Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA gebruik

MDMA gebruik

46 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
L
Love2021Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik ben zelf een liefhebber van MDMA en gebruik dit ongeveer een keer of 6 per jaar en doe dit ongeveer sinds mijn 18e (ben nu bijna 40). Als ik MDMA gebruik moet ik toegeven dat ik meestal ongeveer gemiddeld 600mg gebruik verspreid over de hele nacht, ochtend. En soms wel rond de 800 Mg. Meestal vanaf ongeveer 23:00 t/m 14:00 in de middag. Ik vind het heerlijk om dan door te halen 😎. Ik weet dat dit beeld teveel is maar ik heb nog nooit ergens last van gehad. Na wat onderzoek op deze site kwam ik erachter dat de mensen er hier veel verstandiger mee omgaan dus ik vraag mij af of er helemaal geen mensen zijn die deze hoeveelheden gebruiken? Ben ik echt de enige die deze hoeveelheden gebruik?

Alvast bedankt voor jullie reacties en vast een prettig weekend!
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Love2021 zei:
Hallo,

Ik ben zelf een liefhebber van MDMA en gebruik dit ongeveer een keer of 6 per jaar en doe dit ongeveer sinds mijn 18e (ben nu bijna 40). Als ik MDMA gebruik moet ik toegeven dat ik meestal ongeveer gemiddeld 600mg gebruik verspreid over de hele nacht, ochtend. En soms wel rond de 800 Mg. Meestal vanaf ongeveer 23:00 t/m 14:00 in de middag. Ik vind het heerlijk om dan door te halen 😎. Ik weet dat dit beeld teveel is maar ik heb nog nooit ergens last van gehad. Na wat onderzoek op deze site kwam ik erachter dat de mensen er hier veel verstandiger mee omgaan dus ik vraag mij af of er helemaal geen mensen zijn die deze hoeveelheden gebruiken? Ben ik echt de enige die deze hoeveelheden gebruik?

Alvast bedankt voor jullie reacties en vast een prettig weekend!
Klik om te vergroten...
Sodeju, ahum.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je bent niet de enige, er zweven nog verhalen rond hier https://drugsforum.nl/threads/te-veel-mdma.68864/

Love2021 zei:
Alvast bedankt voor jullie reacties en vast een prettig weekend!
Klik om te vergroten...
Wat verwacht je van reactie ?
Schouderklopje voor de hoeveelheid of een spreekbeurt hoe slecht het voor je is ?
L
Love2021Lid
01-01-2024, 00:00
#4
GeEFmEDiEShIzzLe zei:
Sodeju,
Klik om te vergroten...
inner_search zei:
Je bent niet de enige, er zweven nog verhalen rond hier https://drugsforum.nl/threads/te-veel-mdma.68864/


Wat verwacht je van reactie ?
Schouderklopje voor de hoeveelheid of een spreekbeurt hoe slecht het voor je is ?
Klik om te vergroten...
Schouderklopje voor de hoeveelheid
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Love2021 zei:
Schouderklopje voor de hoeveelheid
Klik om te vergroten...
Zijn die pillen wel puur? Laat je ze wel eens testen?
L
Love2021Lid
01-01-2024, 00:00
#6
GeEFmEDiEShIzzLe zei:
Zijn die pillen wel puur? Laat je ze wel eens testen?
Klik om te vergroten...
Ik gebruik al jaren geen pillen meer alleen MDMA kristallen. Ik haal altijd meteen een voorraadje en de laatste is door de jellinek getest op 80%. In het begin gebruikte ik uiteraard niet dit soort hoeveelheden. Ik begin meestal met 120mg (96mg) en dan pak ik om 1,5 uur soms 2 uur 100mg (80mg) bij. Ik heb eerlijk waar nooit ergens last van ook de volgende dag niet. Vroeger dronk ik erbij of snoof ik wel eens wat coke maar dat doe ik allang niet meer. Het enige wat ik soms heb is dat ik wat moeilijker kan plassen later op de nacht/ochtend. Ik zorg altijd wel dat ik genoeg drink maar niet teveel. En ik gebruik bijna alleen maar thuis samen met mij partner. Zij is ook 40 weegt 67 kilo en gebruikt over dezelfde periode ongeveer 300mg.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#7
Love2021 zei:
Schouderklopje voor de hoeveelheid
Klik om te vergroten...
"Geeft schouderklopje"
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Love2021 zei:
Ik gebruik al jaren geen pillen meer alleen MDMA kristallen. Ik haal altijd meteen een voorraadje en de laatste is door de jellinek getest op 80%. In het begin gebruikte ik uiteraard niet dit soort hoeveelheden. Ik begin meestal met 120mg (96mg) en dan pak ik om 1,5 uur soms 2 uur 100mg (80mg) bij. Ik heb eerlijk waar nooit ergens last van ook de volgende dag niet. Vroeger dronk ik erbij of snoof ik wel eens wat coke maar dat doe ik allang niet meer. Het enige wat ik soms heb is dat ik wat moeilijker kan plassen later op de nacht/ochtend. Ik zorg altijd wel dat ik genoeg drink maar niet teveel. En ik gebruik bijna alleen maar thuis samen met mij partner. Zij is ook 40 weegt 67 kilo en gebruikt over dezelfde periode ongeveer 300mg.
Klik om te vergroten...
Damn, nooit een psychose gehad van zoveel?
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mrloverdj zei:
Hoefde geen detox. En psychische verslaving..nee..Ik denk eerder gewoonte, of verslaafd aan het effect van waus en strak staan..want meer effect zal je niet hebben.
Klik om te vergroten...
Dat laatste zie ik toch echt wel als psychologische verslaving! En dat kan even lastig zijn als een fysieke verslaving!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
5-ReMI-DMT zei:
Dat laatste zie ik toch echt wel als psychologische verslaving! En dat kan even lastig zijn als een fysieke verslaving!
Klik om te vergroten...
Maar als je elke dag 3 xtxpillen slikt..
Ik zeg altijd, je raakt niet verslaafd aan de drugs maar aan het effect.

