Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZiek geworden

Ziek geworden

18 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hmm vreemd. Je zou juist een hoge lichaamstemperatuur moeten hebben met xtc.
D
Danny0531Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Pillen getest voor de tijd?
P
PsychojankieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb dus al een paar keer XTC gedaan, ben er altijd super goed op gegaan! Maar deze keer ging het fout.

We gingen 2dagen achter elkaar:
Dag 1:

Heel veel gedronken, super lekker gedanst heel de avond door tot in de ochtend (6uur). Uitgeslapen tot in de namiddag.


Dag 2:
Super energiek wakker geworden omdat ik echt heel blij was om nog eens te gaan feesten. Had nog wel een klein beetje last van de avond ervoor, maar dat was snel over. We zijn de 2de avond dus gaan feesten in Thuishaven. We hadden 2pillen de persoon. Ik ben gestart met 1pil. Beetje later vroeg ik aan me vrienden wanneer ik moest bij pakken maar ze gaven niet echt een goed antwoord. Het effect was al heel hard afgezwakt en toen nam ik bij. Eerst een kwartje (voelde niets), nog een kwartje (voelde nog niets), nog een kwartje (voelde nog niets). Ik weeg ongeveer 70.

Toen voelde ik me ineens niet meer zo goed, ben ik naar de toiletten gelopen. Paar keer overgegeven, daarna terug gaan feesten voor 15minuten. Toen kwam het terug. Ben super ziek geworden. Heel veel moet overgeven, veel hoofdpijn. Ik ben naar de dokter geweest en ik heb niet gezegd dat ik iets had genomen maar wel dat ik had gedronken. Zij zei dat ik buikgriep had. Mijn lichaamstemperatuur was zeer laag 35graden. (normaal bij mij 38graden) Ben er echt 4/5 dagen heel ziek van geweest. Had super veel lever steken.

Op het feest zelf, heb ik heel veel water gedronken. Na elke keer overgeven terug veel water gedronken.
- het zou mogelijk zijn dat ik veel teveel heb gedronken. (watervergiftiging)

Door wat zou het kunnen komen dat ik zo slecht ging?
En graag nog tips ivm. bijpakken en andere tips mogen ook altijd!
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmm. In mijn ervaring is 2 dagen achter elkaar pillen slikken opzichzelf al best zwaar op je lijf. En dan nog drinken en druk lopen doen. Als je de pillen niet meer voel zou ik denken dat het een teken is om te stoppen.
Maar ja. Wat weet ik. Ik ga nooit naar feesten. Ik ga met een tentje in het bos staan en kampvuurtjes maken op MDMA :P
P
PsychojankieLid
01-01-2024, 00:00
#5
StimsalaBanne zei:
Of er zat helemaal geen MDMA in je Xtc pillen, en/of kreeg je gewoon de buikgriep. :thinking:

Zuinig op jezelf zijn joh, en laat je pillen altijd van te voren testen. Het is anoniem en (meestal) gratis.

Waar? Door het hele land. Klik mij..
Klik om te vergroten...

er zat zeker wel wat in want khad bij genomen van een pil van een vriend van mij. Hij had halve bij genomen en voelde het stevig. Ik nam van die zelfde een kwartje.

Maar inderdaad 4-5dagen ziek zijn van zoiets is wel best lang. Zou dan niet al die afbraakstoffen moeten weg zijn?

Woon zelf in belgie maar we gingen eens feesten 2dagen achter elkaar feesten in Nederland, weet zelf niet echt of het hier in belgie al vaak gebeurd dat drugs testen.
P
PsychojankieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Danny0531 zei:
Pillen getest voor de tijd?
Klik om te vergroten...
Nee sorry
P
PsychojankieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Martinus zei:
Hmm. In mijn ervaring is 2 dagen achter elkaar pillen slikken opzichzelf al best zwaar op je lijf. En dan nog drinken en druk lopen doen. Als je de pillen niet meer voel zou ik denken dat het een teken is om te stoppen.
Maar ja. Wat weet ik. Ik ga nooit naar feesten. Ik ga met een tentje in het bos staan en kampvuurtjes maken op MDMA :P
Klik om te vergroten...

