Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC 'VS' MDMA

XTC 'VS' MDMA

11 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
f
frankiedalenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er is inderdaad geen verschil, maar uit persoonlijke ervaring kan ik vertellen dat de eerste keer puur nemen echt kut is (vind ik). Had me er redelijk over ingelezen maar ga jij maar eens op een feest met je natgelikte vinger meten hoeveel je nou precies neemt. Vaak lees je over een één pink, wat voor mij dus absoluut niet voldoende was! Daarom vind ik X chiller, puur vanwege het gebruiksgemak.

Ik koop altijd alleen pillen waar reports over zijn en die mijn dealer en goede vriend zelf heeft gehad, deze test ik eerst zelf en als er niks raars gebeurt koop ik er genoeg voor de volgende paar feesten, vrienden etc.

Ik kan mezelf er zo aan ergeren als mensen zeggen dat ze niet weten wat er in hun pil zit, of ze niet eens weten welke pil ze überhaupt hebben gehad :( !
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je hoeft puur natuurlijk niet te likken.. je kan het ook gewoon afwegen en de aantal mgs die je wil nemen in een capsule/vloeitje doen. Dat raad ik ook iedereen aan, in plaats van te gokken hoeveel je neemt
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Enkel dat het kristallen zijn, betekent nog niet dat het puur is. Dit is weer zo'n hardnekkig fabeltje. :wink: Een xtc pil kan meer puur mdma zijn dan kristallen. En het kan beide vervuild zijn.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Enkel dat het kristallen zijn, betekent nog niet dat het puur is. Dit is weer zo'n hardnekkig fabeltje. :wink: Een xtc pil kan meer puur mdma zijn dan kristallen. En het kan beide vervuild zijn.
Klik om te vergroten...

Haha ja same as coke rechtstreeks van het blok is niet versneden.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is iets wat ik mij al enige tijd afvraag. Wat zijn de verschillen tussen deze 2? Is het nou onzin dat XTC 'harder' zou inkomen dan MDMA (kristal).
Wat vinden jullie?

Iets wat ik ook vaak hoor, ja deze pillen zijn goed man, nee die zijn slecht. Ligt dat nou aan de pil zelf of aan de persoon?

Nog een vraagje, ik heb dus MDMA kristallen die zijn getest op 82% puur. Ik heb er 1 gram van, met wat voor dosering zou ik zo'n 200mg hebben? Zoals een pil van 200mg. (ik vraag het aangezien ik denk dan bv 60% puur een andere hoeveelheid krijgt dan de 82%)
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Onzin. Als de "XTC" pil MDMA bevat dan is dat hetzelfde als MDMA in kristalvorm.

Als je kristallen 82% zijn en je neemt 200mg ervan dan mag je rekenen 200x0.82 = 164mg pure MDMA base.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#7
XTC = MDMA, net zoals ritalin methylfenidaat is. MDMA is zoals trekzor zegt gewoon de werkende stof in xtc pillen. Het idee dat dat niet zo is moet echt een keer de wereld uit.

Qua doseren weet ik niet precies of het correct is wat trekzor zegt. Ik weet namelijk niet of ze de hoeveelheid base testen bij een lab test of dat ze uitgaan van het maximaal percentage puurheid van mdma en of ze dat verrekenen. Die maximale puurheid uit kristallen is 84% zo uit m'n hoofd, dus dat zit al mee :).

Als ze uitgaan van de base, dan moet je het uitrekenen zoals trekzor zegt, zo niet, is 200mg gewoon 200mg, (die 2 procent is te verwaarlozen).
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
XTC=MDMA, punt.

De test centra in Nederland geven altijd de uitslag in base, dus voor pillen het aantal mg base en voor kristallen het percentage base. Met andere woorden, pillen van 200mg zijn in jouw geval gelijk aan 200/0,82= 244mg kristallen.

Dat mensen het anders ervaren is vooral placebo, maar ook omdat mensen van kristallen vaak gewoon minder nemen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedelibee zei:
XTC=MDMA, punt.

De test centra in Nederland geven altijd de uitslag in base, dus voor pillen het aantal mg base en voor kristallen het percentage base. Met andere woorden, pillen van 200mg zijn in jouw geval gelijk aan 200/0,82= 244mg kristallen.

Dat mensen het anders ervaren is vooral placebo, maar ook omdat mensen van kristallen vaak gewoon minder nemen.
Klik om te vergroten...

Vooral dat laatste inderdaad, deze vraag komt te vaak voor dat ik me afvraag is er überhaupt nog nog drugs voorlichting tegenwoordig ? Of is dat in de vergetelheid inmiddels? :(

Enjoy!
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Thanks, weet ik dat ook weer.

Ik denk niet dat er nog enige vorm van voorlichting is. Alleen de mensen die zich inlezen of vragen stellen weten volgensmij wat ze doen. Ik merk vooral bij mensen die ik ken dat ze geen flauw idee hebben wat ze eigenlijk nemen en hoe ze er mee om moeten gaan..
K
KlimrekLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik merk in mijn omgeving dat er echt te veel mensen zijn die maar wat naar binnen gooien zonder zich ook maar ergens druk over te maken...

En als je dan over een 3 maanden regel begint of 1-1,5x je lichaamsgewicht in mg, staan ze je raar aan te kijken :rolleyes:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Klimrek zei:
Ik merk in mijn omgeving dat er echt te veel mensen zijn die maar wat naar binnen gooien zonder zich ook maar ergens druk over te maken...

En als je dan over een 3 maanden regel begint of 1-1,5x je lichaamsgewicht in mg, staan ze je raar aan te kijken :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Erg herkenbaar, ik ben daar ook vaak over begonnen , vroeger of l later valt het kwartje hoop ik maar. Goed bezig met hun bewust maken hoe verstandig te gebruiken.
Enjoy the True MDMA feeling ;:wink:

Met mate vanzelfsprekend♡

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."