Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2CB als XTC vervanger: ervaringen gezocht

2CB als XTC vervanger: ervaringen gezocht

27 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Narayani zei:
Ik heb 1x 2cb gebruikt, 18 mg volgens de dealer (niet zelf getest)
Klik om te vergroten...
Ik moet wel even vermelden dat je inderdaad niet zomaar 18 mg moet gaan droppen de eerste keer, want over het algemeen liggen die pillen rond de 10 tot 12 mg, terwijl er nu ook wat pillen in omloop zijn die echt 19 mg bevatten. Laten testen is dus belangrijk.

Verder is het goed om te weten dat je er een MDMA-achtige vibe van kunt krijgen, maar het blijft een tripmiddel, en het kan wel twee kanten op. Je zult er misschien niet snel een bad trip van krijgen, maar als jij 15 mg of meer dropt, het is druk, de stroboscopen gaan aan en de rookmachines gaan aan, dan kan het best wel heel chaotisch worden. Hou hier rekening mee, probeer 2C-B eerst in een wat rustigere setting en kijk op een feestje of, en zo ja, hoeveel, 2C-B je wilt nemen.

Als laatste moet je weten dat de intensiteit van de trip, naar mijn ervaring althans, erg kan verschillen. Ik heb keren echt wel een trip gehad van 15 tot 20 mg, maar ik heb ook wel eens gehad op 10+10 mg dat ik gewoon helemaal helder bleef, maar juist die xtc-achtige trip kreeg. Ook heb ik eens op een feestje 18+10 gedaan en dat was ook nog allemaal goed te hendelen. Houd hier rekening mee, dat dezelfde dosis als een vorige keer best veel zwaarder kan vallen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
ooscaar zei:
Ik moet wel even vermelden dat je inderdaad niet zomaar 18 mg moet gaan droppen de eerste keer, want over het algemeen liggen die pillen rond de 10 tot 12 mg, terwijl er nu ook wat pillen in omloop zijn die echt 19 mg bevatten. Laten testen is dus belangrijk.
Klik om te vergroten...

Bedoel je dan als onervaren tripper of de eerste keer drug gebruiken? Met redelijk wat ervaring achter de rug vond ik 18/20 mg 2C-B goed meevallen. Testen is natuurlijk wel altijd aangewezen. Die wat ik had was voordien getest op 20mg.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tekzor668 zei:
ooscaar zei:
Ik moet wel even vermelden dat je inderdaad niet zomaar 18 mg moet gaan droppen de eerste keer, want over het algemeen liggen die pillen rond de 10 tot 12 mg, terwijl er nu ook wat pillen in omloop zijn die echt 19 mg bevatten. Laten testen is dus belangrijk.
Klik om te vergroten...

Bedoel je dan als onervaren tripper of de eerste keer drug gebruiken? Met redelijk wat ervaring achter de rug vond ik 18/20 mg 2C-B goed meevallen. Testen is natuurlijk wel altijd aangewezen. Die wat ik had was voordien getest op 20mg.
Klik om te vergroten...
Ja, als onervaren tripper inderdaad en zeker als onervaren tripper op een feestje. Als je heel ervaren bent zou ik je ook zo kunnen adviseren om 30 of 40 mg te droppen, en op een feestje 20 tot 25 mg.

Wat ik hier ook mee bedoel is dat meer 2C-B op een feestje niet beter is per se, ook niet als je niet slecht gaat. Persoonlijk vind ik 10 mg heel chill tijdens uitgaan, en later eventueel nog 10 bij om het een beetje te verlengen. Ik weet 100% zeker dat het helemaal goed gaat als ik in een keer 20 mg pak, maar voor uitgaan vind ik een lagere dosering leuker.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind 2cb best goed te doen als ik feestjes heb waar ik niet hoef te werken, of afgelost word.

de trip zelf is niet heel diepgaand, meer visueel en andere prikkels, licht en muziek bijvoorbeeld.

