Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKort vraagje bijpakken xtc

Kort vraagje bijpakken xtc

23 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#1
TripEekhoorn zei:
Wat is katten gekko's?:grimacing: @Quinn
Klik om te vergroten...
ik bedoel dieren, kijk wij hebben tthuis gekko's ( zie foto ) als je opeens bedenkt midden in je trip van holy sht hoe vet zou dat zijn dan moet je gewoon is naar je huisdier toelopen als je er 1 hebt. ze geven rust blijheid en als iemand bad zou gaan is dat de best backup plan. als je experimenteel wilt zijn de eerste keer kan je ook video's kijken die de effecten stimuleren en zorgen dat je superrr hard gaat.

( hiermee bedoel ik video's waar je naar een rode dot moet kijken bijvoorbeeld waar omheen witte en zwarte lijnen bewegen, vervolgens zegt die kijk weg en beweegt alles. in combinatie met je ogen beetje sluiten ( waardoor je ogen hoogs waarschijnlijk gaan trillen ) ga je super hard. wel voorzichtig zijn hiermee want mensen kunnen dit negatief ervaren.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zodra ik voel dat ik scherp begin te worden, dus niet meer het zuchten en de tintelingen, dat de wereld “helder” wordt dan pak ik meestal een halfje bij. Voor mij ligt dat circa 3 tot 4 uur na inname van het eerste halfje.
Ik doe dit in een thuissetting omdat ik me daar het prettigst voel en me meer focus op het lekker gaan. Tijdens een festival maak ik me meer druk om de muziek, de lasers en de mensen om me heen.

Als je het thuis doet gewoon chill op een matras in de woonkamer ofzo, fijne muziek aan en als je naar buiten gaat lekker een wandelingetje doen. En als je te hard gaat merk je dat vanzelf en ga je ff zitten..
T
TripEekhoornLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ahh oke thx voor de tips :upsidedown: had het verkeerd gelezen haha
M
MdmjaLid
01-01-2024, 00:00
#4
BasvanHoven zei:
Het wordt door sommige beschreven als het beste moment uit hun leven. Dat kan, maar laten we niet overdrijven. Het is goddelijk, maar ik denk dat je eerste kind krijgen, je eindexamen halen, je eerste kus etc. veel hoger scoren.
Klik om te vergroten...

Hoe triest het ook is, meerdere XTC trips zet ik ver boven m'n eindexamen halen of m'n eerste kus.
Die momentjes dat ik met m'n vrienden een goed gesprek heb of over het festival loop en zo'n intens geluksgevoel heb. :relieved:

En TripEekhoorn, Hou echt even wat tijd tussen je gebruik. Je gaat het hoogstwaarschijnlijk top vinden, maar met snel weer gebruiken heb je alleen jezelf.

Vrijwel iedereen geeft aan de eerste keer verreweg het leukst te vinden, ik zelf vond m'n 2e, 3e en 4e keer veel leuker en dat kan zeker nog steeds overtroffen worden. Maar dit komt dus puur doordat ik er wel altijd goeie pauzes tussen heb gehouden. m'n andere vrienden hebben zodra ze het een keer gedaan hebben zich niet aan de 3 maanden regel gehouden en geven dus aan het nooit meer zo leuk gehad te hebben als tijdens de eerste keer.
Sowieso 3 maanden geduld hebben na je eerste keer, Wou ik je nog wel even meegeven.

Veel plezier alvast!
T
TripEekhoornLid
01-01-2024, 00:00
#5
HeyHoi

Ik ga dus over 2 maandjes mijn eerste keer xtc doen en wil die avond 1 pilletje nemen, maar ik wil hem niet in 1x nemen maar met een halfje beginnen ofzo, wanneer is een goed moment om bij te pakken? Ergens tijdens de trip of een uur erna ofzo?

Groetjes :relaxed:
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#6
TripEekhoorn zei:
ik wil hem niet in 1x nemen maar met een halfje beginnen
Klik om te vergroten...

