#1
Gevolgen van 4-FA lijken toch enigszins overeen te komen met speed?
kokosmakroon900 zei:Het is wel verantwoord naar mijn mening. Na 3 maanden ben je hebben je receptoren rust gehad. En binnen 2 maanden zijn ze herstelt (zegt men).
uncoolbeatle zei:kokosmakroon900 zei:Het is wel verantwoord naar mijn mening. Na 3 maanden ben je hebben je receptoren rust gehad. En binnen 2 maanden zijn ze herstelt (zegt men).
Ik wil niet de controlfreak uithangen maar het zijn geen volle 2 maanden, maar dus dan kan het toch nog steeds?
Sorry ik ben heel precies op deze dingen geworden![]()
Baseer je dit op onderzoeken of gebruikerservaringen?ooscaar zei:a je weet het inderdaad niet met 4-fmp, maar wat bekend is wijst er wel op dat een maand pauze voldoende is. De kans lijkt met de huidige kennis zeer klein dat je met 4-fmp drie maanden pauze nodig hebt.
Het stukje op wikipedia over neurotoxiciteit vind ik nog niet heel overtuigend persoonlijk. Er staan verschillende onderzoeken gequote, maar er gaan er maar 2 over 4-FA zelf. De rest van de onderzoeken gaan over andere stoffen en worden vooral gebruikt om een argument te maken waarom het wellicht niet neurotoxisch is op basis van andere stoffen. De twee artikelen die wel over 4-FA gaan lijken wel aan te tonen dat het niet voor een lange daling van serotonine levels leidt. Dus dat is opzich goed nieuws, maar vind het nog wel wat vroeg om op basis van zo weinig onderzoeken al echt goede conclusies over de schadelijkheid te trekken.MeejheM zei:de wikipediapagina van 4 flouramfetame wordt wel steeds uitgebreider elke keer dat ik hem zie.
Voor de duidelijkheid: gebruikerservaringen inderdaad. Beter gezegd: maandelijkse gebruikers lijken niet meer negatieve bijwerkingen te ervaren dan driemaandelijkse gebruikers, wat natuurlijk geen reet zegt eigenlijk :PPsychedelibee zei:Baseer je dit op onderzoeken of gebruikerservaringen?ooscaar zei:a je weet het inderdaad niet met 4-fmp, maar wat bekend is wijst er wel op dat een maand pauze voldoende is. De kans lijkt met de huidige kennis zeer klein dat je met 4-fmp drie maanden pauze nodig hebt.
Psychedelibee zei:Het stukje op wikipedia over neurotoxiciteit vind ik nog niet heel overtuigend persoonlijk. Er staan verschillende onderzoeken gequote, maar er gaan er maar 2 over 4-FA zelf. De rest van de onderzoeken gaan over andere stoffen en worden vooral gebruikt om een argument te maken waarom het wellicht niet neurotoxisch is op basis van andere stoffen. De twee artikelen die wel over 4-FA gaan lijken wel aan te tonen dat het niet voor een lange daling van serotonine levels leidt. Dus dat is opzich goed nieuws, maar vind het nog wel wat vroeg om op basis van zo weinig onderzoeken al echt goede conclusies over de schadelijkheid te trekken.MeejheM zei:de wikipediapagina van 4 flouramfetame wordt wel steeds uitgebreider elke keer dat ik hem zie.
Dat heb ik juist gedaan en vandaar dat het me opviel dat er maar 2 bronnen tussen staan die daadwerkelijk over 4-FA gaan. Als je het stukje van Wikipedia zelf leest valt dat niet direct zo op.MeejheM zei:Psychedelibee zei:Het stukje op wikipedia over neurotoxiciteit vind ik nog niet heel overtuigend persoonlijk. Er staan verschillende onderzoeken gequote, maar er gaan er maar 2 over 4-FA zelf. De rest van de onderzoeken gaan over andere stoffen en worden vooral gebruikt om een argument te maken waarom het wellicht niet neurotoxisch is op basis van andere stoffen. De twee artikelen die wel over 4-FA gaan lijken wel aan te tonen dat het niet voor een lange daling van serotonine levels leidt. Dus dat is opzich goed nieuws, maar vind het nog wel wat vroeg om op basis van zo weinig onderzoeken al echt goede conclusies over de schadelijkheid te trekken.MeejheM zei:de wikipediapagina van 4 flouramfetame wordt wel steeds uitgebreider elke keer dat ik hem zie.
het is meer het idee dat je de bronnen naleest, dan het wikipedia artikel.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."