Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk wil dolgraag van de diazepam af

Ik wil dolgraag van de diazepam af

82 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey hallo!,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Ruud, 29 jaar, 1 jaar GHB verslaafd geweest in combinatie met Benzodiazepinen. Ik was gevonden door de buurman, die zag dat ik vaag aan het doen was in mijn werkbus, wat later bleek... Delerium, een GHB Delerium, mijn familie is zsm mogelijk naar mijn huis gegaan en hebben hebben direct de ambulance op gebeld. Ik MOEST verblijven in een Detox kliniek en ben dmv Diazepam afgekickt wat een verschrikkelijke hel was. 4 dagen later kwam ik bij, bloeddruk begon goede waarden te geven, temperatuur begon te zakken. Ik had het gewonnen, die verschrikkelijke GHB verslaving!.. Maar die benzodiazepinen dan ? Ik zat in de kliniek op jawel.. 100 mg per dag, waanzin. Toen ik helemaal mezelf weer was, wou ik graag naar huis, maar dat was lastig omdat de burgemeester mij een IBS had gegeven, maar ondanks dat mocht ik naar huis! En nu van die benzodiazepinen af! Ik zit nu op 30 mg per dag en mijn arts heeft gezegd, volgende week 20 mg. Dat is een behoorlijke stap, want ik voel me echt vaag, net zoals jou, depri, gedachten tollen door me hoofd , heb gisteren gelijk gebeld naar mijn arts want ik kreeg gewoon zelfmoord gedachten en zo was ik nooit, dokter heeft gelijk naar mijn verslavingsarts gebeld en moet maandag gelijk naar mijn arts want volgens mij nemen wij veeeeelste grote stappen. Ik jaren klakkeloos diazepam voor het slapen genomen, was er geen diazepam dan wel iets wat op Pam eindigt. Ik weet niet HOE verslaafd ik ben aan diazepam maar dit is echt crazy shit.
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Veel erger dan GHB, praten doet raar, angst, paniek heb ik nog niet gehad maar verwacht het wel volgende week minus 10 mg. Iemand Tips of advies of iets dergelijks. Coffeecup, ik voel en weet wat je voelt, denkt, kortom misschien kunnen we elkaar of als jij al clean bent, mij ook door deze drek te trekken, letterlijk. Ik heb een bedrijf, heb het mega druk. Misschien moet ik minder werken.. maar dan heb ik ook minder inkomen. Ik/WIJ? Zit of zitten echt in een kut situatie. Iedereen die nooit benzodiazepinen heeft gehad, blijf eraf ! Want het is fucking zwaar. Nooit gedacht zo zwaar.
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#3
En die ellendige GHB ook, het heeft mijn doen veranderen in een ware hel. Ik ben bijna al mijn vrienden verloren plus mijn moeder en broers, iedereen was hopeloos. Gelukkig heb ik mijn lieve moeder weer en broers en raak die rommel nooit weer aan! Ik heb heel veel van Raver gelezen des tijds, eerst dacht ik van " nou zo overdreven is echt niet! " Nou Raver had gelijk. Je kunt alleen kappen in een kliniek of je moet zooooooooo sterk in je schoenen staan en daarbij is het mega gevaarlijk. Jezus, wat een tering troep was dat zeg.
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoe is het met jou Raver ?
n
nietjansenLid
01-01-2024, 00:00
#5
suc6
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat een verhaal. Stap van 30 naar 20 lijkt mij ook groot. Ik slik nog maar 5 Mg in de ochtend. Ben er echt niet trots op, omdat ik weet dat ik afhankelijk ben aan dat vervelende halve pilletje. Ik moet er vanaf. Het maakt me rustig, met studeren etc. Plan is te breken in kwartjes, twee x 2,5 p dag, week later 2,5 p dag en hoop daarna klaar. Heb nog 20 stuks, en waar ik woon zijn ze zo niet te krijgen. Een doosje van 30 stuks kost me echt een kapitaal.
Mijn laatste recept heb ik besteld om af te bouwen. Hoeveel doosjes ik in het verleden wel niet heb aangeschaft, daar kon ik een leuk autootje voor hebben om mee te starten. Van 2014 tot nu geregeld terug gevallen in g, met pauzes van maanden nuchter ertussen. Maar nooit meer, mijn laatste ontwenning was zo heftig. Op eigen houtje door het oog van de naald gekropen dus echt geluk gehad. Beseffend dat de mogelijkheid groot is dat de diazepam straks ook niet meer werkt. Nu nog dat laatste stukje, van die 5 Mg af, ik blijf daar maar aan hangen
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Coffeecup zei:
Nu nog dat laatste stukje, van die 5 Mg af, ik blijf daar maar aan hangen.
Klik om te vergroten...
Laatste stukje hakt er zowel fysiek als mentaal relatief het hardst in bij benzo ontwenning, is niet zo raar dat je het daar moeilijk mee hebt ondanks dat het aantal milligram relatief weinig is. Succes met de laatste loodjes.

