Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbenzo's + alcohol

benzo's + alcohol

42 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
S
Santa MariaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ff helemaal off-topic maar zijn speeseend en eend nou dezelfde ik zit t me al een tijd af te vragen
B
BeeebLid
01-01-2024, 00:00
#2
Michelangelo zei:
Na een avond doorhalen gooi ik er altijd wat benzo in voor t slapen gaan, nooit ergens last van!
Klik om te vergroten...

Precies. Ik snap niet wat mensen recreatief aan benzo's vinden.

Maar na een nachtje doorhalen op andere recreatieve middelen, is een benzootje heerlijk om te gaan slapen. In plaats van paranoia-plafond-dienst te moeten draaien.

Beeeb
w
westergasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik word van alcohol meestal behoorlijk rusteloos. Ik ken verder niemand op wie alcohol dat effect heeft maarja met een goede dosis diazepam erbij heb ik daar dus totaal geen last van. Eigenlijk ook niet eens dat ik ineens in slaap van ofzo maar wel een heerlijk relaxed gevoel.

Als ik dan uiteindelijk in bed beland is de slaap heerlijk diep en word ik zonder kater wakker. Wel nog in een zachte roes (diazepam werkt lekker lang :mrgreen: )
Als ik zuip zonder diazepam slaap ik voor geen meter en heb ik vaak katers.

Maarja echt goed zal het zeker niet voor je zijn. Een keer een black out gehad waarbij ik vanalles gezecht heb waar ik niets meer van weet. Toen maar even rustig aan gedaan....
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#4
stukje o.t. - gewenning alcohol en benzo's

Eyeballie zei:
Ik voel namelijk van een oxazepam 50mg zeker meer...
Klik om te vergroten...

Die vijftig mg. Oxazepam zijn wel okay. daar heb ik inmiddels ook een flinke stock van aan kunnen leggen. Dat geeft toch een geruststellend gevoel, dat je er nog meer dan drie-honderd hebt. Slapen zal ik dus altijd kunnen, anders nog even een gele rakker naar binnnen tikken. Nortmaal gesproken doet dit alles uit. Zelfs het dromen, wat ik persoonlijk erg jammer vind).



westergas zei:
...Als ik zuip zonder diazepam slaap ik voor geen meter en heb ik vaak katers....
Klik om te vergroten...

Klinkt als een gewenning.

Wanneer ik weer eens in een pils-periode zit, werken de middelen super op elkaar. Lekker versuffend. Wegdraaiende ogen, lichamelijk totaal (soms iets te) ontspannen.

Het nadeel vind ik dan dat na een dsg of twee in dit ritme te zitten, al gauw een gewenning de kop opsteekt. Het werkt al minder lichamelijk, de negtatieve effecten zijn meer aanwezig.

Nu gebruik ik ook nog een minimale hoeveelheid Buprenorfine, nu, hier krijg ik echt een klap in de bek en een voet in m'n -piep- van, bij gelijktijdig gebruik. Dan krijg ik werkelijk de beginselen van een kille kalkoen.

CONCLUSIE
  1. Alcohol versterkt bij mij de effecten met een factor II.
  • Dit is voor ongeveer één keer in de week leuk. Maar zeker niet voor dagen achtereen. Op die maneer pepe je de verslaving enkel maar hoger op én het effect is steeds minder aanwezig.
  • Het schijnt zo te zijn dat je lever mar één van de giftige stoffen tegelijk kan verwerken, waardoor de dreke langer in je body aanwezg is. Dit lijkt mij ook niet zo goed.
Groeten,

De eend
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: stukje o.t. - gewenning alcohol en benzo's


Eyeballie ? :P

Woow ik heb er ooit met toeval 2 kunnen regelen en die vond ik inderdaad eeeeeeerg relaxed... Kwou dat ik er 300 had. OF 30 zou ik ook al een tijdje mee vooruit kunnen :P

Dat het dromen uit blijft is bij mij eerder een goeie zaak...... Merk nu dat ik gestopt ben met blowen dat ik ook heel intensief droom, en meestal niet erg prettig. Maar goed.
m
murdockLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik had laatst ook terug benzo en alcohol gemixt.
het was 30mg diazepam en 2.5mg lorazepam en 1 zwaar kasteelbier of zoiets, maar het bizarre was dat ik er bijna niets van voelde :confused:

ik had op die moment wel een enorme agressie, aanval dus misschien daarmee ofzo in ieder geval te bizar...

mss tolerantie ofzo...
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#7
murdock zei:
...ik had op die moment wel een enorme agressie, aanval dus misschien daarmee ofzo in ieder geval te bizar...

mss tolerantie ofzo...
Klik om te vergroten...

