Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXtc en autorijden

Xtc en autorijden

27 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MidlifeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi deze midlife man,heeft het weer eens op zijn heupen.
Mijn vraag is er iemand die zijn /haar ervaring wilt delen, autorijden onder invloed danwel of aan het einde van de trip?
Kun je mog wel redelijk opletten ed.of ben je toch teveel afgeleid?
Ik weet het , is niet verstandig ,doe ook niet aan zelf overschatting en er is zeker geen sprake van alcoholgebruik.OV gebruik is geen optie ,want dat is daar nauwelijks of niet! Alvast bedankt
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee, gewoon nee!
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik kan niet eens meer normaal lopen op XTC :P dan hobbel ik meer.
D
DEEPScar807Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Midlife zei:
Mijn vraag is er iemand die zijn /haar ervaring wilt delen, autorijden onder invloed danwel of aan het einde van de trip?
Kun je mog wel redelijk opletten ed.of ben je toch teveel afgeleid?
Klik om te vergroten...
Gewoon niet doen. Ik heb dit jaren geleden eens gedaan, nooit meer. Ik begon te hallucineren en besefte niet dat het niet echt was. Ik heb toen al slalommend naar huis gereden. Opletten deed ik in ieder geval, om alles te ontwijken wat er eigenlijk niet was.
Gelukkig was het ‘s nachts doordeweeks en zal er wss bijna geen verkeer geweest zijn.

Ik hoop echt dat je het niet probeert. Je kan nooit zeker weten hoe je zal reageren.
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mag ik vragen wat de gelegenheid is? Feestje? Experiment in middle of nowhere? Kun je niet beter overnachten in de buurt van waar je moet zijn? Rijden is echt gekkenwerk en totaal onverantwoord!!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Klap lekker je autostoel naar beneden en ga eerst paar uur in je auto pitten.
Is ook niet geweldig maar alles beter dan gaan rijden.
M
MidlifeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoi Allemaal,hartelijk dank voor de snelle en waardevolle reacties,zal zeker het advies opvolgen, dacht al lichamelijke en geestelijke vermoeidheid,dan aanbod van andere prikkels is een recept voor een ramp,top dat dit forum er is voor dit soort vragen.
Ga dus op zoek naar alternatief ,of uitstel geduld heb ik dan weer wel
Prettig weekend TNX.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
De laatste keer dat ik dit deed reed ik een groep school kinderen dood.
Hun gezichten recht voor ik ze afmaakte zitten nu in mijn oogen gebant.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lees dit maar eens door. Het is echt gevaarlijk om onder invloed te rijden. Wat je eventueel zelf overkomt maakt mij niet uit maar je brengt ook andere mensen op straat, op de weg echt in gevaar.
De sancties en straffen zijn (gelukkig) ook niet mild!

nos.nl

Zo lang mag je niet autorijden na drugsgebruik

Vanaf vandaag zijn er nieuwe normen voor autorijden en drugsgebruik. Hoe lang mag je niet rijden na het nemen van een jointje of het slikken van een pil?
nos.nl nos.nl

1) Mdma
Een pilletje is gemiddeld 171 mg. Als je dat slikt, heb je zo'n 200 microgram mdma per liter bloed in je lichaam, waar 50 als bestuurder is toegestaan.
Het verschilt per persoon, maar het duurt zeker 16 uur voordat je bloedspiegel weer onder de maximale waarde zit. In extreme gevallen kan het zelfs 40 uur duren.
Als je twee pilletjes neemt met een pauze van 4 uur, dan duurt het nog veel langer. Het kan dan 19 tot 58 uur duren voordat je weer onder het maximale niveau zit en in de auto kan stappen. En let op, er zijn ook veel zwaardere pillen dan 100 mg. Dan duurt het allemaal dus nog langer.
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
benzzzy zei:
De laatste keer dat ik dit deed reed ik een groep school kinderen dood.
Hun gezichten recht voor ik ze afmaakte zitten nu in mijn oogen gebant.
Klik om te vergroten...
Is dit een poging tot humor? If so, dikke faal.

Is het geen poging tot humor dan is het een nog dikkere faal..
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Harmless zei:
Is dit een poging tot humor? If so, dikke faal.

Is het geen poging tot humor dan is het een nog dikkere faal..
Klik om te vergroten...

Eerder een schreeuw om aandacht denk ik🤔
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
benzzzy zei:
De laatste keer dat ik dit deed reed ik een groep school kinderen dood.
Hun gezichten recht voor ik ze afmaakte zitten nu in mijn oogen gebant.
Klik om te vergroten...