ik weet nog een keer dat ik 2cb had op een feestje, wat platen ging luisteren van iemand, ik vond ze allemaal erg vet, en heb ze gelijk meegepakt. eenmaal thuis bleek ik de helft al te hebben. daar heb ik totaal geen idee van gehad die nacht/ochtend.

ook sociaal is 2cb nog wel te doen, je hoeft niet perse in je eigen wereldje te zitten, maar ook geen interessante gesprekken met een nuchter iemand voor je te zien.

de dosis is mij onbekend, een vriend had veel kleine blauw/paarse tabletjes, en volgens mij was ik het reclamebord. hoe dan ook kan ik het je niet afraden, ik vond het elke keer goed te doen, waarschijnlijk was de dosering niet heel hoog. dat weet ik echt niet. soms ging ik na een paar uur nog een pilletje halen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een echte vervanger van MDMA zou ik 2C-B niet noemen persoonlijk, maar vind het zelf wel een fijn alternatief. Het is en blijft een tripmiddel, dus de werking is wel degelijk anders dan die van MDMA. Echter klopt het wel dat er lichte raakvlakken tussen 2C-B en MDMA zijn, alles wordt intenser, je hebt energie, je wordt euforisch, etc. Alleen met 2C-B zul je ook licht gaan hallucineren en alles komt wat meer op je af. Wel is 2C-B van alle bekende tripmiddelen wel het makkelijkst te sturen en daarom voor de liefhebber wel een echte party drug.

De eerste keer zou ik het zeker thuis proberen om te zien wat je er van vind, het kan een flinke bodyload met zich mee brengen die niet perse heel fijn op een feest hoeft te zijn. Zelf heb ik nog nooit onder de 20mg gedoseerd, dus durf niet te zeggen hoe 10mg zou zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het euforische heb ik dan gemist bij 2C-B. Op een lagere dosis (nog steeds 16mg) heb ik even een heel klein beetje een soortgelijk gevoel als mdma gehad, maar dat was ook zo weer over en heel subtiel. De bodyload was trouwens zo zwaar dat ik daar ook nauwelijks van kon genieten. Op een hogere dosis (24mg) was de bodyload nog een stuk zwaarder, maar begon ik wat te trippen. Niet echt diepgaand, maar het was nu al helemaal niet meer als mdma.

Je kan altijd een lage dosis proberen, maar ga hier echt niet een mdma vervanger in zoeken. Als je het gewoon als een nieuwe ervaring bekijkt, is het misschien wel een leuk idee. :)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ooscaar zei:
Narayani zei:
Ik heb 1x 2cb gebruikt, 18 mg volgens de dealer (niet zelf getest)
Klik om te vergroten...
Ik moet wel even vermelden dat je inderdaad niet zomaar 18 mg moet gaan droppen de eerste keer, want over het algemeen liggen die pillen rond de 10 tot 12 mg, terwijl er nu ook wat pillen in omloop zijn die echt 19 mg bevatten. Laten testen is dus belangrijk.
Klik om te vergroten...
Daar heb je wel een punt. Ik heb pillen gehad van 5mg maar ook van 15mg.. Nogal een verschilletje.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#8
ZERO- zei:
ooscaar zei:
Narayani zei:
Ik heb 1x 2cb gebruikt, 18 mg volgens de dealer (niet zelf getest)
Klik om te vergroten...
Ik moet wel even vermelden dat je inderdaad niet zomaar 18 mg moet gaan droppen de eerste keer, want over het algemeen liggen die pillen rond de 10 tot 12 mg, terwijl er nu ook wat pillen in omloop zijn die echt 19 mg bevatten. Laten testen is dus belangrijk.
Klik om te vergroten...
Daar heb je wel een punt. Ik heb pillen gehad van 5mg maar ook van 15mg.. Nogal een verschilletje.
Klik om te vergroten...

Ik zou de onervaren tripper ook niet zomaar 18 mg aanraden. Ik heb zelf inmiddels wel wat ervaring en een deel van mijn vrienden hadden dezelfde pillen al eens op. Aan de hand daarvan heb ik voor mezelf de dosering bepaald maar de juiste dosering is voor iedereen verschillend natuurlijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."