#1
6
Dat is echt heel erg veel....
aspirine, de eerste echte pijnstiller, die toen alcohol, opium en kruiden verving, in 1880 ofzo, was toen een wonderontdekking, net zoals penicilline na de oorlog... aspirine (werkzame stof acetylsalicylzuur) hielp toen enorm tegen de tuberculose en dergelijke ziektes wat de volksgezondheid zeer ten goede kwam. tegenwoordig denk men vaak dat een 'molletje aleen tegen hoofdpijn helpt en wordt het vaak onderschat maar het zijn ZEER nuttige medicijnen Was het op zon amerikaans drugsforum?Chimera zei:Mevrouw prakt het geheel en snuift het goedje dan op.. Ze claimt nu dat ze verslaafd is.. Heeft iemand daar ooit van gehoord?
fneawognfkgln zei:dosering paracetamol: maximaal 6 500 mg tabletten per dag verdeeld over dag in innames van maximaal 2 tabletten, vanwege leverschade.
aspirine 8 tabletten van 500 mg per dag, zelfde soort verdeling.
ibuprofen mag nog minder, wordt ook in relatief hogere doseringen verkocht, maar werkt bij de meeste mensen beter.
en over verslaving aan pijnstillers:
pijnstillers die bedoeld zijn voor matige tot (zeer) zware pijn bevatten opiaten. codeïne, tramadol, morfine, fentanyl, methadon, dextropropoxyfeen, hydromorfon, oxycodon, en nog een paar. die zijn uiteraard te misbruiken en ook verslavend. worden in nederland minder vaak voorgeschreven dan in bv. engeland, amerika. hier heeft een hoge dosering ibuprofen of dicloflenac de voorkeur.
dus aan paracetamolletjes kan je niet verslaafd zijn. hooguit een gewoonte, dat je denkt niet te kunnen slapen zonder een tabletje en DAARDOOR hoofdpijn krijgt... maar het kan dus wel schadelijk zijn voor je lever. en niet zeiken, dat het schadelijk is, dat is het alleen als je achterlijke doseringen slikt (waardoor je vaak hoofdpijn KRIJGT juist)...
aspirine is zelfs gezond tegen hartaanvallen enzo. wordt tegenwoordig vaak gebruikt. maar dan niet de gewone 500 mg tabletten, maar speciale 60 mg tabletten 1x daags dacht ik.
de groep geneesmiddelen non-steroïde anti-inflammatoire ontstekingsremmers zoals ze heten (aspirine, paracetamol, ibuprofen zijn de bekendste dus) zijn werkzaam tegen pijn, verlagen de koorts en helpen tegen ontstekingen. wees blij met deze wondermiddelen niet zeiken dat het schadelijk is als je iedere dag stoned benaspirine, de eerste echte pijnstiller, die toen alcohol, opium en kruiden verving, in 1880 ofzo, was toen een wonderontdekking, net zoals penicilline na de oorlog... aspirine (werkzame stof acetylsalicylzuur) hielp toen enorm tegen de tuberculose en dergelijke ziektes wat de volksgezondheid zeer ten goede kwam. tegenwoordig denk men vaak dat een 'molletje aleen tegen hoofdpijn helpt en wordt het vaak onderschat maar het zijn ZEER nuttige medicijnen
![]()
SpacingBen zei:fneawognfkgln zei:dosering paracetamol: maximaal 6 500 mg tabletten per dag verdeeld over dag in innames van maximaal 2 tabletten, vanwege leverschade.
Bovendien neem ik altijd een behoorlijke hoeveelheid paracetamolletjes, anders werkt het niet![]()
combinatiesSpacingBen zei:1 Medicijn is meer dan voldoende :P
ik ben het met alledrie van je beweringen helemaal eens ook de laatstedallandra zei:ja,ik ben ook van mening dat je beter wat aan de oorzaak dan aan de klachten kan doen,als je daar de gelegenheid voor hebt.
als je bv hoofdpijn hebt,omdat je moe bent,kan je beter gaan slapen dan dat je een pijnstiller neemt.
je bent trouwens goed op de hoogt van pijnstillers,fnea.
fneawognfkgln zei:energiedrankjes zuigen ook
meeste zijn equiv. 1 kopje koffie
3 kopjes thee is equiv. 1 kopje koffie
koffie is beter dan energiedrankjes zooi
die taurine die erin zit in energiedrankjes blijkt ook maar matig tot gewoon helemaal niet te werken
maar op de een of andere manier komt de energie bij koffie en thee veel milder aan
ik geloof dat er in energiedrankjes meestal ook veel suiker zit en daar raak je ook opgefokt van
kan je een naam geven van zo'n een, want ik ben er nog geen 1 tegen gekomen waar meer dan 1 kopje koffie aan caffeïne in zit ... is volgens mij zelfs verbodenSpacingBen zei:mja energie drankjes, daar zit 3 keer zoveel cafeine in als een kop koffie...
wat voor pijnstillers waren het dan?Chimera zei:Caffeine... njah.. Schijn je ook kennen snuiven...
Pure caffeine dan.. Ben je gelijk 8 maanden wakker :P
Maar goed.. Ze neemt het dus niet omdat ze een permante hoofdpijn heeft, maar gewoon gewoon.. En nope, was geen amerikaans drugsforum, maar een nederlands forum met mensen die Borderline hebben
fneawognfkgln zei:kan je een naam geven van zo'n een, want ik ben er nog geen 1 tegen gekomen waar meer dan 1 kopje koffie aan caffeïne in zit ... is volgens mij zelfs verbodenSpacingBen zei:mja energie drankjes, daar zit 3 keer zoveel cafeine in als een kop koffie...
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."