#1
8.6. Hier zegt het al.
En nu ben ik het volledig met hem eens!
Kappen met die zooi.
Dát is de beste remedie....
En nu ben ik het volledig met hem eens!
Kappen met die zooi.
Dát is de beste remedie....
Welke dosering gebruik je?
Hoeveel pauze laat je tussen gebruik?
Je zegt zelf dat je een depressie hebt verkregen door MDMA misbruik, dit zie je vaker als iemand dramatisch is omgegaan met MDMA. De hersenen krijgen constant niet genoeg tijd om de serotonine aan te vullen, waardoor je telkens je reserves aan het opmaken bent. Gevolg? Een permanente depressie, gewoonweg omdat de hersenen niet meer in staat zijn om de benodigde serotonine aan te vullen die je nodig hebt om je lekker in je vel te laten zitten.
In jouw geval heb ik het idee dat je hersenen wel dermate zijn hersteld dat je niet meer kan spreken van een echte depressie (zoals je zelf zegt) maar de hoeveelheid serotonine die je voorheen had zul je hoogstwaarschijnlijk niet meer hebben helaas. Wanneer je nu dus MDMA gebruikt, gebruik je dat laatste restje aan serotonine die je hersenen hebben kunnen aanmaken verder op waardoor je je inderdaad een behoorlijke tijd niet goed kunt voelen. Bij een gezond persoon met een normale inhoud aan serotonine in de hersenen, heeft het lichaam zo'n 2 tot 3 maanden nodig om dat weer goed op peil te krijgen. Moet je nagaan hoe dat is bij jou.
Mijn advies is om geheel te stoppen met MDMA gebruik, en daarbij bedoel ik permanent. Althans, als je niet weer terug wilt vallen in een depressie die misschien ook niet meer overgaat. Met zulk misbruik mag je nog van geluk spreken dat je nu over je depressie bent heen gekomen, er zitten mensen bij die minder geluk hebben gehad als jij.
Geen XTC meer gebruiken.
Ik had hetzelfde eind jaren 90, na een pauze van maar liefst 15 jaar ging het wel weer (geen wekenlange dips meer), ik denk dat je serotoninehuishouding gewoon langer nodig heeft om te herstellen van het misbruik.
Oh en alvast gefeliciteerd met je master! Ik zal je niet vragen wat je doet want dat is vast teveel persoonlijk info. Ik vind het knap, ben pas in mijn bachelor.
Fiets
Pep vind ik één van de meest linke middelen die er zijn met het oog op verslavingspotentieel. Het is over het algemeen veel en veel verslavender dan MDMA. Na al eerder met een MDMA-verslaving te kampen te hebben gehad zou ik vooral lekker ver van pep vandaan blijven.
Zelfde geldt voor cocaïne.
Jezus christus, ik heb hier vluchtig zes regels over mezelf geschreven en je denkt dat je alle hoeken van mijn psyche kent.
