#1
De eerste paar keer had ik de dag erna wel iets van een afterglow maar dat was er al snel af.
Welke vraagtekens?Ik heb er altijd zoveel vraagtekens bij...
Hoe kun je nou een nagloed hebben nadat je je receptoren en lichaam uitput. Ben er jaloers op hoor! 😂Welke vraagtekens?
Ik wens je hoe dan ook ooit eens een mooie nagloed toe!
Stuur maar door! Maar ik ben ervaringsdeskundige en geen arts hé!Als ik eens beter opzoek over een manie, denk ik niet dat het dat geweest is, gezien ik mezelf in de hand had en nergens schade berokkend heb. Het lijkt dan meer op een hypomanie, maar ik lees op internet dat een hypomanie zonder psychotische kenmerken is, en dat had mijn opwelling wel. Maar ik kon op ieder moment rationeel praten en ook zeggen aan mijn vrienden / dokters wat er aan de hand is, dus een echte psychose was het niet. Ze zeiden dat ook allemaal; hoe het echt opviel dat ik zeer erg voor rede vatbaar was. Of ik dus echt bipolair ben weet ik niet. Dat zal ook de reden geweest zijn dat ik geen diagnose kreeg vermoed ik, al zeiden ze wel dat ze tegenwoordig zo weinig mogelijk met diagnoses werken omdat dat traumatiserend kan zijn en meer met symptomen aanpakken (of dat goed is, ik weet het niet, ik weet namelijk graag wat er met me aan de hand is anders ga ik zelf puzzelen en dat is niet goed).
Zou ik eens een PM mogen sturen waarin ik het verhaal doe? Ben eens benieuwd wat jij ervan denkt, gezien je blijkbaar veel kennis over het thema hebt. Het probleem met een topic aanmaken is een beetje dat er ook mens(en) in het verhaal voorkomen die hier ook op het forum zitten.
Maar jij bent dan ook een fiets! Hoeveel serotonine heeft een fiets!?Enige nagloed die ik ooit heb ervaren was na truffels. MDMA voelde ik mij altijd compleet binnenstebuiten van de dagen erna.
Ik zorg voor veel rust vooraf, een middagdutje bijvoorbeeld, begin vroeg en leg me in de zetel.Hoe kun je nou een nagloed hebben nadat je je receptoren en lichaam uitput. Ben er jaloers op hoor! 😂
Zo gaat het bij mij ook meestal: eerste dag(en) wat moe maar happy, daarna een klein dipje.De dag na mdma voel ik me ook nog heel goed en lekker. Wel wat moe natuurlijk maar wel happy en relaxt. De 2e dag na mdma komt mijn dip pas.
Ik heb het ook al gehad - vooral met pillen ipv kristallen -, dat je hele maag overhoop ligt en je je afvraagt waarom je je dit jezelf aandoet...Ik had in het begin altijd een afterglow de dag(en) na MDMA. Na een dikke 10 keer of zo verdween dat en kreeg ik in plaats daarvan een halve week van brak voelen. Dat was de laatste keer (klein halfjaar geleden) zo erg dat ik besloot dat die paar uurtjes lekker voelen het lang niet meer waard zijn.
Met psychedelica heb ik nog steeds vaak een afterglow, maar dat voelt in eerste instantie al veel gezonder om te doen.
Bij mij minderde het toen ik te vaak nam. Die 2-3 maand ertussen laten lijkt mij zeker een must.De eerste paar keer had ik de dag erna wel iets van een afterglow maar dat was er al snel af.
Dat denk ik ook niet. Misschien heb ik dan misschien wel een grotere reserve in mijn hersenen (?), het blijft een aanslag op je psyche én je lichaam...Vraag me af of het bij mensen waar de afterglow blijft ook minder schadelijk is. Denk het niet eigenlijk.
Ben eigenlijk wel blij dat mijn lichaam duidelijk 'nee' heeft gezegd.
Dat vraag ik me af. Het schijnt dat je gehele serotonine voorraad min of meer gereleased wordt bij zowel een lage of hoge dosering. Tenminste dat heb ik gehoord van iemand die er veel meer verstand van heeft dan mij. Dus het zal vast complexer liggen dan dat.Dat denk ik ook niet. Misschien heb ik dan misschien wel een grotere reserve in mijn hersenen (?), het blijft een aanslag op je psyche én je lichaam...
Same here!Zo gaat het bij mij ook meestal: eerste dag(en) wat moe maar happy, daarna een klein dipje.
Maar dat dipje vang ik wederom op door veel rust en goed eten. Werkt prima voor mij.
Dan zou mijn onzekere stelling ook niet kloppen... Misschien heeft @Cerberus hieronder wel gelijk, al werkt een manie op zich dan ook weer in op je serotonines, dus als die daar geen reserves meer vindt weet ik het ook niet meer... Wat ik mij wel afvraag is of MDMA énkel je serotonine-voorraad opvreet, en bv. niet je dopamines en dergelijke. Misschien ligt daar een antwoord?? Man man, veel 'misschiens' in deze reactie...Dat vraag ik me af. Het schijnt dat je gehele serotonine voorraad min of meer gereleased wordt bij zowel een lage of hoge dosering. Tenminste dat heb ik gehoord van iemand die er veel meer verstand van heeft dan mij. Dus het zal vast complexer liggen dan dat.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."