1ste avond alleen drank, pas de 2de avond pillen genomen. Maar inderdaad ben ook nog redelijk nieuw. En onder invloed slimme beslissingen nemen over bijsteken of niet is al wat moeilijker als je me begrijpt 😜
P
PsychojankieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Hmm vreemd. Je zou juist een hoge lichaamstemperatuur moeten hebben met xtc.
Klik om te vergroten...

inderdaad... in het begin was dat ook zeker weten maar. Na de eerste paar keer overgeven was het al veel minder!
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychojankie zei:
1ste avond alleen drank, pas de 2de avond pillen genomen. Maar inderdaad ben ook nog redelijk nieuw. En onder invloed slimme beslissingen nemen over bijsteken of niet is al wat moeilijker als je me begrijpt 😜
Klik om te vergroten...

Ow oeps ik kan niet lezen.
Ik doseer vaak halfjes de hele avond door. Iedere keer als ik denk. Nou ik kan nog wel wat hebben dan neem ik weer een halfje.
Mijn tijdsbesef op xtc is altijd helemaal weg dus vaak gaat het bij mij op gevoel.

Ik check ook vaak op xtc databases wat de concentratie van de pil mogelijk is. Dit is natuurlijk niet 100% betrouwbaar omdat pillen vervalst kunnen worden, maar het is beter dan niks als je geen zin heb om ze te laten testen.
Laten testen is natuurlijk het best, dan weet je zeker wat je neem.

Ik heb wel gehoord dat voor sommige mensen xtc best hard op de maag leg. Ik eet altijd een goede maaltijd voor ik xtc neem en ik heb nooit echt last gehad.
Zo ziek worden dat is mij nog nooit overkomen, maar ik ben geen feestbeest dus.. :P
P
PsychojankieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Martinus zei:
Ow oeps ik kan niet lezen.
Ik doseer vaak halfjes de hele avond door. Iedere keer als ik denk. Nou ik kan nog wel wat hebben dan neem ik weer een halfje.
Mijn tijdsbesef op xtc is altijd helemaal weg dus vaak gaat het bij mij op gevoel.

Ik check ook vaak op xtc databases wat de concentratie van de pil mogelijk is. Dit is natuurlijk niet 100% betrouwbaar omdat pillen vervalst kunnen worden, maar het is beter dan niks als je geen zin heb om ze te laten testen.
Laten testen is natuurlijk het best, dan weet je zeker wat je neem.

Ik heb wel gehoord dat voor sommige mensen xtc best hard op de maag leg. Ik eet altijd een goede maaltijd voor ik xtc neem en ik heb nooit echt last gehad.
Zo ziek worden dat is mij nog nooit overkomen, maar ik ben geen feestbeest dus.. :P
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk een beetje van alles, die avond. Op foute tijd bijgestoken, veel te veel water gedronken en de avond ervoor uitgaan was zowiezo geen slimme zet denk ik.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Of er zat helemaal geen MDMA in je Xtc pillen, en/of kreeg je gewoon de buikgriep. :thinking:

Zuinig op jezelf zijn joh, en laat je pillen altijd van te voren testen. Het is anoniem en (meestal) gratis.

Waar? Door het hele land. Klik mij..
R
RtbyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik zou je eerst eens wat beter inlezen voor je de volgende keer gaat gebruiken Psychojankie!
Beginnen met een hele pil is nogal fors. Zeker als je bedenkt dat de gemiddeld pil tegenwoordig al snel 220mg bevat.

Voor een individu is 1,5x je lichaamsgewicht een mooie richtlijn om te bepalen wat je ´maximale´ dosis zou moeten zijn.
70 x 1,5 = 105mg, oftewel een halve pil.

