Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeer terug aan de benzo's en ik baal

Weer terug aan de benzo's en ik baal

15 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
g
gandwarf777Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Waar wil je hulp bij dan?
Q
QimmaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hi allemaal, wat ben ik blij met een forum als dit..

Jaaaaren geleden kreeg ik bij wat woede/angst aanvallen weleens een halve oxa van mn moeder.

Steeds werd dat meer.. Tot ik twee jaar geleden op een punt was dat ik ze illegaal kocht en bakken met geld eraan uitgaf. Ik werd ook nog eens hartstikke tolerant (slikte met gemak de zwaarste lorazepam, strippen per dag).. Ik kreeg een operatie en ging een tijdje bij mn moeder inwonen en kon er dus niet meer "aankomen". Drie dagen vreeeeselijke ontwenning (alle klassiekers van rillen tot flauwvallen), weken nog ontwenning en extreme angst maar wat was ik na 2 maanden blij zeg..!

Kreeg een nieuwe baan, nieuwe vriend en was weer helemaal "mijzelf".. Tot het uitging met mijn relatie en ik mijn baan verloor twee maanden geleden (leekracht basisonderwijs). Mijn buurvrouw en een "vriendin" schoven me wat pammen toe. Om even weer "rustig" en "gelukkig" te voelen. Wat dat effect hebben die krengen op me.. Een gelukkig gevoel, geen stress.. Geen onzekerheden.. Nu zit ik er dus weer vollop aan.. Ik bestel via vaste leverancier en weer bakken met geld maar ooh wat voel ik me rustig, gelukkig en bevrijd.. Vooral gelukkig en zelfverzekerd. Met pammen krijg ik veel meer gedaan qua werk, huishouden etc omdat mijn hoofd gewoon "lekker" rustig is en ik geen angsten voel.

Afgelopen twee dagen kwam ik zonder te zitten, de verzending was vertraagd.. Noouu wat heb ik me beroerdddd gevoeld. Angst, zweten, flauwvallen, wazig zien, alle ellende weer opnieuw. Nu was ik me er wel van bewust dat ik grote hoeveelheden nam (strip oxa 50 mg en strip tema 20 mg op een dag) maar niet zo een lange periode als voorheen. Ze zijn vandaag weer binnen gekomen en het plan is nu dus echt te "minderen".. Maar ohoh.. Wat zie k daar tegenop..

Fijn dat er een forum is als deze.. Kan er met niemand over praten want als mn moeder het weet heb ik knallende ruzie (na de "ontwenningskliniek" die ik bij haar heb uitgezeten vorig jaar..) omdat ze zooo ontzettend blij was dat ik ervan af was..

Maar ik ben gewoon benieuwd.. Wat voor soort mensen gebruiken deze middelen nog meer..? Ik ben bijv leerkracht en weet bijna zeker dat niemand het van mij zou verwachten. Voel me net een junk..

Liefs,

Qimma
g
gandwarf777Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik gebruik af en toe alprazolam, vroeger ook wel oxazepam gehad. Het geheim van benzo's is dat ze leuk zijn zolang je geen (grote) tolerantie ontwikkeld anders ben je voornamelijk bezig de ontwenningsverschijnselen te onderdrukken.

Ik zou wel oppassen met oxazepam als ik jou was. Deze benzo heeft 1erzijds de eigenschap dat die makkelijk gemetaboliseert word in de lever zonder giftige metabolieten, of eigenlijk word die simpelweg geconjugeerd met glucuronzuur en uitgescheden. Maar anderzijds is het een mogelijk carcinogeen.

In een onderzoek kregen muizen na dagelijkse toediening van een redelijk hoge dosis oxazepam voor 57 weken last van hepatocellulaire neoplasie en hyperplasie(bijna allemaal), en bij een klein deel trad daadwerkelijk een hepatoblastoma of een hepatocarcinoma op.(leverkanker)

Het ging hierbij om 20-50x de therapeutische dosis. Dus voor een zwaar verslaafde is dat misschien 3-10x(afhankelijk van hoe erg de verslaving is).





Kan je niet naar de huisarts gaan en de situatie uitleggen? Die kan wel iets langwerkends voorschrijven om langzaam de verslaving af te bouwen. Bijvoorbeeld diazepam.


En als je daarna nog veel onrust ervaart kun je nog andere manieren om rust in je hoofd te krijgen overwegen. Het klinkt waarschijnlijk afgezaagd maar veel regelmaat in je leven(ook als je werkloos bent) en regelmatig sporten kan al veel verbetering brengen.


