanraden om niet te vaak xtc gebruiken. Heb geweldige ervaringen opgedaan door deze drugs maar door misbruik ook mijn slechtste.
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi! Als je veilig xtc wilt gebruiken kan je het beste 1,5 mg x lichaamsgewicht doen voor je dosis. Dus 45 kg x 1,5 = 67 mg en 60 x 1,5 = 90 mg. Als je dit neemt en niet meer dat dat, zou het een leuke ervaring moeten worden met zo weinig mogelijk risico's! Idd 2 glazen per uur drinken, niet meer :) Probeer ook wat te eten tussendoor. Zorg goed voor elkaar en het wordt een hele leuke avond!
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#4
pep zei:
Ik zou beginnen met een halve pil, dit deed ik mijn eerste keren ook en ben tripsitter geweest van aardig wat mensen tijdens hun eerste keren en eigenlijk was bij iedereen een halfje perfect. (pillen van 180-250 mg)
Klik om te vergroten...

Ik kan me niet vinden in dit advies. TS weegt 60 kilo, gelijk 110 mg naar binnen gooien is best wel veel voor een licht meisje de eerste keer (ik weeg ook 59 en trek 110 mg best, maar ik heb al redelijk wat ervaring). En de vriendin weegt 45 kilo, dan is het meer dan 2 mg per kilo lichaamsgewicht. Hou 1-1,5 mg per kilo aan. In dit geval dus: begin rustig met een kwartje. Voel je na een uur / anderhalf uur nog niks dan kun je prima het andere kwartje proberen, en luister goed naar je eigen lichaam.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou op je eigen gevoel afgaan. Ons werd gezegd, maak van je eerste keer je mooiste keer. Wij hadden eerst in de planning om 3/4 e te nemen. Uiteindelijk is dit voor mij opgelopen tot 1 en n kwart waarvan een halve door de neus is gegaan ( geen aanrader). Wij hebben het de eerste keer thuis gedaan, aangezien in mijn huis meerdere dingen voor het eerst zijn gebruikt, wiet ,truffels en nu ook xtc. Zorg ervoor dat je ieder uur een glaasje water drinkt. Ik liep rond met een fles om m'n kameraden drinken te geven, als ze het warm hadden gingen ze even op het balkon staan, of ik deed de airco aan. Wij zaten dus uiteindelijk richting de 280mg. Wel de beste ervaring in m'n hele leven, contact tussen onze kameraden groep is ook een stuk beter geworden sinds deze ervaring.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben het ook niet eens met de eerste reactie. Je eerste keer xtc word sowieso geweldig. Maar voor XTC geld heel erg de met mate regel. Niet alleen moet je het niet te vaak doen (die verleiding is vaak groot na de eerste keer :wink: ) Maar neem vooral niet teveel. XTC werkt al lekker en fijn op 1mg per kilo je kan echt wel 1,5 nemen maar ik zou niet meer nemen.

Het is extra slecht voor je en de nadelen en bijeffecten worden steeds groter. Je gaat meer knarsen word waziger in je hoofd en ervaart soms ongemak en misselijkheid. Die misselijkheid kan sowieso voorkomen als het effect begint op te komen. Ga dan gewoon rustig zitten adem diep in door je neus en uit door je mond vaak voel je je na een kwartiertje wel beter.

Laat je pillen even testen. Koop er ook gewoon eentje extra hiervoor voor het geval je hem in moet leveren als ze hem niet kennen. Of als je naar een testservice moet waar ze hem sowieso moeten innemen. Die dingen kosten niks en het kan problemen voorkomen. Je kan dan een week later bellen voor de uitslag en dan kan er sowieso weinig meer gebeuren. Het fijne is dan vooral dat je weet hoeveel MDMA (de werkende stof in XTC) hebt zitten.

Drink voldoende maar niet te veel. Als je flink gaat lopen dansen kan je twee glazen per uur drinken. Ben je lekker thuis en niet mega actief drink er dan 1 per uur.

Mocht je meer vragen hebben let us know :)
x
xmanonxbLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou, ik heb het overleefd. Super bedankt nog voor alle reacties hahaha.

Bij mij werkte het pas na ongeveer een uur echt, bij n vriend van me die toch mee deed echt na een kwartier al. Ik heb me een uur echt helemaal super gevoeld en de hele tijd naar alle ronddraaiende lampen gekeken en staan dansen, maar daarna kreeg ik het ineens heel warm en werd ik misselijk. Ik dacht toen nog van ''ik ga echt bad zo'' en nja als je dat denkt heb je er natuurlijk ook meer kans op ( tenminste zo denk ik). Ik heb een kwartje gepakt, en die heb ik dus zeker wel gevoeld, maar het viel wel echt tegen na dat uurtje. Heb in bed niet durven slapen omdat ik bang was dat mn hart het zou begeven (wtf?) en sliep om een uur of 9 pas (lag om 3:30 in bed)....
Dus een keer en nooit meer :P

DIe jongen uit mn klas, die vriend, die heeft wel echt de avond van zn leven gehad. Niet normaaal.
Ijsklontjes eten uit drankjes hielp trouwens wel om af te koelen.
Y
YbezLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoi Manon!

Heb je de pil wil laten testen? Zoals hierboven nog eigenlijk niet was gezegd is dat de mindset tijdens eigenlijk alle harddrugs heel belangrijk is. Als je misselijk word, zoek een vriend of vriendinnetje op en maak je vooral niet druk. Je hart begeeft het heus niet. Dus als je het volgende keer nog een keer gaat doen (Raad aan 6-12 weken pauze) zorg dan dat je hem laat testen en ga met een goed gevoel je trip in! :)

Groetjes,

Ybez
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
heb je mazzel gehad! Als je de pil niet laat testen, weet je A: niet WAT er in zit en B: niet hoeveel van dat wat. Je kan dus helemaal out, ziek zwak en misselijk worden, het kan goed gaan en misschien is het wel vitamine C en voel je je de volgende dag fit! :grin:
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#10
ervan uitgaand dat je gezond bent en je normale hoeveelheden gebruikt. Is de kans op overlijden echt nihil. Als je tenminste goed bent voorgelicht.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pas ook op met pilletjes die je zomaar krijgt van dealers om uit te testen. Misschien ben jij niet zozeer degene die een pilletje voor jezelf test, maar test je het voor hem. Een kennis van mij is daar ooit in getrapt en was het proefkonijn van haar foute vriendje slash dealer. Natuurlijk hoeft dat bij jou niet het geval te zijn, misschien was het echt een goedbedoeld gratis pilletje. Maar laat ze testen, just in case.

Gelukkig is het wel goed afgelopen met je en was je zo verstandig een kwartje te nemen en het daar bij te laten!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."