Van een kater heb ik gelukkig niet veel last, ik gebruik mdma ook heel weinig, de laastte keer was 7 maanden geleden. Ik probeer de magie ervan te houden, en de katers vallen ook heel erg mee.
Ik gebruik mdma de laatste jaren ook minder. Er zit nu vaak een half jaar of langer tussen, ipv de 2,5-3 maanden in de tijd daarvoor.
Ik weet niet hoevaak jij al mdma hebt genomen in totaal, maar mijn ervaring is dat de rush, de lichamelijke euforie afneemt met de jaren, hoe verantwoord ik het ook gebruik. Het is voor mij gewoon niet meer mogelijk om die intense euforie te krijgen. Tenminste, niet met een normale dosering en hoger begin ik niet aan. Naast het afzwakken van de euforie, wordt de kater juist heftiger merk ik.
Maar de magie, daar denk ik anders over. Veel mensen praten over de mdma magie alsof het die lichamelijke euforie is. Zo zie ik het niet. Ik zie de magie veel meer in hoe je geestelijk omgaat met de mdma ervaring. Voor mij is elke mdma ervaring weer magisch, omdat ik weet dat de magie ligt in het genieten van het moment. In even helemaal vrij zijn van tijd. En dat ligt grotendeels aan jezelf denk ik. De mdma rush maakt dat alleen makkelijker.
Nu een week later na mijn roll voel ik me weer écht de oude, afgezien van een vervelende blaar in mijn mond die nu bijna weer weg is. Ik ben er een beetje van geschrokken hoelang het herstel nu duurt bij mij, al heb ik deze keer ook wat hoger gedoseerd dan ik normaal doe. Maar ik weet niet man... ik wil dit eigenlijk niet meer.