Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHerhaalrecept?

Herhaalrecept?

21 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Puisten gaan vanzelf wel weg, beter laat je die pauze er tussen.

Maar zit er niet een stikkertje op zodat je het kan inleveren en dat je het de volgende dag kan ophalen? Heb ik tot nu toe altijd gehad, ook met ritalin.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Winehouse zei:
Je lijkt wel een overdreven moeder! Roaccutane is het enige goedwerkende middel tegen mijn acne en van die"enge" "bijwerkingen" heb ik geen last.Dankjewel
Klik om te vergroten...
Hey Winehouse,
ik begrijp dat je van acné afwilt en dat je de reply belachlijk vond.. maarja.. gewoon niet teveel spelen met dit goedje. Heeft nooit echt een goede reputatie gehad.
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dreuge zei:
Help die arme Winehouse toch! Met zo 'n puistenkop krijgt ze natuurlijk nooit genoeg klanten en krijgt ze die benzo's nooit :(
Klik om te vergroten...

grappig. :confused: ....ga jij lekker je eigen reet aanbieden...
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#4
gozer ze schept er zelf over op
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Exceptional Insight zei:
Zeg eens, Winehouse, houd jij van je leven?
Klik om te vergroten...

10 dagen verder... nuff said. :rolleyes:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dr Gonzo zei:
Dreuge zei:
Help die arme Winehouse toch! Met zo 'n puistenkop krijgt ze natuurlijk nooit genoeg klanten en krijgt ze die benzo's nooit :(
Klik om te vergroten...

grappig. :confused: ....ga jij lekker je eigen reet aanbieden...
Klik om te vergroten...
Jongen, lees haar onderschrift eens.

Zeg eens, Winehouse, houd jij van je leven?
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#7
Chris Pontius zei:
Exceptional Insight zei:
Zeg eens, Winehouse, houd jij van je leven?
Klik om te vergroten...

10 dagen verder... nuff said. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ja ik hou van mijn leven
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dag allemaal, ik gebruik Roaccutane; dat is een anit-acne middel. Nu vroeg ik me af of ik "gewoon" het nummer van mijn huisartsenpraktijk kan bellen om een-of-ander nummer in te spreken, of iig zonder langs te gaan aan die pillen te komen.... ? ik heb ze eerder voorgeschreven gekregen maar mijn dermatoloog wilt steeds pauzeren balbal.

dus ik wil gwon nieuwe pillen zonder langs te gaan.
is dat mogelijk , en hoe?

Dit is geldt natuurlijk ook voor een ander, die medicijnen wilt hebben die hij/zei al eerder voorgeschreven heeft gekregen. Hoe je dat dan voor elkaar krijg zonder eerst met je huisarts te overleggen blabla

Sorry dat ik dit vaag formulier, komt door de dia :wink:
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je kunt je dokters kliniek opbellen en om een herhalingsrecept vragen. Dit word als het goed is tegenwoordig regelt en dan kun je het over enkele uren/1 dag ophalen bij de apotheek. Zo werkt 't bij mij in ieder geval.

als je weet dat je dokter het niet meer voor wilt schrijven moet je een herhalingsrecept aanvragen op een dag dat hij niet aanwezig is. Als het goed is schrijft dan een andere dokter het voor je voor en meestal gebeurt dit zonder problemen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Winehouse zei:
ik heb ze eerder voorgeschreven gekregen maar mijn dermatoloog wilt steeds pauzeren balbal.
Klik om te vergroten...
Dat is niet voor niks, die shit is funest voor je lever.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#11
@kaasbaas, bedankt! hier heb ik wat aan, goede tip! Het probleem is dat ik het van een dermatoloog krijg, en niet van een huisarts... hmm.. even nog wat doordenken en het lukt me wel :wink:

@Exceptional Insight, klopt! maar deze huidarts doet niet via de bijsluiter. Als m'n huidprobleem bijna weg is moet ik stoppen met kuren, dat heeft natuurlijk geen zin want de acne komt dan meteen weer terug (was de vorige keer ook, keer daarvoor ook)
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#12
Petrovic zei:
Puisten gaan vanzelf wel weg, beter laat je die pauze er tussen.

Maar zit er niet een stikkertje op zodat je het kan inleveren en dat je het de volgende dag kan ophalen? Heb ik tot nu toe altijd gehad, ook met ritalin.
Klik om te vergroten...

Dat is waar, maar ik ben nogal ijdel, die kuur wil ik dan ook graag doorzetten, snap je?
Er staan wel wat nummers op, maar volgens mij geen herhaalnummer. Helaas voor mij.
Ik denk dat ik maar ga slijmen bij m'n huidarts, als dat niet werkt, bij m'n huisarts(die kan het ook voorschrijven).
Als iemand nog een idee heeft om die pillen(voorgeschreven) te krijgen met een soortvan omweggetje, heel graag!
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Exceptional Insight zei:
Winehouse zei:
ik heb ze eerder voorgeschreven gekregen maar mijn dermatoloog wilt steeds pauzeren balbal.
Klik om te vergroten...
Dat is niet voor niks, die shit is funest voor je lever.
Klik om te vergroten...

