Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsuhm... Pijnstillers?

uhm... Pijnstillers?

55 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#1
6 :openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth: Dat is echt heel erg veel....
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#2
dosering paracetamol: maximaal 6 500 mg tabletten per dag verdeeld over dag in innames van maximaal 2 tabletten, vanwege leverschade.

aspirine 8 tabletten van 500 mg per dag, zelfde soort verdeling.

ibuprofen mag nog minder, wordt ook in relatief hogere doseringen verkocht, maar werkt bij de meeste mensen beter.

en over verslaving aan pijnstillers:
pijnstillers die bedoeld zijn voor matige tot (zeer) zware pijn bevatten opiaten. codeïne, tramadol, morfine, fentanyl, methadon, dextropropoxyfeen, hydromorfon, oxycodon, en nog een paar. die zijn uiteraard te misbruiken en ook verslavend. worden in nederland minder vaak voorgeschreven dan in bv. engeland, amerika. hier heeft een hoge dosering ibuprofen of dicloflenac de voorkeur.

dus aan paracetamolletjes kan je niet verslaafd zijn. hooguit een gewoonte, dat je denkt niet te kunnen slapen zonder een tabletje en DAARDOOR hoofdpijn krijgt... maar het kan dus wel schadelijk zijn voor je lever. en niet zeiken, dat het schadelijk is, dat is het alleen als je achterlijke doseringen slikt (waardoor je vaak hoofdpijn KRIJGT juist)...

aspirine is zelfs gezond tegen hartaanvallen enzo. wordt tegenwoordig vaak gebruikt. maar dan niet de gewone 500 mg tabletten, maar speciale 60 mg tabletten 1x daags dacht ik.

de groep geneesmiddelen non-steroïde anti-inflammatoire ontstekingsremmers zoals ze heten (aspirine, paracetamol, ibuprofen zijn de bekendste dus) zijn werkzaam tegen pijn, verlagen de koorts en helpen tegen ontstekingen. wees blij met deze wondermiddelen niet zeiken dat het schadelijk is als je iedere dag stoned ben :wave: aspirine, de eerste echte pijnstiller, die toen alcohol, opium en kruiden verving, in 1880 ofzo, was toen een wonderontdekking, net zoals penicilline na de oorlog... aspirine (werkzame stof acetylsalicylzuur) hielp toen enorm tegen de tuberculose en dergelijke ziektes wat de volksgezondheid zeer ten goede kwam. tegenwoordig denk men vaak dat een 'molletje aleen tegen hoofdpijn helpt en wordt het vaak onderschat maar het zijn ZEER nuttige medicijnen :sunglasses:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Chimera zei:
Mevrouw prakt het geheel en snuift het goedje dan op.. Ze claimt nu dat ze verslaafd is.. Heeft iemand daar ooit van gehoord?
Klik om te vergroten...
Was het op zon amerikaans drugsforum?

Daar snuift men heel vaak oxycodon (OxyContin®), heeft heroïne zo'n beetje vervangen daar.

achterlijk trouwens dat dat zo vaak wordt voorgeschreven daar, wij hebben een veel beter pijnstillers beleid

afhankelijk van de soort pijn, maar meestal:
paracetamol, als dat niet voldoende werkt:
dicloflenac of paracetamol met codeïne of tramadol, dan
morfine met gereguleerde afgifte, dan
methadon of transdermaal fentanyl

niet alleen is oxycodon absurd duur, het heeft ook niet echt een plekje in het rijtje. voor lichte pijn werkt tramadol/codeïne beter, matige pijn morfine. extreme pijn heel hoge dosis morfine of fentanyl of methadon.
allen goedkope middelen en goed op de verschillende typen pijn afgestemd, bij kiespijn bv. ibuprofen of tramadol en bij pijn van kanker fentanyl of methadon.
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#4
fneawognfkgln zei:
dosering paracetamol: maximaal 6 500 mg tabletten per dag verdeeld over dag in innames van maximaal 2 tabletten, vanwege leverschade.

aspirine 8 tabletten van 500 mg per dag, zelfde soort verdeling.

ibuprofen mag nog minder, wordt ook in relatief hogere doseringen verkocht, maar werkt bij de meeste mensen beter.

