#1
Ciao lieve leden,
Tijdje niet online geweest, hopelijk maakt iedereen het goed. Zit in mijn afstudeerjaar en het is allemaal wat druk door de hoeveelheid vakken die ik naast mijn thesis nog in moet halen dit semester, dus ik ben wat minder actief dan ik normaliter zou zijn.
Heb een vraagje wat hierop aansluit. Ik heb vandaag een eerste ritalin pilletje (10mg) genomen van de 30 stuks die ik via een medestudent aan heb geschaft. Heb vorig jaar een paar keer gestudeerd op concerta (60mg), maar dat was toch wat heftig en maakte me moeilijk geil 's avonds.
Onder het ritalin pilletje voel ik een ietwat verhoogde alertheid, scherpere focus, een ruimere ademhaling en een wat apart gevoel rond de maagstreek. Het middel en de dosering maakt de ervaring een stuk milder dan de ervaringen op concerta (60mg) en het sluit een stuk beter aan bij het doel van het gebruik. Ik verwacht dat er perioden zullen zijn waarin ik kluwen werk door te ploegen heb en ben benieuwd hoe vaak ik dit middel met deze dosering zou kunnen gebruiken zonder dat ik het overdo. Ik snap dat dit een lekker breed begrip is en dat er überhaupt geen richtlijn kan worden gegeven voor fatsoenlijk gebruik, dus het is een moeilijk te beantwoorden vraag. Misschien dat iemand die weleens in een soortgelijke situatie gebruik heeft gemaakt van ritalin kan vertellen over zijn of haar grens tussen fatsoenlijk en overmatig gebruik?
Ciao,
mr. Tessio
Tijdje niet online geweest, hopelijk maakt iedereen het goed. Zit in mijn afstudeerjaar en het is allemaal wat druk door de hoeveelheid vakken die ik naast mijn thesis nog in moet halen dit semester, dus ik ben wat minder actief dan ik normaliter zou zijn.
Heb een vraagje wat hierop aansluit. Ik heb vandaag een eerste ritalin pilletje (10mg) genomen van de 30 stuks die ik via een medestudent aan heb geschaft. Heb vorig jaar een paar keer gestudeerd op concerta (60mg), maar dat was toch wat heftig en maakte me moeilijk geil 's avonds.
Ciao,
mr. Tessio