Tolerantie is de pest. Probeer dat te voorkomen en gij zult genieten als nooit tevoren.

Maar ja, soms moet je ze wel met regel-en/of-maat innemen. Dan zal de koek anders gesneden worden. Dan is het misschien wel verstandig om het pils / alcohol te beperken tot een minimum.

Gewoon, zo nu dan, dan blijft het lekker.
Gr.,

De eend
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#8
speeseend zei:
Tolerantie is de pest. Probeer dat te voorkomen en gij zult genieten als nooit tevoren.

Maar ja, soms moet je ze wel met regel-en/of-maat innemen. Dan zal de koek anders gesneden worden. Dan is het misschien wel verstandig om het pils / alcohol te beperken tot een minimum.

Gewoon, zo nu dan, dan blijft het lekker.
Gr.,

De eend
Klik om te vergroten...

Kijk deze gebruiker heeft verstand van zaken !
p
pilsnerLid
01-01-2024, 00:00
#9
google eens

Zo ik kwam toevallig op deze site omdat ik opzoek ben naar meer info over Benzo. Aller eerst een drama om in te loggen.

Zelf ben/was ik een zware gebruiker van cocaine, de dokter schreef me benzo voor, en ik dacht dat mijn probleem was opgelost. NOU mooi niet de combinatie tussen alcohol en benzo is redelijk te doen.

Benzo alleen geeft vermoeidheid en een deprie gevoel, slapen kut je kent het wel

Benzo met een aardige hoeveelheid drank geeft reden tot het gebruik van je dope, bij mij gaf benzo met een aardige hoeveelheid drank een suf gevoel, en zwaar irritant gedrag om te scoren. ( excuses)

Benzo met drank en cocaine gaat buiten jezelf, je gaat fucking helemaal los, aggresief gedrag, pogien tot zelfmoord en je bent helemaal uit je tering knetter, spijt de volgende dag!

Ik wil alleen weten waar mijn gedragsverandering vandaan is gekomen sinds ik benzo gebruik! Kan alleen zeggen dat je er voorzichtig mee om moet gaan en alleen mediciijen helpen niet om je rustig te houden!

Ben blij dat ik even aan het zoeken ben naar mijn gedrags verandering sinds ik aan de de medicijnen zit! :wave:
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#10
Welke benzo('s) gebruik je zoal?

Groet,

De eend
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: google eens

pilsner zei:
Benzo met een aardige hoeveelheid drank geeft reden tot het gebruik van je dope, bij mij gaf benzo met een aardige hoeveelheid drank een suf gevoel, en zwaar irritant gedrag om te scoren. ( excuses)

Benzo met drank en cocaine gaat buiten jezelf, je gaat fucking helemaal los, aggresief gedrag, pogien tot zelfmoord en je bent helemaal uit je tering knetter, spijt de volgende dag!

Ik wil alleen weten waar mijn gedragsverandering vandaan is gekomen sinds ik benzo gebruik! Kan alleen zeggen dat je er voorzichtig mee om moet gaan en alleen mediciijen helpen niet om je rustig te houden!
Klik om te vergroten...

Ze zijn ook niet gemaakt zodat je er lekker bij kan gaan drinken en snuiven he... Als je ze voorgeschreven krijgt om wat voor reden dan ook zal dat er wel mee te maken hebben. Je zegt zelf dat je ze krijgt voor je coke verslaving. Benzo's en coke doen PRECIES het tegenovergestelde van elkaar... Van beide heb je dus meer nodig voor het zelfde effect en hoe meer van het een hoe minder je van het ander voelt. Bovendien ga je er nog eens bij dirnken, wat ook n btje dubbel is aangezien benzó's drank versterken en je met coke juist meer kan drinken.

Verder geen kritiek maar je doet een btje alsof het de schuld van de mediceinen is, terwijl je het jezelf aan doet...

