Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWie heeft dit nog mogen ervaren? [XTC]

Wie heeft dit nog mogen ervaren? [XTC]

14 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BierflesjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste forumleden

Het is misschien een beetje een lang verhaal geworden, maar wil toch graag even deze 'psychose-achtige' ervaring met jullie delen.

Niet dat ik het ernstig ofzo vind maar het is gewoon nieuwsgierigheid.
Heb al behoorlijk wat ervaringen gehad met MDMA (poeder, kristallen, pilletjes) maar dit is me toch wel een beetje blijven haken.
Een paar weken terug op een hardcore festival 3 xtc pillen verdeeld over de avond (zo'n circa 8 uur) door steeds halfjes bij te pakken maar wel gelijk begonnen met een hele.
Paar weken voor het festival het voorraadje pilletjes gehaald en hebben er zelfs 2 van laten testen gewoon voor de zekerheid.
Kwamen op bijna 220mg MDMA per pil, dit lag zelfs hoger dan het welbeloofde '200' dat de dealer ons vertelde.. helemaal perfect, niet?:smirk:

Door naar mijn ervaring ..

Binnengekomen op het festival gelijk naar de bar gegaan voor een flesje water en maar doorgelopen naar het toilet om de eerste dosissen naar binnen te werken.
Waren met 5 personen en namen alle 5 ook dezelfde hoeveelheid (1 pil=220mg mdma).
Na zo'n 50 minuten liep ik al tussen 4 verliefde kauwende koeien met kikkerogen maar het grappige was.. ik voelde nog helemaal niets, pas een halfuur later kwamen voor mij de eerste effecten op (tintelingen, gelukzalig gevoel, energiek)
De aankomende 2 uur gingen we erg lekker op de muziek en de sfeer in het was echt een intense beleving weer.
Toen we besloten bij te pakken raakte we onderweg naar het toilet 2 personen van de groep kwijt, dus hadden we maar met ze 3 een halfje bijgepakt.
Gelukkig een plek van te voren afgesproken voor als we elkaar kwijt raakte dus we stonden weer met ze 5 hard te gaan.
We besloten ook gewoon onopvallend tussen het publiek bij te pakken inplaats van de moeite doen om heen en weer te lopen.
Op deze manier bleven we halfjes bijpakken zo om het uur of anderhalf.

Nu.. had er in totaal al 2 naar binnen en toen we besloten om nog een keer bij te pakken, stond ik al zo waus dat me spieren elk moment konden ontploffen en zo hard waren als een sloopkogel:sweatsmile:
Dus we zitten nu op 2 en een half.. (550mg mdma).
Slecht gaan kan ik hrt niet noemen maar prettig was het niet..
Bij het inkicken van dit halfje moest ik in kleine hoeveelheden kotsen (vaker gehad).
Maar hierna leek alles ineens heel anders, de partysfeer was er een beetje af voor mij.
Telkens als ik een licht inkeek leek het voor mij alsof ik voor een paar seconde ergens anders was en als ik dan wegkeek was ik weer plots op het feest, en was dan ook per direct vergeten wat ik net 'hallucineerde'.
Ik zat in me eigen wereldje en de muziek klonk voor geen meter meer.
Mijn vrienden waren aan het gaan en aan het dansen alsof het hun laatste dag in leven was terwijl ik een beetje aan het inkakken was, terwijl ik me energiek voelde alsof ik de marathon wel 3 keer kon lopen.
Ik had het gevoel alsof ik belangrijke dingen vergeten was maar kon niet op zijn plek krijgen wat.
Had het gevoel alsof alles nep was en dat mijn hele leven een grote leugen is.
Als ik mijn ogen dichtdeed voor een paar seconden en dan weer open, leek het alsof ik 2 uur weg was geweest naar een plek die ik spontaan weer vergat.
Ik was me ervan bewust dat ik dit meemaakte en door de XTC kwam en voelde me ook niet slecht erbij.
Wel had ik soms momenten dat ik voor me uit bleef staren voor enkele minuten, maar dit leken dan weer seconden.
ALLES WAS VAAG!
Ik krijg het ook niet beter uitgelegd dan dit.
Ik besloot nog een halfje bij te nemen in de hoop dat ik misschien een boost zo krijgen maar het werd erger..
3 pillen op (660mg mdma).

