Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKort vraagje bijpakken xtc

Kort vraagje bijpakken xtc

23 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
T
TripEekhoornLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ahh oke thx voor de tips :upsidedown: had het verkeerd gelezen haha
M
MdmjaLid
01-01-2024, 00:00
#2
BasvanHoven zei:
Het wordt door sommige beschreven als het beste moment uit hun leven. Dat kan, maar laten we niet overdrijven. Het is goddelijk, maar ik denk dat je eerste kind krijgen, je eindexamen halen, je eerste kus etc. veel hoger scoren.
Klik om te vergroten...

Hoe triest het ook is, meerdere XTC trips zet ik ver boven m'n eindexamen halen of m'n eerste kus.
Die momentjes dat ik met m'n vrienden een goed gesprek heb of over het festival loop en zo'n intens geluksgevoel heb. :relieved:

En TripEekhoorn, Hou echt even wat tijd tussen je gebruik. Je gaat het hoogstwaarschijnlijk top vinden, maar met snel weer gebruiken heb je alleen jezelf.

Vrijwel iedereen geeft aan de eerste keer verreweg het leukst te vinden, ik zelf vond m'n 2e, 3e en 4e keer veel leuker en dat kan zeker nog steeds overtroffen worden. Maar dit komt dus puur doordat ik er wel altijd goeie pauzes tussen heb gehouden. m'n andere vrienden hebben zodra ze het een keer gedaan hebben zich niet aan de 3 maanden regel gehouden en geven dus aan het nooit meer zo leuk gehad te hebben als tijdens de eerste keer.
Sowieso 3 maanden geduld hebben na je eerste keer, Wou ik je nog wel even meegeven.

Veel plezier alvast!
T
TripEekhoornLid
01-01-2024, 00:00
#3
HeyHoi

Ik ga dus over 2 maandjes mijn eerste keer xtc doen en wil die avond 1 pilletje nemen, maar ik wil hem niet in 1x nemen maar met een halfje beginnen ofzo, wanneer is een goed moment om bij te pakken? Ergens tijdens de trip of een uur erna ofzo?

Groetjes :relaxed:
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#4
TripEekhoorn zei:
ik wil hem niet in 1x nemen maar met een halfje beginnen
Klik om te vergroten...

Goed idee. Het is je eerste keer MDMA en het is best een heftig effect. De eerste keer kan vaak "overwhelming" zijn, vooral op drukke plaatsen. Daarbij komt wel dat ik niet weet hoe sterk je pil is. Een pil van bijvoorbeeld 220 mg breek je het best in tweeën, maar een pil van 110 mg zou je dan weer beter in één keer kunnen nemen.

TripEekhoorn zei:
wanneer is een goed moment om bij te pakken? Ergens tijdens de trip of een uur erna ofzo?
Klik om te vergroten...

Het duurt op een relatief nuchtere maag gemiddeld zo'n 20 tot 90 minuten voordat de pil inslaat. Soms slaat de pil van het ene op andere moment in als een mokerslag, en soms komt het in golven. Dan is er één golf waarbij je zeker weet dat de pil is ingeslagen.

Wat ik zou adviseren is kijk naar hoe je je voelt 90 minuten na de pil. Voel je niks of voel je veel te weinig? Neem dan voorzichtig een halfje bij.

Wat ik er wel bij moet vertellen dat in één keer of in twee keer nemen heel veel verschil gaat maken in het effect. Wat je ook doet, als je de pil breekt overtref je nooit meer het effect wat je had bij het eerste stukje. Je zult hem nog wel voelen, en de duur van de trip wordt iets verlengt, maar het is in principe een neerwaartse spiraal.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."