Goed idee. Het is je eerste keer MDMA en het is best een heftig effect. De eerste keer kan vaak "overwhelming" zijn, vooral op drukke plaatsen. Daarbij komt wel dat ik niet weet hoe sterk je pil is. Een pil van bijvoorbeeld 220 mg breek je het best in tweeën, maar een pil van 110 mg zou je dan weer beter in één keer kunnen nemen.

TripEekhoorn zei:
wanneer is een goed moment om bij te pakken? Ergens tijdens de trip of een uur erna ofzo?
Klik om te vergroten...

Het duurt op een relatief nuchtere maag gemiddeld zo'n 20 tot 90 minuten voordat de pil inslaat. Soms slaat de pil van het ene op andere moment in als een mokerslag, en soms komt het in golven. Dan is er één golf waarbij je zeker weet dat de pil is ingeslagen.

Wat ik zou adviseren is kijk naar hoe je je voelt 90 minuten na de pil. Voel je niks of voel je veel te weinig? Neem dan voorzichtig een halfje bij.

Wat ik er wel bij moet vertellen dat in één keer of in twee keer nemen heel veel verschil gaat maken in het effect. Wat je ook doet, als je de pil breekt overtref je nooit meer het effect wat je had bij het eerste stukje. Je zult hem nog wel voelen, en de duur van de trip wordt iets verlengt, maar het is in principe een neerwaartse spiraal.
T
TripEekhoornLid
01-01-2024, 00:00
#7
BasvanHoven zei:
Goed idee. Het is je eerste keer MDMA en het is best een heftig effect. De eerste keer kan vaak "overwhelming" zijn, vooral op drukke plaatsen. Daarbij komt wel dat ik niet weet hoe sterk je pil is. Een pil van bijvoorbeeld 220 mg breek je het best in tweeën, maar een pil van 110 mg zou je dan weer beter in één keer kunnen nemen.



Het duurt op een relatief nuchtere maag gemiddeld zo'n 20 tot 90 minuten voordat de pil inslaat. Soms slaat de pil van het ene op andere moment in als een mokerslag, en soms komt het in golven. Dan is er één golf waarbij je zeker weet dat de pil is ingeslagen.

Wat ik zou adviseren is kijk naar hoe je je voelt 90 minuten na de pil. Voel je niks of voel je veel te weinig? Neem dan voorzichtig een halfje bij.

Wat ik er wel bij moet vertellen dat in één keer of in twee keer nemen heel veel verschil gaat maken in het effect. Wat je ook doet, als je de pil breekt overtref je nooit meer het effect wat je had bij het eerste stukje. Je zult hem nog wel voelen, en de duur van de trip wordt iets verlengt, maar het is in principe een neerwaartse spiraal.
Klik om te vergroten...
De pil zal ongeveer van 110 mg zijn, wat is het verschil als ik in 1 keer neem of in 2 keer, slaat die bij in 1 keer harder in ofzo? Ik zal er verder zeker op letten!
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#8
TripEekhoorn zei:
De pil zal ongeveer van 110 mg zijn bedankt voor je tips, ik er zeker op letten!
Klik om te vergroten...

Dan zal ik hem in één keer innemen. Geniet ervan :)
T
TripEekhoornLid
01-01-2024, 00:00
#9
BasvanHoven zei:
Dan zal ik hem in één keer innemen. Geniet ervan :)
Klik om te vergroten...
Dankjewel ik zal er zeker van genieten als ik al die trip reports erover lees :yum:
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#10
TripEekhoorn zei:
De pil zal ongeveer van 110 mg zijn, wat is het verschil als ik in 1 keer neem of in 2 keer, slaat die bij in 1 keer harder in ofzo? Ik zal er verder zeker op letten!
Klik om te vergroten...

Oh, ik had je vraag niet gelezen.