Vanaf hier weet ik dingen niet zo goed meer, mijn vrienden vertellen me dat ik nogal 'saai' was van de laatste 2 keer bijpakken.
Als ik terugdenk de momenten na de laatste keer bijpakken zie ik letterlijk een zwarte streep met daartussen soms een moment dat ik me herinner.
Hier herinner ik me bijvoorbeeld nog dat ik met een meisje heb gekust en dat ik pas na het kussen ook daadwerkelijk besefte dat ik met een meisje had gekust.
Ook weet ik nog dat dit meisje aan mij vroeg wat ik gebruikt had en dat ik antwoordde '10 pillen' terwijl dit niet waar was? Super beschamend! Dit leek er uit te floepen en daarna besefte ik pas dat het er maar 3 waren.
Als ik terugdenk aan zo'n herinnering lijkt het ook alsof ik aan het einde van de herinnering terug de 'zwarte streep' ingezogen word.

Verder leek het alsof ik plotseling voor me huisdeur 'wakker werd' zo'n uur na het feest met het gevoel nuchter te worden en me niet kunnen herinneren wat ik de afgelopen 3 uur gedaan heb.
Ik voelde me KUT, had nergens zin in (wat logisch is na mdma gebruik) maar het in slaap komen was een hel en een rare ervaring.
Als ik in bed lig en probeer in te slapen ga ik dingen dromen en lijk ik er ook daadwerkelijk aanwezig te zijn.
Bijvoorbeeld dat we ineens met ze alle op een parkeerplaats staan, en dan schiet je ineens weer wakker met het besef niet geslapen te hebben.
En dezs dromen lijken zo echt dat je er op dat moment ook gewoon niet van bewust bent dat je droomt en je dus ook echt denkt dat je op die plek bent.

Nogmaals: het was niet beangstigend of niet leuk, het was heel vreemd en vaag, daarom dat ik ook zo nieuwsgierig ben naar verhalen van mensen op dit forum die dit misschien ook hebben meegemaakt.

Zijn er misschien mensen die weten hoe dit komt?
Is het gevaarlijk? (Leek wel een psychose ofzo)

Verder meld ik ook nog even dat ik xtc verstandig gebruik qua hoe vaak. (hoeveelheid is een ander veehaal:tonguewink:)
Zitten altijd wel 2-4 maanden tussen mijn avonden op mdma.
En heb al op dezelfde hoeveelheden gezeten zonder dit vage gevoel te hebben.

Hartelijk bedankt voor het lezen van dit langdradige verhaal maar moest het toch even kwijt.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

- Bierflesje
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tja... Met 660mg mdma in je mik kan er van alles anders gaan.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb vroeger ook wel meegemaakt dat de dingen die ik na xtc gebruik ervaarde alleen nog maar vaag waren. Ik was niet bang maar ook niet blij, het was niet naar maar ook niet fijn.

Achteraf constateerde ik dat mijn bewustzijn en mijn verstand gewoon helemaal ontregeld waren door veel te veel xtc. Ik nam nog wel een beetje waar maar verder was alles uit.

Op dit soort momenten kwam het vaak voor dat ik rare dingen deed. Tijdens een shadowlands feestje in Thialf bijvoorbeeld was ik zo waus dat ik even de tribune opklom om even uit de drukte te staan. Minuten lang keek ik in het niets terwijl de lichten, de muziek en niet te vergeten de drugs mijn hersenen tijsderden. Ineens lag ik helemaal beneden en vroeg aan de mensen die een beetje geschrokken keken wat er aan de hand was. Ik was dus als een lappenpop naar beneden gerold en gestuiterd. Het was een nogal spectaculair gezicht geweest volgens de ooggetuigenverhalen van de hardgaande medegabbertjes. Ik zei helemaal waus en met het gevoel dat ik helemaal ontkoppeld was van de realiteit wel 10 keer “Okee” en dat alles okee ging maar ik had verder echt geen idee wat er gebeurd was en hoe ik er aan toe was. Ik dacht alleen maar “Okee dan” met een groot vraagteken.