Klopt.
Ik heb 1x een kuur gedaan. Ik moest iedere 2 weken bloed prikken van de dermatoloog anders kreeg ik niet eens een herhaalrecept. Ik had een keer mijn bloed prikken gemist en zat meteen 2 weken zonder capsules.

Wimpel het niet af als gewoon een van de anti-acne pilletjes, het is eerder de last resort. Die troep is oorspronkelijk uitgevonden als deel van een chemokuur tegen huidkanker.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zie je een R nummer op het recept of doosje staan winehouse?
Ik heb zelf ook roactunne geslikt. Inderdaad belangrijk om door te slikken op het punt waar jij stopt. Dus ik snap heel goed dat je wilt door gaan.
Maar wat EI hier boven schrijft is zeeeeer zeker waar. Het is heel slecht voor je lever, zeker om dat jij ook nog drugs en alcohol gebruikt. Je leven krijgt zware klappen meid
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flameon zei:
Je leven krijgt zware klappen meid
Klik om te vergroten...
:grin:
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#16
Exceptional Insight zei:
Flameon zei:
Je leven krijgt zware klappen meid
Klik om te vergroten...
:grin:
Klik om te vergroten...

Dit is een betere smiley: :(
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Misschien eens een ander middel proberen(Tetracycline), dat heeft bij mij goed geholpen tegen puistjes...
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oh crap. Achtervolgd die me weer.
Als er één drug is waarmee je niet moet rotzooien is het die. Voor mij had het een bijwerking die zelden voorkomt, maar wel álles, meer dan je huid kan verneuken.

Britse onderzoekers bevestigen eerdere gegevens dat Roaccutane, dat wordt voorgeschreven voor ernstige acne, mogelijk tot depressie en zelfmoord kan leiden. Het ging om een experimenteel onderzoek bij muizen.
Op de bijsluiter van het geneesmiddel wordt overigens vermeld dat het kan leiden tot stemmingswijzingen, waaronder depressie
Klik om te vergroten...

bron: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=3848

De gevolgen waren énorm voor me, en dit kan anders zijn voor jou, maar alsjeblieft, hoe zielig dit ook klinkt, neem van me aan dat je niet wil sollen met dit medicijn. Je wil iets unaniem gevaarlijks ondernemen, wéér die hele fucking kutdroogte op elke mogelijk plek voelen, je huid scheuren door even met je nagels aan te raken, je huid vies grauw en grijs maken en zon moeten vermijden?
Voor puistjes?
Je vindt het niet vreemd dat je een contract moet tekenen waarin je zwéért niet zwanger te gaan worden tijdens de kuur omdat je kind, met garantie, méér ontbreekt dan jij puistjes had?
Dat je opgevolgd wordt als 'n crimineel?
Voor fucking puistjes? Winehouse (wist ik je echte naam, ik gebruikte hem nu) - je gebruikt verdomme spullen die puisten als bijwerking hebben. Wil je geen frickin' puisten, dan moet je gewoon met drugs stoppen! Roaccutane krijg je nérgens, aangezien dat contract nog steeds bestaat (als je niets afweet van 'n contract zou ik je dermatholoog aanklagen, of het nu gegrond is of niet) is er 'n bewijs of je het al danniet al hebt gebruikt, en als je't krijgt zonder gedoe of controle, of gewoon krijgt van 'n gediplomeerde dokter surtout, dan zou ik hem gelijk mee aanklagen. Hell, 3 kuren roaccutane doen volgen en dán 's zien of ie z'n voorschriftenboekje nog zo handig vindt is een beter straf.

Als jij vindt dat ik overdreven reageer,
dan wéét ik dat ik redenen en ervaring genoeg heb om dat jereinste bullcrap te vinden.
Als je m'n bericht niet in achting neemt, en toch nieuwe dingen neemt, ben je in mijn ogen een onverantwoorde problematische medicijnjunk,
EN wens ik je een ontzettend uitgedroogde en gevaarlijke kuur later een gigantische massa puisten toe.
wow, kutspul. moeten je puisten weghalen, gebeuren er... whatever. *irritatie*
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#19
Flameon zei:
Zie je een R nummer op het recept of doosje staan winehouse?
Ik heb zelf ook roactunne geslikt. Inderdaad belangrijk om door te slikken op het punt waar jij stopt. Dus ik snap heel goed dat je wilt door gaan.
Maar wat EI hier boven schrijft is zeeeeer zeker waar. Het is heel slecht voor je lever, zeker om dat jij ook nog drugs en alcohol gebruikt. Je leven krijgt zware klappen meid
Klik om te vergroten...
Ik heb geen R nummer op het recept doosje staan, bedankt voor deze reactie ik ga gewoon een herhalingsrecept vragen.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dr Gonzo zei:
Misschien eens een ander middel proberen(Tetracycline), dat heeft bij mij goed geholpen tegen puistjes...
Klik om te vergroten...
bedankt, maar dit heb ik al geprobeerd, 't werkt niet voldoende

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."