Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSuper zenuwachtig voor xtc

Super zenuwachtig voor xtc

23 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Vaker 6-apb gedaan? Die katers waren bij mij nog heftiger dan die van mdma...

Maar als ik het dan even met wat heel anders vergelijk:

Laatst voor het eerst changa gedaan. Supermooie ervaring, achteraf nog dagenlang een positieve afterglow en helemaal geen kater. iets totaal anders dan mdma natuurlijk, maar het doet me toch denken: waarom zit ik nog aan drugs als mdma, als er dingen zijn die ook geweldig zijn om te doen, maar niet fysiek belastend...
Klik om te vergroten...
Ja wel eens vaker gedaan maar nooit echt een goede dosering gehad. Ook geen last van een kater gehad toen.

Ja psychidelica zijn eigenlijk veel interessanter. DMT staat nog op mijn lijstje. Maar eerst weer eens LSD doen, dat is alweer te lang geleden.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik en een vriendin hebben altijd wel moeite met de come up. We moeten altijd beetje levelen. Lichaam en hoofd is het nog niet met elkaar eens. Beide moeten vrijwel altijd overgeven.
Rest van de groep heeft nergens last van...

Overigens heb ik vrijwel geen last van een kater. Ja ik ben brak. Mag ook wel na een nacht doorhalen. Zaterdag feestje. Zondag middag pas slapen. Maandag dan nog vrij maar me wel fit voelen, beetje moe. En dinsdag gewoon normaal werken.

Zenuwen heb ik altijd wel. Maar ik pak pas als ik echt denk: jaaaah heb zin om te gaan.
Zenuwen heb ik vooral omdat ik weet dat ik waarschijnlijk moet overgeven. En ik ben altijd bang dat ik de wc niet haal.
Ik voel het nu overigens wel goed aankomen. Laatste keer voelde het alsof ik grote boodschap moest doen. Zat op de wc... oh nee toch niet, even omdraaien :P
T
TripEekhoornLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Interessant hoe veel mensen zich niet fijn voelen tijdens de mdma opkomst. Ik voelde me de laatste keer (vrijdag) ook een beetje gespannen/zenuwachtig. Dat was eigenlijk nieuw voor me, aangezien ik eigenlijk altijd heb gehad dat ik al de hele tijd voorpret heb voor en tijdens de opkomst. Ik weet wat er (ongeveer) gaat komen, dus mijn lichaam stelt zich al in op dat gevoel. Tenminste, zo gaat het meestal, maar de laatste keer had ik dus ook wat last van spanning/zenuwen.

Ik heb dit vaker gezegd, maar ik vraag me echt af of ik niet gewoon helemaal moet kappen met mdma. Een kleine 4 uurtjes zeer goed voelen en dan dagenlang brak. Nu 4 dagen later ben ik nog niet helemaal de oude. Het blijft een bijzondere ervaring, maar het kost eigenlijk teveel...
Klik om te vergroten...

Van een kater heb ik gelukkig niet veel last, ik gebruik mdma ook heel weinig, de laastte keer was 7 maanden geleden. Ik probeer de magie ervan te houden, en de katers vallen ook heel erg mee.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
TripEekhoorn zei:
Van een kater heb ik gelukkig niet veel last, ik gebruik mdma ook heel weinig, de laastte keer was 7 maanden geleden. Ik probeer de magie ervan te houden, en de katers vallen ook heel erg mee.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik mdma de laatste jaren ook minder. Er zit nu vaak een half jaar of langer tussen, ipv de 2,5-3 maanden in de tijd daarvoor.

Ik weet niet hoevaak jij al mdma hebt genomen in totaal, maar mijn ervaring is dat de rush, de lichamelijke euforie afneemt met de jaren, hoe verantwoord ik het ook gebruik. Het is voor mij gewoon niet meer mogelijk om die intense euforie te krijgen. Tenminste, niet met een normale dosering en hoger begin ik niet aan. Naast het afzwakken van de euforie, wordt de kater juist heftiger merk ik.

Maar de magie, daar denk ik anders over. Veel mensen praten over de mdma magie alsof het die lichamelijke euforie is. Zo zie ik het niet. Ik zie de magie veel meer in hoe je geestelijk omgaat met de mdma ervaring. Voor mij is elke mdma ervaring weer magisch, omdat ik weet dat de magie ligt in het genieten van het moment. In even helemaal vrij zijn van tijd. En dat ligt grotendeels aan jezelf denk ik. De mdma rush maakt dat alleen makkelijker.

Nu een week later na mijn roll voel ik me weer écht de oude, afgezien van een vervelende blaar in mijn mond die nu bijna weer weg is. Ik ben er een beetje van geschrokken hoelang het herstel nu duurt bij mij, al heb ik deze keer ook wat hoger gedoseerd dan ik normaal doe. Maar ik weet niet man... ik wil dit eigenlijk niet meer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."