Ik liep weer naar het midden van de zaal, nam nog maar een paar pillen en ging verder met waar ik in vredesnaam mee dacht bezig te zijn.

Ineens begon ik zonder angst, zonder blijschap rondjes te lopen. Ik keek alleen nog maar en aanschouwde wat ik zag. Ik zag nog veel meer mensen helemaal waus rondjes lopen. Geen emoties maar alleen maar kijken. Het leek wel een film. De EHBO lag vol met mensen en ik dacht alleen maar met strakke kaken en rollende ogen “Okee dan” terwijl de muziek gewoon doorbeukte. Alles wat ik om me heen zag liep uit de hand. Het was zo onwerkelijk dat ik dacht dat ik droomde.

Later bleek alles waar gebeurd te zijn. Ik was geschokt want ik was op het eerste atropinefeestje ooit geweest. Er was vervuilde xtc in omloop. Er waren een paar mensen van het dak gesprongen en de binnenstad was een beetje verbouwd.

De pillen die ik zelf slikte waren niet vervuild want ik had ze allang van te voren geregeld. Ik had wel een beetje te veel gebruikt. Mijn leven voelde ook als een leugen de maanden na dat feest. Ik wist niet of ik zelf betrokken ben geweest bij bepaalde misstanden. Een en al verwarring. Het voelde net alsof alles nep was en alsof het universum me vervloekt had.

Ik denk dat wat jij hebt meegemaakt net als wat ik heb meegemaakt gewoon kwam door veel te veel xtc.
B
BierflesjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Amfitamientje Power

Ja gewoon precies dit.

Helemaal in je eigen wereldje zitten zonder te beseffen wat er werkelijk gebeurd.
Je bent als het ware de realiteit ver kwijt wat gewoon komt door een overdosis XTC.
Het is niet fijn, maar je trekt je er niets van aan ofzo.

Bedankt voor het delen van je ervaring man!
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit is gewoon het logische effect van veel te veel MDMA gebruikt hebben en dat weet je zelf ook wel volgens mij :wink:.

Dat het andere keren beter heeft uitgepakt voor je is geluk geweest, want ja, natuurlijk is dit gevaarlijk. Is het niet om de verhoogde kans op bijv. oververhitting, watervergiftiging of serotoninesyndroom... Dan wel door grotere kans op hersenschade... Dan wel door grotere kans op andere langetermijn schade... Dan wel door de heftigere invloed op je mentale welzijn... Dan wel doordat je gewoon er niet meer bij was en in die staat nog veel andere onverstandige beslissingen had kunnen maken.

Dus behalve de 'geadviseerde' duur tussen gebruik aanhouden, zou ik ook echt veel minder gaan gebruiken. Heb je dit topic al gelezen ook? :)
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben ook geen heilige, maar het is wel belangrijk om zuinig te zijn op het systeem in je hersenen dat zorgt voor geluksgevoel, eetlust, slaappatroon o.a.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb de eerste alinea gelezen, ben gestopt nadat ik begreep dat er 660mg in de mik geknald is lol.

Ja, dan kan je van alles ervaren en is de oorzaak gekend, de details doen er niet toe en hoef ik zelfs niet te weten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bierflesje zei:
Had het gevoel alsof alles nep was en dat mijn hele leven een grote leugen is.
Klik om te vergroten...
Klinkt alsof je op dat moment derealisatie/depersonalisatie meemaakte.

Bierflesje zei:
Zijn er misschien mensen die weten hoe dit komt?
Is het gevaarlijk? (Leek wel een psychose ofzo)
Klik om te vergroten...
Wat denk je zelf?