Denk maar aan de vrijheid van je eigen mentale en chemische gevangenis die je hebt verkregen zodra je deze ellende achter je hebt gelaten. Het wordt steeds makkelijker.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Coffeecup
Toen ik ervan was afgebouwd een tijdje geleden was mijn redding in de laatste loodjes af en toe zopiclon als je echt slaap nodig had. Had dat toen max 3x in de week en was na 3 weken clean van de benzodiazepines (is weer tijdje terug voor mij maar dit hielp enorm)

Succes aan iedereen die afbouwd of eraan zit!
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dankje. Het is gewoon rot om afhankelijk te zijn van iets. Begin / halverwege dit topic was ik naar mijn huisarts gegaan. Na lang twijfelen hoor, want mijn diazepam had ik niet van de huisarts zelf. Het was een hele schaamte hobbel om die stap te zetten. Ik gebruikte toen 10-15 Mg per ochtend. Deze heeft mij ik dacht, in drie á vier weken af moeten bouwen. Handig waren de 2 Mg tabs die ik ook kon breken naar 1 Mg. Nu breek ik bij gebrek aan beter de boel in kwartjes. Eenmaal clean heeft de huisarts mij snel aan de ad gezet in overleg met mij. Deze sloeg niet aan. Toen overgegaan op een sterkere ad, met de mededeling met deze kon je niet zomaars stoppen. Dus ik durfde ze niet te nemen, liggen nog onaangebroken. Ook het verzoek gekregen om de onderliggende problematiek aan te pakken daarnaast. Maar voor nu is dat niet mogelijk. Er werd letterlijk gezegd, zolang ik diazepam slik, ik onder de catagorie verslaving val, en elke hulp instantie de deur dicht houdt. Met dat stomme halfje heb ik mij dus best in de nesten gewerkt. En waarom ik weer was begonnen met diazepam. Beetje zelfde als @Raver ik had een kleine terugval van ghb.Inmiddels een ruime maand clean en wil dit, zeker na de huidige ghb verhalen te hebben gelezen zo blijven. Mijn terugvallen zijn ook niet meer te tellen. Maar goed ik blijf hangen op 5 Mg. Ik heb nog baclofen maar dat hielp bij mij ook niet echt als terugval preventie, anders had ik die terugvallen ook niet. Weet iemand bijvoorbeeld of baclofen mij evebtueel wel zou kunnen helpen bij de laatste 5 Mg afbouw en eventueel tegen de ontwenning? Ik heb eventueel ook nog een doosje propranolol, ik geloof dat is een beta Blokker. Iemand ervaring? Verder is dat het enige in mijn zelfmedicatie verzameling
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Coffeecup zei:
Ik heb eventueel ook nog een doosje propranolol, ik geloof dat is een beta Blokker. Iemand ervaring?
Klik om te vergroten...
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar beta blokkers zijn antagonisten voor de noradrenaline receptoren. Het plakt zich dus aan de receptor zonder dat het verbinding maakt waardoor noradrenaline neurotransmitters geen contact kunnen maken met de receptor (en dus geen signaaloverdracht tot stand kunnen brengen).

Plat gezegd, het voorkomt noradrenaline activiteit. Noradrenaline doet hetzelfde als adrenaline, adrenaline heeft een methylgroep extra waardoor deze voor het lichaam moeilijk af te breken is. Dus net als bij adrenaline kun je denken aan verhoogde hartslag, bloeddruk, spierspanning, fysieke activiteit.

Ik denk dat de beta blokker een stuk minder heftig gaat wezen dan benzodiazepines maar dat het effect wel zeer wenselijk is zonder vervelende bijwerkingen achteraf. Ik denk dat het wel een goede steun kan wezen in zwaardere momenten aangezien benzo ontwenning vaak juist hartslag, spierspanning, etc kunnen doen toenemen.

