#1
je kan van je speed of coke ook een bommetje maken en wegslikken weet niet of dat verschil maakt met je maag maar je proeft niks doe ik soms ook en ik vind ritalin wel degelijk goed ik gebruik het soms nog altijd tijdens me werk 


Interessant om te horen!en vind een avondje met vrienden aan de speed dan ook een stuk gezelliger dan aan de coke.
Kan je hier meer over vertellen?En afkicken van benzodiazepinen is stuk gevaarlijker dan afkicken van coke, en absoluut niet fijn, zeer zacht uitgedrukt.
Kan je hier meer over vertellen?
Ik gebruik overigens weinig oxa. Meestal 10mg per dag. Hoogstens 20mg. Denk dat verslaving wel meevalt bij deze hoeveelheden.
inferno33 zei:ik wil niet veel zeggen, maar dit lijkt me nou geen goed idee... Een afhankelijkheid van cocaïne kweken, dat lijkt me vragen om moeilijkheden. Weet niet veel van borderline, maar naar wat ik lees zal dat ook niet helpen.
Dat pil idee bevalt me overigens wel, klinkt als een leuk initiatief, maar als je dan iets zoekt met die effecten, wacht dan een jaartje en neem ritalin..
stonedsem zei:je kan van je speed of coke ook een bommetje maken en wegslikken weet niet of dat verschil maakt met je maag maar je proeft niks doe ik soms ook en ik vind ritalin wel degelijk goed ik gebruik het soms nog altijd tijdens me werk![]()
vraag 1. is dus, als ritalin een milde vorm van speed is, werkt normale speed in een lage hoevelheid dan niet precies t zelfde. (in dat geval doen we toch gewoon dat...)
Als je advies wil geven, geef dan advies dat klopt. Zeggen dat de werking van coke en ritalin 'meer op elkaar lijkt' is totale lariekoek. Dat duidt er op zijn minst op dat je nooit goede coke hebt gehad.Het medicijn lisdexamfetamine is een prodrug van dex. Een dexamfetaminemolecuul met de stof lysine eraan. Dit werkt langer omdat je lichaam dit eerst moet omzetten in dexamfetamine.
Ik heb vernomen dat er ook een dex retard is maar hier weet ik weinig van.
Ja, je kunt je laten testen en kijken of je het voorgeschreven kunt krijgen. En anders kun je dit vast op een andere manier verkrijgen. Het zal hoe dan ook goedkoper zijn dat coke. En je koopt medicijnen dus je krijgt altijd wat je koopt.
Verder lijkt de werking van coke en ritalin meer op elkaar dan de werking van speed. Ik word zelf heel nerveus van coke of ritalin maar anderen hebben hier minder last van.
Nou zo gek is het niet hoor, farmacologisch werken ze vrijwel hetzelfde. De subjectieve effecten vind ik wel degelijk anders aanvoelen, maar vind de subjectieve effecten van ritalin meer op coke dan op speed lijken in ieder geval. Ethylfenidaat, een rc variant van ritalin die selectiever op dopamine inwerkt, lijkt nog meer op coke trouwens.Als je advies wil geven, geef dan advies dat klopt. Zeggen dat de werking van coke en ritalin 'meer op elkaar lijkt' is totale lariekoek. Dat duidt er op zijn minst op dat je nooit goede coke hebt gehad.
Coke en ritalin lijken 0,0 op elkaar.
Kan je meer duidelijkheid geven hierover? Farmacologisch hetzelfde/subjectief anders vind ik wat onduidelijk. Kan je specifieker zijn?Nou zo gek is het niet hoor, farmacologisch werken ze vrijwel hetzelfde. De subjectieve effecten vind ik wel degelijk anders aanvoelen, maar vind de subjectieve effecten van ritalin meer op coke dan op speed lijken in ieder geval. Ethylfenidaat, een rc variant van ritalin die selectiever op dopamine inwerkt, lijkt nog meer op coke trouwens.
Als je advies wil geven, geef dan advies dat klopt. Zeggen dat de werking van coke en ritalin 'meer op elkaar lijkt' is totale lariekoek. Dat duidt er op zijn minst op dat je nooit goede coke hebt gehad.
Coke en ritalin lijken 0,0 op elkaar.
Dit inderdaad, ritalin en coke zijn beide heropname remmers van dopamine en noradrenaline. Uiteraard allebei met verschillende bindingspotentie en selectiviteit. Persoonlijk heb ik op basis van de subjectieve effecten wel het gevoel dat ritalin een stuk sterker op noradrenaline inwerkt dan coke, waardoor ritalin niet heel fijn is voor recreatief gebruik. Ritalin is ook wel een van mijn minst favoriete stimulanten moet ik zeggen, ik vind coke een stuk leuker ondanks dat coke ook een van mijn minst favoriete stimulanten is. Ethylfenidaat daarentegen, wat veel selectiever is naar dopamine dan methylfenidaat, is dan weer een van mijn favoriete stimulanten. Misschien maar goed dat ethylfenidaat niet meer te krijgen is, vond dat echt te lekker en de kater viel reuze mee in verhouding tot speed bijvoorbeeld. Maargoed, ik begin een beetje af te dwalen.Beiden remmen de heropname van dopamine en noradrenaline. Farmacologisch lijken ze dus op elkaar in de effecten die ze hebben op beide neurotransmitters.
