Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspammetjes voor af en toe

pammetjes voor af en toe

29 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
c
carltonLid
01-01-2024, 00:00
#1
beste allemaal,

ik heb nog nooit n pammetje gebruikt maar kamp met angstgevoellens op bepaalde momenten.
nu heb ik oxazepam gekocht om die momenten te vermijden en me dus rustiger te voelen.
nu misschien een hele simpele vraag hoor, maar werkt dit ook als je het af en toe gebruikt? of is het alleen werkzaam als je het dagelijks gebruikt?
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben niet thuis in pammetjes en ook niet ind e behandeling van angstgevoelens, maar is het niet beter om te gaan zoeken naar de oorzaak?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het lijkt mij ook beter om te zoeken naar de oorzaak van jouw angst. Je kunt je angstgevoelens wel onderdrukken maar daar schiet je naar mijn mening weinig mee op.

Natuurlijk is het werkzaam als je het af en toe gebruikt, je hoeft dat echt niet elke dag te gebruiken. Dat is zelfs niet echt gezond.

Waar komen die angstgevoelens vandaan ?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sublimo zei:
Het lijkt mij ook beter om te zoeken naar de oorzaak van jouw angst. Je kunt je angstgevoelens wel onderdrukken maar daar schiet je naar mijn mening weinig mee op.

Natuurlijk is het werkzaam als je het af en toe gebruikt, je hoeft dat echt niet elke dag te gebruiken. Dat is zelfs niet echt gezond.

Waar komen die angstgevoelens vandaan ?
Klik om te vergroten...

Inderdaad dat is de best vraag die gesteld kan worden denk ik (om jezelf verder te helpen ermee natuurlijk!) Ze kunnen helpen ja maar het probleem blijft er wel dan nog. Ik spreek uit ervaring.
Piece!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je gebruikt om de verkeerde rede. Ga naar je huisarts met je probleem .... en dan zul je vast iets veel beters krijgen als oxazepam!
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Flameon zei:
Je gebruikt om de verkeerde rede. Ga naar je huisarts met je probleem .... en dan zul je vast iets veel beters krijgen als oxazepam!
Klik om te vergroten...
Dit!

Angstproblemen hebben en om je eigen houtje benzo's gaan slikken is vragen om een verslaving. Oorzaak bestrijden is toch veel beter dan een symptoom aanpakken? Zo blijf je in het cirkeltje.
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nja, de boodschap over het bezoek van een arts zal wel duidelijk zijn.

Wat betreft je vraag; aangezien je het gebruikt tegen angst zou ik eerder Lorazepam gebruiken, dat heeft een meer angstdempende werking dan Oxazepam. Verder zal je weinig verandering aan de werking waarnemen als je het 'zo nu en dan' gebruikt, op die manier bouw je namelijk vrijwel geen tolerantie op voor het middel. Mits het natuurlijk echt om 'zo nu en dan' gaat en je niet elke dag gaat zitten kauwen op die pillen.
c
carltonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dank jullie voor de reacties!

In principe ben ik sociaal heel vaardig, maar alleen als het bekend terrein is. Met nieuwe mensen wordt het al wat lastiger, als ze met 1 of 2 zijn gaat het nog, maar als het er veel tegelijk zijn.... pffff.... drama :flushed: ....

Nou weet ik wel van mensen in mijn omgeving dat je zo lekker rustig van wordt van oxezapam, lorazepam ect ect. Heb ook van mn moeder wel eens een pilletje gekregen, heel lang geleden, dacht bromazepam, omdat ik een moeilijk gesprek had middag en daar goed zenuwachtig voor was. Bromazepam kon ik nergens krijgen.

Nu ben ik in een nieuwe stad gaan wonen en zie heel erg op tegen de situaties waarbij ik een hoop nieuwe mensen moet gaan ontmoeten, zoals bijv een verjaardag.

Het gaat mij er dus om dat ik niet zo zenuwachtig ben bij dat soort dingen. En niet zo raar over kom, en nee dat zit niet tussen mn oren.
Dus heb ik oxazepam gekocht.... helaas niet ontvangen, dus al met al ben ik nog steeds niet wijzer en probeer ik deze situaties maar te vermijden.