Natuurlijk is dit gevaarlijk. Er zijn mensen die in dat gevoel dat de wereld nep is en hun leven een leugen is blijven hangen. Wil jij leven op die manier? En dat is dan nog alleen de mentale kant van het gevaar. Daarnaast is zulk misbruik schadelijk voor je lichaam. Er is een reëel gevaar dat je blijvende schade oploopt.

Bierflesje zei:
Verder meld ik ook nog even dat ik xtc verstandig gebruik qua hoe vaak. (hoeveelheid is een ander veehaal:tonguewink:)
Zitten altijd wel 2-4 maanden tussen mijn avonden op mdma.
En heb al op dezelfde hoeveelheden gezeten zonder dit vage gevoel te hebben.
Klik om te vergroten...
Ik zou zeggen, vergeet je verleden met ongedeerd die hoeveelheden te kunnen gebruiken. Het is irrelevant. Het was je lichaam die dan nog accepteerde dat het een paar klappen kreeg te verduren. Nu gaat het echter protesteren en die protesten worden dan meestal extremer naarmate het misbruik doorgaat.

Het is goed dat je je houdt aan de minimale aanbevolen pauze tussen gebruik, maar als je geestelijke en lichamelijke gezondheid je lief is ga je dat nu ook doen met de aanbevolen maximale hoeveelheid welke een fractie is van wat je nu neemt. (1-1,5 mg per kilogram lichaamsgewicht)

Je bent waarschijnlijk nog jong en denkt hier allemaal vrij luchtig over, maar je kunt hiermee zoveel verpesten op oudere leeftijd jongen. Dingen waar je voor altijd spijt van zult hebben, allemaal omdat je vroeger een leuke avond wou hebben.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
acht.zes zei:
Ik heb de eerste alinea gelezen, ben gestopt nadat ik begreep dat er 660mg in de mik geknald is lol.
Klik om te vergroten...

Idem hier.

Dosis zegt genoeg om dergelijke effecten te bereiken. Als je zo verder doet @Bierflesje gaat da na een tijdje wel weg en rest je nog torenhoge tollerantie plus aanzienlijke schade fysiek en mentaal. Misschien even de MDMA handleiding erbij nemen op Drugsforum!
B
BierflesjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
@PsyTekZ

Ik eet goed,
Ik sport,
Drink 3 liter water per dag,
En vind een MDMA overdosis gewoon leuk.
Naar mijn mening vind ik er in kleine hoeveelheden niet super veel aan.
Dat me dosis over de avond lager moet ben ik het zeker mee eens, maar een dosis van 1 - 1,5 mg/kg lichaamsgewicht is niet echt iets voor mij.

MDMA geeft inderdaad een mentale klap, maar lichamelijk merk ik niet dat ik MDMA heb gebruikt de volgende dag.
Alcohol daarintegen sloopt mij 3 keer zo hardnekkig dan een avondje op een halve gram M (lichamelijk & mentaal).

De dagen na gebruik van welke drugs dan ook luister ik naar lichaam en geest.
Mijn lichaam en mijn mentale welzijn laat vanzelf wel merken wanneer het te veel is geworden.
Zij bepalen als het ware de dosis voor de volgende keer, of ik het rustiger aan moet doen, of misschien wel kan bijdoseren.
Ben erg gehecht aan mijn gezondheid dus zal zeker nooit geen 600+mg de mik in douwen, maar toch zeker wel 2-3mg/kg lichaamsgewicht voor mezelf (80kg) puur omdat ik het dan gewoon leuker vind.
En dan weer een dik kwartaal wachten tot volgende gebruik:wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bierflesje zei:
3 xtc pillen verdeeld over de avond
Klik om te vergroten...

Bierflesje zei:
220mg MDMA per pil,
Klik om te vergroten...

Bierflesje zei:
dus zal zeker nooit geen 600+mg de mik in douwen
Klik om te vergroten...

Dan lezen wij het fout zeker? Toch echt 660mg in 8 uurtjes.