En als je al naar middelen grijpt zorg dan dat dat in balans blijft. Als je echt graag benzos wil blijven gebruiken dwing jezelf dan om niet meer dan 1x per week een dosis te nemen(werkt bij mij om geen tolerantie te krijgen).
Q
QimmaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heey!

Bedankt voor je reactie en excuses voor mijn late reactie, ik heb er geen mail/notificatie van gekregen... vandaar! Moet het hier nog allemaal even "uitzoeken" hoer het allemaal werkt... Veel van de termen die je noemt komen mij op geen enkele manier bekend voor..

Ik kan helaas niet naar de huisarts.. Twee jaar geleden heeft hij me overal vanaf gehaald (dia, tema, oxa, zijn vrouw zit in de verslavingszorg, is zijn assistente en is niet bepaald sympathiek), ik ben toen op eigen houtje gaan bestellen.. toen kreeg ik een operatie en ben ik "cold turkey" gestopt.. Met alle gevolgen van dien want ik nam echt gigaaaa dosissen per dag... (denk aan strippen per dag) maar ik was echt een jaar benzo vrij en het was heerlijk.. ik kreeg een baan, een leuke relatie etc.. Ik werkte tijdelijk en moest dus weg bij mijn baan (leerkracht) en toen een " vriendin" me er van de zomer (aug) eentje aanbood was ik direct weer hooked en heb ik een nieuw bestel adres gevonden.. Ik haat ze maar aan de andere kant maken ze me rustig en ik kom mijn (werkloze) dagen door..

Niemand in mijn omgeving weet dat ik weer aan de benzo's ben.. het geld vliegt eruit en ik ben helemaal niet gelukkig maar aan de andere kant heb ik met een paar benzo's zoveel meer zelfvertrouwen en duren de dagen niet zo lang meer..

Laatst was een bestelling vertraagd en zat ik twee dagen zonder. nu moet je je voorstellen dat ik wel echt grote hoeveelheden neem :( maar ik kreeg alle klassiekers.. zweten, duizelig, (bijna) flauwvallen, onrealistisch bang en angstig..

Hoop dat iemand mij kan helpen...

liefs,

Qimma
Q
QimmaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Okee, bedankt.. Ja dat ga ik maar een beetje aanhouden. De oxa en tema heb k nu vervangen door dia en dat sinds een dag (heb nog 2 oxa).. En maar gwn gaan en bikkelen.. Oefff zo geen zin in die ontwenning. Bah dit was de tweede en laatste keer..!!! Een ezel... Maak maar af :flushed:
Q
QimmaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Afbouwen, stoppen.. Ik heb nu diazepam besteld omdat k heb gelezen dat het gebruikelijk is daarop over te gaan bij afbouw/stoppen. Maar nu zit ik in een sollicitatie procedure waarin ik verspreid over 2 weken nog twee afspraken heb en ik ben bang dat ik dan "afkickverschijnselen" zal vertonen en het voor mijzelf verpest... Alle tips&support is welkom.. Beetje ten einde raad omdat niemand in mn omgeving het ook weet..
g
gandwarf777Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou zeggen neem voor die sollicitatie gesprekken nog een 'goede' dosis.

Verder lijkt het erop dat de beste manier om er vanaf te komen is: langzaam de dosis afbouwen in combinatie met eventuele psychologische behandelingen(cognitieve gedrags therapie, omgang met angst/slaapproblemen etc..)

Een goeie manier om langzaam af te bouwen zou zijn: om de 2-4 weken 10% van je dosis afhalen(2-4 weken afhankelijk van de reactie op de dosis-vermindering).


Melatonine kan ook nog helpen met slaapproblemen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
gandwarf777 zei:
Ik zou zeggen neem voor die sollicitatie gesprekken nog een 'goede' dosis.

Verder lijkt het erop dat de beste manier om er vanaf te komen is: langzaam de dosis afbouwen in combinatie met eventuele psychologische behandelingen(cognitieve gedrags therapie, omgang met angst/slaapproblemen etc..)

Een goeie manier om langzaam af te bouwen zou zijn: om de 2-4 weken 10% van je dosis afhalen(2-4 weken afhankelijk van de reactie op de dosis-vermindering).


Melatonine kan ook nog helpen met slaapproblemen.
Klik om te vergroten...

