Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe het uiterste uit Xtc halen

Hoe het uiterste uit Xtc halen

28 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
5
590DHLLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wauw dan heb ik dus alle keren xtc verkeerd gebruikt 😅 Zonde..
In mijn omgeving neemt iedereen altijd meerdere kwartjes bij gedurende de hele avond.. Oepsie
Heb nu al zin in m'n volgende keer dat ik het op de goede manier ga gebruiken.
5
590DHLLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo beste mensen,

Heb ik mijn xtc ervaring al verpest of kan ik het nog redden?

Ik heb in een jaar tijd 7 keer xtc genomen. De pillen heb ik nooit laten testen, het waren ook verschillende pillen. Vaak, waaronder de eerste drie keer, voelde ik niks na een kwartje na 1,5/2 uur. Hierna nam ik een kwartje bij en daarna ga ik wel altijd goed. In totaal nam ik dan redelijk veel (denk ik) , op festivals vaak 1,5 en thuis 1 of 1,25. Ik neem altijd bij als het wat minder wordt en na 1,5 uur.

Nu ga ik volgende week weer nemen, na 2 maanden rust. De pillen laat ik testen. Ik heb deze ook al eerder gebruikt, waaronder m'n 3e keer. Stel ze zouden rond de 200 mg liggen (wat ik gok op basis van pillreports en pillentopic van fok), hoe krijg ik dan het beste uit mijn xtc pil? Ik ben een vrouw en weeg 65 kilo. Ik lees hier vaak dat de startdosering belangrijk is. Stel de pil is 200, beginnen met een halfje dan? En pas na 2 uur een kwartje bijnemen en dan stoppen? Of kan ik dan nog door gaan.

Wat ik ook niet helemaal begrijp is de dosering. Ze adviseren dus 1-1,5mg per kilo lichaamsgewicht, maar geldt dit dan voor 1 keer in een kwartje / halfje of geldt dit voor het maximale verspreidt over de hele avond? Dus dat je in mijn geval 65-97mg verspreidt over de hele avond. Dit verspreidt lijkt me van niet, want dat bekent dat ik dan van een pil van 200mg maar ong de helft mag nemen in totaal.

Ik wil graag het optimale weer eruit halen.
L
LoveSexDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#3
1 tot 1,5mg per kg lichaamsgewicht geld voor een hele "roll" inderdaad, dus de hele avond/dag, niet alleen de start dosis. Boven deze hoeveelheid zou het onnodig schadelijk voor je zijn. Pillen zijn onnodig sterk tegenwoordig, te sterk eigenlijk, waardoor veel mensen veel meer nemen dan wat ze nodig hebben en goed voor ze is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je geeft toe het te vaak te gebruiken in het verleden en nu wil je na 2 maanden pauze alweer nemen. Wacht langer, dat is echt beter. Minimaal 6 maanden even pauze.
Lees dit maar eens aandachtig door:

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Je geeft toe het te vaak te gebruiken in het verleden en nu wil je na 2 maanden pauze alweer nemen. Wacht langer, dat is echt beter. Minimaal 6 maanden even pauze.
Lees dit maar eens aandachtig door:

Handboek - MDMA/XTC: handleiding

Op het forum worden regelmatig vragen gesteld door mensen die kennis willen maken met deze drug. Naast de topics met focus op slechts de risico's van MDMA en de topic met veel achtergrondinformatie, miste ik toch een algemene handleiding (voor beginners). Daarom heb ik deze zelf maar geschreven...
drugsforum.nl drugsforum.nl
Klik om te vergroten...
Hoe kom je op 6 maanden? Ik lees altijd 3 maanden, maar ook dat is gebaseerd op nattevingerwerk. Vroeger las je weer overal 1 maand. Natuurlijk beter om het zeker voor het onzekere te nemen, maar ik ben benieuwd of er een basis is voor het idee om een half jaar pauze te nemen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb in de jaren 90 XTC misbruikt en ben nog steeds immuun lol.

hoe krijg ik dan het beste uit mijn xtc pil
Klik om te vergroten...
Door je aan de regels te houden, 3 maanden tussen gebruik en max 1,5mg per kilo lichaamsgewicht per 'sessie' (totaal dus)

zie de link van @De Dunne
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
KlaasVaak zei:
Hoe kom je op 6 maanden? Ik lees altijd 3 maanden, maar ook dat is gebaseerd op nattevingerwerk. Vroeger las je weer overal 1 maand. Natuurlijk beter om het zeker voor het onzekere te nemen, maar ik ben benieuwd of er een basis is voor het idee om een half jaar pauze te nemen.
Klik om te vergroten...
Als je het misbruikt hebt zoals ts is een langere pauze verstandig.
5
590DHLLid
01-01-2024, 00:00
#8
Okey thanks!

Waar ik dan wel "bang" voor ben is dat ik het niet zo lang ga voelen. Dat zeker na 3 uur het gevoel wel weg is. Als ik dus 6 maanden niet zou gebruiken en dan me houden aan de juiste mg, heb ik er dan ook echt een hele avond/nacht plezier aan?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
590DHL zei:
Okey thanks!