Nu ga ik geen heilige spelen en zal ik toegeven dat menigeen zich niet per se daar aan houdt. Echter, bijna 2 hele pillen naar binnen werken, omdat je het nog niet voelt is misschien toch wel een beetje te enthousiast.. Waarschijnlijk heb je dus over gedoseerd, wat je lichaam niet aan kon en kwijt probeerde te raken (kotsen). Mogelijk dat de dag er voor je niet heeft meegeholpen.

Dit forum biedt genoeg info! Lees eens verder en geniet volgende keer weer :)
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb je het coronavirus?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je kan ook gewoon al iets onder de leden hebben gehad. En door je verzwakte staat van zijn (brak en drugs gebruiken) was de grens bereikt en zei je lichaam stop, ik ben ziek.
P
PsychojankieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Rtby zei:
Ik zou je eerst eens wat beter inlezen voor je de volgende keer gaat gebruiken Psychojankie!
Beginnen met een hele pil is nogal fors. Zeker als je bedenkt dat de gemiddeld pil tegenwoordig al snel 220mg bevat.

Voor een individu is 1,5x je lichaamsgewicht een mooie richtlijn om te bepalen wat je ´maximale´ dosis zou moeten zijn.
70 x 1,5 = 105mg, oftewel een halve pil.

Nu ga ik geen heilige spelen en zal ik toegeven dat menigeen zich niet per se daar aan houdt. Echter, bijna 2 hele pillen naar binnen werken, omdat je het nog niet voelt is misschien toch wel een beetje te enthousiast.. Waarschijnlijk heb je dus over gedoseerd, wat je lichaam niet aan kon en kwijt probeerde te raken (kotsen). Mogelijk dat de dag er voor je niet heeft meegeholpen.

Dit forum biedt genoeg info! Lees eens verder en geniet volgende keer weer :)
Klik om te vergroten...

Heb me al vaak ingelezen hierover, maar onder invloed nog normaal kunnen nadenken over bijnemen. Je denkt niet na over de gevolgen op dat moment. Dat is best moeilijk, zeker als je gewoon lekker wilt doorgaan.

Bedankt voor je reactie! En zal zeker genieten volgende keer.
Nog een fijne avond verder trouwens
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychojankie zei:
Heb me al vaak ingelezen hierover, maar onder invloed nog normaal kunnen nadenken over bijnemen. Je denkt niet na over de gevolgen op dat moment. Dat is best moeilijk, zeker als je gewoon lekker wilt doorgaan.

Bedankt voor je reactie! En zal zeker genieten volgende keer.
Nog een fijne avond verder trouwens
Klik om te vergroten...

Voortaan gewoon maar 1 meenemen dan kun je ook niet meer nemen. Daarnaast laten testen. Ik vermoed:

1) combinatie van kater en veel te veel mdma. Te veel van je lichaam gevraagd.
2) de meeste pillen zijn tegenwoordig wel 180-220 mg, als je pech hebt nog meer, misschien wel 250. Dan heb je dus 500mg op met 70kg...echt veel te veel. Probeer 1.5mg tot 2mg max aan te houden. Dat kan alleen als je weet wat je neemt.
3) vervuilde pillen (kleine kans)
4) gewoon ziek, buikgriep oid.

Ik raad je iig aan om sowieso te gaan laten testen en niet zomaar wat te nemen. Mocht je nog een keer bij de dokter komen, zeg dan gewoon dat je wat gebruikt hebt. Als ze het niet weten kunnen ze een verkeerde diagnose stellen met alle gevolgen van dien.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mdma kan je weerstand erg omlaag brengen. Ik heb vaker last van blaasontsteking of een koortslip erna. Ik denk ook dat het wat teveel was van het goede in 1 weekend.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#19
Beetje teveel van het goeie denk ik. Eerste dag al lekker tanken, katertje dan verstoppen met hoge inname van pillen. Ja dat moet er dan een keer uit. Ik ga niet met een vingertje wijzen want hey ik ben niet een heilige. Volgende keer ff testen en dan de week ervoor rustig aan, goed eten Chill zijn en dan lekker pilletje doen. Veel leuker, voor jou voor iedereen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."