Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk wil dolgraag van de diazepam af

Ik wil dolgraag van de diazepam af

82 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeker, mee eens! Maar zucht, ik voel mij zo ellendig
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ik zou morgen al proberen naar de 5 milligram te gaan, dat afbouwen hoeft echt niet onnodig lang gerekt te worden als je verder nauwelijks klachten ondervindt.
en dan na 3 dagen 5 mg ga je naar 3 dagen 2,5 mg. dan ben je er precies over een week al weer vanaf.

dat is in ieder geval het schema dat ik heb aangehouden destijds.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vandaag weer deze ochtend 5 Mg afgevinkt. Dit paar dagen en dan 2,5. Ik kan echt niet wachten tot ik aan de eindstreep sta. Voel me beetje ziekig maar geef de diazepam er niet de schuld van. Wat grieperig gevoel. Twee dagen rust zijn hoop ik goed voor me. Alhoewel liefst dronk ik vanavond een wijntje. Beter niet, sta droog v 1 jan. Maar de zin steekt af en toe de kop op
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
volgens mij bij slaapproblemen max 2 weken en bij spanning en angst max 8 tot 10 weken.

bij slaapmedicatie dus veel korter want de kans op verslaving is veel groter omdat je al snel helemaal niet meer inslaapt zonder benzo's en de afhankelijkheid veel sneller optreedt.

die grens van 8 tot 10 weken bij spanning en angst is een richtlijn. die wordt regelmatig overtreden als de klachten zo ernstig zijn dat functioneren niet meer mogelijk is want dan is het onder controle krijgen van die klachten vele malen belangrijker dan een mogelijk verslavingsprobleem.
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#5
Naar omstandigheden ben ik vandaag gestart met 5 Mg. Dit een paar dagen. Hopenlijk gaat dat goed. Dan paar dagen 2,5 en daarna? Hoop nooit weer
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Coffeecup

Top! :)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Coffeecup zei:
Naar omstandigheden ben ik vandaag gestart met 5 Mg. Dit een paar dagen. Hopenlijk gaat dat goed. Dan paar dagen 2,5 en daarna? Hoop nooit weer
Klik om te vergroten...


Top goed bezig! De laatste loodjes wegen het zwaarst. Van 60 naar 40mg was niet zo'n probleem als de laatste van 5 naar 2.5/0 misschien een slecht advies maar zou de eerste week af en toe een joint roken als het moeilijk is.

Veel succes en geniet van je meer wakkere (heldere) leven verder!
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik kan totaal niet tegen een joint. Daar word ik echt doodziek van
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hi! Net weer 5 Mg en doorgestreept. En het lijkt beter te gaan dan afgelopen dagen. Waarschijnlijk gewoon iets onder de leden.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Coffeecup zei:
Hi! Net weer 5 Mg en doorgestreept. En het lijkt beter te gaan dan afgelopen dagen. Waarschijnlijk gewoon iets onder de leden.
Klik om te vergroten...
Veel succes en heel veel beterschap Ik hoop dat het gewoon iets is wat je onder de leden hebt heel knap van je dat je dit hebt bereikt houden zo je bent een voorbeeld voor veel andere mensen! :)
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dankje Tijdloos!

Het ‘echte’ werk gaat voor mij nog beginnen eer ik de eindstreep voorbij ben. Ik probeer me zo min mogelijk druk te maken, maar stiekem gebeurd het toch. De trigger naar 1 maar dan ook echt één wijntje blijft. Examens voor de boeg, een verhuizing in het vooruitzicht. En ondertussen maar doorbikkelen met mijn job, waarin ik sinds kort hogerop ben gekomen in functie. Ik ben zo gewend in roesjes te leven. Gewoon om af te schakelen, iets wat ik van ‘nature’ maar niet blijk te kunnen. Ik gun het niemand, maar ik blijf stiekem hopen op advies van iemand die spreekt uit ervaring. Fijne avond !
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoi Coffecup, diazepam is bij jou de ramp niet zozeer, maar alcohol als ik het hele verhaal goed lees. Je staat droog sinds 1 januari en diazepam gaat het trillen en zweten etc. tegen. Wees eens eerlijk, je bent hier toch anoniem. Als ik het fout heb dan mijn excuses. Diazepam is pas heel erg lastig bij langer gebruik, dus ik bedoel dat je er psychisch helemaal aan zit, dat kan na deze korte tijd ''eigenlijk'' nog niet, maar het kan wel, vooral omdat ik graag wil weten wat het probleem nu is. Alcohol of diazepam...?? Groetjes Lizz
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#13
Was een rommeltje of is nog een rommeltje haha....sorry dat ik zo na vraag...:wink: Naja als het jou goed afgaat mijn diepste respect. Zou je dat ook willen vertellen, of maar gewoon op diazepam houden ?
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Coffeecup zei:
Is er eigenlijk nog iemand die van zijn of haar benzo gebruik af wilt, en zin heeft om mee te schrijven hier? Ik baal zo, en het lijkt voor mijn gevoel wel alsof ik op dit moment de enige ben op deze planeet :(
Klik om te vergroten...
Ik wil ook van mijn benzo’s af namelijk lormetazepam maar ik ga in opname ervoor..ik kan het niet alleen..
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dag Lizz,

Ook dat was een ‘rommeltje’. Op wat trek momenten in een glas na, gaat het me goed af
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat was een rommeltje. Met mijn werk kom ik dagelijks in contact met mensen, sommigen ruik je echt op een afstand. Dan schudt ik met mijn hoofd en denk alleen maar, ‘dit gaat mij niet gebeuren’ Dan ‘maar’ een pilletje om tijdelijk wat meer rust te hebben. Hoe schadelijk dit inmiddels kan wezen is mij duidelijk. Maar goed, ik trok het haast werkelijk niet meer.

Ff off topic. Ik had deze avatar eigenlijk nooit achter jou gezocht :wink:
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#17
Haha klopt, dit is een drugsforum en ik moest een avatar plaatsen. Wat goed gezien van jou !! Maar goed, ik zie jouw probleem ook wel, en zoals al gezegd ''respect''. Maak je niet druk over diazepam 10 mg, je zit nu op 5 mg en ach dat is het punt niet. Gewoon focussen op je baan, verhuizing en alles wat je opnoemt en ook gefeliciteerd dat je een positie verder op bent gekomen. En wees voorzichtig met dat ene glaasje wijn....:wink:
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik wist het :bell:
Dankje, jij ook veel succes. We komen er hoe dan ook toch uiteindelijk. :redrose:

Ik spreek je vast weer aan ‘de andere kant’
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#19
Aan de andere kant ?
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#20
Waar we elkaar van denken te kennen :nerd:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."