De werking van coke lijkt hierdoor meer op dat van ritalin dan op dat van speed, dat een andere farmacologishe werking heeft(hoewel er bewijs is dat amfetamine deels ook de heropname remt van DA en NA).
Dit inderdaad, ritalin en coke zijn beide heropname remmers van dopamine en noradrenaline. Uiteraard allebei met verschillende bindingspotentie en selectiviteit. Persoonlijk heb ik op basis van de subjectieve effecten wel het gevoel dat ritalin een stuk sterker op noradrenaline inwerkt dan coke, waardoor ritalin niet heel fijn is voor recreatief gebruik. Ritalin is ook wel een van mijn minst favoriete stimulanten moet ik zeggen, ik vind coke een stuk leuker ondanks dat coke ook een van mijn minst favoriete stimulanten is. Ethylfenidaat daarentegen, wat veel selectiever is naar dopamine dan methylfenidaat, is dan weer een van mijn favoriete stimulanten. Misschien maar goed dat ethylfenidaat niet meer te krijgen is, vond dat echt te lekker en de kater viel reuze mee in verhouding tot speed bijvoorbeeld. Maargoed, ik begin een beetje af te dwalen.
Amfetamines daarentegen zijn releasers zijn van dopamine en noradrenaline, met als bijeffect dat ze de heropname ook nog eens remmen. Echter werkt de heropname remming van amfetamines anders dan bij coke of ritalin. Amfetamines draaien als het ware de richting van de heropname eiwitten om, hierdoor wordt dopamine of noradrenaline de synapsspleet in geduwd en kan het niet meer terug. Heropname remmers blokkeren enkel de heropname, waardoor dopamine en noradrenaline zich langzaam gaan opbouwen in de synapsspleet. Bij releasers wordt dus redelijk onafhankelijk van je activiteiten veel dopamine en noradrenaline afgegeven en die blijven ook nog eens langer actief. Bij heropname remmers is daarentegen dus wat meer stimulans van buitenaf nodig om de dopamine en noradrenaline vrij te geven, maar zodra dat gebeurd blijft het langer actief.
Uiteraard is het allemaal een stuk complexer in onze hersenen, maar in grote lijnen is dit waar het op neer komt en waardoor farmacologisch Ritalin en coke redelijk op elkaar lijken. Maargoed zoals ik hierboven al schetste kan een kleine aanpassing in een molecuul (methylfenidaat vs ethylfenidaat) al een enorm verschil maken in selectiviteit met een vrij groot verschil in de subjectieve effecten tot gevolg.
Overigens vind ik het feit dat coke ook een locaal anesthesticum is niet zo relevant in deze discussie. Dat heeft verder vrij weinig met de ervaren effecten te maken, behalve dat het snuiven een stuk minder pijnlijk maakt.
Bijzonder dat de farmacologische /subjectieve werking bij mij dan zo ver uit elkaar liggen. Anders zou ik meteen op ritalin overstappen haha. Een stuk goedkoper.
Met verdovend bedoel ik vooral algeheel lichamelijk verdovend... Meer dan lokaal verdovend. Ik vind de lokale verdoving erg meevallen eigenlijk. Ik voel nauwelijks verdoving in mijn neus bij coke van een zeer hoge puurheid. Aangezien dit (algehele verdoving) voor mij één vd hoofdwerkingen is van coke, tezamen met de high (en naast de ontremmende eigenschappen natuurlijk, wat, eerlijk is eerlijk, wel weer overeenkomt met ritalin) is het wel degelijk júist van belang op te merken. Aangezien ik nogmaals niet deze werkingen heb bij ritalin...Overigens vind ik het feit dat coke ook een locaal anesthesticum is niet zo relevant in deze discussie. Dat heeft verder vrij weinig met de ervaren effecten te maken, behalve dat het snuiven een stuk minder pijnlijk maakt.
Ik heb niet heel veel ervaring met speed. Het trekt me in het geheel niet om opgefokt te raken. Het effect van (goede) coke is nauwelijks oppeppend. Je kan er wel wat nerveus van worden + verhoogde hartslag, bij hogere dosering, maar dit vind ik juist een onprettig effect wat ik probeer af te vlakken met gebruik van oxazepam. Dit werkt goed samen en maakt de werking voor mij prettiger. Wat dat betreft is er geen reden voor mij (zo lijkt het) om speed te gebruiken, omdat dit juist vooral stoelt op het oppeppende en geen verdoving of high geeft.Hoe reageer je op amfetamine? Dit is ook al een stuk goedkoper. Je zit er wel langer aan vast wat voor sommigen als vervelend wordt ervaren. Zelf vind ik coke verslavender dan amfetamine. Het werkt erg kort waardoor je snel bijneemt. Vaak(niet altijd dus) zijn kortwerkende middelen verslavender dan langwerkende, omdat vaker bijnemen ervoor zorgt dat je hier sneller een gewenning voor ontwikkelt. Hoe vaker je gedrag vertoont, hoe meer en sneller je het een gewenning zult maken.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."