Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"heuj, leuk reportje heb je geschreven. Heb waardering voor de kleine waarschuwing die je er op het laatst nog even bij zet! als ik zo lees hoe je het hebt ervaren krijg ik ook het idee dat dit een probeersel wa, maar niet iets om regelmatig te doen. Spice en ander synthetisch spul van dat kaliber is eigenlijk allemaal klerezooi. Je geeft ook aan dat het erg veel op wiet lijkt. in principe dus geen reden om dit te gebruiken dan lijkt me. nogmaals: goed report pik!"
"Het hangt sowieso een beetje af van je verwachtingspatroon. Als je denkt dat je gaat spacen zoals van mdma volgt er alleen teleurstelling. Wat betreft je vraag of je eraan moet wennen: ik weet niet of wennen uberhaupt wenselijk is. tolerantie is snel opgebouwd en dat spul is aardig verslavend."
"Alcohol Tabak wiet hasj truffels mdma xtc coke speed 4fmp miauw keta ghb"
"Naar mijn idee is het cruciaal dat je ruim voor én tijdens de zwangerschap overal van af blijft. Ook in de periode dat je eventueel borstvoeding geeft. Dat gezegd te hebben hoef je daarna niet per se te stoppen met alles, dat moet je voor jezelf beslissen. Ondanks dat jullie kind een van de balangrijkste dingen in jullie leven zal zijn betekent nog niet dat je eigen leven ophoudt. Als je af en toe een feestje pakt en wat gebruikt is daar niks mis mee. Ik ga ervanuit dat je zelf prima weet wat gepast is en wat niet. Zorg er in ieder geval ten aller tijden voor dat zoiets geen effect heeft op de omgang met die kleine. Zeker als jullie kindje wat ouder is mag die er niks van merken. Als je die maatstaf aanhoudt zie ik geen bezwaar tegen incidenteel gebruik. Ik hoop dat je er wat mee kan!"
"Interessant om te lezen! Goed ook dat je naar die feesten en dat concert bent gegaan zonder te drinken. veel mensen doen tijdens zo'n nuchtere maand compleet andere dingen dan ze zouden doen wanneer ze wel drinken. dan weet je uiteindelijk nog niks natuurlijk! het zijn van de bob is hierbij ook een goede stok achter de deur. De zin in een drankje tijdens bepaalde momenten is vanzelfsprekend. Je hersenen, slim als ze zijn, hebben de link tussen de twee allang gelegd. net als een roker die zin heeft in een peuk bij een bakkie koffie."
"Tof report pik! na de laatste zin had ik eigenlijk nog wel zin om ff door te lezen.. Helaas was de avond afgelopen. Echt hilarisch dat je in het begin zegt dat je geen zin hebt in een berg opruimwerk om vervolgens een foto van een ongelooflijke klerebende te zien. Gek hoe zo'n avond kan lopen. Wat betreft de truffels herken ik het wel een beetje, behalve dat ik vanaf de eerste keer dat teleurstellende gevoel had. In het begin een tijdje een lachkick maar op een gegeven moment de afwisseling tussen vrolijk en melancholisch en dat de melancholische kant steeds meer de boventoon begon te voeren. Ik ben al best een tijdje nieuwsgierig naar andere psychedelica maar heb tot nu toe de stap nog niet durven te zetten. de reden hiervoor is dat ik tot nu toe altijd middelen heb gebruikt die onder anderen ook je stemming verbeteren. ik ben bang dat als ik iets gebruik wat dat niet doet m'n kop meer naar een negatieve gedachtegang zal neigen. heb je toevallig nog tips wat dat betreft? nogmaals: tof report!"
