Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDiazepam tegen angst publiek spreken

Diazepam tegen angst publiek spreken

14 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
W.F.L. zei:
Xanax :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Dat is idd een van de betere voor dit soort dingen
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ga naar de dokter en vraag om propranolol. Dit is een betablocker die je hartslag dusdanig verlaagd dat je rustig maar toch geconcentreerd blijft.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Flameon zei:
W.F.L. zei:
Xanax :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Dat is idd een van de betere voor dit soort dingen
Klik om te vergroten...

Zeker weten! :grin: Betablokkers lijken me alleen een beter alternatief haha. Ik vind Xanax niet eens echt lekker van effect ofzo, maar het is zo handig, link spul :P
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jah 5 mg diazepam is wel een goed idee. Al zou ik minimaal 20mg nodig hebben, maargoed dat heet tolerantie
P
PrinzLid
01-01-2024, 00:00
#5
W.F.L. zei:
Flameon zei:
W.F.L. zei:
Xanax :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Dat is idd een van de betere voor dit soort dingen
Klik om te vergroten...

Zeker weten! :grin: Betablokkers lijken me alleen een beter alternatief haha. Ik vind Xanax niet eens echt lekker van effect ofzo, maar het is zo handig, link spul :P
Klik om te vergroten...

Ik zeg ook met stip Xanax of Oxazepam
F
Frog83Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ook hier experimenteren van te voren, wat ik zelf merk van diazepam is dat ze pas laat aanslaan bij mij, na minimaal een uur begin ik ze pas goed te voelen.

beter pak je eerst wat laags probeer je het uit zoals je al gedaan hebt.
En dan inschatten, ook goed eten van te voren, kan de opname tijd wat verlengen.

Maar op een virj lege maag kan die veels te hard knallen, beter at angst, en achteraf merken ging best goed.

Als dat je dalijk afhankelijk word vandit middel om in het openbaar te bespreken.

Mocht je er tog voor gaan zie bovenstaande tips van iedereen.
Pak zeker niet te veel, want als je gaat raaskallen daar en half benzo dronken je speech houdt is voor niemand leuk :wink:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
En hoe is het gegaan? en heb je wat gebruikt?
d
dexdude2Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Hey,

De speech ging heel goed! Het praten en presenteren voelde aan als iets heel normaals, zoals normaal met wat vrienden praten ofzo. Ik voelde me wel een beetje zenuwachtig voordat ik begon te praten maar daarna ging het echt heel soepeltjes. Ik trilde helemaal niet wat ik normaal wel doe tijdens praten voor een grote groep en ik voelde me gewoon wat zelfverzekerder.

Ik heb slechts 5mg ingenomen de avond voor de speech, ongeveer 3 uur voordat ik ging slapen (heb het hier ook gepost, scroll naar boven). Vanmorgen toen ik opstond voelde ik me heel vaag en lui en had vage dromen gehad, maar ik voelde me stukken beter na een douche en een bak koffie. (heb vanmorgen dus helemaal niks gehad behalve koffie en een broodje). De minuten voor de speech voelde ik me een klein beetje zenuwachtig maar echt veel minder als normaal, het boeide me gewoon niet echt dat ik over een moment voor vijftig mensen moest praten, "bek houden en opschieten", zo'n gevoel had ik.

Het was overigens wel fout gelopen als ik vanmorgen pas die 5mg had ingenomen, want gisteren kreeg ik moeite met praten en voelde me helemaal wrecked na die 5mg. Heb me vandaag de hele dag eigenlijk een beetje vaag en traag gevoeld en rare gedachtes in m'n kop gehad.

Maar het was het zeker waard! :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mooi dat het gelukt is!
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Xanax :sunglasses:
d
dexdude2Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik moet deze donderdag een speech houden die ongeveer 20 minuten duurt voor een groep van ongeveer 40 mensen. Nu ben ik niet echt een goede spreker in het publiek en begin ik vaak te zweten, word ik rood, begin ik te trillen en voel ik me gewoon niet lekker.

Nu dacht ik er aan om wat diazepam in te nemen voor de speech. Mijn vraag is nu of het uberhaupt gaat helpen en hoeveel ik moet nemen. Word het op een of andere manier makkelijker om de speech te houden of val ik in slaap?

Alvast bedankt.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zou je het niet adviseren, kans dat je suf word is aannemelijk.
P
PammerLid
01-01-2024, 00:00
#13
1. Je moet het getest hebben voor je dat je dat bij de presentatie doet. Als je dan net teveel binnen hebt kan je idd suf worden.
2. Geheugenverlies kan altijd optreden met gebruik van benzos.
3. Betablokkers zien er beter vooor je uit. Praat hiermee over je arts, die kan je zeker en vast een tijdelijke dosis betablokkers geven.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gewoon doen kerel !!!!
Presenteren bedoel ik dan, ook al is het spannend, word je hard van :grin:
d
dexdude2Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb 20 minuten geleden 5mg diazepam ingenomen, voel me aardig relaxed maar wel een beetje wazig en slap. Ik denk eraan om morgenvroeg ook nog eens 2mg in te nemen. Ik denk dat het wel gaat goedkomen die speech.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."