en over verslaving aan pijnstillers:
pijnstillers die bedoeld zijn voor matige tot (zeer) zware pijn bevatten opiaten. codeïne, tramadol, morfine, fentanyl, methadon, dextropropoxyfeen, hydromorfon, oxycodon, en nog een paar. die zijn uiteraard te misbruiken en ook verslavend. worden in nederland minder vaak voorgeschreven dan in bv. engeland, amerika. hier heeft een hoge dosering ibuprofen of dicloflenac de voorkeur.

dus aan paracetamolletjes kan je niet verslaafd zijn. hooguit een gewoonte, dat je denkt niet te kunnen slapen zonder een tabletje en DAARDOOR hoofdpijn krijgt... maar het kan dus wel schadelijk zijn voor je lever. en niet zeiken, dat het schadelijk is, dat is het alleen als je achterlijke doseringen slikt (waardoor je vaak hoofdpijn KRIJGT juist)...

aspirine is zelfs gezond tegen hartaanvallen enzo. wordt tegenwoordig vaak gebruikt. maar dan niet de gewone 500 mg tabletten, maar speciale 60 mg tabletten 1x daags dacht ik.

de groep geneesmiddelen non-steroïde anti-inflammatoire ontstekingsremmers zoals ze heten (aspirine, paracetamol, ibuprofen zijn de bekendste dus) zijn werkzaam tegen pijn, verlagen de koorts en helpen tegen ontstekingen. wees blij met deze wondermiddelen niet zeiken dat het schadelijk is als je iedere dag stoned ben :wave: aspirine, de eerste echte pijnstiller, die toen alcohol, opium en kruiden verving, in 1880 ofzo, was toen een wonderontdekking, net zoals penicilline na de oorlog... aspirine (werkzame stof acetylsalicylzuur) hielp toen enorm tegen de tuberculose en dergelijke ziektes wat de volksgezondheid zeer ten goede kwam. tegenwoordig denk men vaak dat een 'molletje aleen tegen hoofdpijn helpt en wordt het vaak onderschat maar het zijn ZEER nuttige medicijnen :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Haha naja toch neem ik liever geen risico :P

Ik vind 1 middel gebruiken meer dan genoeg :wink:

Bovendien neem ik altijd een behoorlijke hoeveelheid paracetamolletjes, anders werkt het niet :wink:
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#5
ja,ik ben ook van mening dat je beter wat aan de oorzaak dan aan de klachten kan doen,als je daar de gelegenheid voor hebt.
als je bv hoofdpijn hebt,omdat je moe bent,kan je beter gaan slapen dan dat je een pijnstiller neemt.
je bent trouwens goed op de hoogt van pijnstillers,fnea.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#6
SpacingBen zei:
fneawognfkgln zei:
dosering paracetamol: maximaal 6 500 mg tabletten per dag verdeeld over dag in innames van maximaal 2 tabletten, vanwege leverschade.
Klik om te vergroten...

Bovendien neem ik altijd een behoorlijke hoeveelheid paracetamolletjes, anders werkt het niet :wink:
Klik om te vergroten...




ze komen in tabletten van 500 mg

dat is niet voor niks zo :rolleyes:

ik heb t toch al gezegd eppo , bij molletjes werken grote hoeveleheden averechts, 1 f 2 tabletjes werkt prima

niet zeiken dat ze niet werken

als ze niet werken neem je maar morfine
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#7
whehe nee, gewoon niks :P

En anders een stukje spacecake :P

1 Medicijn is meer dan voldoende :P
K
KrsLid
01-01-2024, 00:00
#8
heb eigenlijk nooit hoofdpijn. en als ik het dan heb gewoon een asprine en klaar
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#9
SpacingBen zei:
1 Medicijn is meer dan voldoende :P
Klik om te vergroten...
combinaties :sunglasses:

paracetamol met cafeïne werkt aangetoond beter bijvoorbeeld, dit wrodt ook gewoon verkocht in combinatiepreparaten

en als je een kut dag hebt en je bent net zo gestoord als mij kun je de dag perfect doorkomen met een benzo en een stimulant tegelijk: je wordt kalm van de tranquillizer en door de stimulant kan je toch al je verantwoordelijkheden doen.

