Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIets te veel gecombineerd?

Iets te veel gecombineerd?

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Combinatie van factoren denk ik inderdaad. Ik vind in dit verhaal het gebrek aan een goede maaltijd wel het minst verantwoordelijk klinken in ieder geval. Een mango is natuurlijk geen maaltijd. Ik zou je zelf aanwennen om toch altijd zo'n 4 uur voor inname van mdma een voedzame maaltijd te eten, dan heb je voldoende voedingsstoffen binnen en is je maag ook niet zo vol meer.
D
DVCLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi!
Examens waren donderdag gedaan, dus dat was onmiddellijk een goeie reden om nog eens wat te snoepen. Ondertussen een weegschaaltje aangeschaft omdat MDMA wat moeilijk doseert naar mijn mening.
Ik ben de avond gestart met wiet. Tussen 17u en 23u ongeveer 5 jointjes gerookt, met rond 19u een maaltijd. Ik had niet echt honger, dus een mango moest voor het gevulde gevoel en de suiker zorgen die ik nodig had.
Tussen 20u30 en 23u had ik overigens 2 biertjes gedronken. Ik had wel zin om iets te drinken, maar wilde vooral voorzichtig zijn omdat ik nog wat wilde snoepen :grin: blijkbaar ben ik niet voorzichtig genoeg geweest...
Om 23u30 heb ik een bommetje met 110mg MDMA genomen. Zelf weeg ik net boven de 80kg, dus dit vond ik een mooie maar verantwoorde portie. Ik heb ook de tijd goed in de gaten gehouden, en wat ik merkte was dat het vroeger insloeg dan wat normaal het geval is bij mij (in verschillende omstandigheden met gelijkaardige dosissen duurde het altijd ongeveer 35 minuten, nu kwam het 10 minuten vroeger op).
Dan komt het vreemde aan het verhaal: ik ben daarna nog een half uurtje op dezelfde plaats gebleven (was in de studentenwoning van een vriend), om daarna te vertrekken naar een ander feestje. Tot dat moment had ik geen enkele aanwijzing dat er iets mis was, maar toen ik naar buiten ging met een paar mensen liep het net even anders. M'n maag begon hevig te protesteren, en ging ik redelijk hard over m'n nek. Uiteindelijk was ik 10 minuutjes in erbarmelijke staat, maar daarna ging ik terug even hard als voordien en heb ik me de hele avond geamuseerd. Die avond heb ik nog één biertje gedronken en voor de rest water.
Mijn vraag is nu: hoe komt het dat ik mijn hele lijf uitgekotst heb? Alhoewel het de beste kotservaring ooit was, kom ik dit liever niet meer tegen :tearsofjoy: Komt dit enkel door de biertjes, wiet of de combinatie? Of door de plotselinge verandering in setting? In het verleden heb ik nog nooit last gehad hiervan, alcohol blijft altijd beperkt in combinatie met MDMA (max 3 biertjes per avond) en wiet heb ik al altijd in elke mogelijke hoeveelheid gecombineerd...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Van teveel wiet+bier kan je volgens mij behoorlijk misselijk worden, alcohol werkt irriterend op de maag én je hebt niet voldoende gegeten om op kracht te zijn (een mango komt verreweg niet in de buurt bij avondeten :P). Als je hier de irriterende/misselijkmakende effecten van MDMA bij optelt, dan lijkt het me héél raar dat je er een beetje onwel van werd.

Het is vaak net de combinatie van factoren, welke druppel de emmer doet overlopen valt lastig te zeggen.
D
DVCLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mijn vermoeden is dus bevestigd... Achteraf gezien wat onverantwoord, zeker combinatie alcohol (hoe weinig dan ook) en weinig eten. Die mango leek mij het beste idee om toch iets op de maag te hebben, maar dat passen we volgende keer aan :)
Wat mij vooral het meest verbaasde, was het moment waarop dit gebeurde. Er was geen enkele aanwijzing dat ik mijn (hetzij bescheiden) maaginhoud op het voetpad zou uitspreiden. Ik was toch al een grote 20 minuten heerlijk aan het genieten toen het zich voordeed... Ook was het net op het moment dat ik van binnen (veel mensen, muziek, warmte en vertrouwde omgeving) naar buiten (koud, stil en naar mijn mening wat eng) ging.
De reactie van mijn maag zal ongetwijfeld aan de combinatie liggen, maar kan de verandering in setting iets getriggerd hebben?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
DVC zei:
De reactie van mijn maag zal ongetwijfeld aan de combinatie liggen, maar kan de verandering in setting iets getriggerd hebben?
Klik om te vergroten...
Misschien wel, misschien niet. Lastig achteraf te bepalen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zoveel mensen die al gewoon zo moeten kotsen van MDMA alleen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik hoor en zie dat vaker bij pilletjes, omdat de dosering waarschijnlijk niet bekend is, of dat mensen die mdma kristal kopen meestal wat meer ervaring hebben gok ik.
D
DVCLid
01-01-2024, 00:00
#8
Probleem is dat ik tamelijk zeker ben van de dosering... Samen met mijn chemische opleiding (en dus een verlangen naar een zo puur mogelijk product) heeft dat ervoor gezorgd dat ik eerder naar MDMA neig dan pillen.
Aan de wiet zal het volgens mij niet liggen, want ik heb al tamelijk veel geblowd voor, tijdens en na m'n XTC-avondjes. Of tenzij jullie daar anders over denken?
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dude vet simpel. Je hebt geblowd je hebt gedronken je hebt MDMA genomen en je had praktische niks gegeten.