Gezond leven zal zeker katers verminderen en je lichamelijke herstel na misbruik zal ook minder slecht zijn. Maarrrr, voor je hersentjes, je breintje, maakt dat geen bal uit.
Met gezond leven of zonder gezond leven worden die net zo hard gefrituurd.
Probleem bij serotonine slurpers is dat je de eventuele hersenschade pas 10-20-30 jaar later gaat merken.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bierflesje zei:
Ik eet goed,
Ik sport,
Drink 3 liter water per dag,
En vind een MDMA overdosis gewoon leuk.
Naar mijn mening vind ik er in kleine hoeveelheden niet super veel aan.
Dat me dosis over de avond lager moet ben ik het zeker mee eens, maar een dosis van 1 - 1,5 mg/kg lichaamsgewicht is niet echt iets voor mij.
Klik om te vergroten...

Ik had ooit hetzelfde profiel met dezelfde neiging om hogere dosissen te nemen tot sport zich enkel beperkte van bed naar frigo en mijn 3 liter water er terug uitkwam langs de verkeerde weg.

Bierflesje zei:
MDMA geeft inderdaad een mentale klap, maar lichamelijk merk ik niet dat ik MDMA heb gebruikt de volgende dag.
Alcohol daarintegen sloopt mij 3 keer zo hardnekkig dan een avondje op een halve gram M (lichamelijk & mentaal).
Klik om te vergroten...

Je kan alcohol niet vergelijken met mdma. Je voelt je de dag erna mischien wel meer gesloopt op korte termijn maar op lange termijn is dergelijk gebruik van mdma veel schadelijker.

Bierflesje zei:
De dagen na gebruik van welke drugs dan ook luister ik naar lichaam en geest.
Mijn lichaam en mijn mentale welzijn laat vanzelf wel merken wanneer het te veel is geworden.
Zij bepalen als het ware de dosis voor de volgende keer, of ik het rustiger aan moet doen, of misschien wel kan bijdoseren.
Ben erg gehecht aan mijn gezondheid dus zal zeker nooit geen 600+mg de mik in douwen, maar toch zeker wel 2-3mg/kg lichaamsgewicht voor mezelf (80kg) puur omdat ik het dan gewoon leuker vind.
En dan weer een dik kwartaal wachten tot volgende gebruik:wink:
Klik om te vergroten...

Je mentale welzijn laat jouw pas iets weten wanneer het te laat is. Depressie, angst,... sluipt er allemaal in en niemand ziet het echt op zich af komen. En inderdaad maak toch even de rekensom, drop je bijna 700mg mdma op 1 avond. Daar zitten jouw hersenen echt niet op te wachten maar goed.

Ik ben al blij dat je niet zegt elke week ofzo dergelijke dosis te nemen. En de dosis kan ik wel wat inkomen omdat ik het verleden dezelfde fouten gemaakt heb. Kan enkel meegeven dat je met vuur speelt...
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou langer dan een kwartaal wachten, véél langer eigenlijk. Dat je na een pauze gewoon genoeg hebt aan 100-150 mg mdma, dan heb je én een leuke avond, heb je niet veel nodig en heb je minder zorgen. Ik snap niet het plezier van een hele pil naar binnen droppen, van een kwartje moet ik al kotsen lol.
f
festifanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb dit ook meegemaakt! Ik was bewust van het feit dat ik er niet helemaal bewust bij was... snapje ik zelf vond het echt een hele nare ervaring!
Die dag heb ik veel te hoge dosering gehad. Gelukkig wist ik dat het door de x kwam dus dat zei ik ook aldoor tegen mezelf, anders was ik sowieso in paniek geraakt.
Absoluut eens maar nooit weer!!!! Mijn dosering resoluut omlaag gegooid en nergens meer last van gehad.
S
SannetjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb altijd die rare dromen na xtc. En ik gebruik maar 1 tot anderhalve pil op een feestje verdeeld in kwartjes. Altijd die dromen, ik ga dan ook hard op praten en lachen waardoor ik mezelf wakker maak. Heel vaag...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."