"Ik weet van mezelf dat ik de eerste paar keren ook wat zenuwachtig was voorafgaand aan zo'n avond. vooral de eerste keer is vreemd omdat je dan uberhaupt niet weet wat je er van moet verwachten, wat het overigens ook erg lekker maakt. Tegenwoordig heb ik voor een feestje nog steeds wel wat last van spanning, laten we het maar gezonde spanning noemen, maar zoals je zelf al zegt trekt dat naarmate de avond vordert gewoon weg en dan zit je goed. Ik denk dat je voor jezelf moet proberen te bedenken dat het allemaal gewoon goed zit. je weet inmiddels wat je ongeveer moet verwachten en dat het in principe niks engs is, ervanuitgaande dat je gewoon normaal doseert. laat je gewoon lekker meeslepen door de avond en laat het over je heen komen. meer valt er echt niet aan te doen. Wat @Zonnetje opmerkte is trouwens ook wel een goede tip. een paar drankjes halen toch het scherpe randje er af (mits je je kop er van tevoren niet afzuipt). Ik hoop dat je er wat mee kan!!"
"Het was inderdaad een verhaaltje maar niet vervelend om te lezen, je schrijfstijl is prettig om te lezen. ik moet zeggen dat ik na feesten wel eens een tijdje beroerd ben geweest, echter niet zoals jij het beschrijft. Ik vind het sowieso gek dat je de dag na het feest eigenlijk weinig last hebt maar dat het de volgende dag pas op komt zetten. Misschien komt dat omdat het de dag erna nog niet helemaal uit je systeem is. Overigens, echt buikgriep, zoals je het beschrijft, is het niet. dat duurt namelijk minstens een dag of vier en gaat ook gepaard met een hoop diarree. misschien heb je dit ook maar dat lees ik in ieder geval niet terug in je verhaal. ik denk dat je lichaam het op een of andere manier het gewoon oneens is geworden met de middelen die je consumeert gedurende zo'n feest. Drink je tijdens het gebruik ook veel? of rook je extreem veel? Misschien combineer je dingen waardoor je lijf zo slecht reageert. misschien moet je bij het volgende feestje één van de mogelijke factoren uitsluiten en zodoende kijken of het aan iets specifieks ligt. Meer weet ik er eigenlijk ook niet over te zeggen. Hoop dat je uitvindt waar het aan scheelt. Succes!"
"Met de hoeveelheid die je noemt zul je geen hartaanval krijgen hoor. Ik ken het overigens wel. Aan het eind van zo'n avond lig je aan jezelf overgeleverd in je nest met geen enkele andere afleiding dan je eigen gedachten. Juist daardoor ga je zo denken. Wellicht helpt het om gewoon even iets te gaan doen, filmpje kijken o.i.d. totdat je lichaam een beetje kalmeert. Het werkt na verloop van tijd gewoon uit namelijk. Probeer je gewoon niet al te druk te maken en vermijdt de doemscenario's."
"Allereerst: wat een aangrijpend verhaal, en wat een klote situatie zeg! Voor zover ik het begrijp heb je al goede stappen gezet en ben je in ieder geval op weg naar de oplossing. Je moet niet vergeten dat je na al die jaren gebruik niet moet verwachten dat je het kan oplossen in een paar dagen of weken. je bent goed bezig en dat is hetgene waar je je op moet focussen, al is het maar van dag tot dag. Met kleine stapjes kom je er uiteindelijk ook, dan duurt het maar wat langer, who gives a fuck! wat betreft de familie waar je geen contact mee hebt: lekker laten zitten. Ze hebben jou geen goed gedaan en je bent ze geen reet verschuldigd! bloed maakt niks uit. Familie bouw je door vertrouwen en liefde. Ze zijn de gedachten in je kop niet waard! Denk maar aan je dochter en de band die je met haar hebt. probeer de persoon te zijn waar ze tegen op kan kijken. Zij is de grootste stok achter de deur die je hebt. Als ze ouder is kan je het haar altijd nog vertellen. Voor nu moet je professionele hulp van buitenaf blijven zoeken en er aan blijven werken. Ik ben ervan overtuigd dat het kan! Wat betreft de oxazepam: pas hier ook mee op. Dit is namelijk ook erg verslavend. Ik wens je heel veel succes de komende tijd! Als je behoefte hebt aan een luisterend oor mag je me altijd een privébericht sturen."