Wat betreft het antwoord op de "vraagstukken": Over rationaliteit gesproken.... geheelonthouding is geen controle. Ondanks dat mijn vroegere XTC-gebruik mogelijk de trigger was voor mijn depressie, betekent dat niet dat ik nooit meer iets zou kunnen gebruiken. de drie betreffende momenten dat ik weer gebruikte, wilde ik graag nogmaals een moment met mijn vrienden delen; wat ik gedaan heb. Dit was ongelofelijk leuk maar de aftermath was dit niet, so be it. Ik ben niet bang voor een depressie omdat ik op een compleet ander punt in mijn leven dat ik dat ik toen was. Toen deed ik niets op school, waren drugs en slechte vrienden mijn enige interesse, kreeg ik emotioneel nog al wat te verduren en had ik geen greintje zelfvertrouwen. Nu ben ik binnekort klaar met mijn master, heb ik me gepositioneerd in groepen mensen waar ik ongelofelijk veel van hou en ben ik heel blij met wie ik ben en waar ik sta in het leven. Ik gebruik dan ook geen drugs omdat ik vind dat ik het nodig heb, ik gebruik drugs omdat ik dat leuk vind. Wat doe je in godsnaam op dit forum als je dit concept niet kunt begrijpen? Je bent behoorlijk oordelend over dingen die je klaarblijkelijk totaal niet begrijpt. Ik geniet van het leven, als ik daar eens in de zoveel maanden een drug bij wil betrekken dan heb ik dat goedrecht. Ik vraag men om advies om drugs, niet om pseudo-psychologische help. Voor psychologische hulp zou ik wel naar een professional gaan, iemand die de plank niet compleet mis slaat, bijvoorbeeld. Dat je nog durft te zeggen dat je voorzichtig wilt zijn met je uitspraken en informatief, analyserend wil zijn is minstens zo lachwekkend als je conclusie. Daarnaast zou meneer de psycholoog zelf ook wel weten dat als ik zo ben zoals jij me omschrijft, dat jouw comment geen enkele impact op mijn leven of drugsgebruik zal hebben: waarom heb je in godsnaam de gedachte om dit hoopje aannames op papier te zetten?
Ik ga al helemaal geen woorden vuil maken aan de constatering dat ik nooit depressief geweest ben, wie denk je in godsnaam dat je bent? Het is natuurlijk lekker basic om er vanuit te gaan dat ik neerslachtig was omdat ik op zoek was naar mijn identiteit.. een lekker makkelijk cliché natuurlijk. Wat ook een optie is, is dat ik me al op een slecht punt bevond gezien mijn uitgeputte serotonine-voorraad.. en dat het overleden van mijn opa en oma en het feit dat mijn vader kanker kreeg niet goed hielp. Maar goed, het zal het identiteitspuntje wel zijn, want SjappieWappie weet dit. Als iemand wat knopen in z'n brein heeft ben jij dat wel, deze mate van grootheidswaanzin is gevaarlijk, en niet zo'n beetje ook.
En was jij niet die gast die een routine aan het promoten was om XTC te bingen en dit af te sluiten met wat pep? En gaf je niet aan verslaafd aan XTC te zijn door een aantal nare gebeurtenissen? Pot.. Ketel..?
Dit daarentegen is echt wel een persoonlijke aanval wat me niet zo goed doet. Maar gezien je je gefrustreerd voelde laat ik dit maar los. Ik promoot niets over drugs... ik vertel mijn ervaringen op dit forum, maar die blijken voor de meesten inderdaad iets te dubieus en controversieel en daar ga ik vanaf nu verder mee oppassen.En was jij niet die gast die een routine aan het promoten was om XTC te bingen en dit af te sluiten met wat pep? En gaf je niet aan verslaafd aan XTC te zijn door een aantal nare gebeurtenissen? Pot.. Ketel..?
Je kunt niet permanent je serotonine systeem naar de klote helpen. Je hebt 100 miljard neuronen in je hoofd. En uit studies bij apen blijkt bovenmatige regeneratie plaats te vinden bij de belangrijkste hersengebieden waaronder de hypothalamus als belangrijkste aanstuurder van hormonen. Alleen de hippocampus blijft achter met herstel, volgens mij omdat dit hersengebied wat verder weg ligt. Na 7 jaar is pas 60% hersteld van de aanwezige serotonine. Daarom lees je vaak over problemen met geheugen en verbale woordenschat. Dat regelt dit hersengebied.Misschien omdat je je FUCKING serotonine systeem permanent naar de typhus hebt gewerkt?
OK, nja je kunt het idd zo opvatten. Ik bedoelde meer als in de zin van je kunt niet 100% vernietigen en dus is iets prima leefbaar. Als iemand ernstige problemen heeft voor de rest van zijn leven zijn vaak ook de hersencellen zelf beschadigd. Dat heeft niks meer met serotonine te maken.Na 7 haar is pad 60% hersteld.
Zecht het zelf dat is permanente schade.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."