Als je hem in één keer neemt komt hij inderdaad harder in als dat je hem in twee keer neemt. Zoals ik al zei, het tweede stukje en de stukjes na het tweede stukje zal nooit meer het eerste stukje kunnen overtreffen, en soms zelfs de negatieve bijeffecten vergroten.

Maar, omdat jou pil 110 mg is weet ik vrijwel zeker dat je met 55 mg te weinig gaat voelen, en het tweede stukje dit niet meer gaat verbeteren. De "treshold" dosis (laagste dosis waarbij je iets voelt) ligt op zo'n 30 á 40 mg. Jouw pil van 110 mg is dus goed voor je eerste keer, maar de helft hiervan gaat je teleurstellen.
T
TripEekhoornLid
01-01-2024, 00:00
#11
BasvanHoven zei:
Oh, ik had je vraag niet gelezen.

Als je hem in één keer neemt komt hij inderdaad harder in als dat je hem in twee keer neemt. Zoals ik al zei, het tweede stukje en de stukjes na het tweede stukje zal nooit meer het eerste stukje kunnen overtreffen, en soms zelfs de negatieve bijeffecten vergroten.

Maar, omdat jou pil 110 mg is weet ik vrijwel zeker dat je met 55 mg te weinig gaat voelen, en het tweede stukje dit niet meer gaat verbeteren. De "treshold" dosis (laagste dosis waarbij je iets voelt) ligt op zo'n 30 á 40 mg. Jouw pil van 110 mg is dus goed voor je eerste keer, maar de helft hiervan gaat je teleurstellen.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reacties, ik kan deze informatie goed gebruiken!
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je 110 mg neemt voor de eerste keer zul je echt niet als een gedrogeerde rups over de grond krioelen. Maar de kans is best groot dat wanneer hij inslaat je een beetje in paniek raakt omdat je het gevoel niet kent. Als je het gevoel niet kent kan het lijken alsof je lichaam zich tegen je keert, alsof er allemaal dingen gaande zijn in je lijf die absoluut niet de bedoeling zijn. Het kan lijken alsof er iets "vreselijk mis" is met je lichaam. Ik heb dit de eerste keren gehad. Dat is echt een kut gevoel. Maar ik verzeker je, deze angst is niet nodig.

Wanneer je pil getest is en je zeker bent van de dosering, de set en setting goed is, je ontspannen en relaxed bent en niet gestresst, je omgeven bent door vrienden, dan is er geen reden om te stressen.

Het wordt door sommige beschreven als het beste moment uit hun leven. Dat kan, maar laten we niet overdrijven. Het is goddelijk, maar ik denk dat je eerste kind krijgen, je eindexamen halen, je eerste kus etc. veel hoger scoren.
R
RtbyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ben het in grote lijnen met Bas eens. Wat wel relevant is, is om te bedenken hoe groot en zwaar je zelf bent, man/vrouw. Al deze factoren kunnen ook wel effect hebben van hoe hard een 110mg pil inslaat bij je.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ga sowieso voor de 110 mg, niet lager, ik denk dat je dan spijt zult krijgen later. Mocht het gevoel toch hard inslaan, gewoon jezelf kalmeren met je gedachtes, hou dat in je hoofd. Als je een beetje paniekerig wordt en denkt dat je te hard gaat, dan is dat niet echt zo. Focus jezelf ergens op en je merkt dat er niets aan de hand is. Dit alles heeft te maken met de werking, dat het in vlagen werkt. Op bepaalde momenten juist prettig, maar soms ook niet.

Tijdsbesef tijdens XTC is echt 3x kut, dus laat het bijhouden of hou het zelf goed bij, hoeveel tijd er verstrekt.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#15
BasvanHoven zei:
Oh, ik had je vraag niet gelezen.

Als je hem in één keer neemt komt hij inderdaad harder in als dat je hem in twee keer neemt. Zoals ik al zei, het tweede stukje en de stukjes na het tweede stukje zal nooit meer het eerste stukje kunnen overtreffen, en soms zelfs de negatieve bijeffecten vergroten.