Naar de huisarts, sja... maybe, ik weet het niet, al die keren dat ik er toe nu geweest ben heb ik er nog helemaal niets aangehad, heb echt het gevoel dat hij zo snel mogelijk van me af moet. Vorige keer ging ik voor maagklachten, heb last van een kloppende maag, en zijn reacties was dat iedereen dat heeft... en voor je het weet ben je weer uit zn kamer gelult.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#9
carlton zei:
In principe ben ik sociaal heel vaardig, maar alleen als het bekend terrein is. Met nieuwe mensen wordt het al wat lastiger, als ze met 1 of 2 zijn gaat het nog, maar als het er veel tegelijk zijn.... pffff.... drama :flushed: ....
Klik om te vergroten...

Is dat niet normaal ? Ik heb dat ook hoor. Dit jaar heb ik geluk dat mijn beste vriend hetzelfde gaat studeren als mij, maar daarvoor ben ik ook helemaal in mijn eentje van een Nederlandse school naar een Belgische school gegaan. En tegelijkertijd ook nog op internaat.

Ik had het daar toen ook best moeilijk de eerste week. Na een tijdje leer je de mensen kennen en wordt het nog leuk ook. :wink:

Ik raad je af om hiervoor drugs te gaan nemen. Er zijn nog andere zeer fijne stoffen voor zulke situaties, ik heb zelf gemerkt dat alles veel makkelijker gaat dan. Maar daar schuilt het gevaar, je raakt er dan ook makkelijk aan verslaafd.

Gewoon even door de zure appel heen bijten.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Petrovic zei:
Flameon zei:
Je gebruikt om de verkeerde rede. Ga naar je huisarts met je probleem .... en dan zul je vast iets veel beters krijgen als oxazepam!
Klik om te vergroten...
Dit!

Angstproblemen hebben en om je eigen houtje benzo's gaan slikken is vragen om een verslaving. Oorzaak bestrijden is toch veel beter dan een symptoom aanpakken? Zo blijf je in het cirkeltje.
Klik om te vergroten...

+1 en +1

Pak de oorzaak aan en ga geen pillen slikken om te ontvluchten uit de situatie. Want dan veranderd er niets, en komt de klap des te harder terug als je stopt met pillen.

:)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik sta achter al jullie reacties, maar er is ook een andere kant die inderdaad een arts of dergelijk moet vaststellen. Ik probeer het nu af en toe te doen (denk aan 1x per 2-3 weken) Maar zodra het me weer naar beneden sleurt klim ik weer omhoog en stop ik ermee!
Verstandig? nee maar goed maak ook maar fouten omdat ik mens ben... En doe het alleen als ik geen andere optie zie/weg kan zien bedenken, en gebeurd steeds minder nu al die prikkels van buitenaf afnemen.

Het liefst laatste keer vandaag wat goed realistisch is. :wave:


Maar raad het NIEMAND aan beter gewoon je angsten onder ogen zien zo laat je het verdwijnen :wink: Makkelijker gezegd dan gedaan inderdaad maar dat is het denk ik.
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#12
25tolife zei:
Het liefst laatste keer vandaag wat goed realistisch is. :wave:


Maar raad het NIEMAND aan beter gewoon je angsten onder ogen zien zo laat je het verdwijnen :wink: Makkelijker gezegd dan gedaan inderdaad maar dat is het denk ik.
Klik om te vergroten...

Goed zo!!

Precies beter je angsten onder ogen komen.

Succes. :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fishhead0707 zei:
25tolife zei:
Het liefst laatste keer vandaag wat goed realistisch is. :wave:


Maar raad het NIEMAND aan beter gewoon je angsten onder ogen zien zo laat je het verdwijnen :wink: Makkelijker gezegd dan gedaan inderdaad maar dat is het denk ik.
Klik om te vergroten...

Goed zo!!

Precies beter je angsten onder ogen komen.

Succes. :)
Klik om te vergroten...