Maar iedereen weet dat je met dagelijks MDMA gebruik geen effect meer heeft. Ik geloof dus wel dat hij verslaafd is maar waaraan? Enkel kaakschaatsen en waus? Of zat er toch steeds speed doorheen, verslaafd aan de gewoonte?

Persoon gaf ook aan dat liefdeseffect allang niet meer te hebben, verder weinig contact mee gehad. Het bleef me wel altijd fascineren. Of kan je de kater uitstellen door elke dag te nemen.


Misschien zijn hier leden(of kennen jullie.iemand) die ook dagelijks xtc gebruiken of wekelijks.

Of mensen die verstand hebben van die formules etc..is het mogelijk nog effect te hebben bij 2 jaar dagelijks gebruik.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mrloverdj zei:
Maar als je elke dag 3 xtxpillen slikt..
Ik zeg altijd, je raakt niet verslaafd aan de drugs maar aan het effect.

Maar iedereen weet dat je met dagelijks MDMA gebruik geen effect meer heeft. Ik geloof dus wel dat hij verslaafd is maar waaraan? Enkel kaakschaatsen en waus? Of zat er toch steeds speed doorheen, verslaafd aan de gewoonte?

Persoon gaf ook aan dat liefdeseffect allang niet meer te hebben, verder weinig contact mee gehad. Het bleef me wel altijd fascineren. Of kan je de kater uitstellen door elke dag te nemen.


Misschien zijn hier leden(of kennen jullie.iemand) die ook dagelijks xtc gebruiken of wekelijks.

Of mensen die verstand hebben van die formules etc..is het mogelijk nog effect te hebben bij 2 jaar dagelijks gebruik.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook een langere tijd MDMA iedere dag misbruikt. Was toen de enige drugs die ik nog in huis had en was toen der tijd gewoon roes-verslaafd en een beetje zelfdestructief. MDMA liet me inderdaad niet meer goed voelen, was verslaafd aan mezelf zo hard mogelijk kut te laten voelen. Alles behalve gezond. Achteraf veel geluk gehad dat ik niet dood ben gegaan aan het serotonine-syndroom. Achteraf had ik wel alle tekenen daarvan... Ik word nu ook ziek als ik MDMA gebruik, al is het nu eventjes geleden. Ben wel benieuwd hoe ik er nu op zou reageren. Denk alleen dat ik de love feeling ervan nooit meer kan meemaken. De kater die ik krijg is ook de hel op aarde. Heb sowieso geluk dat ik geen depressie eraan over heb gehouden.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Spyro zei:
Ik heb ook een langere tijd MDMA iedere dag misbruikt. Was toen de enige drugs die ik nog in huis had en was toen der tijd gewoon roes-verslaafd en een beetje zelfdestructief. MDMA liet me inderdaad niet meer goed voelen, was verslaafd aan mezelf zo hard mogelijk kut te laten voelen. Alles behalve gezond. Achteraf veel geluk gehad dat ik niet dood ben gegaan aan het serotonine-syndroom. Achteraf had ik wel alle tekenen daarvan... Ik word nu ook ziek als ik MDMA gebruik, al is het nu eventjes geleden. Ben wel benieuwd hoe ik er nu op zou reageren. Denk alleen dat ik de love feeling ervan nooit meer kan meemaken. De kater die ik krijg is ook de hel op aarde. Heb sowieso geluk dat ik geen depressie eraan over heb gehouden.
Klik om te vergroten...
Thanks voor je eerlijkheid.
Ik dacht na jouw post aan mensen die zichzelf snijden.
Het ontsnappen aan de nuchtere realiteit, ook al is het zelfdestructief
Het klinkt plausibel.