Bronnen:
http://www.cocaineinfo.nl/combinaties/c ... -alchohol/
http://www.cocaineinfo.nl/combinaties/c ... iazepinen/
http://www.apotheek.org/informatie_artikel.php?iId=172
p
pilsnerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het is ook niet de bedoeling dat je de benzo gebruikt met andere geestveruimende middelen!

Ik wilde alleen even vertellen wat de combinaties kunnen opleveren, zeker in de combinatie met drank en drugs!

Benzo alleen gebruiken waar ze voor worden uitgeschreven! Dus excuus wanneer het overkomt dat ik de medicijnen de schuld geef.

De vraag van Barry was toch ......

PS thanks for the links
P
PsychischLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het is zeker gevaarlijk, vooral omdat het je ademhaling zo ernstig kan remmen dat je in coma raakt. Neem je er 1tje na wat sos ofzo dan valt het allemaal wel mee. Met alcohol wordt het sedatieve effect versterkt, nu zal het niet zo snel fout gaan. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#14
benzodiazepines - respiratory depression

Psychisch zei:
Het is zeker gevaarlijk, vooral omdat het je ademhaling zo ernstig kan remmen dat je in coma raakt. Neem je er 1tje na wat sos ofzo dan valt het allemaal wel mee. Met alcohol wordt het sedatieve effect versterkt, nu zal het niet zo snel fout gaan. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
Klik om te vergroten...

Ondanks de belegen staat van dit topic wil ik hier toch graag even op reageren!

Het gevaar zal 'm niet zozeer in een respiratory depression zitten, tenzij je een bepaalde overgevoeligheid hebt. Ik denk dat je eerder in je eigen kots of wat ook zal stikken, dan dat je een ademhalingsdepressie zal krijgen.

Het lijkt mij in deze dat een ongeluk inderdaad in een klein hoekje zit.

Gr., Eend, alias speeseend
P
PsychischLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: benzodiazepines - respiratory depression

Dat is idd zo, en de kans is ook heel klein dat je een ademhalingsstoornis krijgt, maar het is wel een risico het kan gebeuren net zoals je kan stikken in je kots nu gebeurt dat ook niet zo snel maar het zijn allemaal extra gevaren die je je op de hals haalt vooral als je veel van alles op hebt. Hoe minder gevaar hoe beter dus beter gewoon niet combineren lijkt me.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#16
fucking goeie combo
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#17
Zonder tolerantie 4 of 5 mg Lormetazepam en een flesje wijn in een halfuurtje en dat liep goed af..wel weet je er niets meer van. Maargoed, let een beetje op en het komt wel goed

Edit: shit ik heb net een topic uit 2008 geschopt :flushed:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Alcohol na benzo's kan prima, je wordt alleen sneller dronken en het slaat harder aan, en mits je langzaam drinkt en wacht tot de benzo's volledig werken is het niet echt gevaarlijk vind ik zelf. Je voelt zelf wel dat je na 3 biertjes ladderzat bent. Sterke drank of erg snel drinken raad ik dan wel weer sterk af.

Benzo's na alcohol noem ik de suicide combo, omdat de benzo in een klap opkomt en de dronkenschap zo ongeveer verdrievoudigt. De meest genante avond van m'n leven is op benzo's na alcohol gebeurd.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Kan wel, is link, werkt goed. Sorted :grin:
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik begin meestal met 1 biertje, neem daarna...zeg... 40mg oxazepam in, drink nog een biertje en aan 't einde van 't 2e biertje slaat de oxazepam in. Vanuit daar zie ik nog wel of ik meer drink en meer bijneem, meestal doe ik dat wel, nog een biertje of 2 in de avond en wat oxazepam. Ligt er net aan waar ik zin in heb.

Gewoon rustig aan doen en dan moet 't wel goed komen. Natuurlijk zijn er altijd risico's met dit en dat, maarja, van speed kan je ook een bloedprop in je hersenen krijgen. Toch weerhoud dat er veel mensen niet van het te gebruiken. Dat soort risico'tjes zijn er altijd met drugs, ik zou me er niet veel zorgen over maken.

Als je gewoon niet al te lomp begint bij je eerste keer en gewoon rustig de drug verkend komt 't wel goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."