bovendien wordt je er vrolijk van :tongueout:, nee serieus vroeger werden in amerika bijvoorbeeld combinatiepreparaten van amfetamine en een barbituraat gegeven als anti-depressivum, later vervangen door valium e.d., tegenwoordig prozac, seroxat enz
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#10
hehehe mja kj, ik ben bij combinaties alleen bang voor afhankelijkheid:wink:

De gewoonte om cafeine te drinken vind ik ook niet altijd even prettig :confused:

eerst 1 enerie drankje, dan 2 en dan op lange zware dagen 3 of 4.

Gevolg: Hoofdpijn...

Maja sommige combinaties zullen zeker goed werken :)
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#11
energiedrankjes zuigen ook

meeste zijn equiv. 1 kopje koffie
3 kopjes thee is equiv. 1 kopje koffie

koffie is beter dan energiedrankjes zooi

die taurine die erin zit in energiedrankjes blijkt ook maar matig tot gewoon helemaal niet te werken

maar op de een of andere manier komt de energie bij koffie en thee veel milder aan

ik geloof dat er in energiedrankjes meestal ook veel suiker zit en daar raak je ook opgefokt van
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#12
dallandra zei:
ja,ik ben ook van mening dat je beter wat aan de oorzaak dan aan de klachten kan doen,als je daar de gelegenheid voor hebt.
als je bv hoofdpijn hebt,omdat je moe bent,kan je beter gaan slapen dan dat je een pijnstiller neemt.
je bent trouwens goed op de hoogt van pijnstillers,fnea.
Klik om te vergroten...
ik ben het met alledrie van je beweringen helemaal eens ook de laatste :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink:
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
fneawognfkgln zei:
energiedrankjes zuigen ook

meeste zijn equiv. 1 kopje koffie
3 kopjes thee is equiv. 1 kopje koffie

koffie is beter dan energiedrankjes zooi

die taurine die erin zit in energiedrankjes blijkt ook maar matig tot gewoon helemaal niet te werken

maar op de een of andere manier komt de energie bij koffie en thee veel milder aan

ik geloof dat er in energiedrankjes meestal ook veel suiker zit en daar raak je ook opgefokt van
Klik om te vergroten...

mja energie drankjes, daar zit 3 keer zoveel cafeine in als een kop koffie...
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#14
SpacingBen zei:
mja energie drankjes, daar zit 3 keer zoveel cafeine in als een kop koffie...
Klik om te vergroten...
kan je een naam geven van zo'n een, want ik ben er nog geen 1 tegen gekomen waar meer dan 1 kopje koffie aan caffeïne in zit ... is volgens mij zelfs verboden
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#15
Chimera zei:
Caffeine... njah.. Schijn je ook kennen snuiven...
Pure caffeine dan.. Ben je gelijk 8 maanden wakker :P

Maar goed.. Ze neemt het dus niet omdat ze een permante hoofdpijn heeft, maar gewoon gewoon.. En nope, was geen amerikaans drugsforum, maar een nederlands forum met mensen die Borderline hebben
Klik om te vergroten...
wat voor pijnstillers waren het dan?

er zijn mensen die paracetamol snuiven en claimen high te worden ervan, maar dat is gewoon de kick van een lijntje door je neus halen, en die afhankelijkheid is een ritueel, waar je rustig wordt

maar als het depronal ,tramadol whatever was dan kan het inderdaad wel 'echt' zijn met alle aspecten daarvan
r
roaren*Lid
01-01-2024, 00:00
#16
fneawognfkgln zei:
SpacingBen zei:
mja energie drankjes, daar zit 3 keer zoveel cafeine in als een kop koffie...
Klik om te vergroten...
kan je een naam geven van zo'n een, want ik ben er nog geen 1 tegen gekomen waar meer dan 1 kopje koffie aan caffeïne in zit ... is volgens mij zelfs verboden
Klik om te vergroten...

ik heb hier energie blikjes waar er op staat, de inhoud van dit blikje komt overeen met 2-4 koppen koffie, dusja kan zeker wel :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."