Coffeecup zei:
Begin / halverwege dit topic was ik naar mijn huisarts gegaan.
Klik om te vergroten...
Fijn dat je iets aan je huisarts hebt en dat hij op een open manier gesprek met je aangaat. Vaak worden de onbegrijpelijke details achterwege gelaten. Ik ben stiekem een beetje benieuwd naar het soort AD maar misschien niet helemaal netjes om te vragen. :3

Coffeecup zei:
Mijn terugvallen zijn ook niet meer te tellen.
Klik om te vergroten...
Ik herval ook regelmatig maar het is de grote algemene lijn die er toe doet. Vaak wissel ik een heftiger middel om voor een iets minder heftig middel en bouw dan vanaf daar verder, het is wel voor gekomen dat ik 3x naar een minder heftig middel overstapte voordat ik weer een nullijn behaalde en herval is in nuchtere periode natuurlijk ook gewoon mogelijk.

Voor mij is het wel een streven om weer langere tijd (een maand bijvoorbeeld) door het leven te gaan. Maar in eerste instantie is het doel dat ik weer productief en sociaal kan functioneren en stabiel in het leven sta. Ik leg de lat ook niet te hoog omdat dit de kans op herval al snel doet toenemen. Hou het vooral een beetje luchtig voor jezelf zonder dat je je doel voor ogen verliest, soms is het al heel positief als je stabiel kunt draaien. Vaak richt ik mij in eerste instantie op 1 dag volledig nuchter, en dan vanaf daar zien we dan wel weer verder.

Met alleen wilskracht ga je het niet van je instinct winnen, beetje opdelen in chunks en dan stapje voor stapje. Je bent er zeer actief mee bezig en relatief maak je grote sprongen. Af en toe ook wat rustig aan te doen en tevreden te zijn met jezelf.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nu helaas zonder huisarts. Deze denkt dat ik er vanaf ben, nog een keer met dit verhaal aankomen durf ik echt niet. Deze denkt dat ik aan de ad zit. En je mag het vragen hoor. Toen ik clean was gebruikte ik Citolapram, na 30 Mg merkte ik nog niks. Hier snel en pijnloos van afgebouwd in overleg, en daarna over op Clomipramine. Dit schijnt wat heftiger te wezen volgens hem, dus je raadt het denk ik wel dat ik ze niet durf te nemen. Zeker niet nu ik nog diazepam slik. Ik ben echt een eitje hoor, bang wat middelen gebruik teweeg brengt. Niks durven te combineren.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nu dag 9 op 2,5 Mg van de 5 Mg waar ik een hele tijd op ben blijven hangen. Het gaat best goed op wat spierspanning in nek en schouders na. Dat is wel te doen. Ik blijf nog even op deze dosis voor een week waarschijnlijk omdat ik nog examen moet doen en gewoon aan het werk ben. Ik heb het geluk dat ik de grotere tabletten van 10 Mg heb (aurobindo) deze hebben een breuklijn, maar de andere helft is zonder breuklijn ook nog goed te delen in kwartjes van 2,5 Mg. Met die kleine blauwe voorheen was dat lastig, dan bleef er een klein belachelijk kruimeltje van over. Wel drink ik in de avond af en toe nog graag, de ene keer stop ik en daarna ben ik weer overstag. Moeilijk dus. Wel ben ik op dit na drugsvrij van alle andere goedjes. Wat denken jullie. Zou ik uiteindelijk van 2,5 naar 0 kunnen? Anders wordt het echt peuteren om van een kwartje weer een helft te maken :upsidedown:
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wie heeft er nog meer die aan het afbouwen zijn, kramp in zijn handen. Beetje irritant maar zal wel overgaan
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Coffeecup zei:
Oké dit is iets heel anders dan ik slik, maar ik kwam dit artikel net tegenBekijk bijlage 3300
Klik om te vergroten...
Had ik ook geplaatst in het forum “mediadump”. Ik maak mij er ook wel zorgen om idd.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oh sorry nog niet gezien
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zit inmiddels op 5mg en slik nu 2 weken Venlafaxine. Eerst 37,5 mg en nu 75mg. Het voelt goed aan, in het begin was ik een zoutzak pffff
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
ik zou morgen al proberen naar de 5 milligram te gaan, dat afbouwen hoeft echt niet onnodig lang gerekt te worden als je verder nauwelijks klachten ondervindt.
en dan na 3 dagen 5 mg ga je naar 3 dagen 2,5 mg. dan ben je er precies over een week al weer vanaf.