Zit je weer Carmageddon te spelen..??
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Gewoon nóóit doen, dat lijkt me vanzelfsprekend... de meeste mensen die XTC gebruikt hebben (me included) kunnen niet eens fatsoenlijk recht lopen, laat staan autorijden. Is echt vragen om (grote) problemen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Harmless zei:
Is dit een poging tot humor? If so, dikke faal.

Is het geen poging tot humor dan is het een nog dikkere faal..
Klik om te vergroten...
Nee geen poging to humor en nee dit is niet gebeurt.
Er zijn hellaas wel meer dan genoeg gevallen waar dit is gebeurt onder invloed van drugs.

Rijden op drugs is egoïstisch.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het duurt best lang voordat MDMA uit je bloed is verdwenen; pas na 2 dagen. In de Verkeerswet zijn ook grenswaarden opgenomen hoeveel MDMA je (niet) in je bloed mag hebben. Je mag maximaal 50 microgram MDMA per milliliter bloed. Dat kan soms 40 uur duren voordat je weer onder die grens zit.

Mensen die MDMA op hebben kunnen risico's in verkeer niet meer goed inschatten. Ze hebben een vals gevoel van veiligheid, wat leidt tot onoplettendheid en achteloos rijgedrag. Het reactievermogen is verminderd. Dat leidt dus tot een grotere kans op een ongeval.

Je kan ook kijken wat het deed met Dzifa:
M
MidlifeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Harmless zei:
Mag ik vragen wat de gelegenheid is? Feestje? Experiment in middle of nowhere? Kun je niet beter overnachten in de buurt van waar je moet zijn? Rijden is echt gekkenwerk en totaal onverantwoord!!
Klik om te vergroten...
mijn vraag komt voort uit nieuwsgierigheid, en onlangs is trance dance weer gehouden, kan toch niet zijn dat van de honderden auto's, er voor allemaal een bob is! en ook ik nooit wat verneem van een ongeluk na afloop ,waarvan de bestuurder onder invloed was. En ja het feestje is in the middle of nowhere ,tevens advies ook ter harte genomen, TNX
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Midlife zei:
Hoi deze midlife man,heeft het weer eens op zijn heupen.
Mijn vraag is er iemand die zijn /haar ervaring wilt delen, autorijden onder invloed danwel of aan het einde van de trip?
Kun je mog wel redelijk opletten ed.of ben je toch teveel afgeleid?
Ik weet het , is niet verstandig ,doe ook niet aan zelf overschatting en er is zeker geen sprake van alcoholgebruik.OV gebruik is geen optie ,want dat is daar nauwelijks of niet! Alvast bedankt
Klik om te vergroten...
Dit is exact waarom festivals geen vergunning meer krijgen. Ik vind dat hier een gevangenisstraf van een jaar op moet staan.
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Midlife zei:
mijn vraag komt voort uit nieuwsgierigheid, en onlangs is trance dance weer gehouden, kan toch niet zijn dat van de honderden auto's, er voor allemaal een bob is! en ook ik nooit wat verneem van een ongeluk na afloop ,waarvan de bestuurder onder invloed was. En ja het feestje is in the middle of nowhere ,tevens advies ook ter harte genomen, TNX
Klik om te vergroten...
Klopt, er rijden ook veel mensen onder invloed. Die mogen wat mij betreft stuk voor stuk hun roze pasje inleveren. Als je zo met levens wilt spelen doe je dat maar op je zolderkamer achter de pc, maar niet in een auto op de openbare weg.. :)

Goed te horen dat je het niet hebt gedaan, maar het zou eigenlijk geen vraag moeten zijn..
M
MidlifeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Goed te horen dat je het niet hebt gedaan, maar het zou eigenlijk geen vraag moeten zijn..
[/QUOTE]
geen vraag moeten zijn? waarom een condoom , stel een vraag, en wordt een ervaring cq. kennis rijker TNX
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Midlife zei:
geen vraag moeten zijn? waarom een condoom , stel een vraag, en wordt een ervaring cq. kennis rijker TNX
Klik om te vergroten...

Hij bedoelt natuurlijk dat het eigenlijk geen vraag zou moeten zijn, omdat het wel erg vanzelfsprekend is dat achter het stuur gaan zitten met MDMA in je bloed hartstikke onveilig is.

Wat heeft dat met een condoom te maken? xD Behalve dat het net zo vanzelfsprekend dat random een potje seksen zonder voorbehoedsmiddel niet veilig is als je geen koters/SOA wil. :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."