Wat kan DF toch waardevol zijn.
Als je de oorzaak van het gebruiken kan achterhalen, pas dan kan je echt van de behandeling maatwerk nemen.

Er is een hele lijst waarom mensen gebruiken..ook het ontvluchten van de realiteit. Maar dan werd het effect toch of juist als positief ervaren. Deze invalshoek kende ik nog niet thanks @Spyro
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mrloverdj zei:
Thanks voor je eerlijkheid.
Ik dacht na jouw post aan mensen die zichzelf snijden.
Het ontsnappen aan de nuchtere realiteit, ook al is het zelfdestructief
Het klinkt plausibel.

Wat kan DF toch waardevol zijn.
Als je de oorzaak van het gebruiken kan achterhalen, pas dan kan je echt van de behandeling maatwerk nemen.

Er is een hele lijst waarom mensen gebruiken..ook het ontvluchten van de realiteit. Maar dan werd het effect toch of juist als positief ervaren. Deze invalshoek kende ik nog niet thanks @Spyro
Klik om te vergroten...
Gelukkig heb ik het probleem aangepakt! Mij niet meer gezien haha. Vluchten was achteraf toch wel mijn valkuil met veel drugs.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Love2021 zei:
Ik zal je zeggen ik ken niemand die 120mg over een hele avond gebruikt en al die personen hebben een goeie baan zijn niet achterlijk niks en gebruiken het al vanaf de jaren 90.
Klik om te vergroten...
Het is mogelijk.

Love2021 zei:
Ik denk persoonlijk dat zuivere MDMA niet zo heel schadelijk is ten opzichte van bv roken. Dat is veel slechter en dat doen mensen dagelijks en ik niet.
Klik om te vergroten...
Dat is een mooie voor in het smoezenlijst topic

"Dat is veel slechter en dat doe ik tenminste niet." :wink:

Love2021 zei:
Wat zou ik dan voor schade moeten verwachten als ik na 22 jaar gebruik nog nergens last van heb? Ik denk dat je een beetje overdrijft..
Klik om te vergroten...
Hersenschade, geheugenproblemen, slaapproblemen, cognitieve problemen, depressie, orgaanproblemen, psychose, etc.

Het hoeft natuurlijk niet te gebeuren. Ik hoop van niet. Maar MDMA is zeker geen onschuldig goedje en al helemaal niet als je het jarenlang extreem misbruikt. En dan gaan we er voor het gemak even vanuit dat het pure MDMA betreft.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Love2021 zei:
Het is niet zo dat ik 600-800 nodig heb om iets te voelen. Want na de eerste 120 voel ik me top maar blijf altijd bijnemen om in die flow te blijven. Moet eerlijk zeggen dat ik ook wel is meer dan een gram gebruikt in 24 uur. En wat betreft over 10-20 jaar last daar ben ik ook wel is bang voor idd.

Ik neem me altijd voor om minder te nemen maar als het eenmaal werkt denk ik daar niet echt meer aan en dat is dom ik weet het..
Klik om te vergroten...
De klassieke fout van mdma misbruik. Blijven bijnemen om die high terug te krijgen. Misschien zijn van die timed-lockboxen iets voor jou? Dat je er 120 mg uithaalt en vervolgens die box voor 3 maanden op slot zet. Omdat je niet de discipline hebt om het spul verantwoord te gebruiken. Eerlijk gezegd zou ik je aanraden helemaal nooit meer mdma te gebruiken, maar als je het toch wilt gebruiken dan beter op zo'n manier.

Wat als de schade bij jou zich later manifesteert? Je kunt hier zo'n gruwelijke spijt van krijgen... Ga je stappen zetten om wat aan je misbruik te doen? Beter zo snel mogelijk beginnen om proberen de schade nog te beperken.