dat is in ieder geval het schema dat ik heb aangehouden destijds.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Coffeecup zei:
Is er eigenlijk nog iemand die van zijn of haar benzo gebruik af wilt, en zin heeft om mee te schrijven hier? Ik baal zo, en het lijkt voor mijn gevoel wel alsof ik op dit moment de enige ben op deze planeet :(
Klik om te vergroten...
Dit jaar in februari wist in mijn benzo gebruik naar een 0 punt af te bouwen, dit heeft denk ik toch zeker zo'n 4 maanden geduurd voordat dit mogelijk was voor mij. Ik kocht online vrij aanzienlijke hoeveelheden poeder van o.a. submiligram potente benzodiazepines. De voorraad die ik altijd voor de hand had liggen hielp zogezegd niet, al kan ik benzos dezer dagen ondanks beschikbaarheid goed van mij afhouden. De reden dat ik benzos tegenwoordig aardig van mij af kan houden is omdat ik weet hoe ellendig het was om er vanaf te komen en hoe weinig het eigenlijk toe voegt zodra je over de ontwenning heen bent.

Om eerlijk te zijn lijkt het mij zeer lastig om vanaf te komen wanneer je een drukke en stressvolle baan hebt. Het is niet alleen de ontwenning van het middel zelf waarmee je geconfronteerd wordt maar ook de mentale druk die eerder verdrukt is die er nog eens overheen komt. Zelfs bij een geleidelijke afbouw ga je dit nog wel merken.

Ik ben meerdere keren terug gevallen op benzo gebruik toen ik de eindstreep naderde. Het constant zorgen maken en angstig wezen om niets, zeer neerslachtige gedachten ook. Vooral de eerste serieuze poging om af te kicken van de benzos ervoer ik zeer zwaar. Kon op een bepaald punt niet meer lopen door kramp in mijn benen, kaakspanning alsof ik flink door had gehaald op de amfetamine (en zo voelde ik mij ook) en ik dacht letterlijk op momenten dat ik een hartaanval zou krijgen door de intense hartslag, ondanks dat ik mij bewust was/ben dat hartcomplicaties in ziekenhuizen de vaakst gemelde angst is en vrijwel altijd met een sisser afloopt.

Daarnaast de slapeloze nachten en toch geen moment ontspanning kunnen ervaren, een constante storm aan intense gedachten wat resulteerde in aanzienlijke hoofdpijn. En op een of andere manier een aanhoudend gevoel dat het niet meer goed kon komen ondanks dat dit vaakl niet overeen kwam met de realiteit.

Voor mij was het ene middel omwisselen voor het andere lange tijd eveneens een aanzienlijk cliché. Ik merkte ook dat ik door de benzos aanzienlijk vaker loog waar ik heet ene moment zeer onverschillig tegenover stond en het volgende moment mijzelf door de grond voelde zakken van schaamte. Ik heb de afbouw ook vaak onderschat ironisch genoeg door de onverschillige houding die benzos vaak bij mij teweeg brachten.

Tijdens de benzo afkick heb ik ook lange tijd veel meer alcohol en suiker geconsumeerd dan normaal wat zich vertaald naar een zeer aanzienlijke gewichtstoename. Nadat ik de benzos naar een 0 punt had afgebouwd moest ik nog weer hetzelfde doen voor mijn alcohol en suikerconsumptie. Al hadden die natuurlijk wat minder impact op mijn leven. Ondertussen ben ik weer fit en in goede conditie, maar toch.

Na alcohol en nicotine gebruik telt benzodiazepine gebruik de meeste afhankelijke mensen, en benzos zijn natuurlijk op veel vlakken niet vergelijkbaar. Je bent in ieder geval zeker niet de enige. Veel succes met de laatste loodjes nog en sterk dat je zover bent gekomen ondanks je context. Het duurt nou eenmaal vaak langer dan men denkt.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#19
Slik trouwens sinds half oktober
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
ik heb het wat sneller gedaan toen met Oxazepam. half jaar gebruikt, en om de paar dagen iets minder, met anderhalve week was ik er af zonder hulp. het ging wel, beetje chagrijnig paar dagen dat wel.

gewoon rustig aanpakken, niet druk maken, het was niet om te slapen dus als het goed is lig je er niet wakker van.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."