Er was niks mis met jou er was niks mis met de drugs. Je moest gewoon kotsen je maag was van streek. Daarnaast zeg je dat je de hele tijd zat en dat het prima ging. Je stond op en flats even later kotste je alle kleuren van de regenboog. Nou lijkt me gewoon een gevalletje reageren op de drugs niet zo moeilijk doen :wink:

Als iedereen een topic zou openen als hij heeft gekotst door drugs dan werd het een druk topic. Niet dat je dit niet mag hoor puur om aan te geven dat het veel gebeurd. Je stopt chemicaliën in je lijf dan kan dat gebeuren is niet raar.

DVC zei:
Probleem is dat ik tamelijk zeker ben van de dosering... Samen met mijn chemische opleiding (en dus een verlangen naar een zo puur mogelijk product) heeft dat ervoor gezorgd dat ik eerder naar MDMA neig dan pillen.
Aan de wiet zal het volgens mij niet liggen, want ik heb al tamelijk veel geblowd voor, tijdens en na m'n XTC-avondjes. Of tenzij jullie daar anders over denken?
Klik om te vergroten...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
DVC zei:
Probleem is dat ik tamelijk zeker ben van de dosering... Samen met mijn chemische opleiding (en dus een verlangen naar een zo puur mogelijk product) heeft dat ervoor gezorgd dat ik eerder naar MDMA neig dan pillen.
Aan de wiet zal het volgens mij niet liggen, want ik heb al tamelijk veel geblowd voor, tijdens en na m'n XTC-avondjes. Of tenzij jullie daar anders over denken?
Klik om te vergroten...
Ik denk nog steeds dat het een combinatie van factoren is, blowen lijkt mij nog steeds één van die factor.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb wel eens gekotst van alleen blowen, ook wel eens van alleen alcohol en tot slot ook wel eens van alleen M. Soms valt ie gewoon verkeerd. Ken best wat mensen die bijna altijd kotsen als de M inslaat. Zelf weet ik ook dat M bij mij begint te werken als ik boertjes begin te laten. Je maag is dan gewoon een beetje van streek door dat spul.

Nou heb jij alle drie gecombineerd en dan vind ik het, eerlijk gezegd niet vreemd ofzo dat je een nekje gelegt hebt.
D
DVCLid
01-01-2024, 00:00
#12
Topic eventjes uit het oog verloren, maar hierbij nog eens een reactie.
Vorige week MDMA gedaan (ja ik weet het, iets te kort na elkaar) en me gewoon voorbereid zoals het moet: 4 uur op voorhand gegeten, voldoende water vooraf, geen alcohol en/of wiet,...
Resultaat: inslag was zalig, maar na een tijdje kwam er nog zo'n extra golf en resultaat was eventjes kokhalzen. Daarna gewoon weer lekker doorgaan en voor de rest van de avond geen klachten gehad.

Bobsacamano zei:
Als iedereen een topic zou openen als hij heeft gekotst door drugs dan werd het een druk topic. Niet dat je dit niet mag hoor puur om aan te geven dat het veel gebeurd. Je stopt chemicaliën in je lijf dan kan dat gebeuren is niet raar.
Klik om te vergroten...
Oké, ik begrijp de reactie volledig maar wat mij vooral bezighoudt is waarom ik dit nooit gehad heb met een pil. Mijn pillen waren getest op 180 mg en een helft was perfect voor mij. De laatste keer heb ik 90 mg MDMA afgewogen en daar reageert m'n maag veel heftiger op.

Nu besef ik net iets... Kan het ook aan de manier van innemen (in mijn geval een bommetje) liggen?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb wel eens twee feestjes in een zomer gehad met beide keren dezelfde pillen xtc. De eerste party was top en de 2e gekotst. Net zoals al gezegd is, velen kotsen ook door alleen xtc. Ik heb ook een enkele keer gekotst en volgens mij is het gewoon een bijwerking die je de ene keer wel heb en de andere x niet. Dat hoort er misschien een beetje bij. Voordeel is wel dat kotsen van xtc op een of andere manier minder erg is als gewoon kotsen in mijn geval. :wink:
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ga altijd kotsen als ik MDMA gebruik, meestal bij de come-up. Kan aan zoveel dingen hebben gelegen, maar zou mij er geen druk om maken.

kan de beste overkomen al zeg ik het zelf :P
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb eigenlijk alleen ooit moeten overgeven van pillen, nooit van kristalletjes. Van alcohol of blowen heb ik eigenlijk nooit meten braken, maar met blowen eventueel in combinatie met verschillende drugs wel vaak het gevoel gehad, maar dat kwam nooit tot kokhalzen of braken(helaas).

Stel dat je verkeerd geïnformeerd bent over die pillen van 180mg, dan zou dat wel verklaren waarom je op een lichtere dosis geen last hebt. Misschien gewoon over een tijdje kijken of 90mg goed valt, en eventueel opbouwen?

De dosering van die pillen weet ik niet meer, maar volgens mij was de dosis mdma niet direct de reden voor een geïrriteerde maag, ik gok dat mijn eetpatroon vooraf, of het ontbreken daarvan de oorzaak geweest is.

Die paar keer dat ik moest overgeven van pillen was dat meestal na een uur ongeveer, maar daarna voelde ik me meestal perfect.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."