Maar, omdat jou pil 110 mg is weet ik vrijwel zeker dat je met 55 mg te weinig gaat voelen, en het tweede stukje dit niet meer gaat verbeteren. De "treshold" dosis (laagste dosis waarbij je iets voelt) ligt op zo'n 30 á 40 mg. Jouw pil van 110 mg is dus goed voor je eerste keer, maar de helft hiervan gaat je teleurstellen.
Klik om te vergroten...
Pas op wat je zegt. Ik ging mijn eerste keer best hard op +/- 50-60 mg. Tweede keer had ik zo een 110 mg binnen en ben ik bad gegaan. Toen heb ik best wel wat alcohol van tevoren binnen gehad, dat heeft er vast wel iets mee te maken.
Maar ik heb nog eens xtc gebruikt in thuissetting, toen had ik misschien 30-40 mg binnen (echt waar) en ik voelde hem goed.

Dit zeg ik niet om bang te maken, maar om te zeggen dat de helft ervan teleur zou stellen weet je niet want iedereen reageert er anders op. Ik weet wel dat ik een uitzondering ben en er heel gevoelig aan lijk te zijn.
T
TripEekhoornLid
01-01-2024, 00:00
#16
chipmunk zei:
Pas op wat je zegt. Ik ging mijn eerste keer best hard op +/- 50-60 mg. Tweede keer had ik zo een 110 mg binnen en ben ik bad gegaan. Toen heb ik best wel wat alcohol van tevoren binnen gehad, dat heeft er vast wel iets mee te maken.
Maar ik heb nog eens xtc gebruikt in thuissetting, toen had ik misschien 30-40 mg binnen (echt waar) en ik voelde hem goed.

Dit zeg ik niet om bang te maken, maar om te zeggen dat de helft ervan teleur zou stellen weet je niet want iedereen reageert er anders op. Ik weet wel dat ik een uitzondering ben en er heel gevoelig aan lijk te zijn.
Klik om te vergroten...
Nog bedankt voor je reactie, en je maakt me niet bang haha ik snap je wel :)
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik pak altijd bij als ik op me piek zit.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#18
chipmunk zei:
Tweede keer had ik zo een 110 mg binnen en ben ik bad gegaan. Toen heb ik best wel wat alcohol van tevoren binnen gehad, dat heeft er vast wel iets mee te maken.
Klik om te vergroten...
Ik denk inderdaad dat de alcohol hier wat mee te maken had.

chipmunk zei:
Maar ik heb nog eens xtc gebruikt in thuissetting, toen had ik misschien 30-40 mg binnen (echt waar) en ik voelde hem goed.
Klik om te vergroten...
In een rustige thuissetting voel je hem volgens mij altijd sterker, omdat op feesten je afgeleid bent en niet volledig op het gevoel concentreert. Dat denk ik dan tenminste.

chipmunk zei:
Dit zeg ik niet om bang te maken, maar om te zeggen dat de helft ervan teleur zou stellen weet je niet want iedereen reageert er anders op. Ik weet wel dat ik een uitzondering ben en er heel gevoelig aan lijk te zijn.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het tweede eerder opgaat, dat je gevoeliger bent voor de effecten. Ook speelt gewicht natuurlijk mee.

Goed dat je het toch even aankaart. Feit blijft dat 110 mg voor het overgrote deel een goede dosis is, maar gewicht, gevoeligheid, ervaring, en persoonlijke smaak (wil je "lekker chillen" of "de god van de liefde ontmoeten") spelen natuurlijk net zo hard mee.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja ik denk het ook, van bv. 4fmp heb ik dan wel weer een sterke dosis nodig. Ik ga zeker nog eens xtc proberen in de toekomst zonder alcohol.

Komt zeker goed, en laat weten hoe het is bevallen @TripEekhoorn !
T
TripEekhoornLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jaa ik zal zeker een trip report gaan schrijven!:)
@chipmunk

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."