O ja, de meeste XTC in Nederland bevat ook pure MDMA. En alleen daarop ervaren ook heel veel mensen negatieve bijwerkingen. Dus het is echt niet zo dat pure MDMA onschuldig is of zo. Jij hebt gewoon "geluk". Tussen haakjes, want eigenlijk heb je juist pech. Een ander zal door de bijwerkingen genoodzaakt zijn om het spul verantwoord te gebruiken (een soort alarmsysteem), jij kunt ongehinderd zeer onverantwoord blijven gebruiken voor decennia lang.
F
Frenk070Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ga meestal niet verder dan ca 450 totaal om de hele nacht door te gaan. 13 uur super lekker bezig. En ik blijf nog erg lang geil. Ik plan max 4x per jaar een weekend. Ik zou het niet willen missen. Ondanks de stevige kater
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Love2021 zei:
Ik zal je zeggen ik ken niemand die 120mg over een hele avond gebruikt en al die personen hebben een goeie baan zijn niet achterlijk niks en gebruiken het al vanaf de jaren 90.

Ik denk persoonlijk dat zuivere MDMA niet zo heel schadelijk is ten opzichte van bv roken. Dat is veel slechter en dat doen mensen dagelijks en ik niet.

Wat zou ik dan voor schade moeten verwachten als ik na 22 jaar gebruik nog nergens last van heb? Ik denk dat je een beetje overdrijft..
Klik om te vergroten...
Als er uit studies en experimenten uit is gebleken dat je er mentaal aan onder kan gaan dan is het niet 'overdrijven' . Dan is het een feit.

Er zijn zat mensen die er niks van merken na jarenlang misbruik , dat klopt. Maar er zijn er ook een hoop die er nu of niet meer zijn..Of een IQ hebben van 45 (bijvoorbeeld)

Ze proberen je niet aan te vallen en ik ook niet , maar er is altijd een GROOT risico bij OVERMATIG gebruik. En dat proberen we je duidelijk te maken.

Ik snap ook niet en wel waarom je denkt dat roken slechter is dan pure MDMA , ja je kan er kanker , COPD , astma , longesteem van krijgen. Maar MDMA blijft en zal altijd puur vergif blijven...het blijven inmiddels gewoon chemicalien wat je in je lijf stopt.

Een sigaret bestaat merendeels uit teer , tabak (tabaksPLANT) en een stuk papier.
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Die stevige kater snap ik wel
L
Love2021Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
De klassieke fout van mdma misbruik. Blijven bijnemen om die high terug te krijgen. Misschien zijn van die timed-lockboxen iets voor jou? Dat je er 120 mg uithaalt en vervolgens die box voor 3 maanden op slot zet. Omdat je niet de discipline hebt om het spul verantwoord te gebruiken. Eerlijk gezegd zou ik je aanraden helemaal nooit meer mdma te gebruiken, maar als je het toch wilt gebruiken dan beter op zo'n manier.

Wat als de schade bij jou zich later manifesteert? Je kunt hier zo'n gruwelijke spijt van krijgen... Ga je stappen zetten om wat aan je misbruik te doen? Beter zo snel mogelijk beginnen om proberen de schade nog te beperken.

O ja, de meeste XTC in Nederland bevat ook pure MDMA. En alleen daarop ervaren ook heel veel mensen negatieve bijwerkingen. Dus het is echt niet zo dat pure MDMA onschuldig is of zo. Jij hebt gewoon "geluk". Tussen haakjes, want eigenlijk heb je juist pech. Een ander zal door de bijwerkingen genoodzaakt zijn om het spul verantwoord te gebruiken (een soort alarmsysteem), jij kunt ongehinderd zeer onverantwoord blijven gebruiken voor decennia lang.
Klik om te vergroten...
Ik zal je zeggen ik ken niemand die 120mg over een hele avond gebruikt en al die personen hebben een goeie baan zijn niet achterlijk niks en gebruiken het al vanaf de jaren 90.

Ik denk persoonlijk dat zuivere MDMA niet zo heel schadelijk is ten opzichte van bv roken. Dat is veel slechter en dat doen mensen dagelijks en ik niet.

Wat zou ik dan voor schade moeten verwachten als ik na 22 jaar gebruik nog nergens last van heb? Ik denk dat je een beetje overdrijft..
F
Frenk070Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Daar ben ik het mee eens. Er zit een risico aan gebruiken. Dus ga het niet misbruiken. Dat kan gevaar voor de gezondheid opleveren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."