Zat al aandachtig mee te lezen en zal maar delen wat ik vervaarde toen ik van hele andere spullen (Barbiraturen) afkickte dmv diazepam. Kwam zelf achter dat diazepam daar tegen werkt/handig voor werkt. Zal niet verder hierop ingaan is een ouderwets middel. (Nembutal/Pentobarbital)

Was op 30mg diazepam dagelijks toen ik kwam, toen vroeg de arts na wat gepraat wat ik zou voorstellen ; dat was 5mg eraf elke 2 weken. Had immers geen haast, en hij ook niet. Vond het een goede keuze.
At 1 of 2 grapefruits voor het innam, dan werkt het bij sommige mensen beter namelijk. (MAO Remmer) Dokter had hier geen bezwaar op of iets op. Die zei alleen ja dat kan helpen.

Kortom elke 2 weken 5mg eraf toen ik naar 0 ging (maanden later) kreeg ik 40mg voor een maand indien nodig. Om de laatste randjes ook meer comfortabel te maken.

Dit is mijn 2 cent.

Veel succes man!
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Binnenkort kan ik mooi participeren in je benzo verslaving. :wave:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
leipebaviaan zei:
Binnenkort kan ik mooi participeren in je benzo verslaving. :wave:
Klik om te vergroten...
Het is bijna alsof je het leuk vind... :confused:
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#11
leipebaviaan zei:
Binnenkort kan ik mooi participeren in je benzo verslaving. :wave:
Klik om te vergroten...

Besef je wel helemaal wat een benzo verslaving is? überhaupt ooit verslaafd geweest?
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Besef je wel helemaal wat een benzo verslaving is? überhaupt ooit verslaafd geweest?

Ik weet eigenlijk niet of ik verslaafd ben aan benzo's, gebruik ze wel elke dag maar cravings.... nee nog nooit. Verder wel verslaafd geweest aan blowen, 2 jaar vergooid met dat domme plantje. Verder weet ik niet echt af van zware verslavingen, al vond ik de afkick van wiet erg makkelijk. Eerst paar maanden rare dromen, maar tegenwoordig rook ik (bijna) niet meer. Laatst alleen nog, toen ik mij echt heel slecht, en moest hoe dan ook onder invloed van iets moest zijn. :wave:
t
tripkip1985Lid
01-01-2024, 00:00
#13
knap van je hoor respect :wave:
z
zaagmansLid
01-01-2024, 00:00
#14
Qimma zei:
Maar ik ben gewoon benieuwd.. Wat voor soort mensen gebruiken deze middelen nog meer..? Ik ben bijv leerkracht en weet bijna zeker dat niemand het van mij zou verwachten. Voel me net een junk..

Liefs,

Qimma
Klik om te vergroten...

Hallo Qimma,

Je bent er wel wat erger aan dan ik geweest ben, maar zo herkenbaar je verhaal. Ook ik had eens om te proberen wat benzo's genomen. Ik ben nogal druk in m'n hoofd en sliep regelmatig slecht. En toen ik het de eerste keer probeerde sliep ik lekker zeg. Ik werd pas om 9 uur wakker. Was me nog nooit overkomen.

Na een tijdje ben ik elke dag benzo's gaan slikken. En wat ging het goed met me. Ik sliep goed, volgende dag geen last, ik presteerde beter, ik had nooit meer hoofdpijn, ik werd er een beter/leuker mens van. Maar ik wist dat het niet goed voor me was.

Ik ben toen van de ene dag op de andere dag cold turkey gestopt. Het probleem was: Mijn kop was gewend aan benzo's. Mijn kop was niet meer gewend om zelf te gaan slapen. Nee, de slaap werd altijd veroorzaakt door de benzo's. Mijn slapeloosheid was zelfs nog erger dan voorheen.

Toch heb ik het volgehouden. Het kon toen gelukkig ook met mijn werk. Ik zat bij een bedrijf waar ik al lang zat, dus kon mijn werk best op de automatische piloot doen. Maar wat heb ik me slecht gevoeld zeg. Na een paar weken merkte ik langzaam maar zeker dat ik weer steeds beter leerde om te slapen. Maar ik kan me zo goed voorstellen dat je "er maar weer 1 pakt" als je niet kan slapen.

Nu gaat het weer goed met me. Ik heb nog zat liggen, maar ik pak het alleen als ik echt niet goed kan slapen of soms wel eens in een weekend. Maar ik kan er goed vanaf blijven en over het algemeen goed slapen.

Ik wens je in ieder geval succes en misschien maar eens hulp zoeken anders. Het is geen schande. Je zult verbaasd zijn hoeveel mensen er aan de benzo's zitten.
t
tripkip1985Lid
01-01-2024, 00:00
#15
ik zit in het schuitje, stap morgen ook over op diazepam maar vind t doodeng
t
tripkip1985Lid
01-01-2024, 00:00
#16
ben benieuwd hoe het nu met je gaat?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."