Dank je! dit zal ook de laatste keer zijn geweest.. :cry:
Fuck de troep (tenzij je er wel serieus mee geholpen kan worden..)
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roofie, oxazepam,diazepam zijn allemaal leuk voor af en toe :wink: of voor vaker natuurlijk :rolleyes:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Winehouse zei:
Roofie, oxazepam,diazepam zijn allemaal leuk voor af en toe :wink: of voor vaker natuurlijk :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Daar hoor je de dubbelzinnigheid al, zo kwam ik er ook in :openmouth:
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#16
25tolife zei:
Winehouse zei:
Roofie, oxazepam,diazepam zijn allemaal leuk voor af en toe :wink: of voor vaker natuurlijk :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Daar hoor je de dubbelzinnigheid al, zo kwam ik er ook in :openmouth:
Klik om te vergroten...

En heel veel met jou.. Je moet het echt af en toe doen. Link spul.

Daarom gebruik ik het ook puur recreatief en alleen Alprazolam vaker(puur om te slapen na drugs) Ik neem het niet nuchter(de Alprazolam dan he.)

:)
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Roofie is het leukst voor af en toe. Alprazolam is het leukst om vaker (functioneel) te doen maar minder prettig dan de roofie. Wel handiger. :P

Buiten roofies en Dormicum vind ik er zowiezo weinig recreatiefs aan. Het zijn vooral slaap/kalmeringsmiddelen en dat merk je ook. :P
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#18
W.F.L. zei:
Roofie is het leukst voor af en toe. Alprazolam is het leukst om vaker (functioneel) te doen maar minder prettig dan de roofie. Wel handiger. :P
Klik om te vergroten...

Klopt!! :sunglasses:

W.F.L. zei:
Buiten roofies en Dormicum vind ik er zowiezo weinig recreatiefs aan. Het zijn vooral slaap/kalmeringsmiddelen en dat merk je ook. :P
Klik om te vergroten...

Klopt again!!! :wink:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vraag me trouwens af waarom mensen Xanax of andere benzo's gaan nemen als ze geen angst, slaapproblemen of opgefoktheid hebben?

- Slaapproblemen
- Angst
- Rustig worden
- Negatieve gevoelens

Zijn denk ik de grootste reden om die shit te nemen. Waarom zou je anders :confused: Mij maak je echt niet wijs dat je dat voor je lol gaat doen ofzo, dan kun je beter wat anders gaan nemen :tearsofjoy:

Kijk ik neem ook weleens Flunitrazepam voor de lol. Maar die lol bestaat dan voornamelijk uit ofwel wazig doen (niet echt een succes vanwege het geheugenverlies van hypnotische zooi) of een keer goed slapen en het zweven naar de hemel wat daaraan voorafgaat :grin: Het recreatieve eraan ligt hem toch in het functionele ervan, of is er iemand die Xanax, oxazepam of valium daadwerkelijk leuk vindt qua effect? :rock: Dan heb je toch wel een vrij fucked up beeld van "leuk". Maar dat is mijn mening.

Maar als je ze gaat gebruiken om sociale situaties te doorstaan denk ik dat het inderdaad vrij snel zal misgaan. Die dingen werken nu eenmaal :P Ik heb ze zelf trouwens nooit gebruikt om het socializen te vergemakkelijken ofzo, wel om te slapen of tegen de stress. Maar ik gebruik eerlijk gezegd nog liever wat anders eigenlijk, alleen de nevenwerkingen zijn bij benzo's minder groot en die maken het wel verleidelijker dan bijvoorbeeld wiet. Plus ze werken heel efficiënt. Maar ik ga toch liever blowen ofzo. Alleen als je bvb. last hebt van hartkloppingen na teveel coke en drank bijvoorbeeld, of niet kan slapen na pep, of gespannen spieren, of irreeële angsten, of whatever, dán zijn ze wel handig ja, dan heb je weinig aan je joint :P
F
Fishhead0707Lid
01-01-2024, 00:00
#20
W.F.L. zei:
Alleen als je bvb. last hebt van hartkloppingen na teveel coke en drank bijvoorbeeld, of niet kan slapen na pep, of gespannen spieren, of irreeële angsten, of whatever, dán zijn ze wel handig ja, dan heb je weinig aan je joint :P
Klik om te vergroten...

Je heeft zojuist het goede antwoord gegeven. U gaat door naar de volgende ronde.

U mag 1 keer grabbelen in de doos van Pandora:

Ding Ding Ding..

U heeft prijs!!!!

Een gratis benzo naar keuze..!!!

:sunglasses: :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."