Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZware MDMA die de ronde doet ?

Zware MDMA die de ronde doet ?

27 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey , ik heb een vraag aangezien altijd speed heb gebruikt , krijg ik van veel vrienden te hordn dat er nu pillen zo zwaar dat 1...3 kan lijken kan dit kloppen ?
S
SpaceMetHazeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jep, mega sterke pillen tegenwoordig. Nog geen pil tegen gekomen die minder dan 170mg bevatte.
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#3
FB_IMG_1605191154564.jpg
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Walter White zei:
Bekijk bijlage 17268
Klik om te vergroten...
Well okay im gone 🖕
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Saaitjes ???
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja pillen zijn mega sterk nu
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vroeger was een XTC pil tussen 70 en 120mg. 120mg waren al "dubbele" klappers in de eind jaren 90.

In 2021 kan een pil drie maal zo sterk zijn. De meeste pillen nu op de markt zijn tussen 140mg en 250 tot zelfs 300mg.

SpaceMetHaze zei:
Nog geen pil tegen gekomen die minder dan 170mg bevatte
Klik om te vergroten...

Die zijn er zeker nog maar zeldzaam.
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Amai ja geen idee ik hoor het van vrienden
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
En toch heb ik het gevoel dat je van de pillen van vroeger veel vager werd.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Calliweed2.0 zei:
En toch heb ik het gevoel dat je van de pillen van vroeger veel vager werd.
Klik om te vergroten...
Volgens mij nam je er gewoon meer :tongueout:
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
Volgens mij nam je er gewoon meer :tongueout:
Klik om te vergroten...

Ja zou kunnen kan er ook mee te maken hebben dat we toen een jaar of 13 / 14 waren.😅
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb laatst pillen gekocht van 85mg
Heb zelfs de test service terug gebeld of dat echt wel klopte.
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Rosie zei:
Ik heb laatst pillen gekocht van 85mg
Heb zelfs de test service terug gebeld of dat echt wel klopte.
Klik om te vergroten...
Ik heb er vandaag 300mg , ik nam hier de helft van 1 pil
L
Let It HappenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Naar mijn mening komt dit door het NL drugsbeleid op bijvoorbeeld festivals. Er worden 1 of 2 pillen (uit m'n hoofd) gedoogd voor eigen gebruik. De pillen worden dus zwaarder om binnen die range te vallen en niet veroordeeld te worden. De pillen hebben namelijk ook vrijwel altijd een breeklijn zodat ze makkelijker te verdelen/doseren zijn. Je ziet tegenwoordig niet minder dan 200 met zelfs uitschieters naar/boven 300mg mdma per pil :anguished:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Calliweed2.0 zei:
Ja zou kunnen kan er ook mee te maken hebben dat we toen een jaar of 13 / 14 waren.😅
Klik om te vergroten...
Das best jong...
W
WowflowLid
01-01-2024, 00:00
#16
Let It Happen zei:
Naar mijn mening komt dit door het NL drugsbeleid op bijvoorbeeld festivals. Er worden 1 of 2 pillen (uit m'n hoofd) gedoogd voor eigen gebruik. De pillen worden dus zwaarder om binnen die range te vallen en niet veroordeeld te worden. De pillen hebben namelijk ook vrijwel altijd een breeklijn zodat ze makkelijker te verdelen/doseren zijn. Je ziet tegenwoordig niet minder dan 200 met zelfs uitschieters naar/boven 300mg mdma per pil :anguished:
Klik om te vergroten...
Volgens mij is maar een klein gedeelte van de productie bedoeld voor de NL markt. Het gedogen van 1-2 pillen lijkt me daarom niet de (hoofd)reden voor de steeds sterker wordende pillen.
Hypothese: De consument vind meer mg per pil gewoon 'cool', hoe hoger hoe 'beter' de pil. "Deze pillen zijn echt FK hard ouwee". Laag gedoseerde pillen worden ook als geen-top-kwaliteit gezien.
J
John coLid
01-01-2024, 00:00
#17
SpaceMetHaze zei:
Jep, mega sterke pillen tegenwoordig. Nog geen pil tegen gekomen die minder dan 170mg bevatte.
Klik om te vergroten...
Heb begin 2020 nog pillen gekocht die verkocht werden als 250, laatst laten testen en toen bleken ze maar 80 te zijn. Ben toch wel blij dat ik ze heb laten testen, anders had ik veel te weinig genomen.
L
Let It HappenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wowflow zei:
Volgens mij is maar een klein gedeelte van de productie bedoeld voor de NL markt. Het gedogen van 1-2 pillen lijkt me daarom niet de (hoofd)reden voor de steeds sterker wordende pillen.
Hypothese: De consument vind meer mg per pil gewoon 'cool', hoe hoger hoe 'beter' de pil. "Deze pillen zijn echt FK hard ouwee". Laag gedoseerde pillen worden ook als geen-top-kwaliteit gezien.
Klik om te vergroten...
De meeste productie vind vgm hier en Duitsland plaatst. Maar als ik voor mezelf verder beredeneer; ik wordt als "producent" liever gepakt met 10.000 pillen dan 30.000 pillen, ivm strafmaat. Dus ik denk dat zeker wel meespeeld. Hetzelfde als pure coke of versneden, de overheid telt of weegt alleen de hoeveelheid en niet hoe puur iets is.

Er zullen vast en zeker meerdere redenen voor zijn zoals je zelf ook aangeeft, maar dit speelt naar mijn inziens zeker mee voor een deel.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wowflow zei:
Hypothese: De consument vind meer mg per pil gewoon 'cool', hoe hoger hoe 'beter' de pil. "Deze pillen zijn echt FK hard ouwee". Laag gedoseerde pillen worden ook als geen-top-kwaliteit gezien.
Klik om te vergroten...
Dit heeft niks met "cool" te maken. Als je als dealer meer doseringen per vierkante meter kan bereiden, opslaan, vervoeren en verkopen dan is dit een win-win situatie. Of men nou een hele pil in een keer in z'n mik gooit of kwartjes neemt, dat maakt voor de dealer niet uit. Als je 100 pillen voor dezelfde prijs als 500 pillen kan kopen dan is de keuze snel gemaakt.
W
WowflowLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dirkjan zei:
Dit heeft niks met "cool" te maken. Als je als dealer meer doseringen per vierkante meter kan bereiden, opslaan, vervoeren en verkopen dan is dit een win-win situatie. Of men nou een hele pil in een keer in z'n mik gooit of kwartjes neemt, dat maakt voor de dealer niet uit. Als je 100 pillen voor dezelfde prijs als 500 pillen kan kopen dan is de keuze snel gemaakt.
Klik om te vergroten...
Ik kan je logica niet helemaal volgen? Als dealer is het toch juist oké om 500 pillen voor dezelfde prijs in te kopen? De dosering in pillen doet namelijk heel weinig met de consumentenprijs. Oftewel, de prijs per pil is voor een 100mg pil nagenoeg hetzelfde als eentje van 200mg. Volgens jouw beredenering: een klant wil een dosering van 200mg. Dan is het voor de dealer toch eerder interessanter om pillen van 100mg te verkopen? Dan kan hij er 2 verkopen ipv 1, waardoor hij ongeveer een dubbele omzet draait.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."