Waar ik dan wel "bang" voor ben is dat ik het niet zo lang ga voelen. Dat zeker na 3 uur het gevoel wel weg is. Als ik dus 6 maanden niet zou gebruiken en dan me houden aan de juiste mg, heb ik er dan ook echt een hele avond/nacht plezier aan?
Klik om te vergroten...
Mdma werkt sowieso maar 4 uur dus een hele avond en/of nacht gaat je sowieso niet lukken op mdma. Als je de hele nacht door wil is speed je vriend.

7 keer in een jaar is nog te overzien, als je nu ff een tijdje rustig aan doet (6 maanden sinds de laatste keer) en je vervolgens aan de dosis van maximaal 2mg per kg lichaamsgewicht houdt en elke keer 3 maanden pauze houdt.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Meer dan 1 keer bijpakken heeft geen zin, iedereen heeft het wel es wanhopig geprobeerd. Je wordt er alleen maar vaag van en de gewenste effecten komen niet terug.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#11
als je 65 weegt zoals jij.. en je pil was bijv 250 mg.. is een kwartje 62,5 mg.. dus zat je bijna goed :wink:
alleen dan uiteindelijk wat veel..
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Natozlato zei:
Meer dan 1 keer bijpakken heeft geen zin, iedereen heeft het wel es wanhopig geprobeerd. Je wordt er alleen maar vaag van en de gewenste effecten komen niet terug.
Klik om te vergroten...

helaas, zou ik bijna zeggen... vind ik die vage effecten ook chill.. het hallucineren ook..
als ik het doe kom ik meestal tussen de 2 en 3 mg per kg uit.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Gympie zei:
helaas, zou ik bijna zeggen... vind ik die vage effecten ook chill.. het hallucineren ook..
als ik het doe kom ik meestal tussen de 2 en 3 mg per kg uit.
Klik om te vergroten...
Ik vind dat vaag zijn soms ook leuk, het is moeilijk om afscheid te nemen van de ervaring. Ik ga soms ook wel over de geadviseerde dosering heen, met in totaal dezelfde hoeveelheid als jij. Maar alles heeft een prijs. Hoe hoger de dosering, hoe erger de kater. En dan hebben we het nog niet over de nadelige effecten op de lange termijn, namelijk eventuele hersenschade. Je neemt een risico, wat dat risico is, daar kan je over tientallen jaren pas achter komen, als je bijvoorbeeld 60+ bent.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#14
590DHL zei:
Wauw dan heb ik dus alle keren xtc verkeerd gebruikt 😅 Zonde..
In mijn omgeving neemt iedereen altijd meerdere kwartjes bij gedurende de hele avond.. Oepsie
Heb nu al zin in m'n volgende keer dat ik het op de goede manier ga gebruiken.
Klik om te vergroten...
Daarom is het heel goed dat je hier komt voor info. In mijn omgeving gaan ze er ook bijna allemaal onverstandig mee om. Het is goed om voor jezelf na te denken en zelf op onderzoek uit te gaan. Geloof niet zomaar wat vrienden zeggen. Er zijn zoveel fabels en mensen kunnen zo stellig zeggen dat ze iets zeker weten. Beter zoek je op internet naar feiten en lees je onderzoeken, daarop kan je beter baseren hoe jij mdma wil gebruiken.
Toen ik las over de werking van mdma in de hersenen, begreep ik beter waarom je beter niet teveel kan nemen en hoe belangrijk lange pauzes zijn. Als je eens zoekt op 'langdurige klachten na xtc gebruik', gaat dit ook een waarschuwing zijn, want dat is niet wat je wil.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#15
Beste @590DHL , ik heb zelf ook dezelfde fouten gemaakt. Teveel, te vaak,... Mij is altijd geleerd om te beginnen met een halfje of een kwartje, omdat je nooit helemaal zeker bent van wat je precies neemt (in België kan je niet laten testen). Zodra je een uurtje verder bent slik je de rest. Als je per sé nog iets langer wilt doorgaan, rook dan een jointje, werkt perfect bij mij (maar da's weer een drug erbij...).

Maar je moet opletten met je dosissen én hoe vaak je het doet. Zelf hou ik een schema bij van mijn druggebruik, waar ik me strikt aan hou (je kan het evt. ook gebruiken om af te bouwen). Een ander voordeel is dat je zwart op wit je gebruik ziet staan. Dat werkt voor mij prima. Misschien een idee om eens te testen? Er bestaan ook zelfs apps voor, zoals deze waar @benzzzy onlangs mee afkwam. https://play.google.com/store/apps/details?id=io.doseapp.android . Veel succes!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Beetje psychedelica er bij, spaar je ook meteen een beetje je tolerantie, receptoren en je serotonine voorraad.
5
590DHLLid
01-01-2024, 00:00
#17
Top! Bedankt voor al jullie reacties.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jmths zei:
Beetje psychedelica er bij, spaar je ook meteen een beetje je tolerantie, receptoren en je serotonine voorraad.
Klik om te vergroten...
Als het goed is het combiner en van psychedelica met mdma meer neurotoxisch als alleen mdma :shrugman:
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#19

Dit is zeer waatschijnlijk niet al te problematisch though.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja, zeker wel. Maar aan het eind word je toch sowieso vaag, ook na 1 x bijpakken? Vind het vooral leuk als ik uit aan spacen ben en half aan dromen met ogen dicht en dingen begin te zeggen, waarop m'n vriend dan reageert huh waar heb je het over?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."