De cijfers uit dat tabel zijn geen ruwe schattingen van mensen die in behandeling zijn.
Dat zijn harde cijfers.
Als de problematiek van ghb zo erg was dan stond het niet onder aan de lijst!
Er zijn 18mil mensen in Nederland.
Dat betekent dat 0,0000465 problemen van de bevolking problemen heeft met ghb.
Al zouden er maar 300.000 mensen ghb gebruiken (al denk ik dat het er veel en veel meer zijn)
Dan is dat nog niks.
Dit artikel is dus precies waarom ik deze discussie aan ga want wat staat er nou precies?
"
Gegevens van spoedeisende eerste hulp afdelingen (SEH’s) uit de MDI laten zien dat 85% van de patiënten onder invloed van GHB een matige of ernstige vergiftiging heeft. Dat wil zeggen dat zij niet goed of helemaal niet meer aanspreekbaar zijn. Een deel van hen is in coma"
Dat is bangmakerij, want na 3 uur worden deze mensen weer wakker en lopen ze zo weer fris het ziekenhuis uit.
Ja dat is een overdosis van ghb 'vergiftiging' zoals ze dat noemen.
Waar niemand aan dood gaat het zijn vaak vrienden die over bezorgd zijn en hun vrienden naar de eerste hulp brengen.
"
In 2016 was GHB in combinatie met andere middelen de doodsoorzaak bij 5 gevallen. Daarnaast was er een ander geval waar alleen toxicologisch onderzoek plaatsvond waar GHB werd gevonden. In 2015 was dit bij 1 geval zo, In 2014 bij 4 en in 2013 bij 7 gevallen. In sommige gevallen ging het om GHB in combinatie met andere drugs"
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/hoeveel-mensen-zijn-aan-ghb-overleden/
Mensen overlijden bijna alleen in combinaties van drugs aan ghb.
Echt een enkele keer is er een ghb overdosis geconstateerd.
Ik ben tegen verkeerd advies geven. Het staat gewoon vast dat het heel snel verslavend kan zijn, met alle gevolgen van dien. Daarom begrijp ik niet waarom GHB wordt aangeraden.
Kom je weer met het zelfde waar ik al antwoord op had gegeven.
Zo kan je tegen iedereen zeggen dat elk advies slecht is als je ze naar een drugs verwijst
![:shrugman:]()
Laat staan RC's waar niks over bekend is maar daar hoor ik je niet over.
Lees het misschien nog maar een keer.
Mensen op dit forum raden elkaar vaak speed aan.
Maar de verslaving van speed kan geestelijk veel en veel meer schade opleveren dan ghb.
Ghb heeft een keiharde afkick ineens maar daarna is het ook klaar. Je kan gewoon slapen eten en leven weer oppakken. Je ziet bij de meeste mensen die aan de speed verslaafd zijn daarna geestelijk zich niet meer staande kunnen houden.
Ik lees dat de meeste speedverslaafde uiteindelijk allemaal aan de antidepressiva zitten nog jaren lang in combinaties met benzos.
Liever die korte heftige afkick van de ghb dan de slopende afkick van speed die jaren duurt.
Elke drugs waar je verslaafd aan raakt is gewoon een hell. Maar bepaal jij nou wat goed of slecht advies is? Ghb is mijn favoriete drugs op dit moment.
En ik heb veel kennis ervan dus kan mensen die er fout mee omgaan adviseren en er mee helpen uit te komen.Maar dat betekent niet dat ik nu iedereen moet gaan zeggen gebruik het niet, want kijk maar naar hem.
Dan als laatste..
Uit dat artikel van ganggang.
"
Een GHB-coma is een ernstige complicatie
Tijdens een coma zijn reflexen minder of afwezig en kan je stikken in braaksel of spuug"
Dit lees je overal alleen is er in Nederland zelf nog nooit iemand zo overleden aan ghb.
Het overlijden komt 9 van de 10 keer door alcohol te mixen met ghb.
Dat is regel nummer 1 als je aan de ghb gaat!
Niet erbij drinken!